history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-03-18    (Dz.U.2024.402 tekst jednolity)

Art. 53. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2019 – 245 000 000 zł;

2) 2020 – 200 000 000 zł;

3) 2021 – 200 000 000 zł;

4) 2022 – 200 000 000 zł;

5) 2023 – 200 000 000 zł;

6) 2024 – 400 000 000 zł;

7) 2025 – 400 000 000 zł;

8) 2026 – 400 000 000 zł;

9) 2027 – 400 000 000 zł;

10) 2028 – 400 000 000 zł;

11) 2029 – 400 000 000 zł;

12) 2030 – 400 000 000 zł;

13) 2031 – 400 000 000 zł;

14) 2032 – 400 000 000 zł;

15) 2033 – 400 000 000 zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65 % limitu wydatków przewidzianych na dany rok, minister właściwy do spraw transportu obniża wielkość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego nie przekracza 65 % limitu wydatków przewidzianych na dany rok, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja obowiązująca od 2024-03-18    (Dz.U.2024.402 tekst jednolity)

Art. 53. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2019 – 245 000 000 zł;

2) 2020 – 200 000 000 zł;

3) 2021 – 200 000 000 zł;

4) 2022 – 200 000 000 zł;

5) 2023 – 200 000 000 zł;

6) 2024 – 400 000 000 zł;

7) 2025 – 400 000 000 zł;

8) 2026 – 400 000 000 zł;

9) 2027 – 400 000 000 zł;

10) 2028 – 400 000 000 zł;

11) 2029 – 400 000 000 zł;

12) 2030 – 400 000 000 zł;

13) 2031 – 400 000 000 zł;

14) 2032 – 400 000 000 zł;

15) 2033 – 400 000 000 zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65 % limitu wydatków przewidzianych na dany rok, minister właściwy do spraw transportu obniża wielkość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego nie przekracza 65 % limitu wydatków przewidzianych na dany rok, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-09-28 do 2024-03-17

Art. 53. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2019 – 245 000 000 zł;

2) 2020 – 200 000 000 zł;

3) 2021 – 200 000 000 zł;

4) 2022 – 200 000 000 zł;

5) 2023 – 200 000 000 zł;

6) [14] 2024 – 400 000 000 zł;

7) [15] 2025 – 400 000 000 zł;

8) [16] 2026 – 400 000 000 zł;

9) [17] 2027 – 400 000 000 zł;

10) [18] 2028 – 400 000 000 zł;

11) [19] 2029 – 400 000 000 zł;

12) [20] 2030 – 400 000 000 zł;

13) [21] 2031 – 400 000 000 zł;

14) [22] 2032 – 400 000 000 zł;

15) [23] 2033 – 400 000 000 zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, minister właściwy do spraw transportu obniża wielkość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego nie przekracza 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

[14] Art. 53 ust. 1 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 12 pkt 13 lit. a) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

[15] Art. 53 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez art. 12 pkt 13 lit. a) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

[16] Art. 53 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez art. 12 pkt 13 lit. a) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

[17] Art. 53 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez art. 12 pkt 13 lit. a) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

[18] Art. 53 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez art. 12 pkt 13 lit. a) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

[19] Art. 53 ust. 1 pkt 11 dodany przez art. 12 pkt 13 lit. b) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

[20] Art. 53 ust. 1 pkt 12 dodany przez art. 12 pkt 13 lit. b) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

[21] Art. 53 ust. 1 pkt 13 dodany przez art. 12 pkt 13 lit. b) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

[22] Art. 53 ust. 1 pkt 14 dodany przez art. 12 pkt 13 lit. b) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

[23] Art. 53 ust. 1 pkt 15 dodany przez art. 12 pkt 13 lit. b) ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 28 września 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-11-30 do 2023-09-27    (Dz.U.2022.2464 tekst jednolity)

Art. 53. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2019 – 245 000 000 zł;

2) 2020 – 200 000 000 zł;

3) 2021 – 200 000 000 zł;

4) 2022 – 200 000 000 zł;

5) 2023 – 200 000 000 zł;

6) 2024 – 200 000 000 zł;

7) 2025 – 200 000 000 zł;

8) 2026 – 200 000 000 zł;

9) 2027 – 200 000 000 zł;

10) 2028 – 200 000 000 zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, minister właściwy do spraw transportu obniża wielkość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego nie przekracza 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-04-19 do 2022-11-29    (Dz.U.2021.717 tekst jednolity)

[Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2019 – 245 000 000 zł;

2) 2020 – 200 000 000 zł;

3) 2021 – 200 000 000 zł;

4) 2022 – 200 000 000 zł;

5) 2023 – 200 000 000 zł;

6) 2024 – 200 000 000 zł;

7) 2025 – 200 000 000 zł;

8) 2026 – 200 000 000 zł;

9) 2027 – 200 000 000 zł;

10) 2028 – 200 000 000 zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, minister właściwy do spraw transportu obniża wielkość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego nie przekracza 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, przepisu ust. 3 nie stosuje się.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-07-18 do 2021-04-18

[Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie Funduszu wynosi w roku:

1) 2019 – 245 000 000 zł;

2) 2020 – 200 000 000 zł;

3) 2021 – 200 000 000 zł;

4) 2022 – 200 000 000 zł;

5) 2023 – 200 000 000 zł;

6) 2024 – 200 000 000 zł;

7) 2025 – 200 000 000 zł;

8) 2026 – 200 000 000 zł;

9) 2027 – 200 000 000 zł;

10) 2028 – 200 000 000 zł.

2. Minister właściwy do spraw transportu monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1, oraz jest odpowiedzialny za wdrożenie mechanizmu korygującego, o którym mowa w ust. 3.

3. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego wyniesie więcej niż 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, minister właściwy do spraw transportu obniża wielkość środków przeznaczonych na wydatki w drugim półroczu o kwotę stanowiącą różnicę między wielkością tego limitu a kwotą przekroczenia wydatków.

4. W przypadku gdy wielkość wydatków po pierwszym półroczu danego roku budżetowego nie przekracza 65% limitu wydatków przewidzianych na dany rok, przepisu ust. 3 nie stosuje się.