Wersja obowiązująca od 2025.09.01

§ 6. [Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej] 1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych.

2. Jeżeli dziecko uczęszczające do oddziału przedszkola integracyjnego albo oddziału integracyjnego w przedszkolu ogólnodostępnym albo uczeń uczęszczający do oddziału szkoły integracyjnej albo oddziału integracyjnego w szkole ogólnodostępnej uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność w trakcie roku szkolnego, dyrektor przedszkola lub szkoły może zwiększyć liczbę dzieci lub uczniów niepełnosprawnych w danym oddziale, powyżej liczby określonej w ust. 1, nie więcej jednak niż o 2, za zgodą organu prowadzącego oraz po zasięgnięciu opinii rodziców dzieci lub uczniów uczęszczających do tego oddziału.

3. Oddział, w którym liczbę dzieci lub uczniów niepełnosprawnych zwiększono zgodnie z ust. 2, może funkcjonować ze zwiększoną liczbą dzieci lub uczniów niepełnosprawnych w ciągu całego etapu edukacyjnego.

4. Doboru dzieci i uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor przedszkola lub szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych.

5. Liczba dzieci w oddziale przedszkola specjalnego i oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym wynosi:

1) w oddziale dla dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – nie więcej niż 4;

2) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi – nie więcej niż 4;

3) w oddziale dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących – nie więcej niż 8;

4) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 8;

5) w oddziale dla dzieci niewidomych i słabowidzących – nie więcej niż 10;

6) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – nie więcej niż 12;

7) w oddziale dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1–6 – nie więcej niż 5.

5a. [1] Dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, uczęszczające do oddziału przedszkola specjalnego albo oddziału specjalnego w przedszkolu ogólnodostępnym, które otrzymało w trakcie roku szkolnego nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zmianę rodzaju niepełnosprawności lub wystąpienie niepełnosprawności sprzężonych, może, na wniosek jego rodziców, kontynuować kształcenie specjalne w tym oddziale nie dłużej niż do końca roku szkolnego, w którym otrzymało nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

5b. [2]  Liczba dzieci, o których mowa w ust. 5a, w oddziale przedszkola specjalnego albo oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym nie może być większa niż 2.

6. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej i oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej wynosi:

1) w oddziale dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – nie więcej niż 4;

2) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 4;

3) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z wyłączeniem uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 6;

4) w oddziale dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących – nie więcej niż 8;

5) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 8;

6) w oddziale dla uczniów niewidomych i słabowidzących – nie więcej niż 10;

7) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – nie więcej niż 12;

8) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – nie więcej niż 16;

9) w oddziale dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1, 3, 4 i 6–8 – nie więcej niż 5;

10) [3] w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 4.

6a. [4] Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, uczęszczający do oddziału szkoły specjalnej albo oddziału specjalnego w szkole ogólnodostępnej, który otrzymał w trakcie roku szkolnego nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zmianę rodzaju niepełnosprawności lub wystąpienie niepełnosprawności sprzężonych, może, na wniosek jego rodziców, a w przypadku pełnoletniego ucznia – na jego wniosek, kontynuować kształcenie specjalne w tym oddziale nie dłużej niż do końca roku szkolnego, w którym otrzymał nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

6b. [5] Liczba uczniów, o których mowa w ust. 6a, w oddziale szkoły specjalnej albo oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej nie może być większa niż 2.

7. W oddziale szkoły specjalnej liczba uczniów niedostosowanych społecznie i uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym wynosi nie więcej niż 16.

[1] § 6 ust. 5a dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

[2] § 6 ust. 5b dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

[3] § 6 ust. 6 pkt 10 dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

[4] § 6 ust. 6a dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

[5] § 6 ust. 6b dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.09.01

§ 6. [Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej] 1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych.

2. Jeżeli dziecko uczęszczające do oddziału przedszkola integracyjnego albo oddziału integracyjnego w przedszkolu ogólnodostępnym albo uczeń uczęszczający do oddziału szkoły integracyjnej albo oddziału integracyjnego w szkole ogólnodostępnej uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność w trakcie roku szkolnego, dyrektor przedszkola lub szkoły może zwiększyć liczbę dzieci lub uczniów niepełnosprawnych w danym oddziale, powyżej liczby określonej w ust. 1, nie więcej jednak niż o 2, za zgodą organu prowadzącego oraz po zasięgnięciu opinii rodziców dzieci lub uczniów uczęszczających do tego oddziału.

3. Oddział, w którym liczbę dzieci lub uczniów niepełnosprawnych zwiększono zgodnie z ust. 2, może funkcjonować ze zwiększoną liczbą dzieci lub uczniów niepełnosprawnych w ciągu całego etapu edukacyjnego.

4. Doboru dzieci i uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor przedszkola lub szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych.

5. Liczba dzieci w oddziale przedszkola specjalnego i oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym wynosi:

1) w oddziale dla dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – nie więcej niż 4;

2) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi – nie więcej niż 4;

3) w oddziale dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących – nie więcej niż 8;

4) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 8;

5) w oddziale dla dzieci niewidomych i słabowidzących – nie więcej niż 10;

6) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – nie więcej niż 12;

7) w oddziale dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1–6 – nie więcej niż 5.

5a. [1] Dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, uczęszczające do oddziału przedszkola specjalnego albo oddziału specjalnego w przedszkolu ogólnodostępnym, które otrzymało w trakcie roku szkolnego nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zmianę rodzaju niepełnosprawności lub wystąpienie niepełnosprawności sprzężonych, może, na wniosek jego rodziców, kontynuować kształcenie specjalne w tym oddziale nie dłużej niż do końca roku szkolnego, w którym otrzymało nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

5b. [2]  Liczba dzieci, o których mowa w ust. 5a, w oddziale przedszkola specjalnego albo oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym nie może być większa niż 2.

6. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej i oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej wynosi:

1) w oddziale dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – nie więcej niż 4;

2) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 4;

3) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z wyłączeniem uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 6;

4) w oddziale dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących – nie więcej niż 8;

5) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 8;

6) w oddziale dla uczniów niewidomych i słabowidzących – nie więcej niż 10;

7) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – nie więcej niż 12;

8) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – nie więcej niż 16;

9) w oddziale dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1, 3, 4 i 6–8 – nie więcej niż 5;

10) [3] w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 4.

6a. [4] Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, uczęszczający do oddziału szkoły specjalnej albo oddziału specjalnego w szkole ogólnodostępnej, który otrzymał w trakcie roku szkolnego nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zmianę rodzaju niepełnosprawności lub wystąpienie niepełnosprawności sprzężonych, może, na wniosek jego rodziców, a w przypadku pełnoletniego ucznia – na jego wniosek, kontynuować kształcenie specjalne w tym oddziale nie dłużej niż do końca roku szkolnego, w którym otrzymał nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

6b. [5] Liczba uczniów, o których mowa w ust. 6a, w oddziale szkoły specjalnej albo oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej nie może być większa niż 2.

7. W oddziale szkoły specjalnej liczba uczniów niedostosowanych społecznie i uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym wynosi nie więcej niż 16.

[1] § 6 ust. 5a dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

[2] § 6 ust. 5b dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

[3] § 6 ust. 6 pkt 10 dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

[4] § 6 ust. 6a dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

[5] § 6 ust. 6b dodany przez przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 27 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. poz. 849). Zmiana weszła w życie 1 września 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.12.21 do 2025.08.31     (Dz.U.2023.2736 tekst jednolity)

§ 6. [Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej] 1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych.

2. Jeżeli dziecko uczęszczające do oddziału przedszkola integracyjnego albo oddziału integracyjnego w przedszkolu ogólnodostępnym albo uczeń uczęszczający do oddziału szkoły integracyjnej albo oddziału integracyjnego w szkole ogólnodostępnej uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność w trakcie roku szkolnego, dyrektor przedszkola lub szkoły może zwiększyć liczbę dzieci lub uczniów niepełnosprawnych w danym oddziale, powyżej liczby określonej w ust. 1, nie więcej jednak niż o 2, za zgodą organu prowadzącego oraz po zasięgnięciu opinii rodziców dzieci lub uczniów uczęszczających do tego oddziału.

3. Oddział, w którym liczbę dzieci lub uczniów niepełnosprawnych zwiększono zgodnie z ust. 2, może funkcjonować ze zwiększoną liczbą dzieci lub uczniów niepełnosprawnych w ciągu całego etapu edukacyjnego.

4. Doboru dzieci i uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor przedszkola lub szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych.

5. Liczba dzieci w oddziale przedszkola specjalnego i oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym wynosi:

1) w oddziale dla dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – nie więcej niż 4;

2) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi – nie więcej niż 4;

3) w oddziale dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących – nie więcej niż 8;

4) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 8;

5) w oddziale dla dzieci niewidomych i słabowidzących – nie więcej niż 10;

6) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – nie więcej niż 12;

7) w oddziale dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1–6 – nie więcej niż 5.

6. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej i oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej wynosi:

1) w oddziale dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – nie więcej niż 4;

2) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 4;

3) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z wyłączeniem uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 6;

4) w oddziale dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących – nie więcej niż 8;

5) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 8;

6) w oddziale dla uczniów niewidomych i słabowidzących – nie więcej niż 10;

7) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – nie więcej niż 12;

8) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – nie więcej niż 16;

9) w oddziale dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1, 3, 4 i 6–8 – nie więcej niż 5.

7. W oddziale szkoły specjalnej liczba uczniów niedostosowanych społecznie i uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym wynosi nie więcej niż 16.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.09.01 do 2023.12.20

§ 6. [Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej] 1. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego i oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym oraz liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej i oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej wynosi nie więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 dzieci lub uczniów niepełnosprawnych.

2. Jeżeli dziecko uczęszczające do oddziału przedszkola integracyjnego albo oddziału integracyjnego w przedszkolu ogólnodostępnym albo uczeń uczęszczający do oddziału szkoły integracyjnej albo oddziału integracyjnego w szkole ogólnodostępnej uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność w trakcie roku szkolnego, dyrektor przedszkola lub szkoły może zwiększyć liczbę dzieci lub uczniów niepełnosprawnych w danym oddziale, powyżej liczby określonej w ust. 1, nie więcej jednak niż o 2, za zgodą organu prowadzącego oraz po zasięgnięciu opinii rodziców dzieci lub uczniów uczęszczających do tego oddziału.

3. Oddział, w którym liczbę dzieci lub uczniów niepełnosprawnych zwiększono zgodnie z ust. 2, może funkcjonować ze zwiększoną liczbą dzieci lub uczniów niepełnosprawnych w ciągu całego etapu edukacyjnego.

4. Doboru dzieci i uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor przedszkola lub szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych.

5. Liczba dzieci w oddziale przedszkola specjalnego i oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym wynosi:

1) w oddziale dla dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – nie więcej niż 4;

2) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi – nie więcej niż 4;

3) w oddziale dla dzieci niesłyszących i słabosłyszących – nie więcej niż 8;

4) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 8;

5) w oddziale dla dzieci niewidomych i słabowidzących – nie więcej niż 10;

6) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – nie więcej niż 12;

7) w oddziale dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1–6 – nie więcej niż 5.

6. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej i oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej wynosi:

1) w oddziale dla uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera – nie więcej niż 4;

2) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 4;

3) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z wyłączeniem uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 6;

4) w oddziale dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących – nie więcej niż 8;

5) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – nie więcej niż 8;

6) w oddziale dla uczniów niewidomych i słabowidzących – nie więcej niż 10;

7) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – nie więcej niż 12;

8) w oddziale dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – nie więcej niż 16;

9) w oddziale dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności, o których mowa w pkt 1, 3, 4 i 6–8 – nie więcej niż 5.

7. W oddziale szkoły specjalnej liczba uczniów niedostosowanych społecznie i uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym wynosi nie więcej niż 16.