Wersja obowiązująca od 2025.08.13     (Dz.U.2025.1117 tekst jednolity)

§ 4. [Dokument elektroniczny] 1. Dokumenty elektroniczne zawierające dane przygotowane w systemie wyliczania są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.

2. Podpisy osób uprawnionych, o których mowa w ust. 1, stanowią również potwierdzenie rzetelności i prawidłowości przekazywanych danych.

3. W celu przekazywania dokumentów elektronicznych Bankowy Fundusz Gwarancyjny udostępnia w sieci Internet aplikację, zwaną dalej „portalem internetowym”, umożliwiającą przesyłanie plików kanałem wykorzystującym protokół TLS.

4. (uchylony).

5. Dokumenty elektroniczne, przed wysłaniem, kompresuje się do formatu archiwum RAR lub ZIP oraz szyfruje się udostępnionym w tym celu kluczem publicznym Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

Wersja obowiązująca od 2025.08.13     (Dz.U.2025.1117 tekst jednolity)

§ 4. [Dokument elektroniczny] 1. Dokumenty elektroniczne zawierające dane przygotowane w systemie wyliczania są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.

2. Podpisy osób uprawnionych, o których mowa w ust. 1, stanowią również potwierdzenie rzetelności i prawidłowości przekazywanych danych.

3. W celu przekazywania dokumentów elektronicznych Bankowy Fundusz Gwarancyjny udostępnia w sieci Internet aplikację, zwaną dalej „portalem internetowym”, umożliwiającą przesyłanie plików kanałem wykorzystującym protokół TLS.

4. (uchylony).

5. Dokumenty elektroniczne, przed wysłaniem, kompresuje się do formatu archiwum RAR lub ZIP oraz szyfruje się udostępnionym w tym celu kluczem publicznym Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2024.08.24 do 2025.08.12

§ 4. [Dokument elektroniczny] 1. Dokumenty elektroniczne zawierające dane przygotowane w systemie wyliczania są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.

2. Podpisy osób uprawnionych, o których mowa w ust. 1, stanowią również potwierdzenie rzetelności i prawidłowości przekazywanych danych.

3. W celu przekazywania dokumentów elektronicznych Bankowy Fundusz Gwarancyjny udostępnia w sieci Internet aplikację, zwaną dalej „portalem internetowym”, umożliwiającą przesyłanie plików kanałem wykorzystującym protokół TLS [1] .

4. [2] (uchylony)

5. Dokumenty elektroniczne, przed wysłaniem, kompresuje się do formatu archiwum RAR lub ZIP oraz szyfruje się udostępnionym w tym celu kluczem publicznym Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

[1] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymogów dla systemów wyliczania utrzymywanych w podmiotach objętych systemem gwarantowania (Dz.U. poz. 250). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.

[2] § 4 ust. 4 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymogów dla systemów wyliczania utrzymywanych w podmiotach objętych systemem gwarantowania (Dz.U. poz. 250). Zmiana weszła w życie 24 sierpnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.10.09 do 2024.08.23

§ 4. [Dokument elektroniczny] 1. Dokumenty elektroniczne zawierające dane przygotowane w systemie wyliczania są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.

2. Podpisy osób uprawnionych, o których mowa w ust. 1, stanowią również potwierdzenie rzetelności i prawidłowości przekazywanych danych.

3. W celu przekazywania dokumentów elektronicznych Bankowy Fundusz Gwarancyjny udostępnia w sieci Internet aplikację, zwaną dalej „portalem internetowym”, umożliwiającą przesyłanie plików kanałem wykorzystującym protokół SSL.

4. Podmiot zgłasza do Bankowego Funduszu Gwarancyjnego dane osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu, wyposażonych w kwalifikowane certyfikaty podpisu elektronicznego, oraz osób obsługujących komunikację z Bankowym Funduszem Gwarancyjnym, wyposażonych w certyfikaty do uwierzytelnienia użytkownika w systemach teleinformatycznych.

5. Dokumenty elektroniczne, przed wysłaniem, kompresuje się do formatu archiwum RAR lub ZIP oraz szyfruje się udostępnionym w tym celu kluczem publicznym Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.