history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-01-01

Rozdział 2

Urządzenia ewidencyjne w zespole kuratorskim w sprawach rodzinnych i nieletnich

Oddział 1

Wykazy

§ 518. 1. [37] W zespole kuratorskiej służby sądowej wykonującej orzeczenia w sprawach rodzinnych i nieletnich prowadzi się wykazy: Nwk”, Nwo”, „Opmk”, „Alkk” i „K”.

2. [38] W wykazie „Nwk” rejestruje się nazwiska i imiona nieletnich, wobec których zapadło orzeczenie o objęciu ich nadzorem kuratora sądowego lub organizacji społecznej lub nadzorem kuratora sądowego z jednoczesnym orzeczeniem obowiązku określonego postępowania na podstawie art. 7 pkt 2 u.w.r.n., a także gdy na podstawie art. 18 ust. 1 u.w.r.n. wobec rodziców lub opiekuna nieletniego objętego nadzorem kuratora sądowego lub organizacji społecznej orzeczono wykonanie obowiązku, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, podstawę prawną orzeczenia nadzoru, datę wpływu orzeczenia do wykonania, datę i przyczynę zakończenia nadzoru, oznaczenie kuratora sprawującego nadzór („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem: „rozpatrzony”, w tym: „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych, z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

3. Z chwilą zakończenia nadzoru zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Nwk”.

4. [39] W wykazie „Nwo” rejestruje się nazwiska i imiona nieletnich, wobec których orzeczono obowiązek określonego postępowania na podstawie art. 7 pkt 2 u.w.r.n. bez orzeczonego nadzoru kuratora sądowego, a także nazwiska i imiona nieletnich, na których rodziców lub opiekuna nałożono wykonanie obowiązku na podstawie art. 18 ust. 1 u.w.r.n bez orzeczonego nadzoru kuratora sądowego w stosunku do nieletniego, imiona i nazwiska tych rodziców lub opiekuna, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, rodzaj obowiązku i jego podstawę prawną, datę wpływu orzeczenia do wykonania, ewentualny termin do wykonania obowiązku, datę rzeczywistego wykonania obowiązku, oznaczenie kuratora sprawującego kontrolę („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem: „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych, z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

5. Z chwilą wykonania lub ustania obowiązku zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Nwo”.

6. W wykazie „Opmk” rejestruje się nazwiska i imiona rodziców (opiekunów) oraz nazwiska i imiona małoletnich dzieci w sprawach opiekuńczych, w których sąd ustanowił nadzór kuratora, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt, podstawę prawną orzeczenia nadzoru, datę wpływu orzeczenia do wykonania, datę i przyczynę zakończenia nadzoru, oznaczenie kuratora sprawującego nadzór („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

7. [40] W przypadku gdy na podstawie orzeczenia, o którym mowa w ust. 6, postępowanie wykonawcze dotyczyć ma kilku małoletnich, należy nazwisko każdego z nich wpisać w odrębnym wierszu wykazu pod wspólnym numerem porządkowym, dodając do numeru małe litery alfabetu przy nazwisku każdego z małoletnich.

8. Z chwilą zakończenia nadzoru nad wszystkimi małoletnimi w sprawie zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Opmk”.

9. W wykazie „Alkk” rejestruje się nazwiska i imiona osób poddanych obowiązkowi leczenia odwykowego z nadzorem kuratora sądowego, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, datę wpływu orzeczenia do wykonania, datę i przyczynę zakończenia nadzoru, oznaczenie kuratora sprawującego nadzór („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

10. Z chwilą zakończenia nadzoru zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Alkk”.

11. [41] (uchylony)

12. [42] (uchylony)

13. [43] W wykazie „K” rejestruje się czynności zlecone do wykonania kuratorom sądowym przy kontaktach osób uprawnionych z małoletnim, odebrania osoby podlegającej władzy rodzicielskiej lub opiece, nazwiska i imiona osób, których dotyczy postępowanie, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, datę wpływu zlecenia czynności do wykonania, datę rozpoczęcia oraz datę i przyczynę zakończenia wykonywanej czynności, oznaczenie kuratora wykonującego czynność („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie czynności.

14. Z chwilą ustania obowiązku wykonywania zleconych czynności zakreśla się numer porządkowy w wykazie „K”.

15. Niezwłocznie po wpłynięciu do zespołu kuratorskiej służby sądowej w sprawach rodzinnych i nieletnich odpisu orzeczenia do wykonania zakłada się teczkę i nadaje się sygnaturę składającą się z cyfry rzymskiej oznaczającej numer zespołu, oznaczenia wykazu, numeru porządkowego, pod którym sprawa jest wpisana oraz – po znaku łamania – dwóch ostatnich cyfr roku, w którym akta zostały założone.

16. Teczki kuratorskie zawierają w szczególności: odpis orzeczenia, kopie opinii i diagnoz biegłych, sprawozdania i karty czynności kuratorów sprawujących nadzór lub ich kopie, kopie dokumentów i informacji zebranych w wyniku czynności podejmowanych w postępowaniu wykonawczym wobec wszystkich podopiecznych występujących w sprawie, odpisy orzeczeń i zarządzeń wydanych przez sędziów lub asesorów sądowych w postępowaniu wykonawczym, odpisy orzeczeń wydawanych w sprawach osób objętych tym postępowaniem.

17. Po zakreśleniu numeru porządkowego, uporządkowaną teczkę kuratorską należy przekazać do sekretariatu właściwego wydziału celem dołączenia do akt sprawy, w której wykonywano nadzór lub podejmowano czynności.

18. Uporządkowania, o którym mowa w ust. 17, powinien dokonać pracownik albo pracownicy wykonujący czynności z zakresu obsługi biurowej zespołu kuratorskiej służby sądowej odpowiednio według przepisu § 51 ust. 2 i 3.

[37] § 518 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[38] § 518 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[39] § 518 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. c) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[40] § 518 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. d) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[41] § 518 ust. 11 uchylony przez § 1 pkt 23 lit. e) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[42] § 518 ust. 12 uchylony przez § 1 pkt 23 lit. e) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[43] § 518 ust. 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. f) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-01-01

Rozdział 2

Urządzenia ewidencyjne w zespole kuratorskim w sprawach rodzinnych i nieletnich

Oddział 1

Wykazy

§ 518. 1. [37] W zespole kuratorskiej służby sądowej wykonującej orzeczenia w sprawach rodzinnych i nieletnich prowadzi się wykazy: Nwk”, Nwo”, „Opmk”, „Alkk” i „K”.

2. [38] W wykazie „Nwk” rejestruje się nazwiska i imiona nieletnich, wobec których zapadło orzeczenie o objęciu ich nadzorem kuratora sądowego lub organizacji społecznej lub nadzorem kuratora sądowego z jednoczesnym orzeczeniem obowiązku określonego postępowania na podstawie art. 7 pkt 2 u.w.r.n., a także gdy na podstawie art. 18 ust. 1 u.w.r.n. wobec rodziców lub opiekuna nieletniego objętego nadzorem kuratora sądowego lub organizacji społecznej orzeczono wykonanie obowiązku, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, podstawę prawną orzeczenia nadzoru, datę wpływu orzeczenia do wykonania, datę i przyczynę zakończenia nadzoru, oznaczenie kuratora sprawującego nadzór („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem: „rozpatrzony”, w tym: „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych, z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

3. Z chwilą zakończenia nadzoru zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Nwk”.

4. [39] W wykazie „Nwo” rejestruje się nazwiska i imiona nieletnich, wobec których orzeczono obowiązek określonego postępowania na podstawie art. 7 pkt 2 u.w.r.n. bez orzeczonego nadzoru kuratora sądowego, a także nazwiska i imiona nieletnich, na których rodziców lub opiekuna nałożono wykonanie obowiązku na podstawie art. 18 ust. 1 u.w.r.n bez orzeczonego nadzoru kuratora sądowego w stosunku do nieletniego, imiona i nazwiska tych rodziców lub opiekuna, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, rodzaj obowiązku i jego podstawę prawną, datę wpływu orzeczenia do wykonania, ewentualny termin do wykonania obowiązku, datę rzeczywistego wykonania obowiązku, oznaczenie kuratora sprawującego kontrolę („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem: „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych, z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

5. Z chwilą wykonania lub ustania obowiązku zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Nwo”.

6. W wykazie „Opmk” rejestruje się nazwiska i imiona rodziców (opiekunów) oraz nazwiska i imiona małoletnich dzieci w sprawach opiekuńczych, w których sąd ustanowił nadzór kuratora, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt, podstawę prawną orzeczenia nadzoru, datę wpływu orzeczenia do wykonania, datę i przyczynę zakończenia nadzoru, oznaczenie kuratora sprawującego nadzór („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

7. [40] W przypadku gdy na podstawie orzeczenia, o którym mowa w ust. 6, postępowanie wykonawcze dotyczyć ma kilku małoletnich, należy nazwisko każdego z nich wpisać w odrębnym wierszu wykazu pod wspólnym numerem porządkowym, dodając do numeru małe litery alfabetu przy nazwisku każdego z małoletnich.

8. Z chwilą zakończenia nadzoru nad wszystkimi małoletnimi w sprawie zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Opmk”.

9. W wykazie „Alkk” rejestruje się nazwiska i imiona osób poddanych obowiązkowi leczenia odwykowego z nadzorem kuratora sądowego, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, datę wpływu orzeczenia do wykonania, datę i przyczynę zakończenia nadzoru, oznaczenie kuratora sprawującego nadzór („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

10. Z chwilą zakończenia nadzoru zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Alkk”.

11. [41] (uchylony)

12. [42] (uchylony)

13. [43] W wykazie „K” rejestruje się czynności zlecone do wykonania kuratorom sądowym przy kontaktach osób uprawnionych z małoletnim, odebrania osoby podlegającej władzy rodzicielskiej lub opiece, nazwiska i imiona osób, których dotyczy postępowanie, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, datę wpływu zlecenia czynności do wykonania, datę rozpoczęcia oraz datę i przyczynę zakończenia wykonywanej czynności, oznaczenie kuratora wykonującego czynność („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie czynności.

14. Z chwilą ustania obowiązku wykonywania zleconych czynności zakreśla się numer porządkowy w wykazie „K”.

15. Niezwłocznie po wpłynięciu do zespołu kuratorskiej służby sądowej w sprawach rodzinnych i nieletnich odpisu orzeczenia do wykonania zakłada się teczkę i nadaje się sygnaturę składającą się z cyfry rzymskiej oznaczającej numer zespołu, oznaczenia wykazu, numeru porządkowego, pod którym sprawa jest wpisana oraz – po znaku łamania – dwóch ostatnich cyfr roku, w którym akta zostały założone.

16. Teczki kuratorskie zawierają w szczególności: odpis orzeczenia, kopie opinii i diagnoz biegłych, sprawozdania i karty czynności kuratorów sprawujących nadzór lub ich kopie, kopie dokumentów i informacji zebranych w wyniku czynności podejmowanych w postępowaniu wykonawczym wobec wszystkich podopiecznych występujących w sprawie, odpisy orzeczeń i zarządzeń wydanych przez sędziów lub asesorów sądowych w postępowaniu wykonawczym, odpisy orzeczeń wydawanych w sprawach osób objętych tym postępowaniem.

17. Po zakreśleniu numeru porządkowego, uporządkowaną teczkę kuratorską należy przekazać do sekretariatu właściwego wydziału celem dołączenia do akt sprawy, w której wykonywano nadzór lub podejmowano czynności.

18. Uporządkowania, o którym mowa w ust. 17, powinien dokonać pracownik albo pracownicy wykonujący czynności z zakresu obsługi biurowej zespołu kuratorskiej służby sądowej odpowiednio według przepisu § 51 ust. 2 i 3.

[37] § 518 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. a) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[38] § 518 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. b) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[39] § 518 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. c) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[40] § 518 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. d) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[41] § 518 ust. 11 uchylony przez § 1 pkt 23 lit. e) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[42] § 518 ust. 12 uchylony przez § 1 pkt 23 lit. e) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

[43] § 518 ust. 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 lit. f) zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS. poz. 219). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-01-01 do 2022-12-31

Rozdział 2

Urządzenia ewidencyjne w zespole kuratorskim w sprawach rodzinnych i nieletnich

Oddział 1

Wykazy

§ 518. 1. W zespole kuratorskiej służby sądowej wykonującej orzeczenia w sprawach rodzinnych i nieletnich prowadzi się wykazy: „Nwk”, Nwo”, „Opmk”, „Alkk”, „Opk” i „K”.

2. W wykazie „Nwk” rejestruje się nazwiska i imiona nieletnich, wobec których zapadło orzeczenie o objęciu ich nadzorem kuratora sądowego lub organizacji społecznej lub nadzorem kuratora sądowego z jednoczesnym orzeczeniem obowiązku określonego postępowania na podstawie art. 6 pkt 2 u.p.n., a także gdy na podstawie art. 7 § 1 u.p.n. wobec rodziców lub opiekuna nieletniego objętego nadzorem kuratora sądowego lub organizacji społecznej orzeczono wykonanie obowiązku, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, podstawę prawną orzeczenia nadzoru, datę wpływu orzeczenia do wykonania, datę i przyczynę zakończenia nadzoru, oznaczenie kuratora sprawującego nadzór („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem: „rozpatrzony”, w tym: „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych, z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

3. Z chwilą zakończenia nadzoru zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Nwk”.

4. W wykazie „Nwo” rejestruje się nazwiska i imiona nieletnich, wobec których orzeczono obowiązek określonego postępowania na podstawie art. 6 pkt 2 u.p.n. bez orzeczonego nadzoru kuratora sądowego, a także nazwiska i imiona nieletnich, na których rodziców lub opiekuna nałożono wykonanie obowiązku na podstawie art. 7 § 1 u.p.n. bez orzeczonego nadzoru kuratora sądowego w stosunku do nieletniego, imiona i nazwiska tych rodziców lub opiekuna, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, rodzaj obowiązku i jego podstawę prawną, datę wpływu orzeczenia do wykonania, ewentualny termin do wykonania obowiązku, datę rzeczywistego wykonania obowiązku, oznaczenie kuratora sprawującego kontrolę („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem: „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych, z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

5. Z chwilą wykonania lub ustania obowiązku zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Nwo”.

6. W wykazie „Opmk” rejestruje się nazwiska i imiona rodziców (opiekunów) oraz nazwiska i imiona małoletnich dzieci w sprawach opiekuńczych, w których sąd ustanowił nadzór kuratora, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt, podstawę prawną orzeczenia nadzoru, datę wpływu orzeczenia do wykonania, datę i przyczynę zakończenia nadzoru, oznaczenie kuratora sprawującego nadzór („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

7. W przypadku gdy na podstawie orzeczenia, o którym mowa w ust. 4, postępowanie wykonawcze dotyczyć ma kilku małoletnich, należy nazwisko każdego z nich wpisać w odrębnym wierszu wykazu pod wspólnym numerem porządkowym, dodając do numeru małe litery alfabetu przy nazwisku każdego z małoletnich.

8. Z chwilą zakończenia nadzoru nad wszystkimi małoletnimi w sprawie zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Opmk”.

9. W wykazie „Alkk” rejestruje się nazwiska i imiona osób poddanych obowiązkowi leczenia odwykowego z nadzorem kuratora sądowego, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, datę wpływu orzeczenia do wykonania, datę i przyczynę zakończenia nadzoru, oznaczenie kuratora sprawującego nadzór („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie orzeczenia oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

10. Z chwilą zakończenia nadzoru zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Alkk”.

11. W wykazie „Opk”, w razie zlecenia kuratorowi czynności w sprawach osób poddanych opiece lub kurateli oraz osób, dla których ustanowiono doradcę tymczasowego, rejestruje się nazwiska i imiona osób poddanych opiece lub kurateli oraz osób, dla których ustanowiono doradcę tymczasowego, nazwisko i imię opiekuna (kuratora, doradcy), nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, datę wpływu zlecenia czynności do wykonania, datę wykonania czynności, datę i przyczynę zakończenia ustania opieki lub kurateli, datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych, z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego wykonującego zlecenie oraz sygnatury spraw, w których toczą się inne postępowania wykonawcze dotyczące tych osób.

12. Z chwilą wykonania czynności, o których mowa w ust. 11, zakreśla się numer porządkowy w wykazie „Opk”.

13. W wykazie „K” rejestruje się czynności zlecone do wykonania kuratorom sądowym w sprawach małoletnich umieszczonych w rodzinach zastępczych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, mediacji w sprawach małżeńskich lub rodzinnych, obecności kuratora przy kontaktach osób uprawnionych z małoletnim, odebrania osoby podlegającej władzy rodzicielskiej lub opiece, nazwiska i imiona osób, których dotyczy postępowanie, nazwę sądu orzekającego, sygnaturę akt sprawy, datę wpływu zlecenia czynności do wykonania, datę rozpoczęcia oraz datę i przyczynę zakończenia wykonywanej czynności, oznaczenie kuratora wykonującego czynność („z” – kurator zawodowy, „s” – kurator społeczny), datę i rodzaj wniosku oraz sposób jego załatwienia z oznaczeniem „rozpatrzony”, w tym „uwzględniony”, daty posiedzeń wykonawczych z zaznaczeniem udziału uczestnika postępowania („z udz. uczest.”); zamieszcza się także imię i nazwisko kuratora zawodowego nadzorującego wykonanie czynności.

14. Z chwilą ustania obowiązku wykonywania zleconych czynności zakreśla się numer porządkowy w wykazie „K”.

15. Niezwłocznie po wpłynięciu do zespołu kuratorskiej służby sądowej w sprawach rodzinnych i nieletnich odpisu orzeczenia do wykonania zakłada się teczkę i nadaje się sygnaturę składającą się z cyfry rzymskiej oznaczającej numer zespołu, oznaczenia wykazu, numeru porządkowego, pod którym sprawa jest wpisana oraz – po znaku łamania – dwóch ostatnich cyfr roku, w którym akta zostały założone.

16. Teczki kuratorskie zawierają w szczególności: odpis orzeczenia, kopie opinii i diagnoz biegłych, sprawozdania i karty czynności kuratorów sprawujących nadzór lub ich kopie, kopie dokumentów i informacji zebranych w wyniku czynności podejmowanych w postępowaniu wykonawczym wobec wszystkich podopiecznych występujących w sprawie, odpisy orzeczeń i zarządzeń wydanych przez sędziów lub asesorów sądowych w postępowaniu wykonawczym, odpisy orzeczeń wydawanych w sprawach osób objętych tym postępowaniem.

17. Po zakreśleniu numeru porządkowego, uporządkowaną teczkę kuratorską należy przekazać do sekretariatu właściwego wydziału celem dołączenia do akt sprawy, w której wykonywano nadzór lub podejmowano czynności.

18. Uporządkowania, o którym mowa w ust. 17, powinien dokonać pracownik albo pracownicy wykonujący czynności z zakresu obsługi biurowej zespołu kuratorskiej służby sądowej odpowiednio według przepisu § 51 ust. 2 i 3.