Wersja obowiązująca od 2025.11.05

§ 23. [Pomoc w ramach działania Trwałe zaprzestanie działalności połowowej na utratę miejsca pracy na statku rybackim ] 1. Pomoc w ramach działania Trwałe zaprzestanie działalności połowowej na utratę miejsca pracy na statku rybackim przyznaje się armatorowi statku rybackiego lub rybakowi, którzy:

1) utracili miejsce pracy na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano, oraz

2) w ostatnich 2 latach kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku o dofinansowanie co najmniej przez 90 dni w roku pracowali na morzu na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano.

2. Dokumentami potwierdzającymi wykonywanie pracy na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano, są umowa o pracę, w tym rybacka umowa o pracę, lub świadectwo pracy, umowa cywilnoprawna lub dokumenty księgowe, podatkowe lub dotyczące ubezpieczenia społecznego.

3. [5] Liczbę dni pracy na morzu na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano, potwierdza się na podstawie wpisów w książeczce żeglarskiej lub wyciągów pływania oraz listy załogi statków rybackich, o której mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. o pracy na statkach rybackich (Dz. U. z 2025 r. poz. 1463).

[5] § 23 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 listopada 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i wypłaty pomocy finansowej na realizację operacji w ramach Priorytetu 1. Wspieranie zrównoważonego rybołówstwa oraz odbudowy i ochrony żywych zasobów wodnych objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027 oraz wysokości tej pomocy (Dz.U. poz. 1521). Zmiana weszła w życie 5 listopada 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.11.05

§ 23. [Pomoc w ramach działania Trwałe zaprzestanie działalności połowowej na utratę miejsca pracy na statku rybackim ] 1. Pomoc w ramach działania Trwałe zaprzestanie działalności połowowej na utratę miejsca pracy na statku rybackim przyznaje się armatorowi statku rybackiego lub rybakowi, którzy:

1) utracili miejsce pracy na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano, oraz

2) w ostatnich 2 latach kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku o dofinansowanie co najmniej przez 90 dni w roku pracowali na morzu na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano.

2. Dokumentami potwierdzającymi wykonywanie pracy na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano, są umowa o pracę, w tym rybacka umowa o pracę, lub świadectwo pracy, umowa cywilnoprawna lub dokumenty księgowe, podatkowe lub dotyczące ubezpieczenia społecznego.

3. [5] Liczbę dni pracy na morzu na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano, potwierdza się na podstawie wpisów w książeczce żeglarskiej lub wyciągów pływania oraz listy załogi statków rybackich, o której mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. o pracy na statkach rybackich (Dz. U. z 2025 r. poz. 1463).

[5] § 23 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 listopada 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i wypłaty pomocy finansowej na realizację operacji w ramach Priorytetu 1. Wspieranie zrównoważonego rybołówstwa oraz odbudowy i ochrony żywych zasobów wodnych objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027 oraz wysokości tej pomocy (Dz.U. poz. 1521). Zmiana weszła w życie 5 listopada 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.10.05 do 2025.11.04

§ 23. [Pomoc w ramach działania Trwałe zaprzestanie działalności połowowej na utratę miejsca pracy na statku rybackim ] 1. Pomoc w ramach działania Trwałe zaprzestanie działalności połowowej na utratę miejsca pracy na statku rybackim przyznaje się armatorowi statku rybackiego lub rybakowi, którzy:

1) utracili miejsce pracy na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano, oraz

2) w ostatnich 2 latach kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku o dofinansowanie co najmniej przez 90 dni w roku pracowali na morzu na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano.

2. Dokumentami potwierdzającymi wykonywanie pracy na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano, są umowa o pracę, w tym rybacka umowa o pracę, lub świadectwo pracy, umowa cywilnoprawna lub dokumenty księgowe, podatkowe lub dotyczące ubezpieczenia społecznego.

3. Liczbę dni pracy na morzu na statku rybackim, którego złomowania albo przekwalifikowania dokonano, potwierdza się na podstawie wpisów w książeczce żeglarskiej lub wyciągów pływania.