Wersja obowiązująca od 2025.06.07

§ 5. [Stanowiska] 1. Stanowisko wicedyrektora tworzy się w szkole realizującej kształcenie ogólne lub w której realizuje się tygodniowo co najmniej 400 godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

2. Stanowisko drugiego wicedyrektora tworzy się w szkole, w której realizuje się tygodniowo co najmniej 800 godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

3. W szkole, w której utworzono sekcję, tworzy się stanowisko kierownika sekcji. Stanowisko kierownika sekcji jest stanowiskiem kierowniczym w szkole.

4. [1] Dyrektor szkoły może, w ramach posiadanych środków finansowych, za zgodą organu prowadzącego szkołę, utworzyć:

1) dodatkowe stanowisko albo stanowiska wicedyrektora;

2) stanowisko wicedyrektora – w przypadku szkoły innej niż wymieniona w ust. 1–3;

3) stanowisko kierownika internatu – w przypadku szkoły, w której utworzono internat.

[1] § 5 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 maja 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i placówek artystycznych (Dz.U. poz. 671). Zmiana weszła w życie 7 czerwca 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.06.07

§ 5. [Stanowiska] 1. Stanowisko wicedyrektora tworzy się w szkole realizującej kształcenie ogólne lub w której realizuje się tygodniowo co najmniej 400 godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

2. Stanowisko drugiego wicedyrektora tworzy się w szkole, w której realizuje się tygodniowo co najmniej 800 godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

3. W szkole, w której utworzono sekcję, tworzy się stanowisko kierownika sekcji. Stanowisko kierownika sekcji jest stanowiskiem kierowniczym w szkole.

4. [1] Dyrektor szkoły może, w ramach posiadanych środków finansowych, za zgodą organu prowadzącego szkołę, utworzyć:

1) dodatkowe stanowisko albo stanowiska wicedyrektora;

2) stanowisko wicedyrektora – w przypadku szkoły innej niż wymieniona w ust. 1–3;

3) stanowisko kierownika internatu – w przypadku szkoły, w której utworzono internat.

[1] § 5 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 maja 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i placówek artystycznych (Dz.U. poz. 671). Zmiana weszła w życie 7 czerwca 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2024.08.06 do 2025.06.06     (Dz.U.2024.1193 tekst jednolity)

§ 5. [Stanowiska] 1. Stanowisko wicedyrektora tworzy się w szkole realizującej kształcenie ogólne lub w której realizuje się tygodniowo co najmniej 400 godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

2. Stanowisko drugiego wicedyrektora tworzy się w szkole, w której realizuje się tygodniowo co najmniej 800 godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

3. W szkole, w której utworzono sekcję, tworzy się stanowisko kierownika sekcji. Stanowisko kierownika sekcji jest stanowiskiem kierowniczym w szkole.

4. Dyrektor szkoły może, w ramach posiadanych środków finansowych, utworzyć dodatkowe stanowisko lub stanowiska wicedyrektora, za zgodą organu prowadzącego szkołę. Dyrektor szkoły, w której utworzono internat, może, w ramach posiadanych środków finansowych, utworzyć stanowisko kierownika internatu, za zgodą organu prowadzącego szkołę.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.09.01 do 2024.08.05

§ 5. [Stanowiska] 1. Stanowisko wicedyrektora tworzy się w szkole realizującej kształcenie ogólne lub w której realizuje się tygodniowo co najmniej 400 godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

2. Stanowisko drugiego wicedyrektora tworzy się w szkole, w której realizuje się tygodniowo co najmniej 800 godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

3. W szkole, w której utworzono sekcję, tworzy się stanowisko kierownika sekcji. Stanowisko kierownika sekcji jest stanowiskiem kierowniczym w szkole.

4. Dyrektor szkoły może, w ramach posiadanych środków finansowych, utworzyć dodatkowe stanowisko lub stanowiska wicedyrektora, za zgodą organu prowadzącego szkołę. Dyrektor szkoły, w której utworzono internat, może, w ramach posiadanych środków finansowych, utworzyć stanowisko kierownika internatu, za zgodą organu prowadzącego szkołę.