history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-07-01

Rozdział 2

Inne czynności biurowe

§ 180. 1. Akta postępowania rejestrowego lub innego postępowania prowadzonego przez sąd rejestrowy zakłada się dla każdej sprawy podlegającej wpisowi do wykazu „Ns-Rej. ...” i oznacza sygnaturą zgodną z numerem tego wykazu. Akta te mogą być umieszczone w prowizorycznych okładkach.

2. [95] Na okładce akt dotyczących postępowania o dokonanie dalszego wpisu do rejestru umieszcza się ponadto numer w odpowiednim rejestrze, pod którym dany podmiot figuruje. Akta dotyczące postępowania o dokonanie pierwszego wpisu opatruje się tym numerem niezwłocznie po dokonaniu wpisu do rejestru.

3. [96] Akta postępowań prowadzonych przez sąd rejestrowy dołącza się niezwłocznie do zbiorczych akt rejestrowych podmiotu.

4. [97] Akta postępowań rejestrowych prowadzonych w systemie teleinformatycznym są zakładane, oznaczane sygnaturą i numerem w odpowiednim rejestrze, pod którym dany podmiot figuruje, automatycznie lub przez uprawnioną osobę, przy wykorzystaniu funkcjonalności systemu teleinformatycznego.

[95] § 180 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 44 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 159). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.

[96] § 180 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 44 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 159). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.

[97] § 180 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 44 lit. c) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 159). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.

Wersja obowiązująca od 2021-07-01

Rozdział 2

Inne czynności biurowe

§ 180. 1. Akta postępowania rejestrowego lub innego postępowania prowadzonego przez sąd rejestrowy zakłada się dla każdej sprawy podlegającej wpisowi do wykazu „Ns-Rej. ...” i oznacza sygnaturą zgodną z numerem tego wykazu. Akta te mogą być umieszczone w prowizorycznych okładkach.

2. [95] Na okładce akt dotyczących postępowania o dokonanie dalszego wpisu do rejestru umieszcza się ponadto numer w odpowiednim rejestrze, pod którym dany podmiot figuruje. Akta dotyczące postępowania o dokonanie pierwszego wpisu opatruje się tym numerem niezwłocznie po dokonaniu wpisu do rejestru.

3. [96] Akta postępowań prowadzonych przez sąd rejestrowy dołącza się niezwłocznie do zbiorczych akt rejestrowych podmiotu.

4. [97] Akta postępowań rejestrowych prowadzonych w systemie teleinformatycznym są zakładane, oznaczane sygnaturą i numerem w odpowiednim rejestrze, pod którym dany podmiot figuruje, automatycznie lub przez uprawnioną osobę, przy wykorzystaniu funkcjonalności systemu teleinformatycznego.

[95] § 180 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 44 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 159). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.

[96] § 180 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 44 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 159). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.

[97] § 180 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 44 lit. c) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 159). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-01 do 2021-06-30

Rozdział 2

Inne czynności biurowe

§ 180. 1. Akta postępowania rejestrowego lub innego postępowania prowadzonego przez sąd rejestrowy zakłada się dla każdej sprawy podlegającej wpisowi do wykazu „Ns-Rej. ...” i oznacza sygnaturą zgodną z numerem tego wykazu. Akta te mogą być umieszczone w prowizorycznych okładkach.

2. Na okładce akt dotyczących postępowania o dokonanie dalszego wpisu do rejestru umieszcza się ponadto numer odpowiedniego rejestru, pod którym dana organizacja w rejestrze figuruje. Akta dotyczące postępowania o dokonanie pierwszego wpisu opatruje się tym numerem niezwłocznie po dokonaniu wpisu do rejestru.

3. Po zakończeniu postępowania prowadzonego przez sąd rejestrowy akta tego postępowania dołącza się do zbiorczych akt rejestrowych danego podmiotu niezwłocznie po uprawomocnieniu się orzeczenia kończącego to postępowanie.