history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-02-14 do 2023-12-22

§ 5. 1. Podsekretarz Stanu Błażej Poboży:

1) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru nad realizacją zadań objętych działem administracji rządowej – wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne;

2) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru i wykonuje zadania przewidziane dla Ministra jako podmiotu tworzącego samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;

2a) [1] prowadzi sprawy wynikające z nadzoru Ministra nad Państwowym Instytutem Medycznym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

3) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru, o którym mowa w art. 21 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 398), nad działalnością komisji lekarskich podległych Ministrowi, z tym że w zakresie nadzoru nad rejonowymi komisjami lekarskimi – za pośrednictwem przewodniczącego Centralnej Komisji Lekarskiej;

4) wykonuje czynności kierownika jednostki kontrolującej, o których mowa w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej oraz w przepisach odrębnych, a także inne czynności związane z przygotowaniem oraz prowadzeniem kontroli, a w szczególności podpisuje wystąpienia pokontrolne, sprawozdania i protokoły z kontroli;

5) podpisuje, w zastępstwie Ministra, akty prawne, w tym kierowane do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” i Dzienniku Urzędowym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

6) kieruje akty prawne Ministra do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” i Dzienniku Urzędowym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

7) podpisuje pisma kierujące dokumenty rządowe do uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania, a także do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, Stały Komitet Rady Ministrów, Komitet do Spraw Europejskich, Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów oraz Komitet Społeczny Rady Ministrów, a także stanowiska dotyczące tych dokumentów;

8) podpisuje stanowiska, w tym stanowiska dotyczące dokumentów rządowych przedstawianych w toku uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania;

9) wykonuje, w imieniu Ministra jako dysponenta części budżetowej, czynności związane z uruchomieniem środków z rezerwy celowej na finansowanie zadań związanych z pomocą dla społeczności romskiej;

10) wykonuje czynności związane z realizacją następujących zadań:

a) Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wynikających z zawartego pomiędzy Ministrem Rozwoju Regionalnego a Ministrem Administracji i Cyfryzacji porozumienia Nr KL/P5/2012/1 z dnia 29 sierpnia 2012 r. w sprawie realizacji Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz porozumienia Nr KL/MAC/DO/2013/1 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,

b) Instytucji Pośredniczącej dla Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne w ramach osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, wynikających z porozumienia Nr WER-MAC/2015/1 z dnia 13 stycznia 2015 r. (z późn. zm.), zawartego pomiędzy Ministrem Infrastruktury i Rozwoju a Ministrem Administracji i Cyfryzacji, w sprawie realizacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, porozumienia Nr WER-MAC/WE/2015-1 z dnia 22 maja 2015 r. w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych kandydatów na ekspertów w związku z realizacją Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oraz porozumienia Nr WER-MAC/DO/2015 z dnia 15 czerwca 2015 r., zawartego pomiędzy Ministrem Infrastruktury i Rozwoju a Ministrem Administracji i Cyfryzacji, w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,

c) lidera partnerstwa i beneficjenta projektów pozakonkursowych pn. „Standardy obsługi inwestora w samorządzie” i „System monitorowania usług publicznych - koncepcja SMUP” w ramach Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne w ramach osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, w szczególności zatwierdza wybór partnera oraz podpisuje umowy partnerstwa,

d) w zakresie naboru partnerów, zawarcia umowy partnerstwa, przygotowania i złożenia wniosku o dofinansowanie oraz wykonywania zadań lidera partnerstwa i beneficjenta projektu pozakonkursowego pn. „System monitorowania usług publicznych - wdrożenie SMUP”, realizowanych w ramach Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,

e) beneficjenta projektów pozakonkursowych w ramach Działania 1.1. Wsparcie zatrudnienia, I Osi Priorytetowej Zasoby ludzkie Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, oraz działania 6.1. Pomoc Techniczna, VI Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020;

11) prowadzi sprawy wynikające ze stosunku podległości wobec Ministra Centrum Obsługi Projektów Europejskich Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

12) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru nad wykonywaniem zadań przez następujące komórki organizacyjne Ministerstwa:

a) Departament Funduszy Europejskich,

b) Departament Komunikacji Społecznej,

c) Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych,

d) Departament Zdrowia.

2. Podsekretarz Stanu Błażej Poboży jest upoważniony do podejmowania wszelkich czynności w zakresie, o którym mowa w ust. 1, lub czynności związanych z działaniami podmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 2a, 3 i 11-12, w tym w zakresie prawa publicznego i prywatnego, a w szczególności do: [2]

1) podpisywania umów i porozumień oraz aneksów do nich,

2) podpisywania decyzji administracyjnych i rozstrzygnięć o innym charakterze,

3) zatwierdzania sprawozdań i rozliczeń dotacji oraz

4) podpisywania innych pism niezależnie od ich rodzaju, w tym pism procesowych, a w szczególności odpowiedzi na skargę oraz na pozew

– w tym w ramach postępowania administracyjnego, sądowo-administracyjnego, cywilnego i prawa budżetowego, a także wobec Najwyższej Izby Kontroli oraz innych instytucji kontrolnych.

[1] § 5 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 6 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 lutego 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarzy i Podsekretarzy Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.Urz.MSWiA. poz. 3). Zmiana weszła w życie 14 lutego 2023 r. i ma zastosowanie od 1 stycznia 2023 r.

[2] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 6 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 lutego 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarzy i Podsekretarzy Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.Urz.MSWiA. poz. 3). Zmiana weszła w życie 14 lutego 2023 r. i ma zastosowanie od 1 stycznia 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-02-14 do 2023-12-22

§ 5. 1. Podsekretarz Stanu Błażej Poboży:

1) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru nad realizacją zadań objętych działem administracji rządowej – wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne;

2) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru i wykonuje zadania przewidziane dla Ministra jako podmiotu tworzącego samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;

2a) [1] prowadzi sprawy wynikające z nadzoru Ministra nad Państwowym Instytutem Medycznym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

3) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru, o którym mowa w art. 21 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 398), nad działalnością komisji lekarskich podległych Ministrowi, z tym że w zakresie nadzoru nad rejonowymi komisjami lekarskimi – za pośrednictwem przewodniczącego Centralnej Komisji Lekarskiej;

4) wykonuje czynności kierownika jednostki kontrolującej, o których mowa w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej oraz w przepisach odrębnych, a także inne czynności związane z przygotowaniem oraz prowadzeniem kontroli, a w szczególności podpisuje wystąpienia pokontrolne, sprawozdania i protokoły z kontroli;

5) podpisuje, w zastępstwie Ministra, akty prawne, w tym kierowane do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” i Dzienniku Urzędowym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

6) kieruje akty prawne Ministra do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” i Dzienniku Urzędowym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

7) podpisuje pisma kierujące dokumenty rządowe do uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania, a także do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, Stały Komitet Rady Ministrów, Komitet do Spraw Europejskich, Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów oraz Komitet Społeczny Rady Ministrów, a także stanowiska dotyczące tych dokumentów;

8) podpisuje stanowiska, w tym stanowiska dotyczące dokumentów rządowych przedstawianych w toku uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania;

9) wykonuje, w imieniu Ministra jako dysponenta części budżetowej, czynności związane z uruchomieniem środków z rezerwy celowej na finansowanie zadań związanych z pomocą dla społeczności romskiej;

10) wykonuje czynności związane z realizacją następujących zadań:

a) Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wynikających z zawartego pomiędzy Ministrem Rozwoju Regionalnego a Ministrem Administracji i Cyfryzacji porozumienia Nr KL/P5/2012/1 z dnia 29 sierpnia 2012 r. w sprawie realizacji Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz porozumienia Nr KL/MAC/DO/2013/1 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,

b) Instytucji Pośredniczącej dla Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne w ramach osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, wynikających z porozumienia Nr WER-MAC/2015/1 z dnia 13 stycznia 2015 r. (z późn. zm.), zawartego pomiędzy Ministrem Infrastruktury i Rozwoju a Ministrem Administracji i Cyfryzacji, w sprawie realizacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, porozumienia Nr WER-MAC/WE/2015-1 z dnia 22 maja 2015 r. w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych kandydatów na ekspertów w związku z realizacją Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oraz porozumienia Nr WER-MAC/DO/2015 z dnia 15 czerwca 2015 r., zawartego pomiędzy Ministrem Infrastruktury i Rozwoju a Ministrem Administracji i Cyfryzacji, w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,

c) lidera partnerstwa i beneficjenta projektów pozakonkursowych pn. „Standardy obsługi inwestora w samorządzie” i „System monitorowania usług publicznych - koncepcja SMUP” w ramach Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne w ramach osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, w szczególności zatwierdza wybór partnera oraz podpisuje umowy partnerstwa,

d) w zakresie naboru partnerów, zawarcia umowy partnerstwa, przygotowania i złożenia wniosku o dofinansowanie oraz wykonywania zadań lidera partnerstwa i beneficjenta projektu pozakonkursowego pn. „System monitorowania usług publicznych - wdrożenie SMUP”, realizowanych w ramach Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,

e) beneficjenta projektów pozakonkursowych w ramach Działania 1.1. Wsparcie zatrudnienia, I Osi Priorytetowej Zasoby ludzkie Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, oraz działania 6.1. Pomoc Techniczna, VI Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020;

11) prowadzi sprawy wynikające ze stosunku podległości wobec Ministra Centrum Obsługi Projektów Europejskich Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

12) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru nad wykonywaniem zadań przez następujące komórki organizacyjne Ministerstwa:

a) Departament Funduszy Europejskich,

b) Departament Komunikacji Społecznej,

c) Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych,

d) Departament Zdrowia.

2. Podsekretarz Stanu Błażej Poboży jest upoważniony do podejmowania wszelkich czynności w zakresie, o którym mowa w ust. 1, lub czynności związanych z działaniami podmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 2a, 3 i 11-12, w tym w zakresie prawa publicznego i prywatnego, a w szczególności do: [2]

1) podpisywania umów i porozumień oraz aneksów do nich,

2) podpisywania decyzji administracyjnych i rozstrzygnięć o innym charakterze,

3) zatwierdzania sprawozdań i rozliczeń dotacji oraz

4) podpisywania innych pism niezależnie od ich rodzaju, w tym pism procesowych, a w szczególności odpowiedzi na skargę oraz na pozew

– w tym w ramach postępowania administracyjnego, sądowo-administracyjnego, cywilnego i prawa budżetowego, a także wobec Najwyższej Izby Kontroli oraz innych instytucji kontrolnych.

[1] § 5 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) decyzji nr 6 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 lutego 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarzy i Podsekretarzy Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.Urz.MSWiA. poz. 3). Zmiana weszła w życie 14 lutego 2023 r. i ma zastosowanie od 1 stycznia 2023 r.

[2] § 5 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) decyzji nr 6 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 lutego 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zakresu czynności Sekretarzy i Podsekretarzy Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz.Urz.MSWiA. poz. 3). Zmiana weszła w życie 14 lutego 2023 r. i ma zastosowanie od 1 stycznia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-11-10 do 2023-02-13

§ 5. 1. Podsekretarz Stanu Błażej Poboży:

1) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru nad realizacją zadań objętych działem administracji rządowej – wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne;

2) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru i wykonuje zadania przewidziane dla Ministra jako podmiotu tworzącego samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;

3) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru, o którym mowa w art. 21 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 398), nad działalnością komisji lekarskich podległych Ministrowi, z tym że w zakresie nadzoru nad rejonowymi komisjami lekarskimi – za pośrednictwem przewodniczącego Centralnej Komisji Lekarskiej;

4) wykonuje czynności kierownika jednostki kontrolującej, o których mowa w ustawie z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej oraz w przepisach odrębnych, a także inne czynności związane z przygotowaniem oraz prowadzeniem kontroli, a w szczególności podpisuje wystąpienia pokontrolne, sprawozdania i protokoły z kontroli;

5) podpisuje, w zastępstwie Ministra, akty prawne, w tym kierowane do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” i Dzienniku Urzędowym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

6) kieruje akty prawne Ministra do ogłoszenia w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” i Dzienniku Urzędowym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;

7) podpisuje pisma kierujące dokumenty rządowe do uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania, a także do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, Stały Komitet Rady Ministrów, Komitet do Spraw Europejskich, Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów oraz Komitet Społeczny Rady Ministrów, a także stanowiska dotyczące tych dokumentów;

8) podpisuje stanowiska, w tym stanowiska dotyczące dokumentów rządowych przedstawianych w toku uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania;

9) wykonuje, w imieniu Ministra jako dysponenta części budżetowej, czynności związane z uruchomieniem środków z rezerwy celowej na finansowanie zadań związanych z pomocą dla społeczności romskiej;

10) wykonuje czynności związane z realizacją następujących zadań:

a) Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wynikających z zawartego pomiędzy Ministrem Rozwoju Regionalnego a Ministrem Administracji i Cyfryzacji porozumienia Nr KL/P5/2012/1 z dnia 29 sierpnia 2012 r. w sprawie realizacji Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz porozumienia Nr KL/MAC/DO/2013/1 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,

b) Instytucji Pośredniczącej dla Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne w ramach osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, wynikających z porozumienia Nr WER-MAC/2015/1 z dnia 13 stycznia 2015 r. (z późn. zm.), zawartego pomiędzy Ministrem Infrastruktury i Rozwoju a Ministrem Administracji i Cyfryzacji, w sprawie realizacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, porozumienia Nr WER-MAC/WE/2015-1 z dnia 22 maja 2015 r. w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych kandydatów na ekspertów w związku z realizacją Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oraz porozumienia Nr WER-MAC/DO/2015 z dnia 15 czerwca 2015 r., zawartego pomiędzy Ministrem Infrastruktury i Rozwoju a Ministrem Administracji i Cyfryzacji, w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,

c) lidera partnerstwa i beneficjenta projektów pozakonkursowych pn. „Standardy obsługi inwestora w samorządzie” i „System monitorowania usług publicznych - koncepcja SMUP” w ramach Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne w ramach osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, w szczególności zatwierdza wybór partnera oraz podpisuje umowy partnerstwa,

d) w zakresie naboru partnerów, zawarcia umowy partnerstwa, przygotowania i złożenia wniosku o dofinansowanie oraz wykonywania zadań lidera partnerstwa i beneficjenta projektu pozakonkursowego pn. „System monitorowania usług publicznych - wdrożenie SMUP”, realizowanych w ramach Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020,

e) beneficjenta projektów pozakonkursowych w ramach Działania 1.1. Wsparcie zatrudnienia, I Osi Priorytetowej Zasoby ludzkie Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, oraz działania 6.1. Pomoc Techniczna, VI Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020;

11) prowadzi sprawy wynikające ze stosunku podległości wobec Ministra Centrum Obsługi Projektów Europejskich Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;

12) prowadzi sprawy wynikające z nadzoru nad wykonywaniem zadań przez następujące komórki organizacyjne Ministerstwa:

a) Departament Funduszy Europejskich,

b) Departament Komunikacji Społecznej,

c) Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych,

d) Departament Zdrowia.

2. Podsekretarz Stanu Błażej Poboży jest upoważniony do podejmowania wszelkich czynności w zakresie, o którym mowa w ust. 1, lub czynności związanych z działaniami podmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 3 i 11-12, w tym w zakresie prawa publicznego i prywatnego, a w szczególności do:

1) podpisywania umów i porozumień oraz aneksów do nich,

2) podpisywania decyzji administracyjnych i rozstrzygnięć o innym charakterze,

3) zatwierdzania sprawozdań i rozliczeń dotacji oraz

4) podpisywania innych pism niezależnie od ich rodzaju, w tym pism procesowych, a w szczególności odpowiedzi na skargę oraz na pozew

– w tym w ramach postępowania administracyjnego, sądowo-administracyjnego, cywilnego i prawa budżetowego, a także wobec Najwyższej Izby Kontroli oraz innych instytucji kontrolnych.