Wersja obowiązująca od 2025.11.06

§ 2. [Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) cykliczny rozkład jazdy – rozkład jazdy grupy pociągów na całości lub części trasy, w ramach którego:

a) co najmniej 4 pociągi w trakcie doby z większości stacji odjeżdżają o godzinach ze stałą końcówką minutową,

b) odstęp pomiędzy danym pociągiem a poprzednim lub następnym pociągiem kursującym w cyklu jest nie większy niż 4 godziny,

c) parametry pociągów umożliwiają opracowanie rozkładu jazdy pociągów o zbliżonym czasie przejazdu;

2) [1] modyfikacja przydzielonej zdolności przepustowej – zmianę przydzielonej zdolności przepustowej, w wyniku której aplikant zakłada przynajmniej częściowe jej wykorzystanie;

3) pociągokilometr – miernik pracy eksploatacyjnej odpowiadający przejazdowi jednego pociągu na odległość jednego kilometra;

3a) [2] bruttotonokilometr – miernik pracy eksploatacyjnej odpowiadający przewozowi masy brutto pociągu wyrażonej w tonach na odległość jednego kilometra;

4) trasa jednosieciowa – trasę pociągu niewykraczającą poza jedną sieć kolejową;

5) trasa wielosieciowa – trasę pociągu przebiegającą przez więcej niż jedną sieć kolejową, niewykraczającą poza granice Rzeczypospolitej Polskiej;

6) trasa międzynarodowa – trasę pociągu przebiegającą przez więcej niż jedną sieć kolejową i wykraczającą poza granice Rzeczypospolitej Polskiej.

[1] § 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej (Dz.U. poz. 1349). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2025 r.

[2] § 2 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej (Dz.U. poz. 1349). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.11.06

§ 2. [Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) cykliczny rozkład jazdy – rozkład jazdy grupy pociągów na całości lub części trasy, w ramach którego:

a) co najmniej 4 pociągi w trakcie doby z większości stacji odjeżdżają o godzinach ze stałą końcówką minutową,

b) odstęp pomiędzy danym pociągiem a poprzednim lub następnym pociągiem kursującym w cyklu jest nie większy niż 4 godziny,

c) parametry pociągów umożliwiają opracowanie rozkładu jazdy pociągów o zbliżonym czasie przejazdu;

2) [1] modyfikacja przydzielonej zdolności przepustowej – zmianę przydzielonej zdolności przepustowej, w wyniku której aplikant zakłada przynajmniej częściowe jej wykorzystanie;

3) pociągokilometr – miernik pracy eksploatacyjnej odpowiadający przejazdowi jednego pociągu na odległość jednego kilometra;

3a) [2] bruttotonokilometr – miernik pracy eksploatacyjnej odpowiadający przewozowi masy brutto pociągu wyrażonej w tonach na odległość jednego kilometra;

4) trasa jednosieciowa – trasę pociągu niewykraczającą poza jedną sieć kolejową;

5) trasa wielosieciowa – trasę pociągu przebiegającą przez więcej niż jedną sieć kolejową, niewykraczającą poza granice Rzeczypospolitej Polskiej;

6) trasa międzynarodowa – trasę pociągu przebiegającą przez więcej niż jedną sieć kolejową i wykraczającą poza granice Rzeczypospolitej Polskiej.

[1] § 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej (Dz.U. poz. 1349). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2025 r.

[2] § 2 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej (Dz.U. poz. 1349). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2024.04.19 do 2025.11.05     (Dz.U.2024.602 tekst jednolity)

§ 2. [Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) cykliczny rozkład jazdy – rozkład jazdy grupy pociągów na całości lub części trasy, w ramach którego:

a) co najmniej 4 pociągi w trakcie doby z większości stacji odjeżdżają o godzinach ze stałą końcówką minutową,

b) odstęp pomiędzy danym pociągiem a poprzednim lub następnym pociągiem kursującym w cyklu jest nie większy niż 4 godziny,

c) parametry pociągów umożliwiają opracowanie rozkładu jazdy pociągów o zbliżonym czasie przejazdu;

2) modyfikacja przydzielonej zdolności przepustowej – zmianę przydzielonej zdolności przepustowej, w wyniku której aplikant zakłada przynajmniej częściowe jej wykorzystanie, inna niż zmiana terminu kursowania;

3) pociągokilometr – miernik pracy eksploatacyjnej odpowiadający przejazdowi jednego pociągu na odległość jednego kilometra;

4) trasa jednosieciowa – trasę pociągu niewykraczającą poza jedną sieć kolejową;

5) trasa wielosieciowa – trasę pociągu przebiegającą przez więcej niż jedną sieć kolejową, niewykraczającą poza granice Rzeczypospolitej Polskiej;

6) trasa międzynarodowa – trasę pociągu przebiegającą przez więcej niż jedną sieć kolejową i wykraczającą poza granice Rzeczypospolitej Polskiej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.04.11 do 2024.04.18

§ 2. [Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) cykliczny rozkład jazdy – rozkład jazdy grupy pociągów na całości lub części trasy, w ramach którego:

a) co najmniej 4 pociągi w trakcie doby z większości stacji odjeżdżają o godzinach ze stałą końcówką minutową,

b) odstęp pomiędzy danym pociągiem a poprzednim lub następnym pociągiem kursującym w cyklu jest nie większy niż 4 godziny,

c) parametry pociągów umożliwiają opracowanie rozkładu jazdy pociągów o zbliżonym czasie przejazdu;

2) modyfikacja przydzielonej zdolności przepustowej – zmianę przydzielonej zdolności przepustowej, w wyniku której aplikant zakłada przynajmniej częściowe jej wykorzystanie, inna niż zmiana terminu kursowania;

3) pociągokilometr – miernik pracy eksploatacyjnej odpowiadający przejazdowi jednego pociągu na odległość jednego kilometra;

4) trasa jednosieciowa – trasę pociągu niewykraczającą poza jedną sieć kolejową;

5) trasa wielosieciowa – trasę pociągu przebiegającą przez więcej niż jedną sieć kolejową, niewykraczającą poza granice Rzeczypospolitej Polskiej;

6) trasa międzynarodowa – trasę pociągu przebiegającą przez więcej niż jedną sieć kolejową i wykraczającą poza granice Rzeczypospolitej Polskiej.