Wersja obowiązująca od 2025.11.14     (Dz.U.2025.1555 tekst jednolity)

Rozdział 5

Rejestr

§ 8. [Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET] 1. Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) nazwę i typ LUN;

2) numer fabryczny LUN, jeżeli został nadany;

3) rodzaj LUN;

4) zasięg operacyjny LUN, jeżeli został określony;

5) zakres eksploatacji LUN wraz z opisem ograniczeń eksploatacji, jeżeli zostały określone;

6) przeznaczenie LUN;

7) nazwę systemu funkcjonalnego, w ramach którego LUN będzie wykorzystywane, jeżeli dotyczy;

8) nazwę producenta LUN;

9) nazwę zarządzającego LUN;

10) proponowany znak wywoławczy LUN albo znak rozpoznawczy LUN, jeżeli jest wymagany;

11) planowaną datę rozpoczęcia eksploatacji LUN;

12) przewidywany okres eksploatacji LUN w latach;

13) miejsce zainstalowania LUN;

14) współrzędne geograficzne miejsca zainstalowania LUN;

15) szczegółowe informacje dotyczące charakterystyki technicznej LUN, o których mowa w § 10;

16) stan techniczny LUN w oparciu o FAT i SAT lub protokół odbioru technicznego;

17) możliwości operacyjne LUN w oparciu o protokół wdrożeniowej kontroli z powietrza oraz analizę jakości łączy i poprawności działania systemów transmisji danych, jeżeli dotyczy.

2. Wniosek o wpis do rejestru NAV, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) o których mowa w ust. 1;

2) dotyczące kategorii ILS lub GBAS – w przypadku odpowiednio ILS lub GBAS;

3) dotyczące typu wspieranej podstawowej konstelacji satelitarnej – w przypadku GBAS.

3. Dane, o których mowa w ust. 1 i 2, wprowadza się do części A rejestru.

4. Numer w rejestrze jest nadawany w formacie: „oznaczenie części rejestru / kolejny numer w danej części rejestru z zasobu przewidzianego dla danego rodzaju LUN / dwie ostatnie cyfry roku dokonania wpisu / zmiany wpisu w rejestrze”.

5. Integralną częścią rejestru jest zbiór dokumentów w postaci papierowej lub elektronicznej, otrzymany od zarządzającego LUN lub wytworzony w procesie wpisu do rejestru.

Wersja obowiązująca od 2025.11.14     (Dz.U.2025.1555 tekst jednolity)

Rozdział 5

Rejestr

§ 8. [Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET] 1. Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) nazwę i typ LUN;

2) numer fabryczny LUN, jeżeli został nadany;

3) rodzaj LUN;

4) zasięg operacyjny LUN, jeżeli został określony;

5) zakres eksploatacji LUN wraz z opisem ograniczeń eksploatacji, jeżeli zostały określone;

6) przeznaczenie LUN;

7) nazwę systemu funkcjonalnego, w ramach którego LUN będzie wykorzystywane, jeżeli dotyczy;

8) nazwę producenta LUN;

9) nazwę zarządzającego LUN;

10) proponowany znak wywoławczy LUN albo znak rozpoznawczy LUN, jeżeli jest wymagany;

11) planowaną datę rozpoczęcia eksploatacji LUN;

12) przewidywany okres eksploatacji LUN w latach;

13) miejsce zainstalowania LUN;

14) współrzędne geograficzne miejsca zainstalowania LUN;

15) szczegółowe informacje dotyczące charakterystyki technicznej LUN, o których mowa w § 10;

16) stan techniczny LUN w oparciu o FAT i SAT lub protokół odbioru technicznego;

17) możliwości operacyjne LUN w oparciu o protokół wdrożeniowej kontroli z powietrza oraz analizę jakości łączy i poprawności działania systemów transmisji danych, jeżeli dotyczy.

2. Wniosek o wpis do rejestru NAV, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) o których mowa w ust. 1;

2) dotyczące kategorii ILS lub GBAS – w przypadku odpowiednio ILS lub GBAS;

3) dotyczące typu wspieranej podstawowej konstelacji satelitarnej – w przypadku GBAS.

3. Dane, o których mowa w ust. 1 i 2, wprowadza się do części A rejestru.

4. Numer w rejestrze jest nadawany w formacie: „oznaczenie części rejestru / kolejny numer w danej części rejestru z zasobu przewidzianego dla danego rodzaju LUN / dwie ostatnie cyfry roku dokonania wpisu / zmiany wpisu w rejestrze”.

5. Integralną częścią rejestru jest zbiór dokumentów w postaci papierowej lub elektronicznej, otrzymany od zarządzającego LUN lub wytworzony w procesie wpisu do rejestru.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2025.07.01 do 2025.11.13

Rozdział 5

Rejestr

§ 8. [Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET] 1. Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) nazwę i typ LUN;

2) numer fabryczny LUN, jeżeli został nadany;

3) rodzaj LUN;

4) zasięg operacyjny LUN, jeżeli został określony;

5) zakres eksploatacji LUN wraz z opisem ograniczeń eksploatacji, jeżeli zostały określone;

6) przeznaczenie LUN;

7) nazwę systemu funkcjonalnego, w ramach którego LUN będzie wykorzystywane, jeżeli dotyczy;

8) nazwę producenta LUN;

9) nazwę zarządzającego LUN;

10) proponowany znak wywoławczy LUN albo znak rozpoznawczy LUN, jeżeli jest wymagany;

11) planowaną datę rozpoczęcia eksploatacji LUN;

12) przewidywany okres eksploatacji LUN w latach;

13) miejsce zainstalowania LUN;

14) współrzędne geograficzne miejsca zainstalowania LUN;

15) szczegółowe informacje dotyczące charakterystyki technicznej LUN, o których mowa w § 10;

16) stan techniczny LUN w oparciu o FAT i SAT lub protokół odbioru technicznego;

17) możliwości operacyjne LUN w oparciu o protokół wdrożeniowej kontroli z powietrza oraz analizę jakości łączy i poprawności działania systemów transmisji danych, jeżeli dotyczy.

2. Wniosek o wpis do rejestru NAV, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) o których mowa w ust. 1;

2) dotyczące kategorii ILS lub GBAS – w przypadku odpowiednio ILS lub GBAS;

3) dotyczące typu wspieranej podstawowej konstelacji satelitarnej – w przypadku GBAS.

3. Dane, o których mowa w ust. 1 i 2, wprowadza się do części A rejestru.

4. Numer w rejestrze jest nadawany w formacie: „oznaczenie części rejestru / kolejny numer w danej części rejestru z zasobu przewidzianego dla danego rodzaju LUN / dwie ostatnie cyfry roku dokonania wpisu / zmiany wpisu w rejestrze”.

5. [17]  Integralną częścią rejestru jest zbiór dokumentów w postaci papierowej lub elektronicznej, otrzymany od zarządzającego LUN lub wytworzony w procesie wpisu do rejestru.

[17] § 8 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 czerwca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie lotniczych urządzeń naziemnych i powierzchni ograniczających zabudowę (Dz.U. poz. 776). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.06.22 do 2025.06.30     (Dz.U.2023.1181 tekst jednolity)

Rozdział 5

Rejestr

§ 8. [Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET] 1. Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) nazwę i typ LUN;

2) numer fabryczny LUN, jeżeli został nadany;

3) rodzaj LUN;

4) zasięg operacyjny LUN, jeżeli został określony;

5) zakres eksploatacji LUN wraz z opisem ograniczeń eksploatacji, jeżeli zostały określone;

6) przeznaczenie LUN;

7) nazwę systemu funkcjonalnego, w ramach którego LUN będzie wykorzystywane, jeżeli dotyczy;

8) nazwę producenta LUN;

9) nazwę zarządzającego LUN;

10) proponowany znak wywoławczy LUN albo znak rozpoznawczy LUN, jeżeli jest wymagany;

11) planowaną datę rozpoczęcia eksploatacji LUN;

12) przewidywany okres eksploatacji LUN w latach;

13) miejsce zainstalowania LUN;

14) współrzędne geograficzne miejsca zainstalowania LUN;

15) szczegółowe informacje dotyczące charakterystyki technicznej LUN, o których mowa w § 10;

16) stan techniczny LUN w oparciu o FAT i SAT lub protokół odbioru technicznego;

17) możliwości operacyjne LUN w oparciu o protokół wdrożeniowej kontroli z powietrza oraz analizę jakości łączy i poprawności działania systemów transmisji danych, jeżeli dotyczy.

2. Wniosek o wpis do rejestru NAV, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) o których mowa w ust. 1;

2) dotyczące kategorii ILS lub GBAS – w przypadku odpowiednio ILS lub GBAS;

3) dotyczące typu wspieranej podstawowej konstelacji satelitarnej – w przypadku GBAS.

3. Dane, o których mowa w ust. 1 i 2, wprowadza się do części A rejestru.

4. Numer w rejestrze jest nadawany w formacie: „oznaczenie części rejestru / kolejny numer w danej części rejestru z zasobu przewidzianego dla danego rodzaju LUN / dwie ostatnie cyfry roku dokonania wpisu / zmiany wpisu w rejestrze”.

5. Integralną częścią rejestru jest zbiór dokumentów w postaci papierowej, otrzymany od zarządzającego LUN lub wytworzony w procesie wpisu do rejestru.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.12.05 do 2023.06.21

Rozdział 5

Rejestr

§ 8. [Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET] 1. Wniosek o wpis do rejestru COM, SUR, DP i MET, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) nazwę i typ LUN;

2) numer fabryczny LUN, jeżeli został nadany;

3) rodzaj LUN;

4) zasięg operacyjny LUN, jeżeli został określony;

5) zakres eksploatacji LUN wraz z opisem ograniczeń eksploatacji, jeżeli zostały określone;

6) przeznaczenie LUN;

7) nazwę systemu funkcjonalnego, w ramach którego LUN będzie wykorzystywane, jeżeli dotyczy;

8) nazwę producenta LUN;

9) nazwę zarządzającego LUN;

10) proponowany znak wywoławczy LUN albo znak rozpoznawczy LUN, jeżeli jest wymagany;

11) planowaną datę rozpoczęcia eksploatacji LUN;

12) przewidywany okres eksploatacji LUN w latach;

13) miejsce zainstalowania LUN;

14) współrzędne geograficzne miejsca zainstalowania LUN;

15) szczegółowe informacje dotyczące charakterystyki technicznej LUN, o których mowa w § 10;

16) stan techniczny LUN w oparciu o FAT i SAT lub protokół odbioru technicznego;

17) możliwości operacyjne LUN w oparciu o protokół wdrożeniowej kontroli z powietrza oraz analizę jakości łączy i poprawności działania systemów transmisji danych, jeżeli dotyczy.

2. Wniosek o wpis do rejestru NAV, wykorzystywanych w ramach EATMN, obejmuje dane:

1) o których mowa w ust. 1;

2) dotyczące kategorii ILS lub GBAS – w przypadku odpowiednio ILS lub GBAS;

3) dotyczące typu wspieranej podstawowej konstelacji satelitarnej – w przypadku GBAS.

3. Dane, o których mowa w ust. 1 i 2, wprowadza się do części A rejestru.

4. Numer w rejestrze jest nadawany w formacie: „oznaczenie części rejestru / kolejny numer w danej części rejestru z zasobu przewidzianego dla danego rodzaju LUN / dwie ostatnie cyfry roku dokonania wpisu / zmiany wpisu w rejestrze”.

5. Integralną częścią rejestru jest zbiór dokumentów w postaci papierowej, otrzymany od zarządzającego LUN lub wytworzony w procesie wpisu do rejestru.