Wersja obowiązująca od 2022.05.16 do 2025.12.31

§ 14. 1. Osoby wymienione w § 10 ust. 2 mogą zgłaszać:

1) wnioski organizacyjno-etatowe – opracowane według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do decyzji – o wprowadzenie korekty w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, wskazaniem źródeł zbilansowania stanowisk i wydatków osobowych przeznaczonych dla żołnierzy zawodowych i pracowników, określeniem skutków finansowych oraz pisemną oceną przedstawioną przez właściwą osobę w ramach procedury oceny, o której mowa w § 11;

2) propozycje dotyczące odstąpienia od realizacji przedsięwzięć zawartych w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, jeżeli zaistniały okoliczności uzasadniające niecelowość realizacji danego przedsięwzięcia.

2. [21] Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1, spełniające wymogi określone w § 9 ust. 4 i 5 oraz propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 2, ujmuje się w aneksie do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, który po uzgodnieniu z osobami wskazanymi w § 9 ust. 7 pkt 1, przedstawiany jest do zatwierdzenia Ministrowi, nie częściej niż raz na kwartał.

3. [22] Aneksu do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, o którym mowa w ust. 2, nie sporządza się w czwartym kwartale roku planistycznego.

[21] § 14 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

[22] § 14 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2026.01.01

§ 14. 1. Osoby wymienione w § 10 ust. 2 mogą zgłaszać:

1) [5] wnioski organizacyjno-etatowe – opracowane według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do decyzji – o wprowadzenie korekty w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, wskazaniem źródeł zbilansowania stanowisk i wydatków osobowych przeznaczonych dla żołnierzy zawodowych i pracowników, określeniem skutków etatowych lub finansowych oraz pisemną oceną przedstawioną przez właściwą osobę w ramach procedury oceny, o której mowa w § 11;

2) propozycje dotyczące odstąpienia od realizacji przedsięwzięć zawartych w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, jeżeli zaistniały okoliczności uzasadniające niecelowość realizacji danego przedsięwzięcia.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1, spełniające wymogi określone w § 9 ust. 4 i 5 oraz propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 2, ujmuje się w aneksie do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, który po uzgodnieniu z osobami wskazanymi w § 9 ust. 7 pkt 1, przedstawiany jest do zatwierdzenia Ministrowi, nie częściej niż raz na kwartał.

3. Aneksu do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, o którym mowa w ust. 2, nie sporządza się w czwartym kwartale roku planistycznego.

4. [6] Na realizację wniosków organizacyjno-etatowych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, które nie są ujęte w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych na dany rok planistyczny i nie posiadają źródeł zbilansowania skutków etatowych lub finansowych, w ramach limitów przydzielonych osobom wymienionym w § 10 ust. 2, wymagana jest osobista zgoda Ministra Obrony Narodowej z uwzględnieniem ust. 5-7.

5. [7] Wnioski, o których mowa w ust. 4, wraz z ich pisemnymi ocenami osób wskazanych w § 11, przesyła się do Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego poprzez Szefa Zarządu Organizacji i Zasobów Osobowych – P1. W ramach pisemnej oceny obligatoryjnie ujmuje się rekomendacje dotyczące zbilansowania proponowanych zmian.

6. [8] Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, w ramach posiadanych kompetencji, po wyrażeniu opinii, przesyła wnioski, o których mowa w ust. 4, do Ministra Obrony Narodowej wraz z rekomendacją propozycji źródeł zbilansowania skutków etatowych lub finansowych. Do wniosków można załączyć opinie uzyskane na etapie oceny, o której mowa w § 11, z tym, że opinie Departamentu Budżetowego, Departamentu Kadr oraz Departamentu Spraw Socjalnych załącza się obligatoryjnie.

7. [9] Wnioski, o których mowa w ust. 4, realizuje się w trybie § 14b ust. 1.

[5] § 14 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 168/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 listopada 2025 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 200). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2026 r.

[6] § 14 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 168/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 listopada 2025 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 200). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2026 r.

[7] § 14 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 168/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 listopada 2025 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 200). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2026 r.

[8] § 14 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 168/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 listopada 2025 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 200). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2026 r.

[9] § 14 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 168/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 listopada 2025 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 200). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2026 r.

Wersja obowiązująca od 2022.05.16 do 2025.12.31

§ 14. 1. Osoby wymienione w § 10 ust. 2 mogą zgłaszać:

1) wnioski organizacyjno-etatowe – opracowane według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do decyzji – o wprowadzenie korekty w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, wskazaniem źródeł zbilansowania stanowisk i wydatków osobowych przeznaczonych dla żołnierzy zawodowych i pracowników, określeniem skutków finansowych oraz pisemną oceną przedstawioną przez właściwą osobę w ramach procedury oceny, o której mowa w § 11;

2) propozycje dotyczące odstąpienia od realizacji przedsięwzięć zawartych w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, jeżeli zaistniały okoliczności uzasadniające niecelowość realizacji danego przedsięwzięcia.

2. [21] Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1, spełniające wymogi określone w § 9 ust. 4 i 5 oraz propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 2, ujmuje się w aneksie do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, który po uzgodnieniu z osobami wskazanymi w § 9 ust. 7 pkt 1, przedstawiany jest do zatwierdzenia Ministrowi, nie częściej niż raz na kwartał.

3. [22] Aneksu do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, o którym mowa w ust. 2, nie sporządza się w czwartym kwartale roku planistycznego.

[21] § 14 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

[22] § 14 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 decyzji nr 64/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 maja 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej dotyczącej jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Dz.Urz.MON. poz. 75). Zmiana weszła w życie 16 maja 2022 r., z mocą od 23 kwietnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.11.21 do 2022.05.15

§ 14. 1. Osoby wymienione w § 10 ust. 2 mogą zgłaszać:

1) wnioski organizacyjno-etatowe – opracowane według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do decyzji – o wprowadzenie korekty w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, wskazaniem źródeł zbilansowania stanowisk i wydatków osobowych przeznaczonych dla żołnierzy zawodowych i pracowników, określeniem skutków finansowych oraz pisemną oceną przedstawioną przez właściwą osobę w ramach procedury oceny, o której mowa w § 11;

2) propozycje dotyczące odstąpienia od realizacji przedsięwzięć zawartych w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, jeżeli zaistniały okoliczności uzasadniające niecelowość realizacji danego przedsięwzięcia.

2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1, spełniające wymogi określone w § 9 ust. 3 i 4 oraz propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 2, ujmuje się w aneksie do planu zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych, który po uzgodnieniu z osobami wymienionymi w § 9 ust. 6 pkt 1, przedstawiany jest do zatwierdzenia Ministrowi, nie częściej niż raz na kwartał.

3. Wnioski organizacyjno-etatowe dotyczące wprowadzenia zmian w sprzęcie wojskowym, nazw komórek wewnętrznych, nazw stanowisk, kodów zawodów lub numeru specjalności wojskowej, które nie powodują podwyższenia grup uposażenia, skutków etatowych i finansowych można realizować bez ujmowania w planie zamierzeń organizacyjnych i dyslokacyjnych.