Wersja obowiązująca od 2025.11.14     (Dz.U.2025.1555 tekst jednolity)

§ 11. [Teczka LUN] Dla każdego LUN wpisanego do rejestru prowadzi się teczkę LUN zawierającą zbiór następujących dokumentów lub ich kopii:

1) wniosek o wpis LUN do rejestru, wniosek o zmianę wpisu LUN w rejestrze oraz wniosek o wykreślenie LUN z rejestru;

2) dokumenty w zakresie interoperacyjności:

a) certyfikat, o którym mowa w art. 4 ust. 1 rozporządzenia nr 2023/1768, lub

b) deklarację, o której mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia nr 2023/1768, lub

c) oświadczenie o zgodności, o którym mowa w art. 6 ust. 1 rozporządzenia nr 2023/1768

– jeżeli są wymagane;

3) decyzje o wpisie LUN do rejestru, zmianie wpisu LUN w rejestrze i wykreśleniu LUN z rejestru;

4) decyzję o zatwierdzeniu zmiany w systemie funkcjonalnym dotyczącym danego LUN, jeżeli została wydana;

5) dokumenty dołączone do wniosków, o których mowa w pkt 1.

Wersja obowiązująca od 2025.11.14     (Dz.U.2025.1555 tekst jednolity)

§ 11. [Teczka LUN] Dla każdego LUN wpisanego do rejestru prowadzi się teczkę LUN zawierającą zbiór następujących dokumentów lub ich kopii:

1) wniosek o wpis LUN do rejestru, wniosek o zmianę wpisu LUN w rejestrze oraz wniosek o wykreślenie LUN z rejestru;

2) dokumenty w zakresie interoperacyjności:

a) certyfikat, o którym mowa w art. 4 ust. 1 rozporządzenia nr 2023/1768, lub

b) deklarację, o której mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia nr 2023/1768, lub

c) oświadczenie o zgodności, o którym mowa w art. 6 ust. 1 rozporządzenia nr 2023/1768

– jeżeli są wymagane;

3) decyzje o wpisie LUN do rejestru, zmianie wpisu LUN w rejestrze i wykreśleniu LUN z rejestru;

4) decyzję o zatwierdzeniu zmiany w systemie funkcjonalnym dotyczącym danego LUN, jeżeli została wydana;

5) dokumenty dołączone do wniosków, o których mowa w pkt 1.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2025.07.01 do 2025.11.13

§ 11. [Teczka LUN] Dla każdego LUN wpisanego do rejestru prowadzi się teczkę LUN zawierającą zbiór następujących dokumentów lub ich kopii:

1) wniosek o wpis LUN do rejestru, wniosek o zmianę wpisu LUN w rejestrze oraz wniosek o wykreślenie LUN z rejestru;

2) [20] dokumenty w zakresie interoperacyjności:

a) certyfikat, o którym mowa w art. 4 ust. 1 rozporządzenia nr 2023/1768, lub

b) deklarację, o której mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia nr 2023/1768, lub

c) oświadczenie o zgodności, o którym mowa w art. 6 ust. 1 rozporządzenia nr 2023/1768

– jeżeli są wymagane ;

3) decyzje o wpisie LUN do rejestru, zmianie wpisu LUN w rejestrze i wykreśleniu LUN z rejestru;

4) decyzję o zatwierdzeniu zmiany w systemie funkcjonalnym dotyczącym danego LUN, jeżeli została wydana;

5) dokumenty dołączone do wniosków, o których mowa w pkt 1.

[20] § 11 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie lotniczych urządzeń naziemnych i powierzchni ograniczających zabudowę (Dz.U. poz. 776). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.06.22 do 2025.06.30     (Dz.U.2023.1181 tekst jednolity)

§ 11. [Teczka LUN] Dla każdego LUN wpisanego do rejestru prowadzi się teczkę LUN zawierającą zbiór następujących dokumentów lub ich kopii:

1) wniosek o wpis LUN do rejestru, wniosek o zmianę wpisu LUN w rejestrze oraz wniosek o wykreślenie LUN z rejestru;

2) dokumenty w zakresie interoperacyjności:

a) deklaracje, o których mowa w art. 45 ust. 1 rozporządzenia nr 2018/1139,

b) certyfikat, o którym mowa w art. 45 ust. 2 rozporządzenia nr 2018/1139

– jeżeli są wymagane [1] ;

3) decyzje o wpisie LUN do rejestru, zmianie wpisu LUN w rejestrze i wykreśleniu LUN z rejestru;

4) decyzję o zatwierdzeniu zmiany w systemie funkcjonalnym dotyczącym danego LUN, jeżeli została wydana;

5) dokumenty dołączone do wniosków, o których mowa w pkt 1.

[1] Do dnia rozpoczęcia stosowania aktów delegowanych, o których mowa w art. 47 rozporządzenia nr 2018/1139, na podstawie art. 139 ust. 2 tego rozporządzenia, stosuje się przepisy art. 4, 5, 6, 6a i 7 oraz załączniki III i IV do rozporządzenia (WE) nr 552/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie interoperacyjności Europejskiej Sieci Zarządzania Ruchem Lotniczym (Rozporządzenie w sprawie interoperacyjności) (Dz. Urz. UE L 96 z 31.03.2004, str. 26 – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 8, str. 46, Dz. Urz. UE L 173 z 03.07.2007, str. 44, Dz. Urz. UE L 153 z 12.06.2008, str. 42 oraz Dz. Urz. UE L 300 z 14.11.2009, str. 34).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.12.05 do 2023.06.21

§ 11. [Teczka LUN] Dla każdego LUN wpisanego do rejestru prowadzi się teczkę LUN zawierającą zbiór następujących dokumentów lub ich kopii:

1) wniosek o wpis LUN do rejestru, wniosek o zmianę wpisu LUN w rejestrze oraz wniosek o wykreślenie LUN z rejestru;

2) dokumenty w zakresie interoperacyjności:

a) deklaracje, o których mowa w art. 45 ust. 1 rozporządzenia nr 2018/1139,

b) certyfikat, o którym mowa w art. 45 ust. 2 rozporządzenia nr 2018/1139

– jeżeli są wymagane9);

3) decyzje o wpisie LUN do rejestru, zmianie wpisu LUN w rejestrze i wykreśleniu LUN z rejestru;

4) decyzję o zatwierdzeniu zmiany w systemie funkcjonalnym dotyczącym danego LUN, jeżeli została wydana;

5) dokumenty dołączone do wniosków, o których mowa w pkt 1.