history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-12-01    (Dz.U.2023.2615 tekst jednolity)

§ 6a. (uchylony).

Wersja obowiązująca od 2023-12-01    (Dz.U.2023.2615 tekst jednolity)

§ 6a. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-09-23 do 2023-11-30

§ 6a.  [4] (uchylony)

[4] § 6a uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 września 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz.U. poz. 1984). Zmiana weszła w życie 23 września 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-06-03 do 2022-09-22    (Dz.U.2022.1185 tekst jednolity)

§ 6a. [Podpis elektroniczny] 1. Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 3, mogą być opatrywane zgłoszenia aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem (ZAP-3).

2. W przypadku zgłoszeń wymienionych w ust. 1 podpis elektroniczny, o którym mowa w § 4 pkt 3, jest potwierdzony zestawem danych zawierającym pierwsze imię, nazwisko i numer PESEL, przekazywanym w procesie uwierzytelnienia użytkownika portalu podatkowego przy użyciu:

1) środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797), albo

2) certyfikatu, o którym mowa w art. 19e ust. 2a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087), wydanego użytkownikowi publicznej aplikacji mobilnej po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 tej ustawy.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-05-12 do 2022-06-02

§ 6a. [Podpis elektroniczny] [3] 1. Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 3, mogą być opatrywane zgłoszenia aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem (ZAP-3).

2. W przypadku zgłoszeń wymienionych w ust. 1 podpis elektroniczny, o którym mowa w § 4 pkt 3, jest potwierdzony zestawem danych zawierającym pierwsze imię, nazwisko i numer PESEL, przekazywanym w procesie uwierzytelnienia użytkownika portalu podatkowego przy użyciu:

1) środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w art. 21a ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1173 i 2320), albo

2) certyfikatu, o którym mowa w art. 19e ust. 2a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670), wydanego użytkownikowi publicznej aplikacji mobilnej po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 tej ustawy.

[3] § 6a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 10 maja 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz.U. poz. 881). Zmiana weszła w życie 12 maja 2021 r.