Wersja obowiązująca od 2025.08.14     (Dz.U.2025.1122 tekst jednolity)

§ 9. [Dokumenty załączane do wniosku] 1. Zainteresowany, który ubiega się o rentę rodzinną załącza do wniosku dokumenty stwierdzające:

1) dane osoby, po której ma być ustalone prawo do renty rodzinnej, w tym:

a) imię, nazwisko oraz datę urodzenia,

b) datę i podstawę prawną zwolnienia ze służby,

c) okresy służby,

d) okresy składkowe i nieskładkowe – w przypadku ubiegającego się o rentę rodzinną po funkcjonariuszu pozostającym w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.,

e) wysokość uposażenia,

ea) wysokość świadczenia za długoletnią służbę, o którym mowa w art. 83c ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego,

f) datę zgonu;

2) datę zawarcia związku małżeńskiego – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną po małżonku;

3) datę urodzenia zainteresowanego;

4) niezdolność zainteresowanego do pracy – jeżeli ustalenie prawa do renty rodzinnej jest uzależnione od tej niezdolności;

5) posiadanie prawa do świadczeń alimentacyjnych, ustalonego wyrokiem sądu lub ugodą sądową – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną:

a) przez małżonka rozwiedzionego,

b) po małżonku, jeżeli w chwili śmierci małżonka nie istniała pomiędzy małżonkami wspólność małżeńska;

6) związek śmierci funkcjonariusza ze służbą – w przypadku gdy śmierć była następstwem czynu karalnego;

7) informację o uczestnictwie w zorganizowanym szkoleniu, którego celem jest uzyskanie kwalifikacji do wykonywania pracy zarobkowej – jeżeli prawo do renty rodzinnej po małżonku jest uzależnione od uczestnictwa w takim szkoleniu.

2. Zainteresowany, który ubiega się o rentę rodzinną, składa ponadto oświadczenie pisemne, czy:

1) istniała wspólność małżeńska – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną po małżonku;

2) osiąga przychód z tytułu służby lub działalności podlegającej obowiązkowi ubezpieczenia społecznego;

3) pobiera świadczenie pieniężne z ubezpieczenia emerytalnego lub rentowego lub innego zaopatrzenia emerytalnego albo świadczenie pieniężne finansowane z Funduszu Pracy, albo uposażenie w stanie spoczynku lub uposażenie rodzinne, które jest przewidziane w odrębnych przepisach.

3. Jeżeli wniosek dotyczy renty rodzinnej po emerycie lub renciście, to organ emerytalny ustala okoliczności na podstawie dowodów, które znajdują się w aktach emerytalno-rentowych zmarłego.

Wersja obowiązująca od 2025.08.14     (Dz.U.2025.1122 tekst jednolity)

§ 9. [Dokumenty załączane do wniosku] 1. Zainteresowany, który ubiega się o rentę rodzinną załącza do wniosku dokumenty stwierdzające:

1) dane osoby, po której ma być ustalone prawo do renty rodzinnej, w tym:

a) imię, nazwisko oraz datę urodzenia,

b) datę i podstawę prawną zwolnienia ze służby,

c) okresy służby,

d) okresy składkowe i nieskładkowe – w przypadku ubiegającego się o rentę rodzinną po funkcjonariuszu pozostającym w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.,

e) wysokość uposażenia,

ea) wysokość świadczenia za długoletnią służbę, o którym mowa w art. 83c ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego,

f) datę zgonu;

2) datę zawarcia związku małżeńskiego – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną po małżonku;

3) datę urodzenia zainteresowanego;

4) niezdolność zainteresowanego do pracy – jeżeli ustalenie prawa do renty rodzinnej jest uzależnione od tej niezdolności;

5) posiadanie prawa do świadczeń alimentacyjnych, ustalonego wyrokiem sądu lub ugodą sądową – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną:

a) przez małżonka rozwiedzionego,

b) po małżonku, jeżeli w chwili śmierci małżonka nie istniała pomiędzy małżonkami wspólność małżeńska;

6) związek śmierci funkcjonariusza ze służbą – w przypadku gdy śmierć była następstwem czynu karalnego;

7) informację o uczestnictwie w zorganizowanym szkoleniu, którego celem jest uzyskanie kwalifikacji do wykonywania pracy zarobkowej – jeżeli prawo do renty rodzinnej po małżonku jest uzależnione od uczestnictwa w takim szkoleniu.

2. Zainteresowany, który ubiega się o rentę rodzinną, składa ponadto oświadczenie pisemne, czy:

1) istniała wspólność małżeńska – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną po małżonku;

2) osiąga przychód z tytułu służby lub działalności podlegającej obowiązkowi ubezpieczenia społecznego;

3) pobiera świadczenie pieniężne z ubezpieczenia emerytalnego lub rentowego lub innego zaopatrzenia emerytalnego albo świadczenie pieniężne finansowane z Funduszu Pracy, albo uposażenie w stanie spoczynku lub uposażenie rodzinne, które jest przewidziane w odrębnych przepisach.

3. Jeżeli wniosek dotyczy renty rodzinnej po emerycie lub renciście, to organ emerytalny ustala okoliczności na podstawie dowodów, które znajdują się w aktach emerytalno-rentowych zmarłego.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2025.01.22 do 2025.08.13

§ 9. [Dokumenty załączane do wniosku] 1. Zainteresowany, który ubiega się o rentę rodzinną załącza do wniosku dokumenty stwierdzające:

1) dane osoby, po której ma być ustalone prawo do renty rodzinnej, w tym:

a) imię, nazwisko oraz datę urodzenia,

b) datę i podstawę prawną zwolnienia ze służby,

c) okresy służby,

d) okresy składkowe i nieskładkowe – w przypadku ubiegającego się o rentę rodzinną po funkcjonariuszu pozostającym w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.,

e) wysokość uposażenia,

ea) [2] wysokość świadczenia za długoletnią służbę, o którym mowa w art. 83c ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego,

f) datę zgonu;

2) datę zawarcia związku małżeńskiego – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną po małżonku;

3) datę urodzenia zainteresowanego;

4) niezdolność zainteresowanego do pracy – jeżeli ustalenie prawa do renty rodzinnej jest uzależnione od tej niezdolności;

5) posiadanie prawa do świadczeń alimentacyjnych, ustalonego wyrokiem sądu lub ugodą sądową – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną:

a) przez małżonka rozwiedzionego,

b) po małżonku, jeżeli w chwili śmierci małżonka nie istniała pomiędzy małżonkami wspólność małżeńska;

6) związek śmierci funkcjonariusza ze służbą – w przypadku gdy śmierć była następstwem czynu karalnego;

7) informację o uczestnictwie w zorganizowanym szkoleniu, którego celem jest uzyskanie kwalifikacji do wykonywania pracy zarobkowej – jeżeli prawo do renty rodzinnej po małżonku jest uzależnione od uczestnictwa w takim szkoleniu.

2. Zainteresowany, który ubiega się o rentę rodzinną, składa ponadto oświadczenie pisemne, czy:

1) istniała wspólność małżeńska – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną po małżonku;

2) osiąga przychód z tytułu służby lub działalności podlegającej obowiązkowi ubezpieczenia społecznego;

3) pobiera świadczenie pieniężne z ubezpieczenia emerytalnego lub rentowego lub innego zaopatrzenia emerytalnego albo świadczenie pieniężne finansowane z Funduszu Pracy, albo uposażenie w stanie spoczynku lub uposażenie rodzinne, które jest przewidziane w odrębnych przepisach.

3. Jeżeli wniosek dotyczy renty rodzinnej po emerycie lub renciście, to organ emerytalny ustala okoliczności na podstawie dowodów, które znajdują się w aktach emerytalno-rentowych zmarłego.

[2] § 9 ust. 1 pkt 1 lit. ea) dodana przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 stycznia 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie postępowania w zakresie zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego i Służby Wywiadu Wojskowego oraz ich rodzin (Dz.U. poz. 14). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.02.02 do 2025.01.21

§ 9. [Dokumenty załączane do wniosku] 1. Zainteresowany, który ubiega się o rentę rodzinną załącza do wniosku dokumenty stwierdzające:

1) dane osoby, po której ma być ustalone prawo do renty rodzinnej, w tym:

a) imię, nazwisko oraz datę urodzenia,

b) datę i podstawę prawną zwolnienia ze służby,

c) okresy służby,

d) okresy składkowe i nieskładkowe – w przypadku ubiegającego się o rentę rodzinną po funkcjonariuszu pozostającym w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.,

e) wysokość uposażenia,

f) datę zgonu;

2) datę zawarcia związku małżeńskiego – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną po małżonku;

3) datę urodzenia zainteresowanego;

4) niezdolność zainteresowanego do pracy – jeżeli ustalenie prawa do renty rodzinnej jest uzależnione od tej niezdolności;

5) posiadanie prawa do świadczeń alimentacyjnych, ustalonego wyrokiem sądu lub ugodą sądową – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną:

a) przez małżonka rozwiedzionego,

b) po małżonku, jeżeli w chwili śmierci małżonka nie istniała pomiędzy małżonkami wspólność małżeńska;

6) związek śmierci funkcjonariusza ze służbą – w przypadku gdy śmierć była następstwem czynu karalnego;

7) informację o uczestnictwie w zorganizowanym szkoleniu, którego celem jest uzyskanie kwalifikacji do wykonywania pracy zarobkowej – jeżeli prawo do renty rodzinnej po małżonku jest uzależnione od uczestnictwa w takim szkoleniu.

2. Zainteresowany, który ubiega się o rentę rodzinną, składa ponadto oświadczenie pisemne, czy:

1) istniała wspólność małżeńska – w przypadku ubiegania się o rentę rodzinną po małżonku;

2) osiąga przychód z tytułu służby lub działalności podlegającej obowiązkowi ubezpieczenia społecznego;

3) pobiera świadczenie pieniężne z ubezpieczenia emerytalnego lub rentowego lub innego zaopatrzenia emerytalnego albo świadczenie pieniężne finansowane z Funduszu Pracy, albo uposażenie w stanie spoczynku lub uposażenie rodzinne, które jest przewidziane w odrębnych przepisach.

3. Jeżeli wniosek dotyczy renty rodzinnej po emerycie lub renciście, to organ emerytalny ustala okoliczności na podstawie dowodów, które znajdują się w aktach emerytalno-rentowych zmarłego.