Wersja obowiązująca od 2025.08.28

§ 15. [Kwalifikacje do nauczania lub prowadzenia zajęć podtrzymujących poczucie tożsamości narodowej, etnicznej lub językowej ] 1. Kwalifikacje do nauczania lub prowadzenia w przedszkolach, szkołach, grupach lub oddziałach zajęć umożliwiających uczniom należącym do mniejszości narodowych, mniejszości etnicznych lub społeczności posługującej się językiem regionalnym podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej lub językowej posiada osoba, która ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela określone w § 3 lub § 4 oraz zna język danej mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub język regionalny, w którym naucza lub prowadzi zajęcia.

2. Znajomość języka, o którym mowa w ust. 1, potwierdza się:

1) dyplomem ukończenia studiów na kierunku filologia w specjalności danego języka obcego lub lingwistyki stosowanej w zakresie danego języka obcego lub na kierunku nauczanie języków obcych w zakresie danego języka obcego lub

2) dyplomem ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych w specjalności danego języka obcego, lub

3) świadectwem znajomości danego języka, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 823), lub

4) zaświadczeniem wydanym przez organizację społeczną mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub społeczności posługującej się językiem regionalnym.

3. [12] Kwalifikacje do nauczania języka regionalnego w przedszkolach, szkołach, grupach lub oddziałach, o których mowa w ust. 1, posiada również osoba, która ukończyła studia w zakresie danego języka regionalnego i posiada przygotowanie pedagogiczne.

[12] § 15 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 8 sierpnia 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. poz. 1111). Zmiana weszła w życie 28 sierpnia 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.08.28

§ 15. [Kwalifikacje do nauczania lub prowadzenia zajęć podtrzymujących poczucie tożsamości narodowej, etnicznej lub językowej ] 1. Kwalifikacje do nauczania lub prowadzenia w przedszkolach, szkołach, grupach lub oddziałach zajęć umożliwiających uczniom należącym do mniejszości narodowych, mniejszości etnicznych lub społeczności posługującej się językiem regionalnym podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej lub językowej posiada osoba, która ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela określone w § 3 lub § 4 oraz zna język danej mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub język regionalny, w którym naucza lub prowadzi zajęcia.

2. Znajomość języka, o którym mowa w ust. 1, potwierdza się:

1) dyplomem ukończenia studiów na kierunku filologia w specjalności danego języka obcego lub lingwistyki stosowanej w zakresie danego języka obcego lub na kierunku nauczanie języków obcych w zakresie danego języka obcego lub

2) dyplomem ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych w specjalności danego języka obcego, lub

3) świadectwem znajomości danego języka, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 823), lub

4) zaświadczeniem wydanym przez organizację społeczną mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub społeczności posługującej się językiem regionalnym.

3. [12] Kwalifikacje do nauczania języka regionalnego w przedszkolach, szkołach, grupach lub oddziałach, o których mowa w ust. 1, posiada również osoba, która ukończyła studia w zakresie danego języka regionalnego i posiada przygotowanie pedagogiczne.

[12] § 15 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 8 sierpnia 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. poz. 1111). Zmiana weszła w życie 28 sierpnia 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.10.03 do 2025.08.27

§ 15. [Kwalifikacje do nauczania lub prowadzenia zajęć podtrzymujących poczucie tożsamości narodowej, etnicznej lub językowej] 1. Kwalifikacje do nauczania lub prowadzenia w przedszkolach, szkołach, grupach lub oddziałach zajęć umożliwiających uczniom należącym do mniejszości narodowych, mniejszości etnicznych lub społeczności posługującej się językiem regionalnym podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej lub językowej posiada osoba, która ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela określone w § 3 lub § 4 oraz zna język danej mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub język regionalny, w którym naucza lub prowadzi zajęcia.

2. Znajomość języka, o którym mowa w ust. 1, potwierdza się:

1) dyplomem ukończenia studiów na kierunku filologia w specjalności danego języka obcego lub lingwistyki stosowanej w zakresie danego języka obcego lub na kierunku nauczanie języków obcych w zakresie danego języka obcego lub

2) dyplomem ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych w specjalności danego języka obcego, lub

3) świadectwem znajomości danego języka, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 823), lub

4) zaświadczeniem wydanym przez organizację społeczną mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub społeczności posługującej się językiem regionalnym.

3. Kwalifikacje do nauczania języka regionalnego w przedszkolach, szkołach, grupach lub oddziałach, o których mowa w ust. 1, posiada również osoba, która ukończyła studia prowadzone zgodnie z nowym standardem kształcenia lub przepisami obowiązującymi przed dniem 3 sierpnia 2019 r. w zakresie danego języka regionalnego i posiada przygotowanie pedagogiczne.