history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-03-18    (Dz.U.2024.395 tekst jednolity)

Art. 31. [Wymóg uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej] Wymogu uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej nie stosuje się do promów.

Wersja obowiązująca od 2024-03-18    (Dz.U.2024.395 tekst jednolity)

Art. 31. [Wymóg uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej] Wymogu uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej nie stosuje się do promów.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-05-24 do 2024-03-17    (Dz.U.2022.1097 tekst jednolity)

Art. 31. [Wymóg uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej] Wymogu uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej nie stosuje się do promów.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-10-22 do 2022-05-23    (Dz.U.2020.1863 tekst jednolity)

Art. 31. [Wymóg uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej] Wymogu uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej nie stosuje się do promów.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-08-21 do 2020-10-21    (Dz.U.2019.1568 tekst jednolity)

[Wymóg uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej ] Wymogu uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej nie stosuje się do promów.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-04-20 do 2019-08-20

[Wymóg uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej] [33] Wymogu uzyskania unijnego świadectwa zdolności żeglugowej nie stosuje się do promów.

[33] Art. 31 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 15 marca 2019 r. o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej, ustawy o organizacji rynku rybnego oraz ustawy o rybołówstwie morskim (Dz.U. poz. 642). Zmiana weszła w życie 20 kwietnia 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-11-20 do 2019-04-19    (Dz.U.2017.2128 tekst jednolity)

[Wymóg uzyskania wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej ] Wymogu uzyskania wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej nie stosuje się do:

1) promów;

2) statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-12-06 do 2017-11-19    (Dz.U.2013.1458 tekst jednolity)

[Wymóg uzyskania wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej ] Wymogu uzyskania wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej nie stosuje się do:

1) promów;

2) statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-07-10 do 2013-12-05

[Wymóg uzyskania wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej] [30] Wymogu uzyskania wspólnotowego świadectwa zdolności żeglugowej nie stosuje się do:

1) promów;

2) statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.

[30] Art. 31 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 11 ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej oraz ustawy o dozorze technicznym (Dz.U. Nr 98, poz. 818). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-11 do 2009-07-09    (Dz.U.2006.123.857 tekst jednolity)

1. Świadectwo zdolności żeglugowej cofa się w razie:

1) uszkodzenia kadłuba statku lub jego urządzeń zagrażającego bezpieczeństwu żeglugi;

2) przebudowy statku powodującej zmianę jego charakterystyki;

3) utraty lub zawieszenia ważności dokumentów wymienionych w art. 30 ust. 1 pkt 1–3, które stanowiły podstawę do wydania świadectwa zdolności żeglugowej;

4) gdy stan techniczny statku nie odpowiada warunkom, które stanowiły podstawę do wydania świadectwa zdolności żeglugowej.

2. Świadectwo zdolności żeglugowej może być cofnięte w razie stwierdzenia zaniedbań zagrażających bezpieczeństwu żeglugi, pasażerów lub załogi, a także na udokumentowany wniosek Państwowej Inspekcji Pracy, Inspekcji Sanitarnej [2] , Urzędu Dozoru Technicznego lub wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.

3. Świadectwo zdolności żeglugowej cofa, w drodze decyzji administracyjnej, dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej właściwy dla miejsca, w którym znajduje się statek w czasie stwierdzenia utraty zdolności żeglugowej, zawiadamiając niezwłocznie o tym fakcie armatora statku i organ, który wydał świadectwo.

[2] Obecnie: Państwowej Inspekcji Sanitarnej, stosownie do art. 5 ustawy z dnia 1 marca 2002 r. o zmianie ustawy o Inspekcji Sanitarnej oraz o zmianie innych ustaw (Dz.U. Nr 37, poz. 329), która weszła w życie 27 kwietnia 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-04-25 do 2006-07-10

1. Świadectwo zdolności żeglugowej cofa się w razie:

1) uszkodzenia kadłuba statku lub jego urządzeń zagrażającego bezpieczeństwu żeglugi,

2) przebudowy statku powodującej zmianę jego charakterystyki,

3) utraty lub zawieszenia ważności dokumentów wymienionych w art. 30 ust. 1 pkt 1–3, które stanowiły podstawę do wydania świadectwa zdolności żeglugowej,

4) gdy stan techniczny statku nie odpowiada warunkom, które stanowiły podstawę do wydania świadectwa zdolności żeglugowej.

2. Świadectwo zdolności żeglugowej może być cofnięte w razie stwierdzenia zaniedbań zagrażających bezpieczeństwu żeglugi, pasażerów lub załogi, a także na udokumentowany wniosek Państwowej Inspekcji Pracy, Inspekcji Sanitarnej, Urzędu Dozoru Technicznego lub wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.

3. Świadectwo zdolności żeglugowej cofa, w drodze decyzji administracyjnej, dyrektor urzędu żeglugi śródlądowej właściwy dla miejsca, w którym znajduje się statek w czasie stwierdzenia utraty zdolności żeglugowej, zawiadamiając niezwłocznie o tym fakcie armatora statku i organ, który wydał świadectwo.