history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-11-09    (M.P.2023.1212 tekst jednolity)

§ 2. Do zadań Zespołu należy:

1) opiniowanie materiałów sprawozdawczych dotyczących monitorowania efektów wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 przyjętej uchwałą nr 12/2019 Rady Ministrów z dnia 25 stycznia 2019 r. w sprawie przyjęcia dokumentu strategicznego „Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część ogólna)” oraz uchwałą nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020 r. w sprawie przyjęcia polityki publicznej „Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część szczegółowa). Polityka na rzecz rozwijania umiejętności zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie”;

2) przedstawianie rekomendacji dotyczących kluczowych kierunków działań w zakresie wdrażania i monitorowania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030;

3) opiniowanie inicjatyw w zakresie wdrażania i monitorowania programów strategicznych przygotowywanych w oparciu o Zintegrowaną Strategię Umiejętności 2030;

4) przedstawianie rekomendacji dotyczących monitorowania funkcjonowania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, o którym mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 226 oraz z 2023 r. poz. 2005);

5) współpraca z partnerami i instytucjami istotnymi dla rozwoju uczenia się przez całe życie, w tym z Radą Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, o której mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, oraz Radą Programową do spraw kompetencji, o której mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 i 1672);

6) monitorowanie prac prowadzonych w Unii Europejskiej i krajach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w zakresie uczenia się przez całe życie, w tym europejskich ram kwalifikacji;

7) monitorowanie realizacji zadań przewidzianych w dokumencie „Plan działań w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego na lata 2022–2025. Informacja na temat działań planowanych na rzecz realizacji zalecenia Rady z dnia 24 listopada 2020 r. w sprawie kształcenia i szkolenia zawodowego na rzecz zrównoważonej konkurencyjności, sprawiedliwości społecznej i odporności (2020/C 417/01)”, przyjętym przez Radę Ministrów w dniu 2 sierpnia 2022 r., opracowanym w celu wypełnienia rekomendacji wynikających z zalecenia Rady z dnia 24 listopada 2020 r. w sprawie kształcenia i szkolenia zawodowego na rzecz zrównoważonej konkurencyjności, sprawiedliwości społecznej i odporności (Dz. Urz. UE C 417, str. 1).

Wersja obowiązująca od 2023-11-09    (M.P.2023.1212 tekst jednolity)

§ 2. Do zadań Zespołu należy:

1) opiniowanie materiałów sprawozdawczych dotyczących monitorowania efektów wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 przyjętej uchwałą nr 12/2019 Rady Ministrów z dnia 25 stycznia 2019 r. w sprawie przyjęcia dokumentu strategicznego „Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część ogólna)” oraz uchwałą nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020 r. w sprawie przyjęcia polityki publicznej „Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część szczegółowa). Polityka na rzecz rozwijania umiejętności zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie”;

2) przedstawianie rekomendacji dotyczących kluczowych kierunków działań w zakresie wdrażania i monitorowania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030;

3) opiniowanie inicjatyw w zakresie wdrażania i monitorowania programów strategicznych przygotowywanych w oparciu o Zintegrowaną Strategię Umiejętności 2030;

4) przedstawianie rekomendacji dotyczących monitorowania funkcjonowania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, o którym mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 226 oraz z 2023 r. poz. 2005);

5) współpraca z partnerami i instytucjami istotnymi dla rozwoju uczenia się przez całe życie, w tym z Radą Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, o której mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, oraz Radą Programową do spraw kompetencji, o której mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 i 1672);

6) monitorowanie prac prowadzonych w Unii Europejskiej i krajach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w zakresie uczenia się przez całe życie, w tym europejskich ram kwalifikacji;

7) monitorowanie realizacji zadań przewidzianych w dokumencie „Plan działań w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego na lata 2022–2025. Informacja na temat działań planowanych na rzecz realizacji zalecenia Rady z dnia 24 listopada 2020 r. w sprawie kształcenia i szkolenia zawodowego na rzecz zrównoważonej konkurencyjności, sprawiedliwości społecznej i odporności (2020/C 417/01)”, przyjętym przez Radę Ministrów w dniu 2 sierpnia 2022 r., opracowanym w celu wypełnienia rekomendacji wynikających z zalecenia Rady z dnia 24 listopada 2020 r. w sprawie kształcenia i szkolenia zawodowego na rzecz zrównoważonej konkurencyjności, sprawiedliwości społecznej i odporności (Dz. Urz. UE C 417, str. 1).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-11-30 do 2023-11-08

§ 2.  [1] Do zadań Zespołu należy:

1) opiniowanie materiałów sprawozdawczych dotyczących monitorowania efektów wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 przyjętej uchwałą nr 12/2019 Rady Ministrów z dnia 25 stycznia 2019 r. w sprawie przyjęcia dokumentu strategicznego „Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część ogólna)” oraz uchwałą nr 195/2020 Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2020 r. w sprawie przyjęcia polityki publicznej „Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część szczegółowa). Polityka na rzecz rozwijania umiejętności zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie”;

2) przedstawianie rekomendacji dotyczących kluczowych kierunków działań w zakresie wdrażania i monitorowania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030;

3) opiniowanie inicjatyw w zakresie wdrażania i monitorowania programów strategicznych przygotowywanych w oparciu o Zintegrowaną Strategię Umiejętności 2030;

4) przedstawianie rekomendacji dotyczących monitorowania funkcjonowania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, o którym mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 226);

5) współpraca z partnerami i instytucjami istotnymi dla rozwoju uczenia się przez całe życie, w tym z Radą Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, o której mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, oraz Radą Programową do spraw kompetencji, o której mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz. 2080 i 2185);

6) monitorowanie prac prowadzonych w Unii Europejskiej i krajach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w zakresie uczenia się przez całe życie, w tym europejskich ram kwalifikacji;

7) monitorowanie realizacji zadań przewidzianych w dokumencie „Plan działań w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego na lata 2022–2025. Informacja na temat działań planowanych na rzecz realizacji zalecenia Rady z dnia 24 listopada 2020 r. w sprawie kształcenia i szkolenia zawodowego na rzecz zrównoważonej konkurencyjności, sprawiedliwości społecznej i odporności (2020/C 417/01)”, przyjętym przez Radę Ministrów w dniu 2 sierpnia 2022 r., opracowanym w celu wypełnienia rekomendacji wynikających z zalecenia Rady z dnia 24 listopada 2020 r. w sprawie kształcenia i szkolenia zawodowego na rzecz zrównoważonej konkurencyjności, sprawiedliwości społecznej i odporności (Dz. Urz. UE C 417, str. 1).

[1] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 370 Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 listopada 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Międzyresortowego Zespołu do spraw uczenia się przez całe życie i Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (M.P. poz. 1144). Zmiana weszła w życie 30 listopada 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-05-17 do 2022-11-29

§ 2. Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1) monitorowanie procesu wdrażania oraz funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, o którym mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2016 r. poz. 64), w spójności z europejskimi ramami kwalifikacji;

2) monitorowanie wdrażania rozwiązań na rzecz uczenia się przez całe życie w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym rozwoju wiedzy i umiejętności ważnych dla innowacyjnej gospodarki, zatrudnienia i spójnego społeczeństwa;

3) przygotowywanie projektów modyfikacji dokumentu rządowego dotyczącego kierunków działań na rzecz uczenia się przez całe życie;

4) współpraca z partnerami i instytucjami istotnymi dla rozwoju uczenia się przez całe życie, w tym z Radą Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji;

5) monitorowanie prac prowadzonych w Unii Europejskiej w zakresie uczenia się przez całe życie, w tym europejskich ram kwalifikacji.