Wersja obowiązująca od 2023-06-05
1. Plan przekazywania trwale zbędnych rzeczy ruchomych należy opracować zachowując następującą kolejność poszczególnych jego części:
1) część A – Plan przekazywania zbędnych rzeczy ruchomych, na obrót którymi nie są wymagane zezwolenia i koncesje, w tym:
a) część A1 – rzeczy ruchome posiadające numery identyfikacyjne,
b) część A2 – rzeczy ruchome nie posiadające numerów identyfikacyjnych,
c) część A3 – odpady posiadające numery identyfikacyjne,
d) część A4 – odpady nie posiadające numerów identyfikacyjnych;
2) część B – Plan przekazywania zbędnych rzeczy ruchomych, na obrót którymi są wymagane zezwolenia i koncesje, w tym:
a) część B1 – rzeczy ruchome posiadające numery identyfikacyjne (bez środków bojowych),
b) część B2 – rzeczy ruchome nie posiadające numerów identyfikacyjnych (bez środków bojowych),
c) część B3 – odpady posiadające numery identyfikacyjne,
d) część B4 – odpady nie posiadające numerów identyfikacyjnych,
e) część B5 – środki bojowe posiadające numery identyfikacyjne,
f) część B6 – środki bojowe nie posiadające numerów identyfikacyjnych.
2. [43] Plan, o którym mowa w ust. 1, opracowuje się z zastosowaniem grup SpW (nie dotyczy odpadów) wymienionych w załączniku nr 2 decyzji Nr 117/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 września 2021 r. w sprawie Rady Modernizacji Technicznej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 189, z 2022 r. poz. 187 oraz z 2023 r. poz. 21 i 39).
3. [44] Oznaczenie części i grup sprzętu, o których mowa w ust. 1 i 2, należy zamieszczać w kolumnie „Część/Grupa”. Części planu sporządza się w jednym arkuszu kalkulacyjnym programu MS Excel tj. A1 z A2, B1 z B2, A3 z A4, B3 z B4 i B5 z B6, przy czym każdy osobny arkusz należy zaczynać od nowej liczby porządkowej.
Wzór planu dla części:
a) A1 z A2 – sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 4,
b) A3 z A4, B3 z B4 – sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 6,
c) B1 z B2 – sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 8,
d) B5 z B6 – sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 12.
4. W przypadku zmiany decyzji, o której mowa w ust. 2, w zakresie nazewnictwa grup sprzętu, w planach należy stosować nowe nazwy.
5. Wzory planów przekazywania trwale zbędnych rzeczy ruchomych (w tym odpadów) określono w załącznikach nr 4–13.
6. [45] Wykazy dla każdej części planu (np. A1 i A2, B1 i B2) powinny mieć zsumowane kolumny „Wartość mienia” i „Wielkość środków finansowych na utrzymanie mienia”.
7. [46] Wykazy w ramach każdej części planu powinny być poukładane stosując niestandardowe sortowanie programu MS Excel z czterema poziomami stosując priorytety kolumn o nazwach:
1) „Część/ Grupa sprzętu”;
2) „Miejsce przekazania mienia”;
3) „JW lub nazwa instytucji przekazującej”;
4) „Nazwa sprzętu”.
8. [47] Ostateczną numerację pozycji asortymentowych planu (Lp. z projektu planu/korekty), o którym mowa w ust. 1, pogrupowanego wg zasad określonych w ust. 7, nadaje organ kierujący plan do uzgodnienia z zachowaniem ciągłości numeracji, dla wszystkich ujętych w nim pozycji asortymentowych. Liczba porządkowa (Lp.) ujęta w planie/korekcie nie ulega zmianie.
9. Przy planowaniu terminów przekazywania Agencji trwale zbędnych rzeczy ruchomych, należy dążyć do uzyskania równomiernego rozłożenia procesu na cały rok z takim jednak zastrzeżeniem, że termin przekazania drewna pochodzącego z wycinki nie powinien być dłuższy niż 90 dni. Planowanie przekazywania rzeczy ruchomych w pierwszym i ostatnim miesiącu roku, należy ograniczyć do niezbędnego minimum.
10. [48] Projekty planów/korekt trwale zbędnych rzeczy ruchomych należy sporządzać w formie arkusza kalkulacyjnego Microsoft Office Excel i przekazywać je w formie pisemnej (tylko plany/korekty przedstawiane do zatwierdzenia) oraz w wersji elektronicznej zgodnie ze wzorami określonymi w załącznikach.
11. Szczegółowy opis formatu poszczególnych komórek planu oraz sposób ich wypełniania zawiera załącznik nr 14.
12. Zawarte w planie środki finansowe na pokrycie kosztów utrzymania trwale zbędnych rzeczy ruchomych, z zastrzeżeniem ust. 2, określa się w ujęciu rocznym, proporcjonalnie do ogólnych kosztów związanych z ich magazynowaniem (z możliwie największą szczegółowością w zakresie miejsca przechowywania), uwzględniając dane dotyczące faktycznie zajmowanej objętości oraz faktyczny okres przechowywania. Przy ustalaniu tych kosztów dla środków bojowych i materiałowych, należy uwzględniać nakłady na ich utrzymanie we właściwym dla danej kategorii klasyfikacyjnej stanie technicznym (w tym zwiększone koszty przechowywania, konserwacji i badań w zakresie bezpieczeństwa).
12a. W odniesieniu do okrętów przechowywanych na terenie jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej ale poza ich magazynami, zawarte w planie środki finansowe na pokrycie kosztów utrzymania, ustalane są w kwocie pozwalającej na ich utrzymanie w stanie technicznym właściwym dla danej kategorii klasyfikacyjnej (w tym zwiększone koszty przechowywania, konserwacji i badań w zakresie bezpieczeństwa) a w przypadkach uzasadnionych potrzebami Sił Zbrojnych, także ich wyslipowania.
12b. Podstawę podjęcia decyzji o wyslipowaniu stanowi wniosek właściwego dowódcy, określający potrzeby, o których mowa w ust. 2, katalog zagrożeń związanych z pozostawaniem okrętu w dotychczasowej lokalizacji, analizę możliwości jego przechowywania w innych miejscach, wymagany termin wyslipowania oraz opis aktualnego stanu technicznego okrętu. Wniosek podlega opiniowaniu przez:
a) Agencję w zakresie ekonomicznej racjonalności operacji, skutków finansowych w roku wyslipowania oraz latach następnych, opisu dotychczas zrealizowanych i planowanych do realizacji działań zmierzających do zagospodarowania okrętu, oczekiwanych efektów podejmowanych działań,
b) Departament Budżetowy MON w zakresie możliwości sfinansowania wniosku.
12c. Decyzję o wyslipowaniu podejmuje osoba zajmująca kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwa do spraw nadzoru nad Agencją.
13. W planie ujmuje się kwoty środków finansowych (dotacji) na pokrycie kosztów utrzymania rzeczy ruchomych, które nie będą przechowywane w magazynach jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych.
[43] § 7 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[44] § 7 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[45] § 7 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[46] § 7 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[47] § 7 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[48] § 7 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. c) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-06-05
1. Plan przekazywania trwale zbędnych rzeczy ruchomych należy opracować zachowując następującą kolejność poszczególnych jego części:
1) część A – Plan przekazywania zbędnych rzeczy ruchomych, na obrót którymi nie są wymagane zezwolenia i koncesje, w tym:
a) część A1 – rzeczy ruchome posiadające numery identyfikacyjne,
b) część A2 – rzeczy ruchome nie posiadające numerów identyfikacyjnych,
c) część A3 – odpady posiadające numery identyfikacyjne,
d) część A4 – odpady nie posiadające numerów identyfikacyjnych;
2) część B – Plan przekazywania zbędnych rzeczy ruchomych, na obrót którymi są wymagane zezwolenia i koncesje, w tym:
a) część B1 – rzeczy ruchome posiadające numery identyfikacyjne (bez środków bojowych),
b) część B2 – rzeczy ruchome nie posiadające numerów identyfikacyjnych (bez środków bojowych),
c) część B3 – odpady posiadające numery identyfikacyjne,
d) część B4 – odpady nie posiadające numerów identyfikacyjnych,
e) część B5 – środki bojowe posiadające numery identyfikacyjne,
f) część B6 – środki bojowe nie posiadające numerów identyfikacyjnych.
2. [43] Plan, o którym mowa w ust. 1, opracowuje się z zastosowaniem grup SpW (nie dotyczy odpadów) wymienionych w załączniku nr 2 decyzji Nr 117/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 września 2021 r. w sprawie Rady Modernizacji Technicznej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 189, z 2022 r. poz. 187 oraz z 2023 r. poz. 21 i 39).
3. [44] Oznaczenie części i grup sprzętu, o których mowa w ust. 1 i 2, należy zamieszczać w kolumnie „Część/Grupa”. Części planu sporządza się w jednym arkuszu kalkulacyjnym programu MS Excel tj. A1 z A2, B1 z B2, A3 z A4, B3 z B4 i B5 z B6, przy czym każdy osobny arkusz należy zaczynać od nowej liczby porządkowej.
Wzór planu dla części:
a) A1 z A2 – sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 4,
b) A3 z A4, B3 z B4 – sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 6,
c) B1 z B2 – sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 8,
d) B5 z B6 – sporządza się zgodnie z załącznikiem nr 12.
4. W przypadku zmiany decyzji, o której mowa w ust. 2, w zakresie nazewnictwa grup sprzętu, w planach należy stosować nowe nazwy.
5. Wzory planów przekazywania trwale zbędnych rzeczy ruchomych (w tym odpadów) określono w załącznikach nr 4–13.
6. [45] Wykazy dla każdej części planu (np. A1 i A2, B1 i B2) powinny mieć zsumowane kolumny „Wartość mienia” i „Wielkość środków finansowych na utrzymanie mienia”.
7. [46] Wykazy w ramach każdej części planu powinny być poukładane stosując niestandardowe sortowanie programu MS Excel z czterema poziomami stosując priorytety kolumn o nazwach:
1) „Część/ Grupa sprzętu”;
2) „Miejsce przekazania mienia”;
3) „JW lub nazwa instytucji przekazującej”;
4) „Nazwa sprzętu”.
8. [47] Ostateczną numerację pozycji asortymentowych planu (Lp. z projektu planu/korekty), o którym mowa w ust. 1, pogrupowanego wg zasad określonych w ust. 7, nadaje organ kierujący plan do uzgodnienia z zachowaniem ciągłości numeracji, dla wszystkich ujętych w nim pozycji asortymentowych. Liczba porządkowa (Lp.) ujęta w planie/korekcie nie ulega zmianie.
9. Przy planowaniu terminów przekazywania Agencji trwale zbędnych rzeczy ruchomych, należy dążyć do uzyskania równomiernego rozłożenia procesu na cały rok z takim jednak zastrzeżeniem, że termin przekazania drewna pochodzącego z wycinki nie powinien być dłuższy niż 90 dni. Planowanie przekazywania rzeczy ruchomych w pierwszym i ostatnim miesiącu roku, należy ograniczyć do niezbędnego minimum.
10. [48] Projekty planów/korekt trwale zbędnych rzeczy ruchomych należy sporządzać w formie arkusza kalkulacyjnego Microsoft Office Excel i przekazywać je w formie pisemnej (tylko plany/korekty przedstawiane do zatwierdzenia) oraz w wersji elektronicznej zgodnie ze wzorami określonymi w załącznikach.
11. Szczegółowy opis formatu poszczególnych komórek planu oraz sposób ich wypełniania zawiera załącznik nr 14.
12. Zawarte w planie środki finansowe na pokrycie kosztów utrzymania trwale zbędnych rzeczy ruchomych, z zastrzeżeniem ust. 2, określa się w ujęciu rocznym, proporcjonalnie do ogólnych kosztów związanych z ich magazynowaniem (z możliwie największą szczegółowością w zakresie miejsca przechowywania), uwzględniając dane dotyczące faktycznie zajmowanej objętości oraz faktyczny okres przechowywania. Przy ustalaniu tych kosztów dla środków bojowych i materiałowych, należy uwzględniać nakłady na ich utrzymanie we właściwym dla danej kategorii klasyfikacyjnej stanie technicznym (w tym zwiększone koszty przechowywania, konserwacji i badań w zakresie bezpieczeństwa).
12a. W odniesieniu do okrętów przechowywanych na terenie jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej ale poza ich magazynami, zawarte w planie środki finansowe na pokrycie kosztów utrzymania, ustalane są w kwocie pozwalającej na ich utrzymanie w stanie technicznym właściwym dla danej kategorii klasyfikacyjnej (w tym zwiększone koszty przechowywania, konserwacji i badań w zakresie bezpieczeństwa) a w przypadkach uzasadnionych potrzebami Sił Zbrojnych, także ich wyslipowania.
12b. Podstawę podjęcia decyzji o wyslipowaniu stanowi wniosek właściwego dowódcy, określający potrzeby, o których mowa w ust. 2, katalog zagrożeń związanych z pozostawaniem okrętu w dotychczasowej lokalizacji, analizę możliwości jego przechowywania w innych miejscach, wymagany termin wyslipowania oraz opis aktualnego stanu technicznego okrętu. Wniosek podlega opiniowaniu przez:
a) Agencję w zakresie ekonomicznej racjonalności operacji, skutków finansowych w roku wyslipowania oraz latach następnych, opisu dotychczas zrealizowanych i planowanych do realizacji działań zmierzających do zagospodarowania okrętu, oczekiwanych efektów podejmowanych działań,
b) Departament Budżetowy MON w zakresie możliwości sfinansowania wniosku.
12c. Decyzję o wyslipowaniu podejmuje osoba zajmująca kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwa do spraw nadzoru nad Agencją.
13. W planie ujmuje się kwoty środków finansowych (dotacji) na pokrycie kosztów utrzymania rzeczy ruchomych, które nie będą przechowywane w magazynach jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych.
[43] § 7 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[44] § 7 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[45] § 7 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[46] § 7 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[47] § 7 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
[48] § 7 ust. 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. c) decyzji nr 57/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 czerwca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.Urz.MON. poz. 68). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-01-11 do 2023-06-04
1. Plan przekazywania trwale zbędnych rzeczy ruchomych należy opracować zachowując następującą kolejność poszczególnych jego części:
1) część A – Plan przekazywania zbędnych rzeczy ruchomych, na obrót którymi nie są wymagane zezwolenia i koncesje, w tym:
a) część A1 – rzeczy ruchome posiadające numery identyfikacyjne,
b) część A2 – rzeczy ruchome nie posiadające numerów identyfikacyjnych,
c) część A3 – odpady posiadające numery identyfikacyjne,
d) część A4 – odpady nie posiadające numerów identyfikacyjnych;
2) część B – Plan przekazywania zbędnych rzeczy ruchomych, na obrót którymi są wymagane zezwolenia i koncesje, w tym:
a) część B1 – rzeczy ruchome posiadające numery identyfikacyjne (bez środków bojowych),
b) część B2 – rzeczy ruchome nie posiadające numerów identyfikacyjnych (bez środków bojowych),
c) część B3 – odpady posiadające numery identyfikacyjne,
d) część B4 – odpady nie posiadające numerów identyfikacyjnych,
e) część B5 – środki bojowe posiadające numery identyfikacyjne,
f) część B6 – środki bojowe nie posiadające numerów identyfikacyjnych.
2. Plan, o którym mowa w ust. 1 opracowuje się z zastosowaniem grup SpW (nie dotyczy odpadów) wymienionych w decyzji Nr 384/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 września 2015 r. w sprawie określenia funkcji gestorów i centralnych organów logistycznych sprzętu wojskowego w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 275 z późn. zm.4)) oraz wymienionych w załączniku nr 3.
3. Oznaczenie grup sprzętu, o których mowa w ust. 2, należy zamieszczać w nagłówku tabeli planu, zaś każdą grupę sprzętu należy rozpoczynać od nowej strony.
4. W przypadku zmiany decyzji, o której mowa w ust. 2, w zakresie nazewnictwa grup sprzętu, w planach należy stosować nowe nazwy.
5. Wzory planów przekazywania trwale zbędnych rzeczy ruchomych (w tym odpadów) określono w załącznikach nr 4–13.
6. Wykazy dla każdej grupy sprzętu winny mieć zsumowane kolumny „Wartość mienia” i „Wielkość środków finansowych na utrzymanie mienia”.
7. Wykazy w ramach każdej grupy winny być posortowane, stosując priorytety kolumn o nazwach:
1) „Miejsce przekazania mienia”;
2) „JW lub nazwa instytucji przekazującej”;
3) „Nazwa sprzętu”.
8. Ostateczną numerację pozycji planu, o którym mowa w ust. 1 pogrupowanego wg zasad określonych w ust. 7, nadaje organ kierujący plan do uzgodnienia oraz zatwierdzenia (jeżeli nastąpiły zmiany w zakresie rzeczowym), z zachowaniem ciągłości numeracji, dla wszystkich ujętych w nim pozycji asortymentowych.
9. Przy planowaniu terminów przekazywania Agencji trwale zbędnych rzeczy ruchomych, należy dążyć do uzyskania równomiernego rozłożenia procesu na cały rok z takim jednak zastrzeżeniem, że termin przekazania drewna pochodzącego z wycinki nie powinien być dłuższy niż 90 dni. Planowanie przekazywania rzeczy ruchomych w pierwszym i ostatnim miesiącu roku, należy ograniczyć do niezbędnego minimum.
10. Projekty planów trwale zbędnych rzeczy ruchomych należy sporządzać w formacie arkusza kalkulacyjnego Microsoft Office EXCEL i przekazywać w formie pisemnej (tylko plany przedstawiane do zatwierdzenia) oraz na elektronicznych nośnikach informacji zgodnie ze wzorami określonymi w załącznikach.
11. Szczegółowy opis formatu poszczególnych komórek planu oraz sposób ich wypełniania zawiera załącznik nr 14.
12. [28] Zawarte w planie środki finansowe na pokrycie kosztów utrzymania trwale zbędnych rzeczy ruchomych, z zastrzeżeniem ust. 2, określa się w ujęciu rocznym, proporcjonalnie do ogólnych kosztów związanych z ich magazynowaniem (z możliwie największą szczegółowością w zakresie miejsca przechowywania), uwzględniając dane dotyczące faktycznie zajmowanej objętości oraz faktyczny okres przechowywania. Przy ustalaniu tych kosztów dla środków bojowych i materiałowych, należy uwzględniać nakłady na ich utrzymanie we właściwym dla danej kategorii klasyfikacyjnej stanie technicznym (w tym zwiększone koszty przechowywania, konserwacji i badań w zakresie bezpieczeństwa).
12a. [29] W odniesieniu do okrętów przechowywanych na terenie jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej ale poza ich magazynami, zawarte w planie środki finansowe na pokrycie kosztów utrzymania, ustalane są w kwocie pozwalającej na ich utrzymanie w stanie technicznym właściwym dla danej kategorii klasyfikacyjnej (w tym zwiększone koszty przechowywania, konserwacji i badań w zakresie bezpieczeństwa) a w przypadkach uzasadnionych potrzebami Sił Zbrojnych, także ich wyslipowania.
12b. [30] Podstawę podjęcia decyzji o wyslipowaniu stanowi wniosek właściwego dowódcy, określający potrzeby, o których mowa w ust. 2, katalog zagrożeń związanych z pozostawaniem okrętu w dotychczasowej lokalizacji, analizę możliwości jego przechowywania w innych miejscach, wymagany termin wyslipowania oraz opis aktualnego stanu technicznego okrętu. Wniosek podlega opiniowaniu przez:
a) Agencję w zakresie ekonomicznej racjonalności operacji, skutków finansowych w roku wyslipowania oraz latach następnych, opisu dotychczas zrealizowanych i planowanych do realizacji działań zmierzających do zagospodarowania okrętu, oczekiwanych efektów podejmowanych działań,
b) Departament Budżetowy MON w zakresie możliwości sfinansowania wniosku.
12c. [31] Decyzję o wyslipowaniu podejmuje osoba zajmująca kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwa do spraw nadzoru nad Agencją.
13. W planie ujmuje się kwoty środków finansowych (dotacji) na pokrycie kosztów utrzymania rzeczy ruchomych, które nie będą przechowywane w magazynach jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych [32].
[28] § 7 ust. 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 1/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.U.MON. poz. 2). Zmiana weszła w życie 11 stycznia 2019 r.
[29] § 7 ust. 12a dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 1/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.U.MON. poz. 2). Zmiana weszła w życie 11 stycznia 2019 r.
[30] § 7 ust. 12b dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 1/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.U.MON. poz. 2). Zmiana weszła w życie 11 stycznia 2019 r.
[31] § 7 ust. 12c dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 1/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.U.MON. poz. 2). Zmiana weszła w życie 11 stycznia 2019 r.
[32] § 7 ust. 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. c) decyzji nr 1/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 stycznia 2019 r. zmieniającej decyzję w sprawie przekazywania składników mienia w trybie ustawy o Agencji Mienia Wojskowego (Dz.U.MON. poz. 2). Zmiana weszła w życie 11 stycznia 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-11-23 do 2019-01-10
1. Plan przekazywania trwale zbędnych rzeczy ruchomych należy opracować zachowując następującą kolejność poszczególnych jego części:
1) część A – Plan przekazywania zbędnych rzeczy ruchomych, na obrót którymi nie są wymagane zezwolenia i koncesje, w tym:
a) część A1 – rzeczy ruchome posiadające numery identyfikacyjne,
b) część A2 – rzeczy ruchome nie posiadające numerów identyfikacyjnych,
c) część A3 – odpady posiadające numery identyfikacyjne,
d) część A4 – odpady nie posiadające numerów identyfikacyjnych;
2) część B – Plan przekazywania zbędnych rzeczy ruchomych, na obrót którymi są wymagane zezwolenia i koncesje, w tym:
a) część B1 – rzeczy ruchome posiadające numery identyfikacyjne (bez środków bojowych),
b) część B2 – rzeczy ruchome nie posiadające numerów identyfikacyjnych (bez środków bojowych),
c) część B3 – odpady posiadające numery identyfikacyjne,
d) część B4 – odpady nie posiadające numerów identyfikacyjnych,
e) część B5 – środki bojowe posiadające numery identyfikacyjne,
f) część B6 – środki bojowe nie posiadające numerów identyfikacyjnych.
2. Plan, o którym mowa w ust. 1 opracowuje się z zastosowaniem grup SpW (nie dotyczy odpadów) wymienionych w decyzji Nr 384/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 września 2015 r. w sprawie określenia funkcji gestorów i centralnych organów logistycznych sprzętu wojskowego w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 275 z późn. zm.4)) oraz wymienionych w załączniku nr 3.
3. Oznaczenie grup sprzętu, o których mowa w ust. 2, należy zamieszczać w nagłówku tabeli planu, zaś każdą grupę sprzętu należy rozpoczynać od nowej strony.
4. W przypadku zmiany decyzji, o której mowa w ust. 2, w zakresie nazewnictwa grup sprzętu, w planach należy stosować nowe nazwy.
5. Wzory planów przekazywania trwale zbędnych rzeczy ruchomych (w tym odpadów) określono w załącznikach nr 4–13.
6. Wykazy dla każdej grupy sprzętu winny mieć zsumowane kolumny „Wartość mienia” i „Wielkość środków finansowych na utrzymanie mienia”.
7. Wykazy w ramach każdej grupy winny być posortowane, stosując priorytety kolumn o nazwach:
1) „Miejsce przekazania mienia”;
2) „JW lub nazwa instytucji przekazującej”;
3) „Nazwa sprzętu”.
8. Ostateczną numerację pozycji planu, o którym mowa w ust. 1 pogrupowanego wg zasad określonych w ust. 7, nadaje organ kierujący plan do uzgodnienia oraz zatwierdzenia (jeżeli nastąpiły zmiany w zakresie rzeczowym), z zachowaniem ciągłości numeracji, dla wszystkich ujętych w nim pozycji asortymentowych.
9. Przy planowaniu terminów przekazywania Agencji trwale zbędnych rzeczy ruchomych, należy dążyć do uzyskania równomiernego rozłożenia procesu na cały rok z takim jednak zastrzeżeniem, że termin przekazania drewna pochodzącego z wycinki nie powinien być dłuższy niż 90 dni. Planowanie przekazywania rzeczy ruchomych w pierwszym i ostatnim miesiącu roku, należy ograniczyć do niezbędnego minimum.
10. Projekty planów trwale zbędnych rzeczy ruchomych należy sporządzać w formacie arkusza kalkulacyjnego Microsoft Office EXCEL i przekazywać w formie pisemnej (tylko plany przedstawiane do zatwierdzenia) oraz na elektronicznych nośnikach informacji zgodnie ze wzorami określonymi w załącznikach.
11. Szczegółowy opis formatu poszczególnych komórek planu oraz sposób ich wypełniania zawiera załącznik nr 14.
12. Zawarte w planie środki finansowe na pokrycie kosztów utrzymania trwale zbędnych rzeczy ruchomych określa się w ujęciu rocznym, proporcjonalnie do ogólnych kosztów związanych z ich magazynowaniem (z możliwie największą szczegółowością w zakresie miejsca przechowywania), uwzględniając dane dotyczące faktycznie zajmowanej powierzchni oraz faktyczny okres przechowywania. Przy ustalaniu tych kosztów dla środków bojowych i materiałowych, należy uwzględniać nakłady na ich utrzymanie we właściwym dla danej kategorii klasyfikacyjnej stanie technicznym (w tym zwiększone koszty przechowywania, konserwacji i badań w zakresie bezpieczeństwa).
13. W planie ujmuje się kwoty środków finansowych (dotacji) na pokrycie kosztów utrzymania rzeczy ruchomych, które nie będą przechowywane w magazynach jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej.