Wersja obowiązująca od 2025.07.01 do 1969.12.31

[Wykaz cudzoziemców] [24] 1. Wykaz cudzoziemców obejmuje następujące dane dotyczące cudzoziemca przyjętego na studia lub do szkoły doktorskiej:

1) imiona i nazwisko;

2) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;

3) obywatelstwo;

4) nazwę państwa urodzenia;

5) informacje o przyjęciu na studia lub do szkoły doktorskiej:

a) datę wpisania na listę studentów lub listę doktorantów,

b) datę złożenia ślubowania,

c) datę skreślenia z listy studentów lub listy doktorantów;

6) informacje o posiadaniu Karty Polaka:

a) datę ważności,

b) numer;

7) rok urodzenia;

8) płeć.

2. Dane, o których mowa w ust. 1, wprowadzają na bieżąco do Systemu POLon rektorzy, rektorzy uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych oraz dyrektorzy instytutów międzynarodowych.

3. Dostęp do danych zawartych w wykazie cudzoziemców przysługuje:

1) ministrowi, ministrom nadzorującym uczelnie, PKA oraz NAWA;

2) rektorom oraz rektorom uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa, dyrektorom instytutów PAN, dyrektorom instytutów badawczych oraz dyrektorom instytutów międzynarodowych – w zakresie danych dotyczących cudzoziemców przyjętych na studia i do szkół doktorskich w kierowanych przez nich podmiotach;

3) ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych oraz konsulom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie wydania, cofnięcia lub unieważnienia wizy krajowej wydanej w celu odbycia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich albo kształcenia się w szkole doktorskiej, z adnotacją „student”;

4) wojewodom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy;

5) Szefowi Urzędu do Spraw Cudzoziemców – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy, w sprawie sprzeciwu, w przypadku, o którym mowa w art. 149b ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, i konsultacji zgodnie z art. 68–71 tej ustawy;

6) Komendantowi Głównemu Straży Granicznej oraz komendantom oddziałów Straży Granicznej i komendantom placówek Straży Granicznej – w celu realizacji ich zadań, w szczególności określonych w art. 1 ust. 2 pkt 2a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 915, z późn. zm.);

7) innym podmiotom, jeżeli inne ustawy tak stanowią;

8) osobom, których dane gromadzone w wykazie cudzoziemców dotyczą – w zakresie danych na temat własnej osoby.

4. Danych osobowych objętych wykazem cudzoziemców nie udostępnia się.

5. Wykaz cudzoziemców nie obejmuje osób będących kandydatami na żołnierzy lub żołnierzami.

[24] Art. 343a dodany przez art. 10 pkt 10 ustawy z dnia 4 kwietnia 2025 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wyeliminowania nieprawidłowości w systemie wizowym Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. poz. 622). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2025 r.

Wersja obowiązująca od Dnia wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających stosowanie przepisów

[Wykaz cudzoziemców] 1. Wykaz cudzoziemców obejmuje następujące dane dotyczące cudzoziemca przyjętego na studia lub do szkoły doktorskiej:

1) imiona i nazwisko;

2) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;

3) [1] obywatelstwo (obywatelstwa);

4) nazwę państwa urodzenia;

5) informacje o przyjęciu na studia lub do szkoły doktorskiej:

a) datę wpisania na listę studentów lub listę doktorantów,

b) datę złożenia ślubowania,

c) datę skreślenia z listy studentów lub listy doktorantów;

6) informacje o posiadaniu Karty Polaka:

a) datę ważności,

b) numer;

7) rok urodzenia;

8) płeć.

2. Dane, o których mowa w ust. 1, wprowadzają na bieżąco do Systemu POLon rektorzy, rektorzy uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych oraz dyrektorzy instytutów międzynarodowych.

3. Dostęp do danych zawartych w wykazie cudzoziemców przysługuje:

1) ministrowi, ministrom nadzorującym uczelnie, PKA oraz NAWA;

2) rektorom oraz rektorom uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa, dyrektorom instytutów PAN, dyrektorom instytutów badawczych oraz dyrektorom instytutów międzynarodowych – w zakresie danych dotyczących cudzoziemców przyjętych na studia i do szkół doktorskich w kierowanych przez nich podmiotach;

3) ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych oraz konsulom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie wydania, cofnięcia lub unieważnienia wizy krajowej wydanej w celu odbycia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich albo kształcenia się w szkole doktorskiej, z adnotacją „student”;

4) wojewodom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy;

5) Szefowi Urzędu do Spraw Cudzoziemców – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy, w sprawie sprzeciwu, w przypadku, o którym mowa w art. 149b ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, i konsultacji zgodnie z art. 68–71 tej ustawy;

6) Komendantowi Głównemu Straży Granicznej oraz komendantom oddziałów Straży Granicznej i komendantom placówek Straży Granicznej – w celu realizacji ich zadań, w szczególności określonych w art. 1 ust. 2 pkt 2a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 915, z późn. zm.);

7) innym podmiotom, jeżeli inne ustawy tak stanowią;

8) osobom, których dane gromadzone w wykazie cudzoziemców dotyczą – w zakresie danych na temat własnej osoby.

4. Danych osobowych objętych wykazem cudzoziemców nie udostępnia się.

5. Wykaz cudzoziemców nie obejmuje osób będących kandydatami na żołnierzy lub żołnierzami.

[1] Art. 343a ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 7 ustawy z dnia 21 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1794). Zmiana weszła w życie w dniu określonym w komunikacie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 5 ww. ustawy.

Wersja obowiązująca od 2025.07.01 do 1969.12.31

[Wykaz cudzoziemców] [24] 1. Wykaz cudzoziemców obejmuje następujące dane dotyczące cudzoziemca przyjętego na studia lub do szkoły doktorskiej:

1) imiona i nazwisko;

2) numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;

3) obywatelstwo;

4) nazwę państwa urodzenia;

5) informacje o przyjęciu na studia lub do szkoły doktorskiej:

a) datę wpisania na listę studentów lub listę doktorantów,

b) datę złożenia ślubowania,

c) datę skreślenia z listy studentów lub listy doktorantów;

6) informacje o posiadaniu Karty Polaka:

a) datę ważności,

b) numer;

7) rok urodzenia;

8) płeć.

2. Dane, o których mowa w ust. 1, wprowadzają na bieżąco do Systemu POLon rektorzy, rektorzy uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa, dyrektorzy instytutów PAN, dyrektorzy instytutów badawczych oraz dyrektorzy instytutów międzynarodowych.

3. Dostęp do danych zawartych w wykazie cudzoziemców przysługuje:

1) ministrowi, ministrom nadzorującym uczelnie, PKA oraz NAWA;

2) rektorom oraz rektorom uczelni prowadzonych przez kościoły i inne związki wyznaniowe otrzymujących subwencje, dotacje i inne środki z budżetu państwa, dyrektorom instytutów PAN, dyrektorom instytutów badawczych oraz dyrektorom instytutów międzynarodowych – w zakresie danych dotyczących cudzoziemców przyjętych na studia i do szkół doktorskich w kierowanych przez nich podmiotach;

3) ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych oraz konsulom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie wydania, cofnięcia lub unieważnienia wizy krajowej wydanej w celu odbycia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich albo kształcenia się w szkole doktorskiej, z adnotacją „student”;

4) wojewodom – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy;

5) Szefowi Urzędu do Spraw Cudzoziemców – w celu prowadzenia postępowań w sprawie udzielenia lub cofnięcia zezwolenia na pobyt czasowy, w sprawie sprzeciwu, w przypadku, o którym mowa w art. 149b ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, i konsultacji zgodnie z art. 68–71 tej ustawy;

6) Komendantowi Głównemu Straży Granicznej oraz komendantom oddziałów Straży Granicznej i komendantom placówek Straży Granicznej – w celu realizacji ich zadań, w szczególności określonych w art. 1 ust. 2 pkt 2a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 915, z późn. zm.);

7) innym podmiotom, jeżeli inne ustawy tak stanowią;

8) osobom, których dane gromadzone w wykazie cudzoziemców dotyczą – w zakresie danych na temat własnej osoby.

4. Danych osobowych objętych wykazem cudzoziemców nie udostępnia się.

5. Wykaz cudzoziemców nie obejmuje osób będących kandydatami na żołnierzy lub żołnierzami.

[24] Art. 343a dodany przez art. 10 pkt 10 ustawy z dnia 4 kwietnia 2025 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wyeliminowania nieprawidłowości w systemie wizowym Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. poz. 622). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2025 r.