history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-05-16

§ 22. 1. Przy opracowywaniu projektów dokumentów etatowych:

1) w propozycjach dotyczących nazw i usytuowania komórek wewnętrznych – należy przestrzegać ustaleń zawartych w „Słowniku nazw komórek wewnętrznych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”;

2) w propozycjach dotyczących liczby stanowisk w komórkach wewnętrznych, adekwatnie do wykonywanych (projektowanych) zadań tych komórek – należy przestrzegać ustaleń zawartych w zasadach budowy struktur organizacyjnych określonych odrębnymi przepisami;

3) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk wojskowych:

a) dla żołnierzy zawodowych – przy określaniu ich nazw oraz stopni etatowych – należy przestrzegać ustaleń zawartych w „Tabeli zaszeregowania do stopni etatowych typowych stanowisk służbowych żołnierzy zawodowych w resorcie obrony narodowej” oraz w „Słowniku nazw stanowisk służbowych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

b) należy przestrzegać ustaleń zawartych w „Normach obsad etatowych podstawowego sprzętu wojskowego występującego na wyposażeniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

c) [25] przy określaniu specjalności wojskowych - należy przestrzegać ustaleń zawartych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny,

d) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – należy przestrzegać ustaleń w tym zakresie wynikających z odrębnych przepisów;

4) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk pracowników należy:

a) przy określaniu ich nazw – stosować przepisy o zatrudnianiu i wynagradzaniu pracowników obowiązujących danego pracodawcę,

b) przy określaniu kodu specjalności – stosować klasyfikację (kody nazw) zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy, zawartą w przepisach wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy,

c) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – w przypadku występowania dla danego stanowiska dwóch poziomów wykształcenia, wpisywać niższy, przewidziany dla tego stanowiska w przepisie płacowym, chyba że przepis odrębny określa szczególne wymagania kwalifikacyjne,

d) stosować zasady i tryb tworzenia stanowisk pracowników określone w przepisach resortowych dotyczących zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników oraz przestrzegać ustalonej na dany rok kalendarzowy wielkości zatrudnienia bazowego, określonej dla danej jednostki organizacyjnej, której dotyczy proponowana zmiana;

5) w propozycjach dotyczących sprzętu wojskowego, należnego jednostce organizacyjnej:

a) przy określaniu ich liczby i rodzaju – należy przestrzegać ustaleń wynikających z potrzeb zabezpieczenia gotowości bojowej jednostki organizacyjnej, norm techniczno-eksploatacyjnych, załadowczych i innych,

b) przy określaniu ich nazw – należy przestrzegać słownika obowiązujących indeksów materiałowych.

2. [26] Przy opracowywaniu projektów dokumentów etatowych dotyczących Polskich Kontyngentów Wojskowych stosuje się odpowiednio ust. 1.

[25] § 22 ust. 1 pkt 3 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

[26] § 22 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-05-16

§ 22. 1. Przy opracowywaniu projektów dokumentów etatowych:

1) w propozycjach dotyczących nazw i usytuowania komórek wewnętrznych – należy przestrzegać ustaleń zawartych w „Słowniku nazw komórek wewnętrznych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”;

2) w propozycjach dotyczących liczby stanowisk w komórkach wewnętrznych, adekwatnie do wykonywanych (projektowanych) zadań tych komórek – należy przestrzegać ustaleń zawartych w zasadach budowy struktur organizacyjnych określonych odrębnymi przepisami;

3) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk wojskowych:

a) dla żołnierzy zawodowych – przy określaniu ich nazw oraz stopni etatowych – należy przestrzegać ustaleń zawartych w „Tabeli zaszeregowania do stopni etatowych typowych stanowisk służbowych żołnierzy zawodowych w resorcie obrony narodowej” oraz w „Słowniku nazw stanowisk służbowych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

b) należy przestrzegać ustaleń zawartych w „Normach obsad etatowych podstawowego sprzętu wojskowego występującego na wyposażeniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

c) [25] przy określaniu specjalności wojskowych - należy przestrzegać ustaleń zawartych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny,

d) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – należy przestrzegać ustaleń w tym zakresie wynikających z odrębnych przepisów;

4) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk pracowników należy:

a) przy określaniu ich nazw – stosować przepisy o zatrudnianiu i wynagradzaniu pracowników obowiązujących danego pracodawcę,

b) przy określaniu kodu specjalności – stosować klasyfikację (kody nazw) zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy, zawartą w przepisach wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy,

c) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – w przypadku występowania dla danego stanowiska dwóch poziomów wykształcenia, wpisywać niższy, przewidziany dla tego stanowiska w przepisie płacowym, chyba że przepis odrębny określa szczególne wymagania kwalifikacyjne,

d) stosować zasady i tryb tworzenia stanowisk pracowników określone w przepisach resortowych dotyczących zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników oraz przestrzegać ustalonej na dany rok kalendarzowy wielkości zatrudnienia bazowego, określonej dla danej jednostki organizacyjnej, której dotyczy proponowana zmiana;

5) w propozycjach dotyczących sprzętu wojskowego, należnego jednostce organizacyjnej:

a) przy określaniu ich liczby i rodzaju – należy przestrzegać ustaleń wynikających z potrzeb zabezpieczenia gotowości bojowej jednostki organizacyjnej, norm techniczno-eksploatacyjnych, załadowczych i innych,

b) przy określaniu ich nazw – należy przestrzegać słownika obowiązujących indeksów materiałowych.

2. [26] Przy opracowywaniu projektów dokumentów etatowych dotyczących Polskich Kontyngentów Wojskowych stosuje się odpowiednio ust. 1.

[25] § 22 ust. 1 pkt 3 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

[26] § 22 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-11-21 do 2022-05-15

§ 22. 1. Przy opracowywaniu projektów dokumentów etatowych:

1) w propozycjach dotyczących nazw i usytuowania komórek wewnętrznych – należy przestrzegać ustaleń zawartych w „Słowniku nazw komórek wewnętrznych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”;

2) w propozycjach dotyczących liczby stanowisk w komórkach wewnętrznych, adekwatnie do wykonywanych (projektowanych) zadań tych komórek – należy przestrzegać ustaleń zawartych w zasadach budowy struktur organizacyjnych określonych odrębnymi przepisami;

3) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk wojskowych:

a) dla żołnierzy zawodowych – przy określaniu ich nazw oraz stopni etatowych – należy przestrzegać ustaleń zawartych w „Tabeli zaszeregowania do stopni etatowych typowych stanowisk służbowych żołnierzy zawodowych w resorcie obrony narodowej” oraz w „Słowniku nazw stanowisk służbowych występujących w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

b) należy przestrzegać ustaleń zawartych w „Normach obsad etatowych podstawowego sprzętu wojskowego występującego na wyposażeniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej”,

c) przy określaniu specjalności wojskowych – należy przestrzegać ustaleń zawartych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 330, 730 i 1726) oraz art. 59 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,

d) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – należy przestrzegać ustaleń w tym zakresie wynikających z odrębnych przepisów;

4) w propozycjach dotyczących poszczególnych stanowisk pracowników należy:

a) przy określaniu ich nazw – stosować przepisy o zatrudnianiu i wynagradzaniu pracowników obowiązujących danego pracodawcę,

b) przy określaniu kodu specjalności – stosować klasyfikację (kody nazw) zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy, zawartą w przepisach wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy,

c) przy określaniu wymogów kwalifikacyjnych (wykształcenia) – w przypadku występowania dla danego stanowiska dwóch poziomów wykształcenia, wpisywać niższy, przewidziany dla tego stanowiska w przepisie płacowym, chyba że przepis odrębny określa szczególne wymagania kwalifikacyjne,

d) stosować zasady i tryb tworzenia stanowisk pracowników określone w przepisach resortowych dotyczących zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników oraz przestrzegać ustalonej na dany rok kalendarzowy wielkości zatrudnienia bazowego, określonej dla danej jednostki organizacyjnej, której dotyczy proponowana zmiana;

5) w propozycjach dotyczących sprzętu wojskowego, należnego jednostce organizacyjnej:

a) przy określaniu ich liczby i rodzaju – należy przestrzegać ustaleń wynikających z potrzeb zabezpieczenia gotowości bojowej jednostki organizacyjnej, norm techniczno-eksploatacyjnych, załadowczych i innych,

b) przy określaniu ich nazw – należy przestrzegać słownika obowiązujących indeksów materiałowych.

2. Przy opracowywaniu projektów dokumentów etatowych dotyczących Polskich Kontyngentów Wojskowych/Polskich Jednostek Wojskowych ust. 1 stosuje się odpowiednio.