Wersja obowiązująca od 2003.01.24 do 2005.01.01

1. Podstawę planowania budżetu resortu stanowi wycinek roczny programów wieloletnich, przyjętej przez Radę Ministrów wieloletniej prognozy nakładów na obronność oraz wytyczne Ministra do planowania budżetowego, określające w szczególności:

1) zasadnicze przedsięwzięcia w zakresie:

a) utrzymania stanów osobowych,

b) realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP oraz Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych [32],

c) [33] rozwoju i modernizacji technicznej,

d) inwestycji budowlanych,

e) remontów i utrzymania obiektów,

– wynikające z planów i programów wieloletnich;

2) zadania dyrektywne;

3) limity wydatków dla dysponentów (z wyjątkiem limitów dla dyrektorów WBE, które określa się w kwocie łącznej), uwzględniające podział na rozdziały odpowiadające organom planującym i jednostkom sądów wojskowych;

4) w podziale na dysponentów (z wyjątkiem dyrektorów WBE), właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, z uwzględnieniem jednostek budżetowych, akademii wojskowych, gospodarstw pomocniczych i zakładów budżetowych:

a) limity zatrudnienia, środki na uposażenia, nagrody roczne i pozostałe należności dla żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową,

b) limity zatrudnienia i środki na wynagrodzenia pracowników objętych mnożnikowym systemem kształtowania wynagrodzeń, a także planowane zatrudnienie oraz [34] środki na wynagrodzenia pozostałych pracowników wojska;

5) średnioroczne stany pozostałych żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową, dla dysponentów, w podziale na właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów;

6) szacowane dochody środka specjalnego, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), planowane do uzyskania w roku planistycznym – w podziale na poszczególnych dysponentów;

6a) [35] szacunkową wielkość oraz kierunki wykorzystania środków pochodzących z poszczególnych źródeł zagranicznych - w miarę posiadanych informacji w tym zakresie;

7) propozycje zmian systemowych.

2. Projekt wytycznych Ministra do planowania budżetowego opracowuje Departament Budżetowy na podstawie:

1) planów wieloletnich;

2) propozycji członków Komisji;

3) planów rzeczowych zadań, zweryfikowanych przez przewodniczących stałych zespołów Komisji;

4) priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego WP, w trakcie gry decyzyjnej, w zakresie jego kompetencji.

3. Propozycje dotyczące limitów i średniorocznych stanów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, dla dysponentów oraz organów planujących przedstawiają – stosownie do kompetencji – Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1, w szczegółowości wynikającej z ust. 1 pkt 4. W odniesieniu do żołnierzy i pracowników Ministerstwa propozycje te podlegają uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym.

4. Propozycje do limitów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, uwzględniające zadania ujęte w planach i programach wieloletnich oraz środki, o których mowa w ust. 1 pkt 6 i 6a [36], przedstawiają przewodniczący stałych zespołów – w obszarze wydatków dotyczących zakresu ich odpowiedzialności.

[32] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

[33] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

[34] § 6 ust. 1 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

[35] § 6 ust. 1 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 5 lit. c) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

[36] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

Wersja obowiązująca od 2003.01.24 do 2005.01.01

1. Podstawę planowania budżetu resortu stanowi wycinek roczny programów wieloletnich, przyjętej przez Radę Ministrów wieloletniej prognozy nakładów na obronność oraz wytyczne Ministra do planowania budżetowego, określające w szczególności:

1) zasadnicze przedsięwzięcia w zakresie:

a) utrzymania stanów osobowych,

b) realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP oraz Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych [32],

c) [33] rozwoju i modernizacji technicznej,

d) inwestycji budowlanych,

e) remontów i utrzymania obiektów,

– wynikające z planów i programów wieloletnich;

2) zadania dyrektywne;

3) limity wydatków dla dysponentów (z wyjątkiem limitów dla dyrektorów WBE, które określa się w kwocie łącznej), uwzględniające podział na rozdziały odpowiadające organom planującym i jednostkom sądów wojskowych;

4) w podziale na dysponentów (z wyjątkiem dyrektorów WBE), właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, z uwzględnieniem jednostek budżetowych, akademii wojskowych, gospodarstw pomocniczych i zakładów budżetowych:

a) limity zatrudnienia, środki na uposażenia, nagrody roczne i pozostałe należności dla żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową,

b) limity zatrudnienia i środki na wynagrodzenia pracowników objętych mnożnikowym systemem kształtowania wynagrodzeń, a także planowane zatrudnienie oraz [34] środki na wynagrodzenia pozostałych pracowników wojska;

5) średnioroczne stany pozostałych żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową, dla dysponentów, w podziale na właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów;

6) szacowane dochody środka specjalnego, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), planowane do uzyskania w roku planistycznym – w podziale na poszczególnych dysponentów;

6a) [35] szacunkową wielkość oraz kierunki wykorzystania środków pochodzących z poszczególnych źródeł zagranicznych - w miarę posiadanych informacji w tym zakresie;

7) propozycje zmian systemowych.

2. Projekt wytycznych Ministra do planowania budżetowego opracowuje Departament Budżetowy na podstawie:

1) planów wieloletnich;

2) propozycji członków Komisji;

3) planów rzeczowych zadań, zweryfikowanych przez przewodniczących stałych zespołów Komisji;

4) priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego WP, w trakcie gry decyzyjnej, w zakresie jego kompetencji.

3. Propozycje dotyczące limitów i średniorocznych stanów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, dla dysponentów oraz organów planujących przedstawiają – stosownie do kompetencji – Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1, w szczegółowości wynikającej z ust. 1 pkt 4. W odniesieniu do żołnierzy i pracowników Ministerstwa propozycje te podlegają uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym.

4. Propozycje do limitów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, uwzględniające zadania ujęte w planach i programach wieloletnich oraz środki, o których mowa w ust. 1 pkt 6 i 6a [36], przedstawiają przewodniczący stałych zespołów – w obszarze wydatków dotyczących zakresu ich odpowiedzialności.

[32] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

[33] § 6 ust. 1 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

[34] § 6 ust. 1 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

[35] § 6 ust. 1 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 5 lit. c) decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

[36] § 6 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 decyzji nr 371/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. z 2003 r. Nr 1, poz. 2). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2003 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.01.31 do 2003.01.23

1. Podstawę planowania budżetu resortu stanowi wycinek roczny programów wieloletnich, przyjętej przez Radę Ministrów wieloletniej prognozy nakładów na obronność oraz wytyczne Ministra do planowania budżetowego, określające w szczególności:

1) zasadnicze przedsięwzięcia w zakresie:

a) utrzymania stanów osobowych,

b) realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP,

c) modernizacji technicznej,

d) inwestycji budowlanych,

e) remontów i utrzymania obiektów,

– wynikające z planów i programów wieloletnich;

2) zadania dyrektywne;

3) limity wydatków dla dysponentów (z wyjątkiem limitów dla dyrektorów WBE, które określa się w kwocie łącznej), uwzględniające podział na rozdziały odpowiadające organom planującym i jednostkom sądów wojskowych;

4) w podziale na dysponentów (z wyjątkiem dyrektorów WBE), właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, z uwzględnieniem jednostek budżetowych, akademii wojskowych, gospodarstw pomocniczych i zakładów budżetowych:

a) limity zatrudnienia, środki na uposażenia, nagrody roczne i pozostałe należności dla żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową,

b) limity zatrudnienia i środki na wynagrodzenia pracowników objętych mnożnikowym systemem kształtowania wynagrodzeń, a także środki na wynagrodzenia pozostałych pracowników wojska;

5) średnioroczne stany pozostałych żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową, dla dysponentów, w podziale na właściwe działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów;

6) szacowane dochody środka specjalnego, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2001-2006 (Dz. U. Nr 76, poz. 804 z późn. zm.), planowane do uzyskania w roku planistycznym – w podziale na poszczególnych dysponentów;

7) propozycje zmian systemowych.

2. Projekt wytycznych Ministra do planowania budżetowego opracowuje Departament Budżetowy na podstawie:

1) planów wieloletnich;

2) propozycji członków Komisji;

3) planów rzeczowych zadań, zweryfikowanych przez przewodniczących stałych zespołów Komisji;

4) priorytetów ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego WP, w trakcie gry decyzyjnej, w zakresie jego kompetencji.

3. Propozycje dotyczące limitów i średniorocznych stanów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 i 5, dla dysponentów oraz organów planujących przedstawiają – stosownie do kompetencji – Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych – P1, w szczegółowości wynikającej z ust. 1 pkt 4. W odniesieniu do żołnierzy i pracowników Ministerstwa propozycje te podlegają uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym.

4. Propozycje do limitów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, uwzględniające zadania ujęte w planach i programach wieloletnich oraz środki, o których mowa w ust. 1 pkt 6, przedstawiają przewodniczący stałych zespołów – w obszarze wydatków dotyczących zakresu ich odpowiedzialności.