history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-05-16

§ 8. [11] 1. Podstawę planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych stanowią przedsięwzięcia oraz zasoby osobowe i finansowe ujęte w programie rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w planach pochodnych, a także wynikające z innych decyzji lub poleceń Ministra Obrony Narodowej lub sekretarzy stanu oraz potrzeb określonych przez Szefa Centrum w zakresie tworzenia stanowisk etatowych przeznaczonych dla żołnierzy pełniących służbę w aktywnej rezerwie.

2. Podając podstawę planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych, o której mowa w ust. 1, należy wskazać konkretny zapis w programie rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w planach pochodnych, a także wynikającą z innych decyzji lub poleceń Ministra Obrony Narodowej lub sekretarzy stanu oraz potrzeb określonych przez Szefa Centrum, uzasadniające realizację tych zamierzeń.

3. W przypadku braku podstawy planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych, o której mowa w ust. 1, osoby wskazane w § 10 ust. 2 zwracają się zgodnie z podległością do Ministra Obrony Narodowej lub sekretarzy stanu, z wnioskiem o wyrażenie zgody na podjęcie prac w zakresie danego zamierzenia organizacyjno-etatowego lub dyslokacyjnego.

4. Wnioski, o których mowa w ust. 3, powinny w szczególności zawierać uzasadnienie uwzględniające istotę zmian, skutki etatowe, limitu zatrudnienia bazowego oraz finansowe, a także zakładane efekty wdrożenia zmian wraz z dołączoną opinią do sprawy sporządzoną przez Zarząd Organizacji i Uzupełnień - P1.

5. W procesie planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych uwzględniać należy limit stanu średniorocznego żołnierzy zawodowych na dany okres planistyczny, skutki finansowe oraz limit środków etatowych, określony w programie rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

[11] § 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-05-16

§ 8. [11] 1. Podstawę planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych stanowią przedsięwzięcia oraz zasoby osobowe i finansowe ujęte w programie rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w planach pochodnych, a także wynikające z innych decyzji lub poleceń Ministra Obrony Narodowej lub sekretarzy stanu oraz potrzeb określonych przez Szefa Centrum w zakresie tworzenia stanowisk etatowych przeznaczonych dla żołnierzy pełniących służbę w aktywnej rezerwie.

2. Podając podstawę planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych, o której mowa w ust. 1, należy wskazać konkretny zapis w programie rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w planach pochodnych, a także wynikającą z innych decyzji lub poleceń Ministra Obrony Narodowej lub sekretarzy stanu oraz potrzeb określonych przez Szefa Centrum, uzasadniające realizację tych zamierzeń.

3. W przypadku braku podstawy planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych, o której mowa w ust. 1, osoby wskazane w § 10 ust. 2 zwracają się zgodnie z podległością do Ministra Obrony Narodowej lub sekretarzy stanu, z wnioskiem o wyrażenie zgody na podjęcie prac w zakresie danego zamierzenia organizacyjno-etatowego lub dyslokacyjnego.

4. Wnioski, o których mowa w ust. 3, powinny w szczególności zawierać uzasadnienie uwzględniające istotę zmian, skutki etatowe, limitu zatrudnienia bazowego oraz finansowe, a także zakładane efekty wdrożenia zmian wraz z dołączoną opinią do sprawy sporządzoną przez Zarząd Organizacji i Uzupełnień - P1.

5. W procesie planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych uwzględniać należy limit stanu średniorocznego żołnierzy zawodowych na dany okres planistyczny, skutki finansowe oraz limit środków etatowych, określony w programie rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

[11] § 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-11-21 do 2022-05-15

§ 8. 1. Podstawę planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych stanowią przedsięwzięcia oraz zasoby osobowe i finansowe ujęte w programie rozwoju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz w planach pochodnych.

2. W procesie planowania zamierzeń organizacyjno-etatowych i dyslokacyjnych uwzględniać należy limit stanu średniorocznego żołnierzy zawodowych na dany okres planistyczny oraz skutki finansowe.