history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-12-05

§ 11. 1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego WP,

c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;

2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;

3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR - P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:

1) zmiana informacji o zawarciu umowy;

2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupów środków materiałowych [52] :

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupów środków materiałowych [53] ;

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.

4. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:

1) aktualizacja wartości zadania rzeczowego:

a) do poziomu kwoty wskazanej w PI, który został opracowany na etapie programowania, w przypadku ujęcia zadania rzeczowego w Planie Inwestycji Budowlanych, według wartości określonej we wniosku inwestycyjnym lub wartości szacunkowej,

b) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego lub jego aktualizacji, sporządzonego w ramach opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,

c) będącej wynikiem rozstrzygnięcia przez inwestora lub inwestora zastępczego procedury wyboru wykonawcy, na podstawie zatwierdzonej aktualizacji zestawienia kosztów zadania str. 2/17

- o ile te zmiany zostaną zbilansowane przez właściwy organ planujący w ramach wniosku, o którym mowa w ust. 6, a zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego powyżej 20%;

2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;

3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO; o ile nie powoduje konieczności zwiększenia finansowania zadania ze środków narodowych;

4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;

5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 34 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;

6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;

7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.

5. Zmiany, o których mowa w ust. 4 pkt 4, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie. Beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.

6. Wniosek inwestora lub właściwego organu planującego drugiego stopnia dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 i 4, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 5, rozpatrywany jest przez ZPR - P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje szefa właściwej komórki Sztabu Generalnego WP i beneficjenta w części ich dotyczącej.

7. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, szefów właściwych komórek Sztabu Generalnego WP oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.

8. Szef ZPR - P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;

3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.

9. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.

[52] § 11 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 175/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 grudnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 201). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2022 r.

[53] § 11 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 175/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 grudnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 201). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-12-05

§ 11. 1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego WP,

c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;

2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;

3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR - P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:

1) zmiana informacji o zawarciu umowy;

2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupów środków materiałowych [52] :

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupów środków materiałowych [53] ;

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.

4. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:

1) aktualizacja wartości zadania rzeczowego:

a) do poziomu kwoty wskazanej w PI, który został opracowany na etapie programowania, w przypadku ujęcia zadania rzeczowego w Planie Inwestycji Budowlanych, według wartości określonej we wniosku inwestycyjnym lub wartości szacunkowej,

b) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego lub jego aktualizacji, sporządzonego w ramach opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,

c) będącej wynikiem rozstrzygnięcia przez inwestora lub inwestora zastępczego procedury wyboru wykonawcy, na podstawie zatwierdzonej aktualizacji zestawienia kosztów zadania str. 2/17

- o ile te zmiany zostaną zbilansowane przez właściwy organ planujący w ramach wniosku, o którym mowa w ust. 6, a zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego powyżej 20%;

2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;

3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO; o ile nie powoduje konieczności zwiększenia finansowania zadania ze środków narodowych;

4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;

5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 34 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;

6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;

7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.

5. Zmiany, o których mowa w ust. 4 pkt 4, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie. Beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.

6. Wniosek inwestora lub właściwego organu planującego drugiego stopnia dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 i 4, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 5, rozpatrywany jest przez ZPR - P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje szefa właściwej komórki Sztabu Generalnego WP i beneficjenta w części ich dotyczącej.

7. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, szefów właściwych komórek Sztabu Generalnego WP oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.

8. Szef ZPR - P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;

3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.

9. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.

[52] § 11 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 175/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 grudnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 201). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2022 r.

[53] § 11 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 14 decyzji nr 175/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 grudnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 201). Zmiana weszła w życie 5 grudnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-08-31 do 2022-12-04

§ 11. 1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego WP,

c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;

2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;

3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR - P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:

1) zmiana informacji o zawarciu umowy;

2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupu środków materiałowych:

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupu środków materiałowych;

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.

4. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:

1) [10] aktualizacja wartości zadania rzeczowego:

a) do poziomu kwoty wskazanej w PI, który został opracowany na etapie programowania, w przypadku ujęcia zadania rzeczowego w Planie Inwestycji Budowlanych, według wartości określonej we wniosku inwestycyjnym lub wartości szacunkowej,

b) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego lub jego aktualizacji, sporządzonego w ramach opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,

c) będącej wynikiem rozstrzygnięcia przez inwestora lub inwestora zastępczego procedury wyboru wykonawcy, na podstawie zatwierdzonej aktualizacji zestawienia kosztów zadania str. 2/17

- o ile te zmiany zostaną zbilansowane przez właściwy organ planujący w ramach wniosku, o którym mowa w ust. 6, a zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego powyżej 20%;

2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;

3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO; o ile nie powoduje konieczności zwiększenia finansowania zadania ze środków narodowych;

4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;

5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 34 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;

6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;

7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.

5. [11] Zmiany, o których mowa w ust. 4 pkt 4, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie. Beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.

6. [12] Wniosek inwestora lub właściwego organu planującego drugiego stopnia dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 i 4, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 5, rozpatrywany jest przez ZPR - P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje szefa właściwej komórki Sztabu Generalnego WP i beneficjenta w części ich dotyczącej.

7. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, szefów właściwych komórek Sztabu Generalnego WP oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.

8. Szef ZPR - P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;

3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.

9. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.

[10] § 11 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[11] § 11 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[12] § 11 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2022-08-30

§ 11. 1. Nie stanowią korekty centralnego planu rzeczowego:

1) niezbędne przesunięcia w pozycjach centralnego planu rzeczowego, dokonywane przez realizatorów centralnych i decentralnych, a mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji lub kontraktacji zamówień, jeżeli:

a) ich wartość nie przekracza 20% pierwotnej wartości zadania, na które przesuwany jest limit wydatków (ograniczenia tego nie stosuje się w odniesieniu do inwestycji budowlanych),

b) nie naruszają priorytetów ustalonych przez Ministra oraz Szefa Sztabu Generalnego WP,

c) nie powodują zmian w planie finansowym, jego podziale bądź układzie zadaniowym budżetu,

d) nie powodują zmniejszenia ilości asortymentu planowanego do zakupu w ramach centralnych planów rzeczowych;

2) zmiana beneficjenta, która nie wymaga dokonania zmiany w planie finansowym bądź jego podziale;

3) zmiany wprowadzane przez Szefa ZPR - P8 w celu usunięcia ewentualnych błędów redakcyjnych i edytorskich, które nie mają wpływu na rozpoczęte procedury zamówień.

2. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu modernizacji technicznej:

1) zmiana informacji o zawarciu umowy;

2) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej (nieprzekraczające 20% łącznej ilości), w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie modernizacji technicznej.

3. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu zakupu środków materiałowych:

1) zmniejszenie ilości asortymentu albo grupy asortymentowej, w przypadku, gdy w wyniku rozstrzygnięcia procedury o udzielenie zamówienia, wartość brutto tego asortymentu wynikająca z najkorzystniejszej oferty przekracza wartość zaplanowaną w Planie zakupu środków materiałowych;

2) zmiana normy lub dokumentacji techniczno-technologicznej dla dowolnej pozycji planu;

3) zmiana (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości produktu, w wymiarze nie większym niż pojemność jednostkowego lub zbiorczego opakowania – pod warunkiem posiadania możliwości sfinansowania zwiększonego zakupu.

4. Niezależnie od postanowień ust. 1, nie stanowi korekty Planu Inwestycji Budowlanych:

1) aktualizacja wartości zadania rzeczowego:

a) do poziomu kwoty wskazanej w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego, sporządzonego w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej,

b) będącej wynikiem zawarcia przez inwestora lub inwestora zastępczego umowy z wykonawcą

– o ile zmiana ta nie powoduje wzrostu wartości zadania rzeczowego;

2) zmiana nazwy lub numeru zadania rzeczowego, która nie wynika ze zmiany zakresu rzeczowego;

3) aktualizacja wartości kosztorysowej wynikająca z decyzji Komitetu Inwestycyjnego NATO; o ile nie powoduje konieczności zwiększenia finansowania zadania ze środków narodowych;

4) zmiana terminu realizacji zadania rzeczowego, która wynika ze stopnia zaawansowania jego realizacji;

5) uruchomienie rezerwy, o której mowa w § 34 ust. 2, na podstawie protokołu konieczności;

6) zmiana beneficjenta lub użytkownika;

7) przesunięcie pomiędzy zadaniami rzeczowymi limitów wydatków.

5. Zmiany, o których mowa w ust. 4 pkt 4 ? 7, inwestor uzgadnia z właściwym beneficjentem dołączając stosowne uzasadnienie, beneficjent rozpatruje propozycje zmian w terminie 3 dni roboczych od dnia ich otrzymania.

6. Wniosek inwestora dotyczący zmian, o których mowa w ust. 1 ? 4, w zakresie Planu Inwestycji Budowlanych, przesłany drogą służbową, wraz z załączonym uzgodnieniem, o którym mowa w ust. 5, rozpatrywany jest przez ZPR - P8, w terminie 7 dni roboczych od dnia jego otrzymania. O złożeniu wniosku inwestor informuje szefa właściwej komórki Sztabu Generalnego WP i beneficjenta w części ich dotyczącej.

7. Szefowie instytucji centralnie realizujących zadania rzeczowe, organy planujące drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia podległe organowi planującemu pierwszego stopnia, informują o dokonanych zmianach, szefów właściwych komórek Sztabu Generalnego WP oraz beneficjentów w części ich dotyczącej.

8. Szef ZPR - P8 przekaże informacje o zmianach wprowadzonych w trybie określonym w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po ich wprowadzeniu:

1) szefowi instytucji centralnie realizującej zadania rzeczowe, o ile zmiany dotyczą zadań realizowanych centralnie;

2) organom planującym drugiego stopnia oraz trzeciego stopnia bezpośrednio podległym organowi pierwszego stopnia, których zmiany te dotyczą;

3) Dyrektorowi Biura Ministra Obrony Narodowej, jeżeli zmiany dotyczą Planu modernizacji technicznej.

9. Wprowadzając korekty (zmiany) w centralnych planach rzeczowych zachowuje się pierwotnie nadaną numerację pozycji.