history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2013-05-24

Rozdział 2

Opracowywanie oraz nadawanie dokumentów kompetencyjnych i dokonywanie zmian w tych dokumentach

§ 3. 1. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmiany w tych dokumentach w resorcie opracowują:

1) Departament Administracyjny - w odniesieniu do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;

1a) Sekretariat Ministra – w odniesieniu do zakresów czynności Sekretarza Stanu i podsekretarzy stanu;

2) komórki organizacyjne Ministerstwa, z wyłączeniem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania tych komórek;

2a) Departament Wojskowych Spraw Zagranicznych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania Ataszatów Obrony przy Przedstawicielstwach Dyplomatycznych RP;

2b) Departament Budżetowy – w odniesieniu do statutów jednostek budżetowych;

3) [1] Zarząd Organizacji i Uzupełnień – P1 – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

– komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,

– dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,

– Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Garnizonu Warszawa,

– Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,

– Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów,

– Szefostwa Inżynierii Wojskowej,

– Szefostwa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia,

– Szefostwa Obrony Przeciwlotniczej,

– Szefostwa Geografii Wojskowej,

– jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Szefowi Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1;

4) Zarząd Planowania Operacyjnego – P3 – w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Centrum Zarządzania Kryzysowego MON;

4a) Zarząd Szkolenia – P7 – w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Centrum Doktryn i Szkolenia Sił Zbrojnych;

5) dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowództwo Garnizonu Warszawa - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

6) Dowództwo Operacyjne Sił Zbrojnych - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich kontyngentów wojskowych (PKW) oraz polskich jednostek wojskowych (PJW),

b) innych bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

7) Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej - w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej,

b) szczegółowych zakresów działania jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej;

7a) Inspektorat Uzbrojenia – w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Inspektoratu Uzbrojenia – w uzgodnieniu z Departamentem Polityki Zbrojeniowej,

b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

8) Inspektorat Wojskowej Służby Zdrowia w odniesieniu do:

a) (uchylona),

b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych,

c) (uchylona);

8a) Zespół do Spraw Służby w Międzynarodowych Strukturach Wojskowych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,

b) polskich zespołów łącznikowych,

c) [2] Narodowego Elementu Wsparcia przy Dowództwie Eurokorpusu w Strasburgu;

9) pozostałe jednostki lub komórki organizacyjne - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

10) przełożeni – w odniesieniu do zakresów obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska.

2. Projekt szczegółowego zakresu działania oraz zakresu obowiązków, opracowuje się z uwzględnieniem ustaleń określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

2a. (uchylony).

2b. Osoby wymienione w § 11 występują do Dyrektora Departamentu Budżetowego o nadanie, zmianę lub uchylenie statutów jednostek budżetowych.

3. Jednostki lub komórki organizacyjne oraz osoby, o których mowa w ust. 1, obowiązane są do niezwłocznego opracowania i przedstawienia do akceptacji właściwych osób funkcyjnych projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmian w tych dokumentach, stosownie do wydanych dokumentów organizacyjnych i etatowych.

4. Projekty szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zmian w tych dokumentach, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, przed ich zatwierdzeniem podlegają uzgodnieniu z Departamentem Administracyjnym.

5. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego. Jeżeli osoby takie nie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej czynności tej dokonuje szef komórki obsługi prawnej lub radca prawny jednostki nadrzędnej.

[1] § 3 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 11/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 kwietnia 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 128). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[2] § 3 ust. 1 pkt 8a lit. c) dodana przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 11/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 kwietnia 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 128). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

Wersja obowiązująca od 2013-05-24

Rozdział 2

Opracowywanie oraz nadawanie dokumentów kompetencyjnych i dokonywanie zmian w tych dokumentach

§ 3. 1. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmiany w tych dokumentach w resorcie opracowują:

1) Departament Administracyjny - w odniesieniu do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;

1a) Sekretariat Ministra – w odniesieniu do zakresów czynności Sekretarza Stanu i podsekretarzy stanu;

2) komórki organizacyjne Ministerstwa, z wyłączeniem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania tych komórek;

2a) Departament Wojskowych Spraw Zagranicznych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania Ataszatów Obrony przy Przedstawicielstwach Dyplomatycznych RP;

2b) Departament Budżetowy – w odniesieniu do statutów jednostek budżetowych;

3) [1] Zarząd Organizacji i Uzupełnień – P1 – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

– komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,

– dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,

– Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Garnizonu Warszawa,

– Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,

– Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów,

– Szefostwa Inżynierii Wojskowej,

– Szefostwa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia,

– Szefostwa Obrony Przeciwlotniczej,

– Szefostwa Geografii Wojskowej,

– jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Szefowi Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1;

4) Zarząd Planowania Operacyjnego – P3 – w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Centrum Zarządzania Kryzysowego MON;

4a) Zarząd Szkolenia – P7 – w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Centrum Doktryn i Szkolenia Sił Zbrojnych;

5) dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowództwo Garnizonu Warszawa - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

6) Dowództwo Operacyjne Sił Zbrojnych - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich kontyngentów wojskowych (PKW) oraz polskich jednostek wojskowych (PJW),

b) innych bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

7) Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej - w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej,

b) szczegółowych zakresów działania jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej;

7a) Inspektorat Uzbrojenia – w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Inspektoratu Uzbrojenia – w uzgodnieniu z Departamentem Polityki Zbrojeniowej,

b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

8) Inspektorat Wojskowej Służby Zdrowia w odniesieniu do:

a) (uchylona),

b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych,

c) (uchylona);

8a) Zespół do Spraw Służby w Międzynarodowych Strukturach Wojskowych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,

b) polskich zespołów łącznikowych,

c) [2] Narodowego Elementu Wsparcia przy Dowództwie Eurokorpusu w Strasburgu;

9) pozostałe jednostki lub komórki organizacyjne - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

10) przełożeni – w odniesieniu do zakresów obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska.

2. Projekt szczegółowego zakresu działania oraz zakresu obowiązków, opracowuje się z uwzględnieniem ustaleń określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

2a. (uchylony).

2b. Osoby wymienione w § 11 występują do Dyrektora Departamentu Budżetowego o nadanie, zmianę lub uchylenie statutów jednostek budżetowych.

3. Jednostki lub komórki organizacyjne oraz osoby, o których mowa w ust. 1, obowiązane są do niezwłocznego opracowania i przedstawienia do akceptacji właściwych osób funkcyjnych projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmian w tych dokumentach, stosownie do wydanych dokumentów organizacyjnych i etatowych.

4. Projekty szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zmian w tych dokumentach, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, przed ich zatwierdzeniem podlegają uzgodnieniu z Departamentem Administracyjnym.

5. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego. Jeżeli osoby takie nie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej czynności tej dokonuje szef komórki obsługi prawnej lub radca prawny jednostki nadrzędnej.

[1] § 3 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 11/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 kwietnia 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 128). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

[2] § 3 ust. 1 pkt 8a lit. c) dodana przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 11/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 kwietnia 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 128). Zmiana weszła w życie 24 maja 2013 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-07-15

Rozdział 2

Opracowywanie oraz nadawanie dokumentów kompetencyjnych i dokonywanie zmian w tych dokumentach

§ 3. 1. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmiany w tych dokumentach w resorcie opracowują:

1) Departament Administracyjny - w odniesieniu do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;

1a) [4] Sekretariat Ministra – w odniesieniu do zakresów czynności Sekretarza Stanu i podsekretarzy stanu;

2) komórki organizacyjne Ministerstwa, z wyłączeniem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania tych komórek;

2a) Departament Wojskowych Spraw Zagranicznych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania Ataszatów Obrony przy Przedstawicielstwach Dyplomatycznych RP;

2b) [5] Departament Budżetowy – w odniesieniu do statutów jednostek budżetowych;

3) [6] Zarząd Organizacji i Uzupełnień – P1 – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

– komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,

– dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,

– Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Garnizonu Warszawa,

– Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,

– Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów,

– Szefostwa Inżynierii Wojskowej,

– Szefostwa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia,

– Szefostwa Obrony Przeciwlotniczej,

– Zespołu do Spraw Sytuacji Szczególnych,

– jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Szefowi Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1;

4) Zarząd Planowania Operacyjnego – P3 – w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Centrum Zarządzania Kryzysowego MON;

4a) Zarząd Szkolenia – P7 – w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Centrum Doktryn i Szkolenia Sił Zbrojnych;

5) dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowództwo Garnizonu Warszawa - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

6) Dowództwo Operacyjne Sił Zbrojnych - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich kontyngentów wojskowych (PKW) oraz polskich jednostek wojskowych (PJW),

b) innych bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

7) Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej - w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej,

b) szczegółowych zakresów działania jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej;

7a) [7] Inspektorat Uzbrojenia – w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Inspektoratu Uzbrojenia – w uzgodnieniu z Departamentem Polityki Zbrojeniowej,

b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

8) Inspektorat Wojskowej Służby Zdrowia w odniesieniu do:

a) (uchylona),

b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych,

c) [8] (uchylona);

8a) Zespół do Spraw Służby w Międzynarodowych Strukturach Wojskowych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,

b) polskich zespołów łącznikowych;

9) pozostałe jednostki lub komórki organizacyjne - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

10) przełożeni – w odniesieniu do zakresów obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska.

2. Projekt szczegółowego zakresu działania oraz zakresu obowiązków, opracowuje się z uwzględnieniem ustaleń określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

2a. [9] (uchylony).

2b. [10] Osoby wymienione w § 11 występują do Dyrektora Departamentu Budżetowego o nadanie, zmianę lub uchylenie statutów jednostek budżetowych.

3. Jednostki lub komórki organizacyjne oraz osoby, o których mowa w ust. 1, obowiązane są do niezwłocznego opracowania i przedstawienia do akceptacji właściwych osób funkcyjnych projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmian w tych dokumentach, stosownie do wydanych dokumentów organizacyjnych i etatowych.

4. Projekty szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zmian w tych dokumentach, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, przed ich zatwierdzeniem podlegają uzgodnieniu z Departamentem Administracyjnym.

5. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego. Jeżeli osoby takie nie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej czynności tej dokonuje szef komórki obsługi prawnej lub radca prawny jednostki nadrzędnej.

[4] § 3 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 13, poz. 170). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2011 r.

[5] § 3 ust. 1 pkt 2b dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 13, poz. 170). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2011 r.

[6] § 3 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 13, poz. 170). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2011 r.

[7] § 3 ust. 1 pkt 7a dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 13, poz. 170). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2011 r.

[8] § 3 ust. 1 pkt 8 lit. c) uchylona przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 13, poz. 170). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2011 r.

[9] § 3 ust. 2a uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 13, poz. 170). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2011 r.

[10] § 3 ust. 2b w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia nr 27/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 czerwca 2011 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 13, poz. 170). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-01-01

Rozdział 2

Opracowywanie oraz nadawanie dokumentów kompetencyjnych i dokonywanie zmian w tych dokumentach

§ 3. 1. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmiany w tych dokumentach w resorcie opracowują:

1) Departament Administracyjny - w odniesieniu do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;

2) komórki organizacyjne Ministerstwa, z wyłączeniem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania tych komórek;

2a) Departament Wojskowych Spraw Zagranicznych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania Ataszatów Obrony przy Przedstawicielstwach Dyplomatycznych RP;

3) Zarząd Organizacji i Uzupełnień - P1 - w odniesieniu do:

a) szczegółowych zakresów działania:

– komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,

– dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,

– Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Garnizonu Warszawa,

– Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,

– Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów,

– Szefostwa Inżynierii Wojskowej,

– Szefostwa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia,

– Szefostwa Obrony Przeciwlotniczej,

– Zespołu do Spraw Sytuacji Szczególnych,

– jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Szefowi Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1,

b) statutów jednostek budżetowych;

4) [1] Zarząd Planowania Operacyjnego – P3 – w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Centrum Zarządzania Kryzysowego MON;

4a) [2] Zarząd Szkolenia – P7 – w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Centrum Doktryn i Szkolenia Sił Zbrojnych;

5) dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowództwo Garnizonu Warszawa - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

6) Dowództwo Operacyjne Sił Zbrojnych - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich kontyngentów wojskowych (PKW) oraz polskich jednostek wojskowych (PJW),

b) innych bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

7) Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej - w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej,

b) szczegółowych zakresów działania jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej;

8) Inspektorat Wojskowej Służby Zdrowia w odniesieniu do:

a) (uchylona),

b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych,

c) statutu Centrum Szkolenia Wojskowych Służb Medycznych oraz Szkoły Podoficerskiej Służb Medycznych;

8a) Zespół do Spraw Służby w Międzynarodowych Strukturach Wojskowych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,

b) polskich zespołów łącznikowych;

9) pozostałe jednostki lub komórki organizacyjne - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

10) przełożeni – w odniesieniu do zakresów obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska.

2. Projekt szczegółowego zakresu działania oraz zakresu obowiązków, opracowuje się z uwzględnieniem ustaleń określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

2a. Projekt statutu jednostki budżetowej opracowuje się według wzoru określonego w załączniku Nr 1a do zarządzenia.

2b. Projekty statutów jednostek budżetowych osoby wymienione w § 11 przesyłają do Zarządu Organizacji i Uzupełnień -P1 wraz z wnioskami organizacyjno-etatowymi, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 5.

3. Jednostki lub komórki organizacyjne oraz osoby, o których mowa w ust. 1, obowiązane są do niezwłocznego opracowania i przedstawienia do akceptacji właściwych osób funkcyjnych projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmian w tych dokumentach, stosownie do wydanych dokumentów organizacyjnych i etatowych.

4. Projekty szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zmian w tych dokumentach, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, przed ich zatwierdzeniem podlegają uzgodnieniu z Departamentem Administracyjnym.

5. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego. Jeżeli osoby takie nie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej czynności tej dokonuje szef komórki obsługi prawnej lub radca prawny jednostki nadrzędnej.

[1] § 3 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 58/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 listopada 2010 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 21, poz. 277). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2011 r.

[2] § 3 ust. 1 pkt 4a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 58/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 listopada 2010 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 21, poz. 277). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-05-28 do 2010-12-31

Rozdział 2

Opracowywanie oraz nadawanie dokumentów kompetencyjnych i dokonywanie zmian w tych dokumentach

§ 3. 1. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmiany w tych dokumentach w resorcie opracowują:

1) Departament Administracyjny - w odniesieniu do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;

2) komórki organizacyjne Ministerstwa, z wyłączeniem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania tych komórek;

2a) [8] Departament Wojskowych Spraw Zagranicznych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania Ataszatów Obrony przy Przedstawicielstwach Dyplomatycznych RP;

3) Zarząd Organizacji i Uzupełnień - P1 - w odniesieniu do:

a) [9] szczegółowych zakresów działania:

– komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,

– dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,

– Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,

– Dowództwa Garnizonu Warszawa,

– Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia,

– Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do Spraw Bezpieczeństwa Lotów,

– Szefostwa Inżynierii Wojskowej,

– Szefostwa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia,

– Szefostwa Obrony Przeciwlotniczej,

– Zespołu do Spraw Sytuacji Szczególnych,

– jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Szefowi Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1,

b) statutów jednostek budżetowych;

4) Zarząd Planowania Operacyjnego - P3 - w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Dyżurnej Służby Operacyjnej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

5) dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowództwo Garnizonu Warszawa - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

6) Dowództwo Operacyjne Sił Zbrojnych - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich kontyngentów wojskowych (PKW) oraz polskich jednostek wojskowych (PJW),

b) innych bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

7) Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej - w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej,

b) szczegółowych zakresów działania jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej;

8) Inspektorat Wojskowej Służby Zdrowia w odniesieniu do:

a) [10] (uchylona),

b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych,

c) statutu Centrum Szkolenia Wojskowych Służb Medycznych oraz Szkoły Podoficerskiej Służb Medycznych;

8a) [11] Zespół do Spraw Służby w Międzynarodowych Strukturach Wojskowych – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,

b) polskich zespołów łącznikowych;

9) pozostałe jednostki lub komórki organizacyjne - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

10) [12] przełożeni – w odniesieniu do zakresów obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych, pracowników i pracowników wojska.

2. Projekt szczegółowego zakresu działania oraz zakresu obowiązków, opracowuje się z uwzględnieniem ustaleń określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

2a. Projekt statutu jednostki budżetowej opracowuje się według wzoru określonego w załączniku Nr 1a do zarządzenia.

2b. Projekty statutów jednostek budżetowych osoby wymienione w § 11 przesyłają do Zarządu Organizacji i Uzupełnień -P1 wraz z wnioskami organizacyjno-etatowymi, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 5.

3. Jednostki lub komórki organizacyjne oraz osoby, o których mowa w ust. 1, obowiązane są do niezwłocznego opracowania i przedstawienia do akceptacji właściwych osób funkcyjnych projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmian w tych dokumentach, stosownie do wydanych dokumentów organizacyjnych i etatowych.

4. Projekty szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zmian w tych dokumentach, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, przed ich zatwierdzeniem podlegają uzgodnieniu z Departamentem Administracyjnym.

5. [13] Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego. Jeżeli osoby takie nie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej czynności tej dokonuje szef komórki obsługi prawnej lub radca prawny jednostki nadrzędnej.

[8] § 3 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.

[9] § 3 ust. 1 pkt 3 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.

[10] § 3 ust. 1 pkt 8 lit. a) uchylona przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.

[11] § 3 ust. 1 pkt 8a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.

[12] § 3 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.

[13] § 3 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 18/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 9, poz. 105). Zmiana weszła w życie 28 maja 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-12-31 do 2009-05-27

Rozdział 2

Opracowywanie oraz nadawanie dokumentów kompetencyjnych i dokonywanie zmian w tych dokumentach

§ 3. 1. [3] Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmiany w tych dokumentach w resorcie opracowują:

1) Departament Administracyjny - w odniesieniu do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;

2) komórki organizacyjne Ministerstwa, z wyłączeniem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania tych komórek;

3) Zarząd Organizacji i Uzupełnień - P1 - w odniesieniu do:

a) szczegółowych zakresów działania:

- komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,

- dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,

- Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych,

- Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,

- Dowództwa Garnizonu Warszawa,

- Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do spraw Bezpieczeństwa Lotów,

- Szefostwa Inżynierii Wojskowej,

- Szefostwa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia,

- Szefostwa Obrony Przeciwlotniczej,

- Zespołu do spraw Sytuacji Szczególnych,

- polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,

- polskich zespołów łącznikowych,

b) statutów jednostek budżetowych;

4) Zarząd Planowania Operacyjnego - P3 - w odniesieniu do szczegółowego zakresu działania Dyżurnej Służby Operacyjnej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

5) dowództwa rodzajów Sił Zbrojnych, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Dowództwo Garnizonu Warszawa - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

6) Dowództwo Operacyjne Sił Zbrojnych - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania:

a) polskich kontyngentów wojskowych (PKW) oraz polskich jednostek wojskowych (PJW),

b) innych bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

7) Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej - w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej,

b) szczegółowych zakresów działania jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej;

8) Inspektorat Wojskowej Służby Zdrowia w odniesieniu do:

a) szczegółowego zakresu działania Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia - w uzgodnieniu z Zarządem Organizacji i Uzupełnień - P1,

b) szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych,

c) statutu Centrum Szkolenia Wojskowych Służb Medycznych oraz Szkoły Podoficerskiej Służb Medycznych;

9) pozostałe jednostki lub komórki organizacyjne - w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania bezpośrednio podporządkowanych jednostek organizacyjnych;

10) przełożeni - w odniesieniu do zakresów obowiązków dla stanowisk służbowych (pracy) bezpośrednio podporządkowanych żołnierzy zawodowych i pracowników wojska.

2. [4] Projekt szczegółowego zakresu działania oraz zakresu obowiązków, opracowuje się z uwzględnieniem ustaleń określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

2a. [5] Projekt statutu jednostki budżetowej opracowuje się według wzoru określonego w załączniku Nr 1a do zarządzenia.

2b. [6] Projekty statutów jednostek budżetowych osoby wymienione w § 11 przesyłają do Zarządu Organizacji i Uzupełnień -P1 wraz z wnioskami organizacyjno-etatowymi, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 5.

3. [7] Jednostki lub komórki organizacyjne oraz osoby, o których mowa w ust. 1, obowiązane są do niezwłocznego opracowania i przedstawienia do akceptacji właściwych osób funkcyjnych projekty dokumentów kompetencyjnych oraz zmian w tych dokumentach, stosownie do wydanych dokumentów organizacyjnych i etatowych.

4. Projekty szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zmian w tych dokumentach, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, przed ich zatwierdzeniem podlegają uzgodnieniu z Departamentem Administracyjnym.

5. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego, jeżeli osoby takie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej. W przeciwnym wypadku czynność tą wykonuje komórka obsługi prawnej lub radca prawny wyższego szczebla.

[3] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 34/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 25, poz. 259). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2007 r.

[4] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 34/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 25, poz. 259). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2007 r.

[5] § 3 ust. 2a w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 34/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 25, poz. 259). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2007 r.

[6] § 3 ust. 2b w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 34/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 25, poz. 259). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2007 r.

[7] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 34/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 grudnia 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 25, poz. 259). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-03-26 do 2007-12-30

Rozdział 2

Opracowywanie oraz nadawanie dokumentów kompetencyjnych i dokonywanie zmian w tych dokumentach

§ 3. 1. [10] Jednostkami (komórkami) organizacyjnymi właściwymi w zakresie opracowywania projektów dokumentów kompetencyjnych oraz zmian w tych dokumentach są:

1) Departament Administracyjny – w odniesieniu do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;

2) Sekretarz Stanu w Ministerstwie – w odniesieniu do zakresu działania Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia;

3) komórki organizacyjne Ministerstwa, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP – w odniesieniu do ich szczegółowych zakresów działania;

4) Zarząd Organizacji i Uzupełnień – P1 – w odniesieniu do:

a) zakresów działania dowództw rodzajów Sił Zbrojnych,

b) zakresu działania Dowództwa Operacyjnego,

c) zakresu działania Dowództwa Garnizonu Warszawa,

d) zakresu działania Dowództwa Wojsk Specjalnych,

e) zakresu działania Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,

f) zakresu działania Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do spraw Bezpieczeństwa Lotów,

g) szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,

h) zakresów działania polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,

i) zakresów działania polskich zespołów łącznikowych,

j) zakresu działania Szefostwa Inżynierii Wojskowej,

k) zakresu działania Szefostwa Obrony Przed Bronią Masowego Rażenia,

l) statutów jednostek budżetowych;

5) Zarząd Planowania Operacyjnego – P3 – w odniesieniu do zakresu działania Dyżurnej Służby Operacyjnej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

6) Inspektorat Wojskowej Służby Zdrowia w odniesieniu do:

a) statutu Szkoły Podoficerskiej Służb Medycznych,

b) zakresów działania bezpośrednio podległych jednostek organizacyjnych;

7) Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych – w odniesieniu do zakresów działania bezpośrednio podległych jednostek organizacyjnych;

8) Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej – w odniesieniu do szczegółowych zakresów działania Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej oraz innych jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej;

9) Dowództwo Garnizonu Warszawa – w odniesieniu do zakresów działania bezpośrednio podległych jednostek organizacyjnych;

10) Dowództwo Operacyjne – w odniesieniu do zakresów działania PKW/PJW, Szefostwa Transportu i Ruchu Wojsk – Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk oraz innych bezpośrednio podległych jednostek organizacyjnych;

11) Dowództwo Wojsk Specjalnych – w odniesieniu do zakresów działania bezpośrednio podległych jednostek organizacyjnych;

12) dowództwa: rodzajów Sił Zbrojnych, korpusów, dywizji, flotylli (równorzędnych) – odpowiednio w odniesieniu do dokumentów kompetencyjnych występujących na tych szczeblach organizacyjnych;

13) oddziały, samodzielne pododdziały (równorzędne) – w odniesieniu do dokumentów kompetencyjnych występujących na tych szczeblach organizacyjnych.

2. [11] Projekt zakresu działania, szczegółowego zakresu działania oraz zakresu obowiązków, opracowuje się z uwzględnieniem ustaleń określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

2a. Projekt statutu jednostki budżetowej opracowuje się według wzoru określonego w załączniku Nr 1a do zarządzenia.

2b. [12] Projekty statutów jednostek budżetowych osoby wymienione w § 11 przesyłają do Zarządu Organizacji i Uzupełnień – P1 wraz z wnioskami organizacyjno-etatowymi, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 5.

2c. [13] (uchylony).

3. Jednostki (komórki) organizacyjne, o których mowa w ust. 1, obowiązane są do niezwłocznego przedstawienia do akceptacji właściwych osób funkcyjnych projektów zmian w dokumentach kompetencyjnych, stosownie do wydanych dokumentów organizacyjnych i etatowych.

4. Projekty szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zmian w tych dokumentach, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, przed ich zatwierdzeniem podlegają uzgodnieniu z Departamentem Administracyjnym.

5. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego, jeżeli osoby takie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej. W przeciwnym wypadku czynność tą wykonuje komórka obsługi prawnej lub radca prawny wyższego szczebla.

[10] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 10/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 marca 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 5, poz. 58). Zmiana weszła w życie 26 marca 2007 r. z mocą od 1 stycznia 2007 r.

[11] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 10/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 marca 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 5, poz. 58). Zmiana weszła w życie 26 marca 2007 r. z mocą od 1 stycznia 2007 r.

[12] § 3 ust. 2b w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 10/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 marca 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 5, poz. 58). Zmiana weszła w życie 26 marca 2007 r. z mocą od 1 stycznia 2007 r.

[13] § 3 ust. 2c uchylony przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 10/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 marca 2007 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 5, poz. 58). Zmiana weszła w życie 26 marca 2007 r. z mocą od 1 stycznia 2007 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-03-09 do 2007-03-25

Rozdział 2

Opracowywanie oraz nadawanie dokumentów kompetencyjnych i dokonywanie zmian w tych dokumentach

§ 3. 1. Jednostkami (komórkami) organizacyjnymi właściwymi w zakresie opracowywania projektów dokumentów kompetencyjnych oraz zmian w tych dokumentach są:

1) Departament Administracyjny - w odniesieniu do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;

2) komórki organizacyjne Ministerstwa, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP - w odniesieniu do ich szczegółowych zakresów działania;

3) Generalny Zarząd Zasobów Osobowych - P1 - w odniesieniu do:

a) zakresów działania dowództw rodzajów Sił Zbrojnych w czasie pokoju,

b) zakresu działania Dowództwa Garnizonu Warszawa w czasie pokoju,

c) zakresu działania Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do spraw Bezpieczeństwa Lotów,

d) zakresu działania Dowództwa Operacyjnego,

e) szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,

f) zakresów działania przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,

g) zakresów działania polskich zespołów łącznikowych,

h) modelowego zakresu obowiązków osób funkcyjnych wojewódzkiego sztabu wojskowego,

i) modelowego zakresu obowiązków osób funkcyjnych wojskowej komendy uzupełnień,

j) [8] statutów jednostek budżetowych;

4) [9] Generalny Zarząd Operacyjny - P3 - w odniesieniu do zakresu działania Dyżurnej Służby Operacyjnej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

4a) [10] Szefostwo Działań Specjalnych - w odniesieniu do zakresu działania Jednostki Wojskowej Nr 2305;

5) Zarząd Wojskowej Służby Zdrowia - w odniesieniu do statutu Szkoły Podoficerskiej Służb Medycznych w Łodzi;

6) Inspektorat Wojskowych Służb Informacyjnych - w odniesieniu do:

a) statutu Wojskowych Służb Informacyjnych,

b) zakresu działania Inspektoratu Wojskowych Służb Informacyjnych,

c) regulaminu organizacyjnego Inspektoratu Wojskowych Służb Informacyjnych,

d) zakresów działania bezpośrednio podległych jednostek organizacyjnych, za wyjątkiem ataszatów wojskowych w przedstawicielstwach dyplomatycznych Rzeczypospolitej Polskiej,

e) [11] statutów bezpośrednio podległych jednostek budżetowych;

7) Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej - w odniesieniu do:

a) regulaminu organizacyjnego Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej,

b) szczegółowych zakresów działania Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej oraz innych jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej;

8) Dowództwo Garnizonu Warszawa - w odniesieniu do zakresów działania bezpośrednio podległych jednostek organizacyjnych;

9) dowództwa: rodzajów Sił Zbrojnych, okręgów wojskowych, korpusów, dywizji, flotylli (równorzędnych) - odpowiednio w odniesieniu do dokumentów kompetencyjnych występujących na tych szczeblach organizacyjnych;

10) oddziały, samodzielne pododdziały (równorzędne) - w odniesieniu do dokumentów kompetencyjnych występujących na tych szczeblach organizacyjnych.

2. [12] Projekt zakresu działania, szczegółowego zakresu działania, modelowego zakresu obowiązków, regulaminu organizacyjnego oraz zakresu obowiązków, opracowuje się z uwzględnieniem ustaleń określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.

2a. [13] Projekt statutu jednostki budżetowej opracowuje się według wzoru określonego w załączniku Nr 1a [14] do zarządzenia.

2b. [15] Projekty statutów jednostek budżetowych osoby wymienione w § 11 przesyłają, z wyłączeniem jednostek budżetowych Wojskowych Służb Informacyjnych, do Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 wraz z wnioskami organizacyjno-etatowymi, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 5.

2c. [16] Projekty statutów jednostek budżetowych Wojskowych Służb Informacyjnych przechowuje się w Inspektoracie Wojskowych Służb Informacyjnych.

3. Jednostki (komórki) organizacyjne, o których mowa w ust. 1, obowiązane są do niezwłocznego przedstawienia do akceptacji właściwych osób funkcyjnych projektów zmian w dokumentach kompetencyjnych, stosownie do wydanych dokumentów organizacyjnych i etatowych.

4. Projekty szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zmian w tych dokumentach, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, przed ich zatwierdzeniem podlegają uzgodnieniu z Departamentem Administracyjnym.

5. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego, jeżeli osoby takie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej. W przeciwnym wypadku czynność tą wykonuje komórka obsługi prawnej lub radca prawny wyższego szczebla.

[8] § 3 ust. 1 pkt 3 lit. j) dodana przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 2/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 stycznia 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 2, poz. 10). Zmiana weszła w życie 9 marca 2006 r.

[9] § 3 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 2/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 stycznia 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 2, poz. 10). Zmiana weszła w życie 9 marca 2006 r.

[10] § 3 ust. 1 pkt 4a dodany przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 2/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 stycznia 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 2, poz. 10). Zmiana weszła w życie 9 marca 2006 r.

[11] § 3 ust. 1 pkt 6 lit. e) dodana przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 2/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 stycznia 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 2, poz. 10). Zmiana weszła w życie 9 marca 2006 r.

[12] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 2/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 stycznia 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 2, poz. 10). Zmiana weszła w życie 9 marca 2006 r.

[13] § 3 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia nr 2/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 stycznia 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 2, poz. 10). Zmiana weszła w życie 9 marca 2006 r.

[14] Załącznik nr 1a dodany przez § 1 pkt 10 lit. a) zarządzenia nr 2/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 stycznia 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 2, poz. 10). Zmiana weszła w życie 9 marca 2006 r.

[15] § 3 ust. 2b dodany przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia nr 2/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 stycznia 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 2, poz. 10). Zmiana weszła w życie 9 marca 2006 r.

[16] § 3 ust. 2c dodany przez § 1 pkt 3 lit. c) zarządzenia nr 2/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 stycznia 2006 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej (Dz.U.MON. Nr 2, poz. 10). Zmiana weszła w życie 9 marca 2006 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-08-10 do 2006-03-08

Rozdział 2

Opracowywanie oraz nadawanie dokumentów kompetencyjnych i dokonywanie zmian w tych dokumentach

§ 3.  1. Jednostkami (komórkami) organizacyjnymi właściwymi w zakresie opracowywania projektów dokumentów kompetencyjnych oraz zmian w tych dokumentach są:

1) Departament Administracyjny - w odniesieniu do regulaminu organizacyjnego Ministerstwa;

2) komórki organizacyjne Ministerstwa, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP - w odniesieniu do ich szczegółowych zakresów działania;

3) Generalny Zarząd Zasobów Osobowych - P1 - w odniesieniu do:

a) zakresów działania dowództw rodzajów Sił Zbrojnych w czasie pokoju,

b) zakresu działania Dowództwa Garnizonu Warszawa w czasie pokoju,

c) zakresu działania Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej do spraw Bezpieczeństwa Lotów,

d) zakresu działania Dowództwa Operacyjnego,

e) szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa tworzących Sztab Generalny WP,

f) zakresów działania przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych,

g) zakresów działania polskich zespołów łącznikowych,

h) modelowego zakresu obowiązków osób funkcyjnych wojewódzkiego sztabu wojskowego,

i) modelowego zakresu obowiązków osób funkcyjnych wojskowej komendy uzupełnień;

4) Generalny Zarząd Operacyjny - P3 - w odniesieniu do zakresów działania PKW/PJW oraz Jednostki Wojskowej Nr 2305 i Dyżurnej Służby Operacyjnej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;

5) Zarząd Wojskowej Służby Zdrowia - w odniesieniu do statutu Szkoły Podoficerskiej Służb Medycznych w Łodzi;

6) Inspektorat Wojskowych Służb Informacyjnych - w odniesieniu do:

a) statutu Wojskowych Służb Informacyjnych,

b) zakresu działania Inspektoratu Wojskowych Służb Informacyjnych,

c) regulaminu organizacyjnego Inspektoratu Wojskowych Służb Informacyjnych,

d) zakresów działania bezpośrednio podległych jednostek organizacyjnych, za wyjątkiem ataszatów wojskowych w przedstawicielstwach dyplomatycznych Rzeczypospolitej Polskiej;

7) Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej - w odniesieniu do:

a) regulaminu organizacyjnego Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej,

b) szczegółowych zakresów działania Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej oraz innych jednostek organizacyjnych Żandarmerii Wojskowej;

8) Dowództwo Garnizonu Warszawa - w odniesieniu do zakresów działania bezpośrednio podległych jednostek organizacyjnych;

9) dowództwa: rodzajów Sił Zbrojnych, okręgów wojskowych, korpusów, dywizji, flotylli (równorzędnych) - odpowiednio w odniesieniu do dokumentów kompetencyjnych występujących na tych szczeblach organizacyjnych;

10) oddziały, samodzielne pododdziały (równorzędne) - w odniesieniu do dokumentów kompetencyjnych występujących na tych szczeblach organizacyjnych.

2. Projekty dokumentów kompetencyjnych, o których mowa w ust. 1 pkt 2-5, pkt 6 lit. c, d, pkt 7 lit. a oraz pkt 8-10, należy opracować według ustaleń określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia.

3. Jednostki (komórki) organizacyjne, o których mowa w ust. 1, obowiązane są do niezwłocznego przedstawienia do akceptacji właściwych osób funkcyjnych projektów zmian w dokumentach kompetencyjnych, stosownie do wydanych dokumentów organizacyjnych i etatowych.

4. Projekty szczegółowych zakresów działania komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz zmian w tych dokumentach, z wyjątkiem komórek organizacyjnych tworzących Sztab Generalny WP, przed ich zatwierdzeniem podlegają uzgodnieniu z Departamentem Administracyjnym.

5. Projekty dokumentów kompetencyjnych oraz projekty zmian w dokumentach kompetencyjnych przed ich nadaniem, podlegają uzgodnieniu przez szefa właściwej komórki obsługi prawnej lub radcę prawnego, jeżeli osoby takie występują w strukturze jednostki (komórki) organizacyjnej. W przeciwnym wypadku czynność tą wykonuje komórka obsługi prawnej lub radca prawny wyższego szczebla.