history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-03-14    (M.P.2022.348 tekst jednolity)

§ 25a. [Elementy wniosku o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów ] 1. Wniosek o wprowadzenie projektu, o którym mowa w § 25, do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów rozpatruje Zespół do spraw Programowania Prac Rządu.

2. (uchylony).

3. Wniosek o wprowadzenie projektu do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów określa:

1) cele projektu;

2) proponowane środki realizacji;

3) oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych;

4) spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych;

5) sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych.

4. Do wniosku o wprowadzenie projektu, o którym mowa w § 25, do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów dołącza się:

1) ocenę przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych – jeżeli wniosek dotyczy projektu, o którym mowa w § 25 pkt 1 albo 2;

2) projekt dokumentu rządowego – jeżeli wniosek dotyczy projektu, o którym mowa w § 25 pkt 2 albo 3.

5. (uchylony).

6. Wniosek o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Wersja obowiązująca od 2022-03-14    (M.P.2022.348 tekst jednolity)

§ 25a. [Elementy wniosku o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów ] 1. Wniosek o wprowadzenie projektu, o którym mowa w § 25, do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów rozpatruje Zespół do spraw Programowania Prac Rządu.

2. (uchylony).

3. Wniosek o wprowadzenie projektu do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów określa:

1) cele projektu;

2) proponowane środki realizacji;

3) oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych;

4) spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych;

5) sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych.

4. Do wniosku o wprowadzenie projektu, o którym mowa w § 25, do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów dołącza się:

1) ocenę przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych – jeżeli wniosek dotyczy projektu, o którym mowa w § 25 pkt 1 albo 2;

2) projekt dokumentu rządowego – jeżeli wniosek dotyczy projektu, o którym mowa w § 25 pkt 2 albo 3.

5. (uchylony).

6. Wniosek o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-12-04 do 2022-03-13

§ 25a. [Elementy wniosku o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów ] 1. [5] Wniosek o wprowadzenie projektu, o którym mowa w § 25, do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów rozpatruje Zespół do spraw Programowania Prac Rządu.

2. (uchylony)

3. Wniosek o wprowadzenie projektu do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów określa:

1) cele projektu;

2) proponowane środki realizacji;

3) oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych;

4) spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych;

5) sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych.

4. [6] Do wniosku o wprowadzenie projektu, o którym mowa w § 25, do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów dołącza się:

1) ocenę przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych – jeżeli wniosek dotyczy projektu, o którym mowa w § 25 pkt 1 albo 2;

2) projekt dokumentu rządowego – jeżeli wniosek dotyczy projektu, o którym mowa w § 25 pkt 2 albo 3.

5. (uchylony)

6. Wniosek o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

[5] § 25a ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) uchwały nr 175 Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1113). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.

[6] § 25a ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) uchwały nr 175 Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1113). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-12-24 do 2020-12-03

§ 25a. [Elementy wniosku o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów ] 1. Wniosek o wprowadzenie projektu, o którym mowa w § 25 ust. 1, do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów rozpatruje Zespół do spraw Programowania Prac Rządu.

2. [3] (uchylony)

3. Wniosek o wprowadzenie projektu do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów określa:

1) cele projektu;

2) proponowane środki realizacji;

3) oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych;

4) spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych;

5) sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych.

4. [4] Do wniosku o wprowadzenie do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów projektu, o którym mowa w § 25 ust. 1, dołącza się projekt, którego dotyczy wniosek, wraz z jego uzasadnieniem, jeżeli jest sporządzane.

5. [5] (uchylony)

6. Wniosek o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

[3] § 25a ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a) uchwały nr 159 Rady Ministrów z dnia 14 grudnia 2019 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1192). Zmiana weszła w życie 24 grudnia 2019 r.

[4] § 25a ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) uchwały nr 159 Rady Ministrów z dnia 14 grudnia 2019 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1192). Zmiana weszła w życie 24 grudnia 2019 r.

[5] § 25a ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. c) uchwały nr 159 Rady Ministrów z dnia 14 grudnia 2019 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 1192). Zmiana weszła w życie 24 grudnia 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-05 do 2019-12-23

§ 25a. [Elementy wniosku o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów ] [4] 1. Wniosek o wprowadzenie projektu, o którym mowa w § 25 ust. 1, do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów rozpatruje Zespół do spraw Programowania Prac Rządu.

2. Do wniosku o wprowadzenie do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów projektu założeń projektu ustawy i projektu ustawy dołącza się wyniki oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych, o której mowa w § 24 ust. 3. Przepisy § 28 ust. 2–5 stosuje się odpowiednio.

3. Wniosek o wprowadzenie projektu do wykazu prac legislacyjnych albo wykazu prac programowych Rady Ministrów określa:

1) cele projektu;

2) proponowane środki realizacji;

3) oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych;

4) spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych;

5) sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych.

4. Do wniosku o wprowadzenie projektu rozporządzenia Rady Ministrów do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów dołącza się projekt rozporządzenia, którego dotyczy wniosek, wraz z uzasadnieniem.

5. Organ wnioskujący, po uzyskaniu pozytywnej oceny, o której mowa w § 25 ust. 2 pkt 1, przedkłada Zespołowi do spraw Programowania Prac Rządu projekt, którego dotyczy wniosek, wraz z uzasadnieniem.

6. Wniosek o wprowadzenie projektu do właściwego wykazu prac przedstawia się na formularzu, którego wzór Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

[4] § 25a dodany przez § 1 pkt 4 uchwały nr 10 Rady Ministrów z dnia 22 stycznia 2019 r. zmieniającej uchwałę – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 137). Zmiana weszła w życie 5 lutego 2019 r.