history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-03-13 do 2024-01-25    (M.P.2023.261 tekst jednolity)

§ 9. 1. Jeżeli przewodniczący Zespołu zarządził rozpatrzenie wniosku w trybie obiegowym, sekretarz Zespołu przekazuje członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, oraz opinią Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2.

2. Członkowie Zespołu przekazują sekretarzowi Zespołu stanowiska wobec wniosku, o którym mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

3. Przewodniczący Zespołu może:

1) skrócić termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2;

2) na uzasadniony wniosek członka Zespołu wydłużyć termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2.

4. Wniosek skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za rozpatrzony pozytywnie, jeżeli w wyznaczonym terminie nie zgłoszono do niego uwag. W przypadku zgłoszenia uwag, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione, wniosek wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu Zespołu.

5. Sekretarz Zespołu sporządza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym, wskazując w szczególności wniosek, wobec którego została podjęta decyzja, o której mowa w § 2 pkt 2.

6. Przewodniczący Zespołu zatwierdza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym.

7. Przewodniczący Zespołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, przekazuje ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym członkom Rady Ministrów oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 2 i 3, będącym organami wnioskującymi.

8. Członkom Rady Ministrów kierującym działami administracji rządowej niewymienionym w § 3 ust. 1 pkt 3 lit. ba–h, będącym organami wnioskującymi, Prezesowi Rządowego Centrum Legislacji będącemu organem wnioskującym oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 3, będącym organami wnioskującymi, wraz z ustaleniami z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym przekazuje się opinię Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2.

9. Sekretarz Zespołu, za zgodą przewodniczącego Zespołu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może przekazać członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, bez opinii Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2.

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 9, Szef Centrum Analiz przekazuje sekretarzowi Zespołu opinię Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2, w terminie, o którym mowa w ust. 2. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Wersja obowiązująca od 2023-03-13 do 2024-01-25    (M.P.2023.261 tekst jednolity)

§ 9. 1. Jeżeli przewodniczący Zespołu zarządził rozpatrzenie wniosku w trybie obiegowym, sekretarz Zespołu przekazuje członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, oraz opinią Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2.

2. Członkowie Zespołu przekazują sekretarzowi Zespołu stanowiska wobec wniosku, o którym mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

3. Przewodniczący Zespołu może:

1) skrócić termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2;

2) na uzasadniony wniosek członka Zespołu wydłużyć termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2.

4. Wniosek skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za rozpatrzony pozytywnie, jeżeli w wyznaczonym terminie nie zgłoszono do niego uwag. W przypadku zgłoszenia uwag, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione, wniosek wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu Zespołu.

5. Sekretarz Zespołu sporządza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym, wskazując w szczególności wniosek, wobec którego została podjęta decyzja, o której mowa w § 2 pkt 2.

6. Przewodniczący Zespołu zatwierdza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym.

7. Przewodniczący Zespołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, przekazuje ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym członkom Rady Ministrów oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 2 i 3, będącym organami wnioskującymi.

8. Członkom Rady Ministrów kierującym działami administracji rządowej niewymienionym w § 3 ust. 1 pkt 3 lit. ba–h, będącym organami wnioskującymi, Prezesowi Rządowego Centrum Legislacji będącemu organem wnioskującym oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 3, będącym organami wnioskującymi, wraz z ustaleniami z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym przekazuje się opinię Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2.

9. Sekretarz Zespołu, za zgodą przewodniczącego Zespołu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może przekazać członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, bez opinii Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2.

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 9, Szef Centrum Analiz przekazuje sekretarzowi Zespołu opinię Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2, w terminie, o którym mowa w ust. 2. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-10 do 2023-03-12    (M.P.2022.10 tekst jednolity)

§ 9. 1. Jeżeli przewodniczący Zespołu zarządził rozpatrzenie wniosku w trybie obiegowym, sekretarz Zespołu przekazuje członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, oraz opinią Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2.

2. Członkowie Zespołu przekazują sekretarzowi Zespołu stanowiska wobec wniosku, o którym mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

3. Przewodniczący Zespołu może:

1) skrócić termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2;

2) na uzasadniony wniosek członka Zespołu wydłużyć termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2.

4. Wniosek skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za rozpatrzony pozytywnie, jeżeli w wyznaczonym terminie nie zgłoszono do niego uwag. W przypadku zgłoszenia uwag, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione, wniosek wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu Zespołu.

5. Sekretarz Zespołu sporządza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym, wskazując w szczególności wniosek, wobec którego została podjęta decyzja, o której mowa w § 2 pkt 2.

6. Przewodniczący Zespołu zatwierdza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym.

7. Przewodniczący Zespołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, przekazuje ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym członkom Rady Ministrów oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 2 i 3, będącym organami wnioskującymi.

8. Członkom Rady Ministrów kierującym działami administracji rządowej niewymienionym w § 3 ust. 1 pkt 3 lit. ba–h, będącym organami wnioskującymi, Prezesowi Rządowego Centrum Legislacji będącemu organem wnioskującym oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 3, będącym organami wnioskującymi, wraz z ustaleniami z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym przekazuje się opinię Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2.

9. Sekretarz Zespołu, za zgodą przewodniczącego Zespołu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może przekazać członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, bez opinii Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2.

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 9, Szef Centrum Analiz przekazuje sekretarzowi Zespołu opinię Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2, w terminie, o którym mowa w ust. 2. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-09-15 do 2022-01-09

§ 9. 1. Jeżeli przewodniczący Zespołu zarządził rozpatrzenie wniosku w trybie obiegowym, sekretarz Zespołu przekazuje członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, oraz opinią Centrum Analiz [9] , o której mowa w § 6 ust. 2.

2. Członkowie Zespołu przekazują sekretarzowi Zespołu stanowiska wobec wniosku, o którym mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

3. Przewodniczący Zespołu może:

1) skrócić termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2;

2) na uzasadniony wniosek członka Zespołu wydłużyć termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2.

4. Wniosek skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za rozpatrzony pozytywnie, jeżeli w wyznaczonym terminie nie zgłoszono do niego uwag. W przypadku zgłoszenia uwag, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione, wniosek wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu Zespołu.

5. Sekretarz Zespołu sporządza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym, wskazując w szczególności wniosek, wobec którego została podjęta decyzja, o której mowa w § 2 pkt 2.

6. Przewodniczący Zespołu zatwierdza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym.

7. Przewodniczący Zespołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, przekazuje ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym członkom Rady Ministrów oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 2 i 3, będącym organami wnioskującymi.

8. Członkom Rady Ministrów kierującym działami administracji rządowej niewymienionym w § 3 ust. 1 pkt 3 lit. ba–h , będącym organami wnioskującymi, Prezesowi Rządowego Centrum Legislacji będącemu organem wnioskującym oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 3, będącym organami wnioskującymi, wraz z ustaleniami z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym przekazuje się opinię Centrum Analiz [10] , o której mowa w § 6 ust. 2.

9. Sekretarz Zespołu, za zgodą przewodniczącego Zespołu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może przekazać członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, bez opinii Centrum Analiz [11] , o której mowa w § 6 ust. 2.

10. [12] W przypadku, o którym mowa w ust. 9, Szef Centrum Analiz przekazuje sekretarzowi Zespołu opinię Centrum Analiz, o której mowa w § 6 ust. 2, w terminie, o którym mowa w ust. 2. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

[9] § 9 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 168 Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu (M.P. poz. 839). Zmiana weszła w życie 15 września 2021 r.

[10] § 9 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 168 Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu (M.P. poz. 839). Zmiana weszła w życie 15 września 2021 r.

[11] § 9 ust. 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 168 Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu (M.P. poz. 839). Zmiana weszła w życie 15 września 2021 r.

[12] § 9 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 oraz pkt 4 zarządzenia nr 168 Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu (M.P. poz. 839). Zmiana weszła w życie 15 września 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-07-28 do 2021-09-14

§ 9. 1. Jeżeli przewodniczący Zespołu zarządził rozpatrzenie wniosku w trybie obiegowym, sekretarz Zespołu przekazuje członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, oraz opinią Centrum Analiz Strategicznych, o której mowa w § 6 ust. 2.

2. Członkowie Zespołu przekazują sekretarzowi Zespołu stanowiska wobec wniosku, o którym mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

3. Przewodniczący Zespołu może:

1) skrócić termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2;

2) na uzasadniony wniosek członka Zespołu wydłużyć termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2.

4. Wniosek skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za rozpatrzony pozytywnie, jeżeli w wyznaczonym terminie nie zgłoszono do niego uwag. W przypadku zgłoszenia uwag, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione, wniosek wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu Zespołu.

5. Sekretarz Zespołu sporządza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym, wskazując w szczególności wniosek, wobec którego została podjęta decyzja, o której mowa w § 2 pkt 2.

6. Przewodniczący Zespołu zatwierdza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym.

7. Przewodniczący Zespołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, przekazuje ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym członkom Rady Ministrów oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 2 i 3, będącym organami wnioskującymi.

8. Członkom Rady Ministrów kierującym działami administracji rządowej niewymienionym w § 3 ust. 1 pkt 3 lit. ba–h [4] , będącym organami wnioskującymi, Prezesowi Rządowego Centrum Legislacji będącemu organem wnioskującym oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 3, będącym organami wnioskującymi, wraz z ustaleniami z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym przekazuje się opinię Centrum Analiz Strategicznych, o której mowa w § 6 ust. 2.

9. Sekretarz Zespołu, za zgodą przewodniczącego Zespołu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może przekazać członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, bez opinii Centrum Analiz Strategicznych, o której mowa w § 6 ust. 2.

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 9, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów – Szef Centrum Analiz Strategicznych przekazuje sekretarzowi Zespołu opinię Centrum Analiz Strategicznych, o której mowa w § 6 ust. 2, w terminie, o którym mowa w ust. 2. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

[4] § 9 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 118 Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 lipca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu (M.P. poz. 702). Zmiana weszła w życie 28 lipca 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-02-25 do 2021-07-27

§ 9. 1. Jeżeli przewodniczący Zespołu zarządził rozpatrzenie wniosku w trybie obiegowym, sekretarz Zespołu przekazuje członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, oraz opinią Centrum Analiz Strategicznych, o której mowa w § 6 ust. 2.

2. Członkowie Zespołu przekazują sekretarzowi Zespołu stanowiska wobec wniosku, o którym mowa w ust. 1, w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

3. Przewodniczący Zespołu może:

1) skrócić termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2;

2) na uzasadniony wniosek członka Zespołu wydłużyć termin na przedstawienie stanowisk, o których mowa w ust. 2.

4. Wniosek skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za rozpatrzony pozytywnie, jeżeli w wyznaczonym terminie nie zgłoszono do niego uwag. W przypadku zgłoszenia uwag, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione, wniosek wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu Zespołu.

5. Sekretarz Zespołu sporządza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym, wskazując w szczególności wniosek, wobec którego została podjęta decyzja, o której mowa w § 2 pkt 2.

6. Przewodniczący Zespołu zatwierdza ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym.

7. Przewodniczący Zespołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, przekazuje ustalenia z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym członkom Rady Ministrów oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 2 i 3, będącym organami wnioskującymi.

8. Członkom Rady Ministrów kierującym działami administracji rządowej niewymienionym w § 3 ust. 1 pkt 3 lit. c–h, będącym organami wnioskującymi, Prezesowi Rządowego Centrum Legislacji będącemu organem wnioskującym oraz podmiotom, o których mowa w § 3 ust. 4 pkt 3, będącym organami wnioskującymi, wraz z ustaleniami z rozpatrzenia wniosku w trybie obiegowym przekazuje się opinię Centrum Analiz Strategicznych, o której mowa w § 6 ust. 2.

9. Sekretarz Zespołu, za zgodą przewodniczącego Zespołu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może przekazać członkom Zespołu wniosek wraz z oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu ustawy albo projektem rozporządzenia Rady Ministrów, uzasadnieniem i oceną przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych projektu rozporządzenia, albo projektem innego dokumentu rządowego dotyczącego planowanych działań Rady Ministrów, w szczególności strategii albo programu, bez opinii Centrum Analiz Strategicznych, o której mowa w § 6 ust. 2.

10. W przypadku, o którym mowa w ust. 9, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów – Szef Centrum Analiz Strategicznych przekazuje sekretarzowi Zespołu opinię Centrum Analiz Strategicznych, o której mowa w § 6 ust. 2, w terminie, o którym mowa w ust. 2. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.