history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-11-28    (Dz.U.2023.2578 tekst jednolity)

§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym] 1. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:

1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;

2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;

3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;

4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.

2. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:

1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz

2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.

Wersja obowiązująca od 2023-11-28    (Dz.U.2023.2578 tekst jednolity)

§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym] 1. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:

1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;

2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;

3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;

4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.

2. Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:

1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz

2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-01-14 do 2023-11-27

§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym] 1.  Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania: [4]

1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;

2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;

3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;

4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.

2.  Stanowisko dyrektora i wicedyrektora szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który: [5]

1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz

2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.

[4] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 108). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2023 r.

[5] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 108). Zmiana weszła w życie 14 stycznia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-08-10 do 2023-01-13    (Dz.U.2021.1449 tekst jednolity)

§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym] 1. Stanowisko kierownika szkoły polskiej może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:

1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;

2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;

3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;

4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.

2. Stanowisko kierownika szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który:

1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz

2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-01 do 2021-08-09

§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym ] 1. Stanowisko kierownika szkoły polskiej może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania: [7]

1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;

2) [8] ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;

3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;

4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.

2. Stanowisko kierownika szkoły polskiej może zajmować również nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który: [9]

1) [10] ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkołami polskimi, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz

2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.

[7] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 1661). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.

[8] § 5 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 1661). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.

[9] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 1661). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.

[10] § 5 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz.U. poz. 1661). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-09-01 do 2019-08-31

§ 5. [Wymagania dotyczące kandydata na stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym ] 1. Stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:

1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne;

2) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkolnymi punktami konsultacyjnymi za granicą, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 80 godzin;

3) posiada znajomość języka kraju pobytu lub języka angielskiego, odpowiadającą co najmniej poziomowi biegłości językowej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy;

4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–11.

2. Stanowisko kierownika szkolnego punktu konsultacyjnego przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym lub przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej może zajmować również nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który:

1) ukończył kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania szkołami i szkolnymi punktami konsultacyjnymi za granicą, organizowany na zlecenie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w wymiarze nie mniejszym niż 20 godzin, oraz

2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 1 pkt 2 i 5–11.