Wersja obowiązująca od 2022-12-05
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego WP,
c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;
2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;
3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR - P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:
1) zmiana informacji o zawarciu umowy;
2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupów środków materiałowych [52] :
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupów środków materiałowych [53] ;
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.
4. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:
1) aktualizacja wartości zadania rzeczowego:
a) do poziomu kwoty wskazanej w PI, który został opracowany na etapie programowania, w przypadku ujęcia zadania rzeczowego w Planie Inwestycji Budowlanych, według wartości określonej we wniosku inwestycyjnym lub wartości szacunkowej,
b) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego lub jego aktualizacji, sporządzonego w ramach opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
c) będącej wynikiem rozstrzygnięcia przez inwestora lub inwestora zastępczego procedury wyboru wykonawcy, na podstawie zatwierdzonej aktualizacji zestawienia kosztów zadania str. 2/17
- o ile te zmiany zostaną zbilansowane przez właściwy organ planujący w ramach wniosku, o którym mowa w ust. 6, a zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego powyżej 20%;
2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;
3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO; o ile nie powoduje konieczności zwiększenia finansowania zadania ze środków narodowych;
4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;
5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 34 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;
6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;
7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.
5. Zmiany, o których mowa w ust. 4 pkt 4, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie. Beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.
6. Wniosek inwestora lub właściwego organu planującego drugiego stopnia dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 i 4, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 5, rozpatrywany jest przez ZPR - P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje szefa właściwej komórki Sztabu Generalnego WP i beneficjenta w części ich dotyczącej.
7. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, szefów właściwych komórek Sztabu Generalnego WP oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.
8. Szef ZPR - P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.
9. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.
[52] § 11 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 175/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 grudnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 201). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2022 r.
[53] § 11 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 175/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 grudnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 201). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-12-05
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego WP,
c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;
2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;
3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR - P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:
1) zmiana informacji o zawarciu umowy;
2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupów środków materiałowych [52] :
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupów środków materiałowych [53] ;
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.
4. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:
1) aktualizacja wartości zadania rzeczowego:
a) do poziomu kwoty wskazanej w PI, który został opracowany na etapie programowania, w przypadku ujęcia zadania rzeczowego w Planie Inwestycji Budowlanych, według wartości określonej we wniosku inwestycyjnym lub wartości szacunkowej,
b) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego lub jego aktualizacji, sporządzonego w ramach opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
c) będącej wynikiem rozstrzygnięcia przez inwestora lub inwestora zastępczego procedury wyboru wykonawcy, na podstawie zatwierdzonej aktualizacji zestawienia kosztów zadania str. 2/17
- o ile te zmiany zostaną zbilansowane przez właściwy organ planujący w ramach wniosku, o którym mowa w ust. 6, a zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego powyżej 20%;
2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;
3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO; o ile nie powoduje konieczności zwiększenia finansowania zadania ze środków narodowych;
4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;
5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 34 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;
6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;
7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.
5. Zmiany, o których mowa w ust. 4 pkt 4, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie. Beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.
6. Wniosek inwestora lub właściwego organu planującego drugiego stopnia dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 i 4, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 5, rozpatrywany jest przez ZPR - P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje szefa właściwej komórki Sztabu Generalnego WP i beneficjenta w części ich dotyczącej.
7. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, szefów właściwych komórek Sztabu Generalnego WP oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.
8. Szef ZPR - P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.
9. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.
[52] § 11 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 175/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 grudnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 201). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2022 r.
[53] § 11 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 175/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 grudnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 201). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-31 do 2022-12-04
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego WP,
c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;
2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;
3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR - P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:
1) zmiana informacji o zawarciu umowy;
2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupu środków materiałowych;
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.
4. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:
1) [10] aktualizacja wartości zadania rzeczowego:
a) do poziomu kwoty wskazanej w PI, który został opracowany na etapie programowania, w przypadku ujęcia zadania rzeczowego w Planie Inwestycji Budowlanych, według wartości określonej we wniosku inwestycyjnym lub wartości szacunkowej,
b) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego lub jego aktualizacji, sporządzonego w ramach opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
c) będącej wynikiem rozstrzygnięcia przez inwestora lub inwestora zastępczego procedury wyboru wykonawcy, na podstawie zatwierdzonej aktualizacji zestawienia kosztów zadania str. 2/17
- o ile te zmiany zostaną zbilansowane przez właściwy organ planujący w ramach wniosku, o którym mowa w ust. 6, a zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego powyżej 20%;
2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;
3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO; o ile nie powoduje konieczności zwiększenia finansowania zadania ze środków narodowych;
4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;
5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 34 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;
6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;
7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.
5. [11] Zmiany, o których mowa w ust. 4 pkt 4, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie. Beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.
6. [12] Wniosek inwestora lub właściwego organu planującego drugiego stopnia dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 i 4, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 5, rozpatrywany jest przez ZPR - P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje szefa właściwej komórki Sztabu Generalnego WP i beneficjenta w części ich dotyczącej.
7. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, szefów właściwych komórek Sztabu Generalnego WP oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.
8. Szef ZPR - P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.
9. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.
[10] § 11 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[11] § 11 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
[12] § 11 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2022-08-30
1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:
1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:
a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),
b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego WP,
c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,
d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;
2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;
3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR - P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.
2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:
1) zmiana informacji o zawarciu umowy;
2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.
3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupu środków materiałowych:
1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupu środków materiałowych;
2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;
3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.
4. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:
1) aktualizacja wartości zadania rzeczowego:
a) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego, sporządzonego w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
b) będącej wynikiem zawarcia przez inwestora lub inwestora zastępczego umowy z wykonawcą
– o ile zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego;
2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;
3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO; o ile nie powoduje konieczności zwiększenia finansowania zadania ze środków narodowych;
4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;
5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 34 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;
6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;
7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.
5. Zmiany, o których mowa w ust. 4 pkt 4 ? 7, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie, beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.
6. Wniosek inwestora dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 ? 4, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 5, rozpatrywany jest przez ZPR - P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje szefa właściwej komórki Sztabu Generalnego WP i beneficjenta w części ich dotyczącej.
7. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, szefów właściwych komórek Sztabu Generalnego WP oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.
8. Szef ZPR - P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:
1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;
2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;
3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.
9. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.