Wersja obowiązująca od 2024-04-17
1. Procedura oceny wniosków organizacyjno-etatowych przeprowadzana jest dwuetapowo. W etapie drugim, procedurze oceny poddawane są wnioski organizacyjno-etatowe, które zyskały pozytywną ocenę wszystkich osób wymienionych w ust. 2.
2. W pierwszym etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Pełnomocnikiem Ministra do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych – w zakresie struktur komórek ochrony informacji niejawnych;
2) Szefem Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5 –w zakresie zgodności z zapisami programu rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
3) Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń ujętych w Centralnych Planach Rzeczowych;
4) Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych, zmian w „Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej” oraz w zakresie możliwości finansowania zakupów dóbr i usług;
5) osobami posiadającymi kwalifikacje właściwe dla danego korpusu osobowego (grupy osobowej) – w zakresie zgodności z modelem przebiegu służby wojskowej w danym korpusie osobowym (grupie osobowej);
6) szefem komórki organizacyjnej tworzącej Sztab Generalny Wojska Polskiego zarządzającym właściwym systemem funkcjonalnym – w zakresie zgodności z rozwiązaniami systemowymi określonymi w dokumentach planistycznych;
7) instytucją ekspercką – w zakresie możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej w sprzęt wojskowy;
8) szefem komórki organizacyjnej tworzącej Sztab Generalny Wojska Polskiego właściwym w obszarze organizacji - w zakresie zgodności z rozwiązaniami systemowymi określonymi w dokumentach planistycznych i normatywnych oraz możliwości realizacji w ramach liczebności Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
3. W drugim etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr – w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki żołnierzy zawodowych, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostki organizacyjnej,
c) wydatków osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,
d) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków dysponenta części budżetowej;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych – w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników, wynikających z proponowanych zmian,
b) rekonwersji żołnierzy zawodowych podlegających zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
3a) [1] (uchylony)
4) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego – w zakresie:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych.
[1] § 11 ust. 3 pkt 3a uchylony przez § 1 decyzji nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 kwietnia 2024 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 35). Zmiana weszła w życie 17 kwietnia 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-04-17
1. Procedura oceny wniosków organizacyjno-etatowych przeprowadzana jest dwuetapowo. W etapie drugim, procedurze oceny poddawane są wnioski organizacyjno-etatowe, które zyskały pozytywną ocenę wszystkich osób wymienionych w ust. 2.
2. W pierwszym etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Pełnomocnikiem Ministra do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych – w zakresie struktur komórek ochrony informacji niejawnych;
2) Szefem Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5 –w zakresie zgodności z zapisami programu rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
3) Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń ujętych w Centralnych Planach Rzeczowych;
4) Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych, zmian w „Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej” oraz w zakresie możliwości finansowania zakupów dóbr i usług;
5) osobami posiadającymi kwalifikacje właściwe dla danego korpusu osobowego (grupy osobowej) – w zakresie zgodności z modelem przebiegu służby wojskowej w danym korpusie osobowym (grupie osobowej);
6) szefem komórki organizacyjnej tworzącej Sztab Generalny Wojska Polskiego zarządzającym właściwym systemem funkcjonalnym – w zakresie zgodności z rozwiązaniami systemowymi określonymi w dokumentach planistycznych;
7) instytucją ekspercką – w zakresie możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej w sprzęt wojskowy;
8) szefem komórki organizacyjnej tworzącej Sztab Generalny Wojska Polskiego właściwym w obszarze organizacji - w zakresie zgodności z rozwiązaniami systemowymi określonymi w dokumentach planistycznych i normatywnych oraz możliwości realizacji w ramach liczebności Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
3. W drugim etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr – w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki żołnierzy zawodowych, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostki organizacyjnej,
c) wydatków osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,
d) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków dysponenta części budżetowej;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych – w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników, wynikających z proponowanych zmian,
b) rekonwersji żołnierzy zawodowych podlegających zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
3a) [1] (uchylony)
4) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego – w zakresie:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych.
[1] § 11 ust. 3 pkt 3a uchylony przez § 1 decyzji nr 24/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 16 kwietnia 2024 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 35). Zmiana weszła w życie 17 kwietnia 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-05-16 do 2024-04-16
1. Procedura oceny wniosków organizacyjno-etatowych przeprowadzana jest dwuetapowo. W etapie drugim, procedurze oceny poddawane są wnioski organizacyjno-etatowe, które zyskały pozytywną ocenę wszystkich osób wymienionych w ust. 2.
2. W pierwszym etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Pełnomocnikiem Ministra do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych – w zakresie struktur komórek ochrony informacji niejawnych;
2) Szefem Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5 –w zakresie zgodności z zapisami programu rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
3) Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń ujętych w Centralnych Planach Rzeczowych;
4) Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych, zmian w „Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej” oraz w zakresie możliwości finansowania zakupów dóbr i usług;
5) osobami posiadającymi kwalifikacje właściwe dla danego korpusu osobowego (grupy osobowej) – w zakresie zgodności z modelem przebiegu służby wojskowej w danym korpusie osobowym (grupie osobowej);
6) szefem komórki organizacyjnej tworzącej Sztab Generalny Wojska Polskiego zarządzającym właściwym systemem funkcjonalnym – w zakresie zgodności z rozwiązaniami systemowymi określonymi w dokumentach planistycznych;
7) instytucją ekspercką – w zakresie możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej w sprzęt wojskowy;
8) [14] szefem komórki organizacyjnej tworzącej Sztab Generalny Wojska Polskiego właściwym w obszarze organizacji - w zakresie zgodności z rozwiązaniami systemowymi określonymi w dokumentach planistycznych i normatywnych oraz możliwości realizacji w ramach liczebności Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
3. W drugim etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr – w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki żołnierzy zawodowych, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostki organizacyjnej,
c) wydatków osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,
d) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków dysponenta części budżetowej;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych – w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników, wynikających z proponowanych zmian,
b) rekonwersji żołnierzy zawodowych podlegających zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
3a) [15] Dyrektorem Departamentu Strategii i Planowania Obronnego - w zakresie zgodności z przyjętym celami planowania obronnego;
4) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego – w zakresie:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych.
[14] § 11 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.
[15] § 11 ust. 3 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2022-05-15
1. Procedura oceny wniosków organizacyjno-etatowych przeprowadzana jest dwuetapowo. W etapie drugim, procedurze oceny poddawane są wnioski organizacyjno-etatowe, które zyskały pozytywną ocenę wszystkich osób wymienionych w ust. 2.
2. W pierwszym etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Pełnomocnikiem Ministra do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych – w zakresie struktur komórek ochrony informacji niejawnych;
2) Szefem Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5 –w zakresie zgodności z zapisami programu rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
3) Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń ujętych w Centralnych Planach Rzeczowych;
4) Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych, zmian w „Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej” oraz w zakresie możliwości finansowania zakupów dóbr i usług;
5) osobami posiadającymi kwalifikacje właściwe dla danego korpusu osobowego (grupy osobowej) – w zakresie zgodności z modelem przebiegu służby wojskowej w danym korpusie osobowym (grupie osobowej);
6) [2] szefem komórki organizacyjnej tworzącej Sztab Generalny Wojska Polskiego zarządzającym właściwym systemem funkcjonalnym – w zakresie zgodności z rozwiązaniami systemowymi określonymi w dokumentach planistycznych;
7) [3] instytucją ekspercką – w zakresie możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej w sprzęt wojskowy;
8) [4] szefem komórki organizacyjnej tworzącej Sztab Generalny Wojska Polskiego właściwym w obszarze organizacji i uzupełnień – w zakresie zgodności z rozwiązaniami systemowymi określonymi w dokumentach planistycznych i normatywnych oraz możliwości realizacji w ramach liczebności Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej określonej w ustawie z dnia 25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1221 i 1535).
3. W drugim etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr – w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki żołnierzy zawodowych, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostki organizacyjnej,
c) wydatków osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,
d) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków dysponenta części budżetowej;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych – w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników, wynikających z proponowanych zmian,
b) rekonwersji żołnierzy zawodowych podlegających zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego – w zakresie:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych.
[2] § 11 ust. 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 grudnia 2021 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 260). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
[3] § 11 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 grudnia 2021 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 260). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
[4] § 11 ust. 2 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 178/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 17 grudnia 2021 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 260). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-11-21 do 2021-12-31
1. Procedura oceny wniosków organizacyjno-etatowych przeprowadzana jest dwuetapowo. W etapie drugim, procedurze oceny poddawane są wnioski organizacyjno-etatowe, które zyskały pozytywną ocenę wszystkich osób wymienionych w ust. 2.
2. W pierwszym etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Pełnomocnikiem Ministra do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych – w zakresie struktur komórek ochrony informacji niejawnych;
2) Szefem Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5 –w zakresie zgodności z zapisami programu rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
3) Szefem Zarządu Planowania Rzeczowego – P8 – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń ujętych w Centralnych Planach Rzeczowych;
4) Szefem Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie możliwości zagospodarowania nieruchomości wojskowych, ich wyposażenia i eksploatacji, prowadzenia działalności inwestycyjnej i remontowej, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych, zmian w „Planie przydziałów gospodarczych resortu obrony narodowej” oraz w zakresie możliwości finansowania zakupów dóbr i usług;
5) osobami posiadającymi kwalifikacje właściwe dla danego korpusu osobowego (grupy osobowej) – w zakresie zgodności z modelem przebiegu służby wojskowej w danym korpusie osobowym (grupie osobowej);
6) organizatorem właściwego systemu funkcjonalnego – w zakresie zgodności z rozwiązaniami systemowymi określonymi w dokumentach planistycznych;
7) gestorem sprzętu wojskowego – w zakresie możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej w sprzęt wojskowy.
3. W drugim etapie, osoby wymienione w § 10 ust. 2 poddają wnioski organizacyjno-etatowe procedurze oceny z:
1) Dyrektorem Departamentu Kadr – w zakresie:
a) możliwości ukompletowania formowanej (przeformowywanej) jednostki organizacyjnej,
b) możliwości zagospodarowania nadwyżki żołnierzy zawodowych, wynikającej z rozformowania lub przeformowania jednostki organizacyjnej,
c) wydatków osobowych dotyczących uposażeń wynikających z proponowanych zmian,
d) skutków zmian dyslokacyjnych;
2) Dyrektorem Departamentu Budżetowego – w zakresie możliwości finansowania zamierzeń w ramach limitu wydatków dysponenta części budżetowej;
3) Dyrektorem Departamentu Spraw Socjalnych – w zakresie:
a) możliwości realizacji poszczególnych przedsięwzięć z uwzględnieniem skutków społecznych i finansowych dotyczących pracowników, wynikających z proponowanych zmian,
b) rekonwersji żołnierzy zawodowych podlegających zwolnieniu z rozformowanych (przeformowywanych) jednostek organizacyjnych;
4) Prezesem Agencji Mienia Wojskowego – w zakresie:
a) przejęcia mienia, w proponowanych terminach, będących następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych,
b) zapewnienia stałego lub tymczasowego zakwaterowania żołnierzom zawodowym służby stałej, będącego następstwem planowanych zmian organizacyjnych i dyslokacyjnych.