Wersja obowiązująca od 2025.07.15 do 2025.11.06

§ 3.  [2]  (uchylony)

[2] § 3 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 lipca 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie koordynacji działań związanych z informatyzacją sądownictwa powszechnego i powołania Koordynatora do spraw informatyzacji sądownictwa powszechnego (Dz.Urz.MS. poz. 140). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.07.15 do 2025.11.06

§ 3.  [2]  (uchylony)

[2] § 3 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 lipca 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie koordynacji działań związanych z informatyzacją sądownictwa powszechnego i powołania Koordynatora do spraw informatyzacji sądownictwa powszechnego (Dz.Urz.MS. poz. 140). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.09.26 do 2025.07.14

§ 3. 1. Koordynator, w zakresie realizacji zadań, o których mowa w § 1 ust. 2, może podejmować współpracę z organami administracji publicznej, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami krajowymi i zagranicznymi realizującymi zadania w zakresie informatyzacji.

2. Koordynator może wystosowywać do prezesów i dyrektorów sądów zalecenia (rekomendacje) dotyczące, w szczególności:

1) standardów i wymagań, jakim winny odpowiadać stosowane w sądach systemy informatyczne i teleinformatyczne, w szczególności związanych z integracją albo połączeniem ze zdecentralizowanym systemem informatycznym służącym do wymiany danych, o którym mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2020/1784 z dnia 25 listopada 2020 r. dotyczącym doręczania w państwach członkowskich dokumentów sądowych i pozasądowych w sprawach cywilnych lub handlowych („doręczanie dokumentów”) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 2 grudnia 2020 r., poz. L 405/40);

2) dokonywania zmian w systemach informatycznych i teleinformatycznych stosowanych w sądach;

3) postanowień umów o gwarantowanym poziomie świadczenia usług informatycznych czy teleinformatycznych (Service Level Agreement SLA);

4) treści zapisów umów o świadczenie usług informatycznych, w tym subskrypcji i licencji, dotyczących programów lub ich modułów przeznaczonych do obsługi urządzeń repertoryjno¬ biurowych;

5) udzielania informacji wykonawcom umów o świadczenie usług informatycznych, w tym w zakresie subskrypcji i licencji, dotyczących programów lub ich modułów przeznaczonych do użytkowania w sądach powszechnych oraz SLA, w przypadku wątpliwości dotyczących interpretacji przepisów prawa i procedur mających wpływ na wykonanie umowy, o ile zostanie to przewidziane w takich umowach.