history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-01-01 do 2024-03-05

§ 2. 1. Prezes w szczególności:

1) kieruje i koordynuje pracą GUM i kierownictwa GUM, w zakresie zadań Prezesa określonych w przepisach powszechnie obowiązujących;

2) sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustaw i aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, w szczególności regulujących zagadnienia dotyczące miar, probiernictwa, tachografów, towarów paczkowanych oraz systemów oceny zgodności i nadzoru rynku;

3) nadzoruje sprawy związane z planowaniem oraz strategią działania GUM;

4) ustala kierunki rozwoju GUM;

5) nadzoruje funkcjonowanie GUM jako jednostki notyfikowanej;

6) sprawuje nadzór merytoryczny nad systemem zarządzania w GUM;

7) sprawuje nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej w GUM;

8) sprawuje merytoryczny nadzór nad prowadzeniem audytu w GUM;

9) nadzoruje sprawy związane z procesem legislacyjnym aktów normatywnych o charakterze powszechnie obowiązującym;

10) wykonuje zadania związane z dostępem do informacji publicznej w zakresie swojej właściwości;

11) odpowiada za nadzorowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym oraz obronnością i bezpieczeństwem kraju;

12) zatwierdza materiały i opracowania przeznaczone dla Sejmu, Senatu i Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz naczelnych i centralnych organów administracji rządowej;

13) udziela odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych;

14) występuje o nadanie orderów i odznaczeń państwowych oraz nadanie honorowych wyróżnień i odznak;

15) ustanawia pełnomocników i powołuje zespoły oraz określa cel powołania, zakres zadań oraz tryb ich działania;

16) koordynuje działalność badawczo-rozwojową prowadzoną przez GUM oraz współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym i naukowym;

17) [1] określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę Zakładu Chemii Fizycznej i Środowiska, Zakładu Czasu i Długości, Zakładu Elektryczności i Promieniowania, Zakładu Technologii Cyfrowych, Departamentu Innowacji i Rozwoju oraz Departamentu Współpracy Międzynarodowej i Analiz oraz akceptuje regulaminy wewnętrzne tych komórek;

18) wykonuje zadania o charakterze funkcjonalno-organizacyjnym w stosunku do dyrektorów komórek organizacyjnych GUM, o których mowa w pkt 17, w szczególności sporządza ich opisy stanowisk pracy, podpisuje urlopy i delegacje;

19) ustala kierunki rozwoju okręgowych urzędów miar i okręgowych urzędów probierczych, zwanych dalej „administracją terenową”;

20) nadzoruje sprawy związane z planowaniem i wykonaniem budżetu administracji terenowej;

21) reprezentuje administrację terenową w kontaktach z organami władzy państwowej oraz naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;

22) w przypadku nieobecności Wiceprezesa GUM do spraw certyfikacji wykonuje zadania określone w § 3 pkt 3 i 4 oraz w przypadku nieobecności Wiceprezesa GUM do spraw nadzoru i kontroli wykonuje zadania określone w § 4 pkt 3 i 4.

2. Do podpisu Prezesa zastrzega się pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków i Wicemarszałków Sejmu i Senatu, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, ministrów, kierowników centralnych urzędów administracji rządowej oraz posłów i senatorów.

[1] § 2 ust. 1 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 27 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie ustalenia podziału zadań członków kierownictwa Głównego Urzędu Miar (Dz.Urz.GUM. poz. 29). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-01-01 do 2024-03-05

§ 2. 1. Prezes w szczególności:

1) kieruje i koordynuje pracą GUM i kierownictwa GUM, w zakresie zadań Prezesa określonych w przepisach powszechnie obowiązujących;

2) sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustaw i aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, w szczególności regulujących zagadnienia dotyczące miar, probiernictwa, tachografów, towarów paczkowanych oraz systemów oceny zgodności i nadzoru rynku;

3) nadzoruje sprawy związane z planowaniem oraz strategią działania GUM;

4) ustala kierunki rozwoju GUM;

5) nadzoruje funkcjonowanie GUM jako jednostki notyfikowanej;

6) sprawuje nadzór merytoryczny nad systemem zarządzania w GUM;

7) sprawuje nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej w GUM;

8) sprawuje merytoryczny nadzór nad prowadzeniem audytu w GUM;

9) nadzoruje sprawy związane z procesem legislacyjnym aktów normatywnych o charakterze powszechnie obowiązującym;

10) wykonuje zadania związane z dostępem do informacji publicznej w zakresie swojej właściwości;

11) odpowiada za nadzorowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym oraz obronnością i bezpieczeństwem kraju;

12) zatwierdza materiały i opracowania przeznaczone dla Sejmu, Senatu i Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz naczelnych i centralnych organów administracji rządowej;

13) udziela odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych;

14) występuje o nadanie orderów i odznaczeń państwowych oraz nadanie honorowych wyróżnień i odznak;

15) ustanawia pełnomocników i powołuje zespoły oraz określa cel powołania, zakres zadań oraz tryb ich działania;

16) koordynuje działalność badawczo-rozwojową prowadzoną przez GUM oraz współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym i naukowym;

17) [1] określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę Zakładu Chemii Fizycznej i Środowiska, Zakładu Czasu i Długości, Zakładu Elektryczności i Promieniowania, Zakładu Technologii Cyfrowych, Departamentu Innowacji i Rozwoju oraz Departamentu Współpracy Międzynarodowej i Analiz oraz akceptuje regulaminy wewnętrzne tych komórek;

18) wykonuje zadania o charakterze funkcjonalno-organizacyjnym w stosunku do dyrektorów komórek organizacyjnych GUM, o których mowa w pkt 17, w szczególności sporządza ich opisy stanowisk pracy, podpisuje urlopy i delegacje;

19) ustala kierunki rozwoju okręgowych urzędów miar i okręgowych urzędów probierczych, zwanych dalej „administracją terenową”;

20) nadzoruje sprawy związane z planowaniem i wykonaniem budżetu administracji terenowej;

21) reprezentuje administrację terenową w kontaktach z organami władzy państwowej oraz naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;

22) w przypadku nieobecności Wiceprezesa GUM do spraw certyfikacji wykonuje zadania określone w § 3 pkt 3 i 4 oraz w przypadku nieobecności Wiceprezesa GUM do spraw nadzoru i kontroli wykonuje zadania określone w § 4 pkt 3 i 4.

2. Do podpisu Prezesa zastrzega się pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków i Wicemarszałków Sejmu i Senatu, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, ministrów, kierowników centralnych urzędów administracji rządowej oraz posłów i senatorów.

[1] § 2 ust. 1 pkt 17 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 27 grudnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie ustalenia podziału zadań członków kierownictwa Głównego Urzędu Miar (Dz.Urz.GUM. poz. 29). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-07-21 do 2023-12-31

§ 2. 1. Prezes w szczególności:

1) kieruje i koordynuje pracą GUM i kierownictwa GUM, w zakresie zadań Prezesa określonych w przepisach powszechnie obowiązujących;

2) sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustaw i aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, w szczególności regulujących zagadnienia dotyczące miar, probiernictwa, tachografów, towarów paczkowanych oraz systemów oceny zgodności i nadzoru rynku;

3) nadzoruje sprawy związane z planowaniem oraz strategią działania GUM;

4) ustala kierunki rozwoju GUM;

5) nadzoruje funkcjonowanie GUM jako jednostki notyfikowanej;

6) sprawuje nadzór merytoryczny nad systemem zarządzania w GUM;

7) sprawuje nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej w GUM;

8) sprawuje merytoryczny nadzór nad prowadzeniem audytu w GUM;

9) nadzoruje sprawy związane z procesem legislacyjnym aktów normatywnych o charakterze powszechnie obowiązującym;

10) wykonuje zadania związane z dostępem do informacji publicznej w zakresie swojej właściwości;

11) odpowiada za nadzorowanie realizacji zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym oraz obronnością i bezpieczeństwem kraju;

12) zatwierdza materiały i opracowania przeznaczone dla Sejmu, Senatu i Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz naczelnych i centralnych organów administracji rządowej;

13) udziela odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych;

14) występuje o nadanie orderów i odznaczeń państwowych oraz nadanie honorowych wyróżnień i odznak;

15) ustanawia pełnomocników i powołuje zespoły oraz określa cel powołania, zakres zadań oraz tryb ich działania;

16) koordynuje działalność badawczo-rozwojową prowadzoną przez GUM oraz współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym i naukowym;

17) określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę Zakładu Chemii Fizycznej i Środowiska, Zakładu Czasu i Długości, Zakładu Elektryczności i Promieniowania, Zakładu Mechaniki i Akustyki, Zakładu Technologii Cyfrowych, Departamentu Innowacji i Rozwoju oraz Departamentu Współpracy Międzynarodowej i Analiz oraz akceptuje regulaminy wewnętrzne tych komórek;

18) wykonuje zadania o charakterze funkcjonalno-organizacyjnym w stosunku do dyrektorów komórek organizacyjnych GUM, o których mowa w pkt 17, w szczególności sporządza ich opisy stanowisk pracy, podpisuje urlopy i delegacje;

19) ustala kierunki rozwoju okręgowych urzędów miar i okręgowych urzędów probierczych, zwanych dalej „administracją terenową”;

20) nadzoruje sprawy związane z planowaniem i wykonaniem budżetu administracji terenowej;

21) reprezentuje administrację terenową w kontaktach z organami władzy państwowej oraz naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;

22) w przypadku nieobecności Wiceprezesa GUM do spraw certyfikacji wykonuje zadania określone w § 3 pkt 3 i 4 oraz w przypadku nieobecności Wiceprezesa GUM do spraw nadzoru i kontroli wykonuje zadania określone w § 4 pkt 3 i 4.

2. Do podpisu Prezesa zastrzega się pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków i Wicemarszałków Sejmu i Senatu, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, ministrów, kierowników centralnych urzędów administracji rządowej oraz posłów i senatorów.