Wersja obowiązująca od 2023-05-09
1. Wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru następuje na wniosek podmiotu, o którym mowa w § 7 ust. 1, w ciągu 14 dni od dnia, w którym statek ten: [11]
1) zaginął i w ciągu 3 miesięcy nie został odnaleziony lub został odnaleziony, lecz znajduje się w miejscu niedostępnym;
2) uległ zniszczeniu lub utracił trwale zdolność do lotu;
3) został zbyty poza Siły Zbrojne.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć świadectwo rejestracji oraz jeden z następujących dokumentów:
1) [12] protokół kasacyjny, zatwierdzony przez organ logistyczny wraz ze świadectwem pozbawienia zdolności do lotu i zdolności bojowych (redukcji);
2) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) poza Siły Zbrojne, zatwierdzony przez zainteresowane strony (przekazującego i przyjmującego);
3) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) wraz ze świadectwem redukcji.
4) [13] (uchylony)
3. Wzór wniosku o wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru określa załącznik Nr 4 do zarządzenia.
[11] § 15 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia nr 8/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz.Urz.MON. poz. 50). Zmiana weszła w życie 9 maja 2023 r.
[12] § 15 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia nr 8/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz.Urz.MON. poz. 50). Zmiana weszła w życie 9 maja 2023 r.
[13] § 15 ust. 2 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia nr 8/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz.Urz.MON. poz. 50). Zmiana weszła w życie 9 maja 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-05-09
1. Wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru następuje na wniosek podmiotu, o którym mowa w § 7 ust. 1, w ciągu 14 dni od dnia, w którym statek ten: [11]
1) zaginął i w ciągu 3 miesięcy nie został odnaleziony lub został odnaleziony, lecz znajduje się w miejscu niedostępnym;
2) uległ zniszczeniu lub utracił trwale zdolność do lotu;
3) został zbyty poza Siły Zbrojne.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć świadectwo rejestracji oraz jeden z następujących dokumentów:
1) [12] protokół kasacyjny, zatwierdzony przez organ logistyczny wraz ze świadectwem pozbawienia zdolności do lotu i zdolności bojowych (redukcji);
2) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) poza Siły Zbrojne, zatwierdzony przez zainteresowane strony (przekazującego i przyjmującego);
3) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) wraz ze świadectwem redukcji.
4) [13] (uchylony)
3. Wzór wniosku o wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru określa załącznik Nr 4 do zarządzenia.
[11] § 15 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia nr 8/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz.Urz.MON. poz. 50). Zmiana weszła w życie 9 maja 2023 r.
[12] § 15 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia nr 8/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz.Urz.MON. poz. 50). Zmiana weszła w życie 9 maja 2023 r.
[13] § 15 ust. 2 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia nr 8/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 8 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz.Urz.MON. poz. 50). Zmiana weszła w życie 9 maja 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-01-28 do 2023-05-08
1 Wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru następuje na wniosek podmiotu, o którym mowa w § 7 ust. 1 jeżeli statek ten:
1) zaginął i w ciągu 3 miesięcy nie został odnaleziony lub został odnaleziony, lecz znajduje się w miejscu niedostępnym;
2) uległ zniszczeniu lub utracił trwale zdolność do lotu;
3) został zbyty poza Siły Zbrojne.
2. [7] Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć świadectwo rejestracji oraz jeden z następujących dokumentów:
1) protokół kasacyjny, zatwierdzony przez Centralny Organ Logistyczny wraz ze świadectwem pozbawienia zdolności do lotu i zdolności bojowych (redukcji);
2) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) poza Siły Zbrojne, zatwierdzony przez zainteresowane strony (przekazującego i przyjmującego);
3) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) wraz ze świadectwem redukcji;
4) wyciąg z protokołu Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, wnioskującego o kasację, z zatwierdzonym orzeczeniem.
3. Wzór wniosku o wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru określa załącznik Nr 4 do zarządzenia.
[7] § 15 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 25 stycznia 2019 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz.U.MON. poz. 18). Zmiana weszła w życie 28 stycznia 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-10-25 do 2019-01-27
1 Wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru następuje na wniosek podmiotu, o którym mowa w § 7 ust. 1 jeżeli statek ten:
1) zaginął i w ciągu 3 miesięcy nie został odnaleziony lub został odnaleziony, lecz znajduje się w miejscu niedostępnym;
2) uległ zniszczeniu lub utracił trwale zdolność do lotu;
3) został zbyty poza Siły Zbrojne.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć świadectwo rejestracji oraz jeden z następujących dokumentów:
1) protokół kasacyjny, zatwierdzony przez Szefa Techniki Lotniczej wraz ze świadectwem pozbawienia zdolności do lotu i zdolności bojowych (redukcji);
2) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) poza Siły Zbrojne, zatwierdzony przez zainteresowane strony (przekazującego i przyjmującego);
3) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) wraz ze świadectwem redukcji;
4) [5] wyciąg z protokołu Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, wnioskującego o kasację, z zatwierdzonym orzeczeniem;
3. Wzór wniosku o wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru określa załącznik Nr 4 [6] do zarządzenia.
[5] § 15 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 4 zarządzenia nr 26/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 września 2008 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz.U.MON. Nr 18, poz. 238). Zmiana weszła w życie 25 października 2008 r.
[6] Załącznik nr 4 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 7 zarządzenia nr 26/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 września 2008 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych (Dz.U.MON. Nr 18, poz. 238). Zmiana weszła w życie 25 października 2008 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-03-24 do 2008-10-24
1 Wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru następuje na wniosek podmiotu, o którym mowa w § 7 ust. 1 jeżeli statek ten:
1) zaginął i w ciągu 3 miesięcy nie został odnaleziony lub został odnaleziony, lecz znajduje się w miejscu niedostępnym;
2) uległ zniszczeniu lub utracił trwale zdolność do lotu;
3) został zbyty poza Siły Zbrojne.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć świadectwo rejestracji oraz jeden z następujących dokumentów:
1) protokół kasacyjny, zatwierdzony przez Szefa Techniki Lotniczej wraz ze świadectwem pozbawienia zdolności do lotu i zdolności bojowych (redukcji);
2) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) poza Siły Zbrojne, zatwierdzony przez zainteresowane strony (przekazującego i przyjmującego);
3) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) wraz ze świadectwem redukcji;
4) wyciąg z protokołu Wojskowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, wnioskującego o kasację, z zatwierdzonym orzeczeniem;
3. Wzór wniosku o wykreślenie wojskowego statku powietrznego z rejestru określa załącznik Nr 4 do zarządzenia.