history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2021-02-05

Rozdział 9

Przepisy końcowe

§ 39. 1. [13] Jednostki (komórki) organizacyjne opracowujące projekty zarządzeń oraz decyzji Ministra Obrony Narodowej, w tym decyzji, o których mowa w § 17 ust. 1 decyzji Nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 stycznia 2018 r. w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min Obr. Nar. poz. 5 oraz z 2019 r. poz. 110), a także koncepcji oraz innych dokumentów, z których wynikają oszczędności lub skutki finansowe dla budżetu resortu obrony narodowej są obowiązane do określenia, w projekcie lub uzasadnieniu do tego projektu, szczegółowych kalkulacji skutków/oszczędności w podziale na kolejne lata, wraz ze wskazaniem źródeł ich sfinansowania. W przypadku projektu odnoszącego się do zatrudnienia pracowników i służby wojskowej żołnierzy, oszczędności lub dodatkowe wydatki podaje się odrębnie dla każdej z grup zatrudnienia. Skutki finansowe (w tym oszczędności) i etatowe opracowuje się z uwzględnieniem kosztów w perspektywie 10 lat według wzoru określonego w załączniku Nr 6.

2. Uwzględnienie zadań nowych, przewidywanych do realizacji po zakończeniu okresu planowania budżetowego, wykraczające poza limit dysponenta, wymaga każdorazowo zgody Ministra Obrony Narodowej, poprzedzonej opinią Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz właściwego dysponenta w zakresie zagwarantowania środków na ich wykonanie.

[13] § 39 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lutego 2021 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 8). Zmiana weszła w życie 5 lutego 2021 r.

Wersja obowiązująca od 2021-02-05

Rozdział 9

Przepisy końcowe

§ 39. 1. [13] Jednostki (komórki) organizacyjne opracowujące projekty zarządzeń oraz decyzji Ministra Obrony Narodowej, w tym decyzji, o których mowa w § 17 ust. 1 decyzji Nr 5/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 stycznia 2018 r. w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych oraz innych dokumentów w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. Min Obr. Nar. poz. 5 oraz z 2019 r. poz. 110), a także koncepcji oraz innych dokumentów, z których wynikają oszczędności lub skutki finansowe dla budżetu resortu obrony narodowej są obowiązane do określenia, w projekcie lub uzasadnieniu do tego projektu, szczegółowych kalkulacji skutków/oszczędności w podziale na kolejne lata, wraz ze wskazaniem źródeł ich sfinansowania. W przypadku projektu odnoszącego się do zatrudnienia pracowników i służby wojskowej żołnierzy, oszczędności lub dodatkowe wydatki podaje się odrębnie dla każdej z grup zatrudnienia. Skutki finansowe (w tym oszczędności) i etatowe opracowuje się z uwzględnieniem kosztów w perspektywie 10 lat według wzoru określonego w załączniku Nr 6.

2. Uwzględnienie zadań nowych, przewidywanych do realizacji po zakończeniu okresu planowania budżetowego, wykraczające poza limit dysponenta, wymaga każdorazowo zgody Ministra Obrony Narodowej, poprzedzonej opinią Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz właściwego dysponenta w zakresie zagwarantowania środków na ich wykonanie.

[13] § 39 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 decyzji nr 6/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 4 lutego 2021 r. zmieniającej decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz.U.MON. poz. 8). Zmiana weszła w życie 5 lutego 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-24 do 2021-02-04

Rozdział 9

Przepisy końcowe

§ 39.  1. Jednostki (komórki) organizacyjne opracowujące projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów powodujących skutki finansowe dla budżetu resortu obrony narodowej są obowiązane do określenia, w uzasadnieniach do tych projektów, szczegółowych kalkulacji skutków w podziale na kolejne lata, wraz ze wskazaniem źródeł ich sfinansowania. W przypadku aktu prawnego odnoszącego się do zatrudnienia pracowników i żołnierzy skutki (oszczędności lub dodatkowe wydatki) podaje się odrębnie dla każdej z grup zatrudnienia.

2. Uwzględnienie zadań nowych, przewidywanych do realizacji po zakończeniu okresu planowania budżetowego, wykraczające poza limit dysponenta, wymaga każdorazowo zgody Ministra Obrony Narodowej, poprzedzonej opinią Dyrektora Departamentu Budżetowego oraz właściwego dysponenta w zakresie zagwarantowania środków na ich wykonanie.