Wersja obowiązująca od 2023-07-06
[25] (uchylony)
[25] § 13a uchylony przez § 1 pkt 8 decyzji nr 70/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 lipca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 81). Zmiana weszła w życie 6 lipca 2023 r., z mocą od 8 maja 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-07-06
[25] (uchylony)
[25] § 13a uchylony przez § 1 pkt 8 decyzji nr 70/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 6 lipca 2023 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 81). Zmiana weszła w życie 6 lipca 2023 r., z mocą od 8 maja 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2023-07-05
[19] 1. Do obowiązków Szefa Agencji Uzbrojenia w systemie zapewnienia jakości SpW należy, w szczególności:
1) analiza i ocena wniosku zamawiającego o wyznaczenie RPW do realizacji zapewnienia jakości lub nadzorowania czynności przygotowawczych wykonawcy;
2) zatwierdzanie klauzul jakościowych dla zamówień realizowanych przez Agencję Uzbrojenia;
3) przekazanie zamawiającemu, w terminie do 5 dni roboczych od otrzymania wniosku, informacji dotyczącej podjętej decyzji o wyznaczeniu lub odmowie wyznaczenia RPW (kilku RPW, w tym wiodącego, wraz z zakresem jego odpowiedzialności), do realizacji procesu nadzorowania jakości, z zastrzeżeniem ust. 2;
4) wyznaczenie na wniosek Centrum, w ciągu 5 dni roboczych, RPW, które będzie odpowiedzialne za realizację GQA dla umów zawartych przez zamawiających z zagranicy z wykonawcami mającymi siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
5) wydanie RPW polecenia przeprowadzenia procesu nadzorowania jakości wraz z przekazaniem arkusza analizy ryzyka i klauzuli jakościowej;
6) harmonizacja działalności RPW w systemie zapewnienia jakości SpW;
7) organizowanie i prowadzenie przeglądów realizacji procesów nadzorowania jakości i GQA przez RPW;
8) organizowanie wyjazdów przedstawicieli wojskowych związanych z realizacją procesu nadzorowania jakości u wykonawców zagranicznych;
9) ustalanie z zamawiającym sposobu pokrycia kosztów zapewnienia jakości SpW, w przypadku prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na dostawę SpW z państwa należącego do NATO, które nie implementowało porozumienia standaryzacyjnego STANAG 4107, państwa spoza NATO lub państwa, z którym nie podpisano MoU o wzajemnej bezkosztowej realizacji zapewnienia jakości, z zastrzeżeniem ust. 2;
10) przekazywanie, przed wszczęciem postępowania, do Dyrektora Centrum opracowanych klauzul jakościowych (oraz korekt) wraz z arkuszami analizy ryzyka;
11) monitorowanie procesów nadzorowania jakości dla umów zawieranych na podstawie centralnych i decentralnych planów rzeczowych.
2. W przypadku gdy zamawiającym jest Agencja Uzbrojenia nie stosuje się ust. 1 pkt 3 i 9.
[19] § 13a dodany przez § 1 pkt 7 decyzji nr 197/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 grudnia 2021 r. zmieniającej decyzję w sprawie zapewnienia jakości sprzętu wojskowego i usług, których przedmiotem jest sprzęt wojskowy (Dz.Urz.MON. poz. 280). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.