Wersja obowiązująca od 2025.07.19

§ 6. [Raport bieżący] W przypadku, o którym mowa w § 5:

1) pkt 1, raport bieżący zawiera:

a) datę rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności w ramach zezwolenia,

b) wskazanie czynności podjętych w ramach zezwolenia;

2) pkt 2, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania działalności;

3) pkt 3, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia usług;

4) pkt 4, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia usług;

5) pkt 5, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania działalności;

6) pkt 6, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia usług;

7) pkt 7, raport bieżący zawiera wykaz zmian w statucie banku, przy czym do raportu dołącza się kopię statutu;

8) pkt 8, raport bieżący zawiera:

a) datę naruszenia,

b) datę wykrycia naruszenia,

c) opis naruszenia,

d) opis działań podjętych w związku z wykryciem naruszenia,

e) imię i nazwisko oraz numer PESEL, a w przypadku jego braku – datę i miejsce urodzenia pracownika, który dopuścił się naruszenia, oraz numer licencji maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego;

9) pkt 9, raport bieżący zawiera datę złożenia zawiadomienia lub datę uzyskania informacji o złożeniu zawiadomienia, przy czym do raportu dołącza się kopię zawiadomienia;

10) pkt 10, raport bieżący zawiera:

a) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze ograniczenia działalności maklerskiej,

b) wskazanie zakresu czynności, o których mowa w art. 69 ust. 2 i 4 ustawy, których wykonywania biuro maklerskie zamierza zaprzestać,

c) informację o przyczynach ograniczenia działalności maklerskiej,

d) planowaną datę ograniczenia działalności maklerskiej

– przy czym do raportu dołącza się kopię dokumentu stwierdzającego zamiar ograniczenia prowadzenia działalności maklerskiej;

11) pkt 11, raport bieżący zawiera datę faktycznego zaprzestania wykonywania danej czynności maklerskiej;

12) pkt 12, raport bieżący zawiera:

a) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej,

b) informację o przyczynach rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej,

c) planowaną datę rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej

– przy czym do raportu dołącza się kopię dokumentu stwierdzającego zamiar rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej;

13) pkt 13, raport bieżący zawiera datę faktycznego zaprzestania wykonywania działalności maklerskiej;

14) pkt 14, raport bieżący zawiera datę ogłoszenia planu połączenia lub jego bezpłatnego udostępnienia do publicznej wiadomości na stronie internetowej, przy czym do raportu dołącza się plan połączenia wraz z dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

15) pkt 15, raport bieżący zawiera datę ogłoszenia lub bezpłatnego udostępnienia do publicznej wiadomości na stronie internetowej planu podziału, przy czym do raportu dołącza się plan podziału wraz z dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

16) pkt 16, raport bieżący zawiera:

a) dane osobowe i kontaktowe (telefon, e-mail) inspektora nadzoru,

b) datę zawarcia lub rozwiązania umowy lub datę powołania lub odwołania,

c) datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania funkcji inspektora nadzoru,

d) rodzaj zawartej umowy oraz wymiar czasu pracy,

e) wskazanie trybu rozwiązania umowy wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony umowy inicjującej jej rozwiązanie

– przy czym, w przypadku zawarcia umowy z inspektorem nadzoru lub powołania osoby do wykonywania tej funkcji, do raportu dołącza się życiorys uwzględniający wykształcenie i szkolenie zawodowe oraz doświadczenie zawodowe inspektora nadzoru;

17) pkt 17, raport bieżący zawiera:

a) dane osobowe i kontaktowe (telefon, e-mail) osoby odpowiedzialnej za wykonywanie obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów,

b) datę zawarcia lub rozwiązania umowy lub datę powołania lub odwołania,

c) datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów,

d) rodzaj zawartej umowy,

e) wskazanie trybu rozwiązania umowy wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony umowy inicjującej jej rozwiązanie

– przy czym, w przypadku zawarcia umowy z osobą odpowiedzialną za wykonywanie obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów lub powołaniu osoby do wykonywania takiej funkcji, do raportu dołącza się życiorys uwzględniający wykształcenie i szkolenie zawodowe oraz doświadczenie zawodowe tej osoby;

18) pkt 18, raport bieżący zawiera:

a) imię i nazwisko doradcy inwestycyjnego,

b) numer licencji doradcy inwestycyjnego,

c) datę zawarcia lub rozwiązania umowy,

d) datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia pracy,

e) rodzaj zawartej umowy oraz wymiar czasu pracy,

f) wskazanie trybu rozwiązania wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony inicjującej jej rozwiązanie – w przypadku rozwiązania takiej umowy,

g) wskazanie czynności, do których wykonywania doradca inwestycyjny został zatrudniony,

h) opis naruszenia stanowiącego podstawę rozwiązania umowy w związku z naruszeniem przez doradcę inwestycyjnego przepisów prawa, interesów klientów, zasad uczciwego obrotu albo regulacji wewnętrznych obowiązujących w biurze maklerskim

– przy czym do raportu dołącza się aktualną listę doradców inwestycyjnych zatrudnionych w biurze maklerskim, ze wskazaniem ich imion i nazwisk oraz numerów licencji doradcy inwestycyjnego;

19) pkt 19, raport bieżący zawiera dane osobowe członka zarządu banku odpowiedzialnego za nadzorowanie działalności biura maklerskiego oraz datę objęcia nadzoru nad tą działalnością;

20) [7] (uchylony)

21) [8] (uchylony)

22) pkt 22, raport bieżący zawiera:

a) dane osobowe i pełnioną funkcję członka władz, którego zmiana dotyczy, oraz jego wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i dotychczasowy przebieg pracy zawodowej,

b) datę zdarzenia oraz datę wystąpienia skutku zdarzenia,

c) strukturę organizacyjną biura maklerskiego;

23) pkt 23, raport bieżący zawiera:

a) wskazanie, czy zmiana dotyczy nazwy, adresu siedziby czy innych danych kontaktowych (telefon, e-mail),

b) nową nazwę, nowy adres siedziby lub nowe inne dane kontaktowe (telefon, e-mail),

c) w przypadku zmiany adresu siedziby – ponadto:

– wskazanie, w jaki sposób zostało zapewnione wykonywanie obowiązków, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków technicznych i organizacyjnych, w zakresie:

– – zabezpieczenia pomieszczeń, w których jest prowadzona działalność maklerska, przed niekontrolowanym dostępem osób nieuprawnionych,

– – posiadania przez punkty obsługi klientów urządzeń telekomunikacyjnych umożliwiających stały i bezpośredni kontakt z biurem maklerskim,

– – oznaczania punktów obsługi klientów w sposób umożliwiający ich identyfikację jako jednostek organizacyjnych biura maklerskiego,

– – przechowywania dokumentów oraz innych nośników informacji zawierających dane, które biuro maklerskie ma obowiązek przechowywania i archiwizowania, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieupoważnionym oraz umożliwiający kontrolę dostępu do nich, zapewniającą możliwość jej prześledzenia wraz z historią modyfikacji i przetwarzania danych,

– – zapewnienia należytego zabezpieczenia pomieszczeń, w których jest prowadzone archiwum,

– – w przypadku przechowywania i archiwizowania dokumentów lub innych nośników informacji w pomieszczeniach banku poza biurem maklerskim, wydzielenia archiwum biura maklerskiego z archiwum banku,

– schemat pomieszczeń wraz z przyporządkowaniem do nich komórek organizacyjnych;

24) pkt 24, raport bieżący zawiera:

a) datę uzyskania lub utraty statusu członka systemu obrotu lub giełdy towarowej,

b) nazwę, identyfikator i rodzaj systemu obrotu lub giełdy towarowej;

25) pkt 25, raport bieżący zawiera:

a) datę uzyskania, zmiany lub utraty statusu uczestnika systemu prowadzonego przez centralny depozyt papierów wartościowych, CCP, izby rozliczeniowej lub izby rozrachunkowej,

b) typ uczestnictwa,

c) nazwę, identyfikator i rodzaj systemu prowadzonego przez centralny depozyt papierów wartościowych, CCP, izby rozliczeniowej lub izby rozrachunkowej.

[7] § 6 pkt 20 uchylony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 lipca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przekazywania Komisji Nadzoru Finansowego informacji przez firmy inwestycyjne, banki państwowe prowadzące działalność maklerską, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze (Dz.U. poz. 956). Zmiana weszła w życie 19 lipca 2025 r.

[8] § 6 pkt 21 uchylony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 lipca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przekazywania Komisji Nadzoru Finansowego informacji przez firmy inwestycyjne, banki państwowe prowadzące działalność maklerską, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze (Dz.U. poz. 956). Zmiana weszła w życie 19 lipca 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.07.19

§ 6. [Raport bieżący] W przypadku, o którym mowa w § 5:

1) pkt 1, raport bieżący zawiera:

a) datę rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności w ramach zezwolenia,

b) wskazanie czynności podjętych w ramach zezwolenia;

2) pkt 2, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania działalności;

3) pkt 3, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia usług;

4) pkt 4, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia usług;

5) pkt 5, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania działalności;

6) pkt 6, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia usług;

7) pkt 7, raport bieżący zawiera wykaz zmian w statucie banku, przy czym do raportu dołącza się kopię statutu;

8) pkt 8, raport bieżący zawiera:

a) datę naruszenia,

b) datę wykrycia naruszenia,

c) opis naruszenia,

d) opis działań podjętych w związku z wykryciem naruszenia,

e) imię i nazwisko oraz numer PESEL, a w przypadku jego braku – datę i miejsce urodzenia pracownika, który dopuścił się naruszenia, oraz numer licencji maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego;

9) pkt 9, raport bieżący zawiera datę złożenia zawiadomienia lub datę uzyskania informacji o złożeniu zawiadomienia, przy czym do raportu dołącza się kopię zawiadomienia;

10) pkt 10, raport bieżący zawiera:

a) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze ograniczenia działalności maklerskiej,

b) wskazanie zakresu czynności, o których mowa w art. 69 ust. 2 i 4 ustawy, których wykonywania biuro maklerskie zamierza zaprzestać,

c) informację o przyczynach ograniczenia działalności maklerskiej,

d) planowaną datę ograniczenia działalności maklerskiej

– przy czym do raportu dołącza się kopię dokumentu stwierdzającego zamiar ograniczenia prowadzenia działalności maklerskiej;

11) pkt 11, raport bieżący zawiera datę faktycznego zaprzestania wykonywania danej czynności maklerskiej;

12) pkt 12, raport bieżący zawiera:

a) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej,

b) informację o przyczynach rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej,

c) planowaną datę rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej

– przy czym do raportu dołącza się kopię dokumentu stwierdzającego zamiar rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej;

13) pkt 13, raport bieżący zawiera datę faktycznego zaprzestania wykonywania działalności maklerskiej;

14) pkt 14, raport bieżący zawiera datę ogłoszenia planu połączenia lub jego bezpłatnego udostępnienia do publicznej wiadomości na stronie internetowej, przy czym do raportu dołącza się plan połączenia wraz z dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

15) pkt 15, raport bieżący zawiera datę ogłoszenia lub bezpłatnego udostępnienia do publicznej wiadomości na stronie internetowej planu podziału, przy czym do raportu dołącza się plan podziału wraz z dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

16) pkt 16, raport bieżący zawiera:

a) dane osobowe i kontaktowe (telefon, e-mail) inspektora nadzoru,

b) datę zawarcia lub rozwiązania umowy lub datę powołania lub odwołania,

c) datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania funkcji inspektora nadzoru,

d) rodzaj zawartej umowy oraz wymiar czasu pracy,

e) wskazanie trybu rozwiązania umowy wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony umowy inicjującej jej rozwiązanie

– przy czym, w przypadku zawarcia umowy z inspektorem nadzoru lub powołania osoby do wykonywania tej funkcji, do raportu dołącza się życiorys uwzględniający wykształcenie i szkolenie zawodowe oraz doświadczenie zawodowe inspektora nadzoru;

17) pkt 17, raport bieżący zawiera:

a) dane osobowe i kontaktowe (telefon, e-mail) osoby odpowiedzialnej za wykonywanie obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów,

b) datę zawarcia lub rozwiązania umowy lub datę powołania lub odwołania,

c) datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów,

d) rodzaj zawartej umowy,

e) wskazanie trybu rozwiązania umowy wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony umowy inicjującej jej rozwiązanie

– przy czym, w przypadku zawarcia umowy z osobą odpowiedzialną za wykonywanie obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów lub powołaniu osoby do wykonywania takiej funkcji, do raportu dołącza się życiorys uwzględniający wykształcenie i szkolenie zawodowe oraz doświadczenie zawodowe tej osoby;

18) pkt 18, raport bieżący zawiera:

a) imię i nazwisko doradcy inwestycyjnego,

b) numer licencji doradcy inwestycyjnego,

c) datę zawarcia lub rozwiązania umowy,

d) datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia pracy,

e) rodzaj zawartej umowy oraz wymiar czasu pracy,

f) wskazanie trybu rozwiązania wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony inicjującej jej rozwiązanie – w przypadku rozwiązania takiej umowy,

g) wskazanie czynności, do których wykonywania doradca inwestycyjny został zatrudniony,

h) opis naruszenia stanowiącego podstawę rozwiązania umowy w związku z naruszeniem przez doradcę inwestycyjnego przepisów prawa, interesów klientów, zasad uczciwego obrotu albo regulacji wewnętrznych obowiązujących w biurze maklerskim

– przy czym do raportu dołącza się aktualną listę doradców inwestycyjnych zatrudnionych w biurze maklerskim, ze wskazaniem ich imion i nazwisk oraz numerów licencji doradcy inwestycyjnego;

19) pkt 19, raport bieżący zawiera dane osobowe członka zarządu banku odpowiedzialnego za nadzorowanie działalności biura maklerskiego oraz datę objęcia nadzoru nad tą działalnością;

20) [7] (uchylony)

21) [8] (uchylony)

22) pkt 22, raport bieżący zawiera:

a) dane osobowe i pełnioną funkcję członka władz, którego zmiana dotyczy, oraz jego wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i dotychczasowy przebieg pracy zawodowej,

b) datę zdarzenia oraz datę wystąpienia skutku zdarzenia,

c) strukturę organizacyjną biura maklerskiego;

23) pkt 23, raport bieżący zawiera:

a) wskazanie, czy zmiana dotyczy nazwy, adresu siedziby czy innych danych kontaktowych (telefon, e-mail),

b) nową nazwę, nowy adres siedziby lub nowe inne dane kontaktowe (telefon, e-mail),

c) w przypadku zmiany adresu siedziby – ponadto:

– wskazanie, w jaki sposób zostało zapewnione wykonywanie obowiązków, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków technicznych i organizacyjnych, w zakresie:

– – zabezpieczenia pomieszczeń, w których jest prowadzona działalność maklerska, przed niekontrolowanym dostępem osób nieuprawnionych,

– – posiadania przez punkty obsługi klientów urządzeń telekomunikacyjnych umożliwiających stały i bezpośredni kontakt z biurem maklerskim,

– – oznaczania punktów obsługi klientów w sposób umożliwiający ich identyfikację jako jednostek organizacyjnych biura maklerskiego,

– – przechowywania dokumentów oraz innych nośników informacji zawierających dane, które biuro maklerskie ma obowiązek przechowywania i archiwizowania, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieupoważnionym oraz umożliwiający kontrolę dostępu do nich, zapewniającą możliwość jej prześledzenia wraz z historią modyfikacji i przetwarzania danych,

– – zapewnienia należytego zabezpieczenia pomieszczeń, w których jest prowadzone archiwum,

– – w przypadku przechowywania i archiwizowania dokumentów lub innych nośników informacji w pomieszczeniach banku poza biurem maklerskim, wydzielenia archiwum biura maklerskiego z archiwum banku,

– schemat pomieszczeń wraz z przyporządkowaniem do nich komórek organizacyjnych;

24) pkt 24, raport bieżący zawiera:

a) datę uzyskania lub utraty statusu członka systemu obrotu lub giełdy towarowej,

b) nazwę, identyfikator i rodzaj systemu obrotu lub giełdy towarowej;

25) pkt 25, raport bieżący zawiera:

a) datę uzyskania, zmiany lub utraty statusu uczestnika systemu prowadzonego przez centralny depozyt papierów wartościowych, CCP, izby rozliczeniowej lub izby rozrachunkowej,

b) typ uczestnictwa,

c) nazwę, identyfikator i rodzaj systemu prowadzonego przez centralny depozyt papierów wartościowych, CCP, izby rozliczeniowej lub izby rozrachunkowej.

[7] § 6 pkt 20 uchylony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 lipca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przekazywania Komisji Nadzoru Finansowego informacji przez firmy inwestycyjne, banki państwowe prowadzące działalność maklerską, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze (Dz.U. poz. 956). Zmiana weszła w życie 19 lipca 2025 r.

[8] § 6 pkt 21 uchylony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 lipca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przekazywania Komisji Nadzoru Finansowego informacji przez firmy inwestycyjne, banki państwowe prowadzące działalność maklerską, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze (Dz.U. poz. 956). Zmiana weszła w życie 19 lipca 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2024.09.28 do 2025.07.18

§ 6. [Raport bieżący] W przypadku, o którym mowa w § 5:

1) pkt 1, raport bieżący zawiera:

a) datę rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności w ramach zezwolenia,

b) wskazanie czynności podjętych w ramach zezwolenia;

2) pkt 2, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania działalności;

3) pkt 3, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia usług;

4) pkt 4, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia usług;

5) pkt 5, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania działalności;

6) pkt 6, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia usług;

7) pkt 7, raport bieżący zawiera wykaz zmian w statucie banku, przy czym do raportu dołącza się kopię statutu;

8) pkt 8, raport bieżący zawiera:

a) datę naruszenia,

b) datę wykrycia naruszenia,

c) opis naruszenia,

d) opis działań podjętych w związku z wykryciem naruszenia,

e) imię i nazwisko oraz numer PESEL, a w przypadku jego braku – datę i miejsce urodzenia pracownika, który dopuścił się naruszenia, oraz numer licencji maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego;

9) pkt 9, raport bieżący zawiera datę złożenia zawiadomienia lub datę uzyskania informacji o złożeniu zawiadomienia, przy czym do raportu dołącza się kopię zawiadomienia;

10) pkt 10, raport bieżący zawiera:

a) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze ograniczenia działalności maklerskiej,

b) wskazanie zakresu czynności, o których mowa w art. 69 ust. 2 i 4 ustawy, których wykonywania biuro maklerskie zamierza zaprzestać,

c) informację o przyczynach ograniczenia działalności maklerskiej,

d) planowaną datę ograniczenia działalności maklerskiej

– przy czym do raportu dołącza się kopię dokumentu stwierdzającego zamiar ograniczenia prowadzenia działalności maklerskiej;

11) pkt 11, raport bieżący zawiera datę faktycznego zaprzestania wykonywania danej czynności maklerskiej;

12) pkt 12, raport bieżący zawiera:

a) datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej,

b) informację o przyczynach rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej,

c) planowaną datę rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej

– przy czym do raportu dołącza się kopię dokumentu stwierdzającego zamiar rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej;

13) pkt 13, raport bieżący zawiera datę faktycznego zaprzestania wykonywania działalności maklerskiej;

14) pkt 14, raport bieżący zawiera datę ogłoszenia planu połączenia lub jego bezpłatnego udostępnienia do publicznej wiadomości na stronie internetowej, przy czym do raportu dołącza się plan połączenia wraz z dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

15) pkt 15, raport bieżący zawiera datę ogłoszenia lub bezpłatnego udostępnienia do publicznej wiadomości na stronie internetowej planu podziału, przy czym do raportu dołącza się plan podziału wraz z dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;

16) pkt 16, raport bieżący zawiera:

a) dane osobowe i kontaktowe (telefon, e-mail) inspektora nadzoru,

b) datę zawarcia lub rozwiązania umowy lub datę powołania lub odwołania,

c) datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania funkcji inspektora nadzoru,

d) rodzaj zawartej umowy oraz wymiar czasu pracy,

e) wskazanie trybu rozwiązania umowy wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony umowy inicjującej jej rozwiązanie

– przy czym, w przypadku zawarcia umowy z inspektorem nadzoru lub powołania osoby do wykonywania tej funkcji, do raportu dołącza się życiorys uwzględniający wykształcenie i szkolenie zawodowe oraz doświadczenie zawodowe inspektora nadzoru;

17) pkt 17, raport bieżący zawiera:

a) dane osobowe i kontaktowe (telefon, e-mail) osoby odpowiedzialnej za wykonywanie obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów,

b) datę zawarcia lub rozwiązania umowy lub datę powołania lub odwołania,

c) datę rozpoczęcia lub zakończenia wykonywania obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów,

d) rodzaj zawartej umowy,

e) wskazanie trybu rozwiązania umowy wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony umowy inicjującej jej rozwiązanie

– przy czym, w przypadku zawarcia umowy z osobą odpowiedzialną za wykonywanie obowiązków dotyczących zabezpieczania instrumentów finansowych i środków pieniężnych klientów lub powołaniu osoby do wykonywania takiej funkcji, do raportu dołącza się życiorys uwzględniający wykształcenie i szkolenie zawodowe oraz doświadczenie zawodowe tej osoby;

18) pkt 18, raport bieżący zawiera:

a) imię i nazwisko doradcy inwestycyjnego,

b) numer licencji doradcy inwestycyjnego,

c) datę zawarcia lub rozwiązania umowy,

d) datę rozpoczęcia lub zakończenia świadczenia pracy,

e) rodzaj zawartej umowy oraz wymiar czasu pracy,

f) wskazanie trybu rozwiązania wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony inicjującej jej rozwiązanie – w przypadku rozwiązania takiej umowy,

g) wskazanie czynności, do których wykonywania doradca inwestycyjny został zatrudniony,

h) opis naruszenia stanowiącego podstawę rozwiązania umowy w związku z naruszeniem przez doradcę inwestycyjnego przepisów prawa, interesów klientów, zasad uczciwego obrotu albo regulacji wewnętrznych obowiązujących w biurze maklerskim

– przy czym do raportu dołącza się aktualną listę doradców inwestycyjnych zatrudnionych w biurze maklerskim, ze wskazaniem ich imion i nazwisk oraz numerów licencji doradcy inwestycyjnego;

19) pkt 19, raport bieżący zawiera dane osobowe członka zarządu banku odpowiedzialnego za nadzorowanie działalności biura maklerskiego oraz datę objęcia nadzoru nad tą działalnością;

20) pkt 20, raport bieżący zawiera:

a) datę zdarzenia,

b) opis zdarzenia,

c) wskazanie przyczyn zdarzenia,

d) opis skutków zdarzenia dla biura maklerskiego i jego klientów,

e) szacowaną liczbę klientów, których zdarzenie dotyczy,

f) opis działań podjętych w następstwie wystąpienia zdarzenia oraz w celu zapobieżenia takim zdarzeniom w przyszłości;

21) pkt 21, raport bieżący zawiera:

a) datę awarii,

b) czas trwania awarii,

c) nazwę systemu informatycznego objętego awarią,

d) opis przyczyny awarii,

e) opis skutków awarii dla biura maklerskiego i jego klientów,

f) szacowaną liczbę klientów, których awaria dotyczy,

g) wskazanie usług maklerskich, na których świadczenie wpłynęła awaria,

h) opis działań podjętych w celu zapobieżenia takim awariom w przyszłości;

22) pkt 22, raport bieżący zawiera:

a) dane osobowe i pełnioną funkcję członka władz, którego zmiana dotyczy, oraz jego wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i dotychczasowy przebieg pracy zawodowej,

b) datę zdarzenia oraz datę wystąpienia skutku zdarzenia,

c) strukturę organizacyjną biura maklerskiego;

23) pkt 23, raport bieżący zawiera:

a) wskazanie, czy zmiana dotyczy nazwy, adresu siedziby czy innych danych kontaktowych (telefon, e-mail),

b) nową nazwę, nowy adres siedziby lub nowe inne dane kontaktowe (telefon, e-mail),

c) w przypadku zmiany adresu siedziby – ponadto:

– wskazanie, w jaki sposób zostało zapewnione wykonywanie obowiązków, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków technicznych i organizacyjnych, w zakresie:

– – zabezpieczenia pomieszczeń, w których jest prowadzona działalność maklerska, przed niekontrolowanym dostępem osób nieuprawnionych,

– – posiadania przez punkty obsługi klientów urządzeń telekomunikacyjnych umożliwiających stały i bezpośredni kontakt z biurem maklerskim,

– – oznaczania punktów obsługi klientów w sposób umożliwiający ich identyfikację jako jednostek organizacyjnych biura maklerskiego,

– – przechowywania dokumentów oraz innych nośników informacji zawierających dane, które biuro maklerskie ma obowiązek przechowywania i archiwizowania, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieupoważnionym oraz umożliwiający kontrolę dostępu do nich, zapewniającą możliwość jej prześledzenia wraz z historią modyfikacji i przetwarzania danych,

– – zapewnienia należytego zabezpieczenia pomieszczeń, w których jest prowadzone archiwum,

– – w przypadku przechowywania i archiwizowania dokumentów lub innych nośników informacji w pomieszczeniach banku poza biurem maklerskim, wydzielenia archiwum biura maklerskiego z archiwum banku,

– schemat pomieszczeń wraz z przyporządkowaniem do nich komórek organizacyjnych;

24) pkt 24, raport bieżący zawiera:

a) datę uzyskania lub utraty statusu członka systemu obrotu lub giełdy towarowej,

b) nazwę, identyfikator i rodzaj systemu obrotu lub giełdy towarowej;

25) pkt 25, raport bieżący zawiera:

a) datę uzyskania, zmiany lub utraty statusu uczestnika systemu prowadzonego przez centralny depozyt papierów wartościowych, CCP, izby rozliczeniowej lub izby rozrachunkowej,

b) typ uczestnictwa,

c) nazwę, identyfikator i rodzaj systemu prowadzonego przez centralny depozyt papierów wartościowych, CCP, izby rozliczeniowej lub izby rozrachunkowej.