Wersja obowiązująca od 2011.05.11 do 2014.03.31

1. Organy wskazane we właściwych centralnych planach rzeczowych (oraz stosownych planach rzeczowych w zakresie zadań, które w centralnych planach rzeczowych ujmowane są w kwotach zbiorczych) jako inwestorzy, przedstawiają szefom instytucji sprawującym nad nimi merytoryczny nadzór, Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, beneficjentom oraz Dyrektorowi Departamentu Ochrony Informacji Niejawnych (w zakresie zadań dotyczących ochrony technicznej obiektów wojskowych), sprawozdania z realizacji centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (w formie pisemnej i elektronicznej) oraz centralnego planu inwestycji budowlanych realizowanych w ramach NSIP:

1) miesięczne – za okresy sprawozdawcze od stycznia do listopada – w terminie 15 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

2) roczne – do dnia 21 stycznia za poprzedni rok budżetowy

– z zastrzeżeniem § 14 ust. 15 i 17.

2. Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik Nr 34 do decyzji.

3. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, składają się z:

1) tabelarycznych części statystycznych, zawierających rozliczenie poniesionych wydatków i nakładów w podziale na poszczególne pozycje planu, rozliczenie stanu zakontraktowania zadań oraz rodzaje infrastruktury (tylko w sprawozdaniu rocznym);

2) części opisowej (z wyszczególnieniem informacji dotyczących inwestycji ujmowanych w kwotach zbiorczych):

a) opis stanu realizacji planu rocznego, w tym stanu formalnoprawnego poszczególnych zadań,

b) opis przypadków zadań o niskiej – w stosunku do upływu czasu – realizacji wydatków i informacje o wyciągniętych z tego tytułu wnioskach i podejmowanych działaniach,

c) informację o rozpoczętych bądź planowanych do rozpoczęcia postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającą w szczególności odniesienie się do występujących i przewidywanych zagrożeń w tym zakresie (w stosunku do poszczególnych zadań),

d) wykaz zadań zakończonych oraz uzyskanych efektów rzeczowych,

e) ocenę rzeczywistego spływu środków finansowych w ramach otrzymanych limitów wydatków,

f) występujące zagrożenia wykonania planu oraz ich przyczyny,

g) w sprawozdaniu rocznym – dodatkowo wykaz zadań, na których nie zrealizowano pełnego zakresu rzeczowego bądź finansowego, wraz z wyjaśnieniem przyczyn niepełnej realizacji;

3) propozycji korekt centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (nie dotyczy sprawozdania rocznego).

4. W zakresie inwestycji mieszkaniowych sprawozdanie sporządza, na zasadach określonych w ust. 1–3 (za wyjątkiem terminu sporządzania sprawozdań miesięcznych – 20 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego), Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.

5. Instytucje sprawujące merytoryczny nadzór nad inwestorami, na podstawie sprawozdań, o których mowa w ust. 1, sporządzają informację, zawierającą zbiorcze zestawienia tabelaryczne poniesionych wydatków w podziale na beneficjentów według wzoru określonego w załączniku Nr 13 do decyzji, rozliczenie stanu zakontraktowania zadań według wzoru określonego w załączniku Nr 34 do decyzji oraz ocenę stanu zadań realizowanych przez nadzorowanych inwestorów, które przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminach:

1) do 25 dni – po zakończeniu I półrocza roku planowego – wraz z propozycjami korekt;

2) do dnia 28 lutego – za poprzedni rok budżetowy.

6. Ocena, o której mowa w ust. 5, w informacjach rocznych powinna zawierać w szczególności:

1) opis czynników utrudniających realizację planu;

2) wykaz zadań zakończonych oraz uzyskanych efektów rzeczowych;

3) ocenę terminowości zrealizowanych zadań, w tym w odniesieniu do terminów realizacji zadań ujętych w planie końcowym oraz pierwotnym, planowanych do zakończenia;

4) ocenę zrealizowanych wydatków, w tym w odniesieniu do limitu przydzielonego w planie końcowym oraz pierwotnym;

5) przyczyny niezrealizowania zadań oraz zmian terminów realizacji zadań planowanych w planie pierwotnym do zakończenia;

6) ocenę jakości (kompletności, terminowości i niezmienności) przedłożonych inwestorom zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych, dla zadań przez nich realizowanych;

7) wpływ zmian minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych na wartość kosztorysową lub szacunkową zadań i terminowość ich realizacji;

8) ocenę i przyczyny zmian szacunkowych łącznych kosztów inwestycji, dokonanych na etapie ich przygotowania dokumentacyjnego (w tym porównanie odpowiednich wielkości w planie końcowym i pierwotnym);

9) wnioski i propozycje.

Wersja obowiązująca od 2011.05.11 do 2014.03.31

1. Organy wskazane we właściwych centralnych planach rzeczowych (oraz stosownych planach rzeczowych w zakresie zadań, które w centralnych planach rzeczowych ujmowane są w kwotach zbiorczych) jako inwestorzy, przedstawiają szefom instytucji sprawującym nad nimi merytoryczny nadzór, Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, beneficjentom oraz Dyrektorowi Departamentu Ochrony Informacji Niejawnych (w zakresie zadań dotyczących ochrony technicznej obiektów wojskowych), sprawozdania z realizacji centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (w formie pisemnej i elektronicznej) oraz centralnego planu inwestycji budowlanych realizowanych w ramach NSIP:

1) miesięczne – za okresy sprawozdawcze od stycznia do listopada – w terminie 15 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

2) roczne – do dnia 21 stycznia za poprzedni rok budżetowy

– z zastrzeżeniem § 14 ust. 15 i 17.

2. Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik Nr 34 do decyzji.

3. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, składają się z:

1) tabelarycznych części statystycznych, zawierających rozliczenie poniesionych wydatków i nakładów w podziale na poszczególne pozycje planu, rozliczenie stanu zakontraktowania zadań oraz rodzaje infrastruktury (tylko w sprawozdaniu rocznym);

2) części opisowej (z wyszczególnieniem informacji dotyczących inwestycji ujmowanych w kwotach zbiorczych):

a) opis stanu realizacji planu rocznego, w tym stanu formalnoprawnego poszczególnych zadań,

b) opis przypadków zadań o niskiej – w stosunku do upływu czasu – realizacji wydatków i informacje o wyciągniętych z tego tytułu wnioskach i podejmowanych działaniach,

c) informację o rozpoczętych bądź planowanych do rozpoczęcia postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającą w szczególności odniesienie się do występujących i przewidywanych zagrożeń w tym zakresie (w stosunku do poszczególnych zadań),

d) wykaz zadań zakończonych oraz uzyskanych efektów rzeczowych,

e) ocenę rzeczywistego spływu środków finansowych w ramach otrzymanych limitów wydatków,

f) występujące zagrożenia wykonania planu oraz ich przyczyny,

g) w sprawozdaniu rocznym – dodatkowo wykaz zadań, na których nie zrealizowano pełnego zakresu rzeczowego bądź finansowego, wraz z wyjaśnieniem przyczyn niepełnej realizacji;

3) propozycji korekt centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (nie dotyczy sprawozdania rocznego).

4. W zakresie inwestycji mieszkaniowych sprawozdanie sporządza, na zasadach określonych w ust. 1–3 (za wyjątkiem terminu sporządzania sprawozdań miesięcznych – 20 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego), Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.

5. Instytucje sprawujące merytoryczny nadzór nad inwestorami, na podstawie sprawozdań, o których mowa w ust. 1, sporządzają informację, zawierającą zbiorcze zestawienia tabelaryczne poniesionych wydatków w podziale na beneficjentów według wzoru określonego w załączniku Nr 13 do decyzji, rozliczenie stanu zakontraktowania zadań według wzoru określonego w załączniku Nr 34 do decyzji oraz ocenę stanu zadań realizowanych przez nadzorowanych inwestorów, które przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 w terminach:

1) do 25 dni – po zakończeniu I półrocza roku planowego – wraz z propozycjami korekt;

2) do dnia 28 lutego – za poprzedni rok budżetowy.

6. Ocena, o której mowa w ust. 5, w informacjach rocznych powinna zawierać w szczególności:

1) opis czynników utrudniających realizację planu;

2) wykaz zadań zakończonych oraz uzyskanych efektów rzeczowych;

3) ocenę terminowości zrealizowanych zadań, w tym w odniesieniu do terminów realizacji zadań ujętych w planie końcowym oraz pierwotnym, planowanych do zakończenia;

4) ocenę zrealizowanych wydatków, w tym w odniesieniu do limitu przydzielonego w planie końcowym oraz pierwotnym;

5) przyczyny niezrealizowania zadań oraz zmian terminów realizacji zadań planowanych w planie pierwotnym do zakończenia;

6) ocenę jakości (kompletności, terminowości i niezmienności) przedłożonych inwestorom zatwierdzonych minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych, dla zadań przez nich realizowanych;

7) wpływ zmian minimalnych wojskowych wymagań organizacyjno-użytkowych na wartość kosztorysową lub szacunkową zadań i terminowość ich realizacji;

8) ocenę i przyczyny zmian szacunkowych łącznych kosztów inwestycji, dokonanych na etapie ich przygotowania dokumentacyjnego (w tym porównanie odpowiednich wielkości w planie końcowym i pierwotnym);

9) wnioski i propozycje.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011.02.18 do 2011.05.10

1. Organy wskazane we właściwych centralnych planach rzeczowych jako inwestorzy, przedstawiają szefom instytucji sprawującym nad nimi merytoryczny nadzór, Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, szefom (dyrektorom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których realizowane są zadania sprawozdania z realizacji centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości:

1) w pierwszym półroczu roku planowego – kwartalnie, w terminie 15 dni po zakończeniu kwartału;

2) w drugim półroczu roku planowego – miesięcznie, w terminie 15 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

3) sprawozdanie roczne – do dnia 21 stycznia kolejnego roku budżetowego

- z zastrzeżeniem § 14 ust. 15 i 17 [19].

2. Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik Nr 34 do decyzji.

3. W przypadku sprawowania obsługi inwestorskiej przez organy, wymienione w § 27 ust. 1 pkt 1-6, na podstawie zawartej umowy cywilno-prawnej o pełnienie funkcji inwestora zastępczego, postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio.

4. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, składają się z:

1) statystycznych części tabelarycznych, zawierających rozliczenie poniesionych wydatków (nakładów) w podziale na poszczególne zadania i rodzaje infrastruktury oraz rozliczenie stanu zakontraktowania zadań;

2) części opisowej, zawierającej:

a) opis stanu realizacji planu rocznego,

b) opis przypadków zadań o niskiej – w stosunku do upływu czasu – realizacji wydatków i informacje o wyciągniętych z tego tytułu wnioskach i podejmowanych działaniach,

c) informację o rozpoczętych bądź planowanych do rozpoczęcia postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającą w szczególności odniesienie się do występujących i przewidywanych zagrożeń w tym zakresie (w odniesieniu do poszczególnych zadań),

d) wykaz uzyskanych efektów rzeczowych,

e) ocenę rzeczywistego spływu środków finansowych w ramach otrzymanych limitów wydatków,

f) w drugiej połowie roku – dodatkowo prognozę wykonania zadań oraz występujące zagrożenia wykonania planu,

g) w sprawozdaniu rocznym – dodatkowo wykaz zadań, na których nie zrealizowano pełnego zakresu rzeczowego bądź finansowego, wraz z wyjaśnieniem przyczyn niepełnej realizacji;

3) propozycji korekt centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (nie dotyczy sprawozdania rocznego).

5. Sprawozdania roczne, o których mowa w ust. 1, zawierają dodatkowo informacje o inwestycjach wieloletnich, które zostały zakończone w poprzednim roku budżetowym oraz o inwestycjach wieloletnich, które nie zostały zakończone w planowanym terminie, w szczegółowości wynikającej z § 17 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa.

6. W zakresie inwestycji mieszkaniowych sprawozdanie sporządza, na zasadach określonych w ust. 1, 4 i 5, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.

7. Instytucje sprawujące merytoryczny nadzór nad inwestorami, na podstawie sprawozdań, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, sporządzają informację, zawierającą zbiorcze zestawienia tabelaryczne poniesionych wydatków w podziale na komórki organizacyjne Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, na rzecz których realizowane są zadania, Służbę Wywiadu Wojskowego i Służbę Kontrwywiadu Wojskowego oraz rozliczenie stanu zakontraktowania zadań, według wzoru określonego w załączniku Nr 34 do decyzji, a także ocenę stanu zadań realizowanych przez nadzorowanych inwestorów, które przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wraz z zaakceptowanymi sprawozdaniami podległych inwestorów, w terminach:

1) w odniesieniu do dwóch pierwszych kwartałów roku planowego – 25 dni po zakończeniu kwartału;

2) [20] w drugim półroczu – miesięcznie, w terminie 25 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

3) informacje roczne – do dnia 28 lutego za ubiegły rok budżetowy.

8. Postanowienia ust. 7 stosuje się także w odniesieniu do informacji o inwestycjach wieloletnich, które zostały zakończone w poprzednim roku budżetowym i o inwestycjach wieloletnich, które nie zostały zakończone w planowanym terminie, którą wraz z wnioskami wynikającymi z jej analizy, w terminie do dnia 25 marca:

1) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przedstawia do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

2) [21] Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawia do zatwierdzenia Ministrowi.

9. Minister, przekazuje informację, o której mowa w ust. 8, ministrowi właściwemu do spraw rozwoju regionalnego – w terminie do dnia 31 marca.

[19] § 38 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 6 lit. a) decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

[20] § 38 ust. 7 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 6 lit. b) decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

[21] § 38 ust. 8 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez pkt 1 ppkt 6 lit. c) decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 11 stycznia 2011 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.U.MON. Nr 1, poz. 14). Zmiana weszła w życie 18 lutego 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008.02.11 do 2011.02.17

1. Organy wskazane we właściwych centralnych planach rzeczowych jako inwestorzy, przedstawiają szefom instytucji sprawującym nad nimi merytoryczny nadzór, Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8, szefom (dyrektorom, dowódcom) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych resortu, na rzecz których realizowane są zadania sprawozdania z realizacji centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości:

1) w pierwszym półroczu roku planowego – kwartalnie, w terminie 15 dni po zakończeniu kwartału;

2) w drugim półroczu roku planowego – miesięcznie, w terminie 15 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego;

3) sprawozdanie roczne – do dnia 21 stycznia kolejnego roku budżetowego

- z zastrzeżeniem § 14 ust. 15 i 17-20.

2. Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik Nr 34 do decyzji.

3. W przypadku sprawowania obsługi inwestorskiej przez organy, wymienione w § 27 ust. 1 pkt 1-6, na podstawie zawartej umowy cywilno-prawnej o pełnienie funkcji inwestora zastępczego, postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio.

4. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, składają się z:

1) statystycznych części tabelarycznych, zawierających rozliczenie poniesionych wydatków (nakładów) w podziale na poszczególne zadania i rodzaje infrastruktury oraz rozliczenie stanu zakontraktowania zadań;

2) części opisowej, zawierającej:

a) opis stanu realizacji planu rocznego,

b) opis przypadków zadań o niskiej – w stosunku do upływu czasu – realizacji wydatków i informacje o wyciągniętych z tego tytułu wnioskach i podejmowanych działaniach,

c) informację o rozpoczętych bądź planowanych do rozpoczęcia postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającą w szczególności odniesienie się do występujących i przewidywanych zagrożeń w tym zakresie (w odniesieniu do poszczególnych zadań),

d) wykaz uzyskanych efektów rzeczowych,

e) ocenę rzeczywistego spływu środków finansowych w ramach otrzymanych limitów wydatków,

f) w drugiej połowie roku – dodatkowo prognozę wykonania zadań oraz występujące zagrożenia wykonania planu,

g) w sprawozdaniu rocznym – dodatkowo wykaz zadań, na których nie zrealizowano pełnego zakresu rzeczowego bądź finansowego, wraz z wyjaśnieniem przyczyn niepełnej realizacji;

3) propozycji korekt centralnych planów inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości (nie dotyczy sprawozdania rocznego).

5. Sprawozdania roczne, o których mowa w ust. 1, zawierają dodatkowo informacje o inwestycjach wieloletnich, które zostały zakończone w poprzednim roku budżetowym oraz o inwestycjach wieloletnich, które nie zostały zakończone w planowanym terminie, w szczegółowości wynikającej z § 17 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa.

6. W zakresie inwestycji mieszkaniowych sprawozdanie sporządza, na zasadach określonych w ust. 1, 4 i 5, Prezes Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.

7. Instytucje sprawujące merytoryczny nadzór nad inwestorami, na podstawie sprawozdań, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, sporządzają informację, zawierającą zbiorcze zestawienia tabelaryczne poniesionych wydatków w podziale na komórki organizacyjne Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej, na rzecz których realizowane są zadania, Służbę Wywiadu Wojskowego i Służbę Kontrwywiadu Wojskowego oraz rozliczenie stanu zakontraktowania zadań, według wzoru określonego w załączniku Nr 34 do decyzji, a także ocenę stanu zadań realizowanych przez nadzorowanych inwestorów, które przesyłają Szefowi Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 wraz z zaakceptowanymi sprawozdaniami podległych inwestorów, w terminach:

1) w odniesieniu do dwóch pierwszych kwartałów roku planowego – 25 dni po zakończeniu kwartału;

2) w drugim półroczu – miesięcznie, w terminie 25 dni po zakończeniu okresu sprawozdawczego – z zastrzeżeniem § 14 ust. 18;

3) informacje roczne – do dnia 28 lutego za ubiegły rok budżetowy.

8. Postanowienia ust. 7 stosuje się także w odniesieniu do informacji o inwestycjach wieloletnich, które zostały zakończone w poprzednim roku budżetowym i o inwestycjach wieloletnich, które nie zostały zakończone w planowanym terminie, którą wraz z wnioskami wynikającymi z jej analizy, w terminie do dnia 25 marca:

1) Szef Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 przedstawia do akceptacji Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego;

2) Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego przedstawia, za pośrednictwem Sekretarza Stanu, do zatwierdzenia Ministrowi.

9. Minister, przekazuje informację, o której mowa w ust. 8, ministrowi właściwemu do spraw rozwoju regionalnego – w terminie do dnia 31 marca.