history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-06-26

§ 4.  1. Komórki organizacyjne Ministerstwa współpracują z Departamentem Kontroli i Audytu [6] w sprawach skarg, wniosków i petycji dotyczących swojego zakresu działania.

2. Komórki organizacyjne Ministerstwa rozpatrują skargi, wnioski i petycje dotyczące zagadnień należących do ich właściwości oraz przygotowują zawiadomienia o sposobie ich załatwienia.

3. W przypadku gdy skarga, wniosek i petycja obejmuje zagadnienia, które należą do właściwości kilku komórek organizacyjnych Ministerstwa, Departament Kontroli i Audytu [7] wyznacza do rozpatrzenia sprawy komórkę organizacyjną Ministerstwa, do której właściwości należy większość zagadnień lub zagadnienia o największym znaczeniu będące przedmiotem skargi, wniosku i petycji.

4. Skargi, wnioski i petycje dotyczące jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych są przekazywane przez Departament Kontroli i Audytu [8] do komórek organizacyjnych Ministerstwa właściwych w zakresie sprawowania nadzoru nad tymi jednostkami.

5. Jeżeli komórka organizacyjna Ministerstwa nie jest właściwa do rozpatrzenia skargi, wniosku i petycji przekazuje niezwłocznie w tym zakresie skargę, wniosek i petycję do właściwej komórki organizacyjnej Ministerstwa lub właściwego organu, zawiadamiając o tym Departament Kontroli i Audytu [9] .

6. Komórki organizacyjne Ministerstwa do 5. dnia każdego miesiąca przekazują do Departamentu Kontroli i Audytu [10] informacje miesięczne w zakresie terminowości rozpatrywania oraz sposobu załatwienia skarg, wniosków i petycji, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia.

[6] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

[7] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

[8] § 4 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

[9] § 4 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

[10] § 4 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

Wersja obowiązująca od 2021-06-26

§ 4.  1. Komórki organizacyjne Ministerstwa współpracują z Departamentem Kontroli i Audytu [6] w sprawach skarg, wniosków i petycji dotyczących swojego zakresu działania.

2. Komórki organizacyjne Ministerstwa rozpatrują skargi, wnioski i petycje dotyczące zagadnień należących do ich właściwości oraz przygotowują zawiadomienia o sposobie ich załatwienia.

3. W przypadku gdy skarga, wniosek i petycja obejmuje zagadnienia, które należą do właściwości kilku komórek organizacyjnych Ministerstwa, Departament Kontroli i Audytu [7] wyznacza do rozpatrzenia sprawy komórkę organizacyjną Ministerstwa, do której właściwości należy większość zagadnień lub zagadnienia o największym znaczeniu będące przedmiotem skargi, wniosku i petycji.

4. Skargi, wnioski i petycje dotyczące jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych są przekazywane przez Departament Kontroli i Audytu [8] do komórek organizacyjnych Ministerstwa właściwych w zakresie sprawowania nadzoru nad tymi jednostkami.

5. Jeżeli komórka organizacyjna Ministerstwa nie jest właściwa do rozpatrzenia skargi, wniosku i petycji przekazuje niezwłocznie w tym zakresie skargę, wniosek i petycję do właściwej komórki organizacyjnej Ministerstwa lub właściwego organu, zawiadamiając o tym Departament Kontroli i Audytu [9] .

6. Komórki organizacyjne Ministerstwa do 5. dnia każdego miesiąca przekazują do Departamentu Kontroli i Audytu [10] informacje miesięczne w zakresie terminowości rozpatrywania oraz sposobu załatwienia skarg, wniosków i petycji, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia.

[6] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

[7] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

[8] § 4 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

[9] § 4 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

[10] § 4 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz.Urz.MRiRW. poz. 39). Zmiana weszła w życie 26 czerwca 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-03-09 do 2021-06-25

§ 4.  1. Komórki organizacyjne Ministerstwa współpracują z Biurem Kontroli w sprawach skarg, wniosków i petycji dotyczących swojego zakresu działania.

2. Komórki organizacyjne Ministerstwa rozpatrują skargi, wnioski i petycje dotyczące zagadnień należących do ich właściwości oraz przygotowują zawiadomienia o sposobie ich załatwienia.

3. W przypadku gdy skarga, wniosek i petycja obejmuje zagadnienia, które należą do właściwości kilku komórek organizacyjnych Ministerstwa, Biuro Kontroli wyznacza do rozpatrzenia sprawy komórkę organizacyjną Ministerstwa, do której właściwości należy większość zagadnień lub zagadnienia o największym znaczeniu będące przedmiotem skargi, wniosku i petycji.

4. Skargi, wnioski i petycje dotyczące jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych są przekazywane przez Biuro Kontroli do komórek organizacyjnych Ministerstwa właściwych w zakresie sprawowania nadzoru nad tymi jednostkami.

5. Jeżeli komórka organizacyjna Ministerstwa nie jest właściwa do rozpatrzenia skargi, wniosku i petycji przekazuje niezwłocznie w tym zakresie skargę, wniosek i petycję do właściwej komórki organizacyjnej Ministerstwa lub właściwego organu, zawiadamiając o tym Biuro Kontroli.

6. Komórki organizacyjne Ministerstwa do 5. dnia każdego miesiąca przekazują do Biura Kontroli informacje miesięczne w zakresie terminowości rozpatrywania oraz sposobu załatwienia skarg, wniosków i petycji, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia.