Wersja obowiązująca od 2025.08.06     (Dz.U.2025.1071 tekst jednolity)

Art. 637. (uchylony)

Wersja obowiązująca od 2025.08.06     (Dz.U.2025.1071 tekst jednolity)

Art. 637. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2024.07.17 do 2025.08.05     (Dz.U.2024.1061 tekst jednolity)

Art. 637. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.08.14 do 2024.07.16     (Dz.U.2023.1610 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.06.29 do 2023.08.13     (Dz.U.2022.1360 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.10.08 do 2022.06.28     (Dz.U.2020.1740 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.06.19 do 2020.10.07     (Dz.U.2019.1145 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.05.29 do 2019.06.18     (Dz.U.2018.1025 tekst jednolity)

Art. 637. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.03.02 do 2018.05.28     (Dz.U.2017.459 tekst jednolity)

Art. 637. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.03.22 do 2017.03.01     (Dz.U.2016.380 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014.12.25 do 2016.03.21

[53] (uchylony).

[53] Art. 637 uchylony przez art. 44 pkt 34 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827). Zmiana weszła w życie 25 grudnia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014.01.23 do 2014.12.24     (Dz.U.2014.121 tekst jednolity)

[Rękojmia za wady dzieła] § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.

§ 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001.01.04 do 2014.01.22

[Rękojmia za wady dzieła] § 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy. Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.

§ 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.