Wersja obowiązująca od 2025.12.10     (Dz.U.2025.1753 tekst jednolity)

Art. 56a. (uchylony)

Wersja obowiązująca od 2025.12.10     (Dz.U.2025.1753 tekst jednolity)

Art. 56a. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.03.25 do 2025.12.09     (Dz.U.2022.671 tekst jednolity)

Art. 56a. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.11.07 do 2022.03.24

[71] (uchylony)

[71] Art. 56a uchylony przez art. 1 pkt 31 ustawy z dnia 14 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1000; ost. zm.: Dz.U. z 2021 r., poz. 1393). Zmiana weszła w życie z dniem wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców, tj. 7 listopada 2021 r. na podstawie komunikatu Ministra Cyfryzacji z dnia 30 września 2021 r. w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców (Dz.U. poz. 1817).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.04.30 do 2021.11.06     (Dz.U.2021.816 tekst jednolity)

[Sprawdzanie zgodności danych zawartych we wniosku z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz w rejestrze PESEL ] 1. Organ gminy, przyjmując wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, z urzędu dokonuje sprawdzenia danych zawartych we wniosku o wydanie dowodu osobistego z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz w rejestrze PESEL.

2. W przypadku stwierdzenia niezgodności danych zawartych we wniosku z danymi zawartymi w rejestrach, o których mowa w ust. 1, organ, który stwierdził niezgodność danych, podejmuje działania w celu usunięcia niezgodności zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r. poz. 510).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.02.28 do 2021.04.29     (Dz.U.2020.332 tekst jednolity)

[Sprawdzanie zgodności danych zawartych we wniosku z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz w rejestrze PESEL ] 1. Organ gminy, przyjmując wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, z urzędu dokonuje sprawdzenia danych zawartych we wniosku o wydanie dowodu osobistego z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz w rejestrze PESEL.

2. W przypadku stwierdzenia niezgodności danych zawartych we wniosku z danymi zawartymi w rejestrach, o których mowa w ust. 1, organ, który stwierdził niezgodność danych, podejmuje działania w celu usunięcia niezgodności zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 i 2294).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.05.04 do 2020.02.27

Art. 56a. [Sprawdzanie zgodności danych zawartych we wniosku z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz w rejestrze PESEL ] [4] 1. Organ gminy, przyjmując wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, z urzędu dokonuje sprawdzenia danych zawartych we wniosku o wydanie dowodu osobistego z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz w rejestrze PESEL.

2. W przypadku stwierdzenia niezgodności danych zawartych we wniosku z danymi zawartymi w rejestrach, o których mowa w ust. 1, organ, który stwierdził niezgodność danych, podejmuje działania w celu usunięcia niezgodności zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 i 1544 oraz z 2019 r. poz. 60 i 730).

[4] Art. 56a dodany przez art. 106 pkt 3 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. poz. 730). Zmiana weszła w życie 4 maja 2019 r.