history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-08-31

§ 34. 1. Planowany łączny koszt zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, stanowiący jego wartość kosztorysową, określa się w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego, sporządzanym w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, którego wzór określa załącznik Nr 24.

2. [56] W zestawieniu kosztów zadania rzeczowego ujmuje się rezerwę na sfinansowanie nieprzewidzianych kosztów mogących wystąpić podczas realizacji zadania, w wysokości do 10% wartości zadania inwestycyjnego.

3. [57] Po otrzymaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, bez względu na wartość kosztorysową zadania rzeczowego, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem, zwołuje posiedzenie KOPI z udziałem przedstawicieli, o których mowa w § 29 ust. 4 i 5, oraz przedstawicieli wyspecjalizowanych służb lub instytucji, w celu dokonania oceny przedstawionej dokumentacji.

3a. [58] Dokumentacja projektowa dla projektów infrastrukturalnych zapewnianych przez Polskę zgodnie z Umową EDCA, jest zatwierdzana przez amerykański organ wykonawczy bez zwoływania posiedzenia KOPI.

4. [59] Przedstawiciela właściwej terytorialnie Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej nie powołuje się do składu KOPI w przypadku, gdy projekt budowlany wymagał uzgodnienia, pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej, z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. W uzasadnionych przypadkach, w zakresie wątpliwości co do zgodności przyjętych rozwiązań z wymaganiami przepisów o ochronie przeciwpożarowej, inwestor może wystąpić do właściwego miejscowo szefa Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej o ocenę uzgodnionej z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych dokumentacji projektowej (projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego). Kompletną dokumentację z opisem wątpliwości, inwestor przekazuje do delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej z 14 dniowym wyprzedzeniem. Ocenę, co do przekazanych wątpliwości właściwy miejscowo szef Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej przekazuje inwestorowi na piśmie przed terminem posiedzenia KOPI.

5. Inwestor dokonuje sprawdzenia prawidłowości dokonania uzgodnienia projektu budowlanego obiektu budowlanego w zakresie:

1) [60] opatrzenia projektu odciskiem pieczęci i podpisem rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych:

a) w przypadku projektu zagospodarowania działki lub terenu - w części rysunkowej projektu na rysunku zagospodarowania działki lub terenu, sporządzonym na aktualnej mapie do celów projektowych lub jej kopii,

b) w przypadku projektu architektoniczno-budowlanego - w części rysunkowej projektu na rzucie pierwszej kondygnacji nadziemnej, a gdy część rysunkowa projektu go nie zawiera, na rzucie najwyższej kondygnacji podziemnej albo na rzucie najniższego charakterystycznego poziomu,

c) w przypadku projektu technicznego - w części rysunkowej projektu na rzucie kondygnacji albo poziomu, o których mowa w lit. b, a gdy część rysunkowa projektu ich nie zawiera, na schemacie i rysunku z projektowanymi rozwiązaniami zasadniczych elementów wyposażenia instalacyjno-budowlanego, istotnych dla bezpieczeństwa pożarowego obiektu budowlanego,

d) w przypadku projektu urządzenia przeciwpożarowego - w części rysunkowej projektu na rzucie kondygnacji albo poziomu, o których mowa w lit. b, a gdy projekt ich nie zawiera, na rysunku z projektowanymi rozwiązaniami zasadniczych elementów urządzenia przeciwpożarowego;

2) weryfikacji potwierdzenia przekazania zawiadomienia o uzgodnieniu projektu budowlanego obiektu budowlanego szefowi Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej właściwemu dla miejsca lokalizacji inwestycji, zgodnie z zasadami określonymi w art. 6d ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 869).

6. [61] (uchylony)

7. Z posiedzenia KOPI, inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem – sporządza protokół.

8. W przypadku negatywnej oceny przedstawionej dokumentacji dokonanej przez KOPI, po otrzymaniu informacji o usunięciu stwierdzonych uchybień, zwołuje się ponownie posiedzenie KOPI, w celu dokonania powtórnej oceny dokumentacji.

9. Inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy – przesyła kopię protokołu z posiedzenia KOPI, w terminie 14 dni od dnia jego zatwierdzenia, organom, których przedstawiciele uczestniczyli w posiedzeniu.

10. Elementy składowe protokołu z posiedzenia KOPI określa załącznik Nr 23.

11. Zatwierdzony protokół, w którym dokonano pozytywnej oceny PI lub dokumentacji, jest podstawą do:

1) zatwierdzenia PI w przypadkach, gdy PI wymagał oceny przez KOPI;

2) akceptacji przez inwestora lub inwestora zastępczego:

a) projektu budowlanego,

b) zestawienia kosztów zadania.

12. Akceptacja projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania, zatwierdzenie PI, wymagają umieszczenia adnotacji:

1) „Zatwierdzam” – na stronie tytułowej PI oraz „Akceptuję” – na stronie tytułowej zestawienia kosztów zadania;

2) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w PI, a zastosowane technologie i rozwiązania mają ekonomiczne uzasadnienie oraz zapewniają wymaganą funkcjonalność i trwałość inwestycji” – na projekcie budowlanym inwestycji.

13. Przy adnotacjach umieszcza się stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko osoby podpisującej, podpis wraz z datą podpisania oraz stosowną pieczęcią.

14. [62] Po zatwierdzeniu PI, akceptacji zestawienia kosztów zadania lub po rozstrzygnięciu procedury wyboru wykonawcy, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy w terminie 5 dni roboczych:

1) powiadamia beneficjenta oraz szefa (dowódcę, komendanta, dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW, także sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora zastępczego oraz inwestora, o zaakceptowanej wartości szacunkowej, przybliżonej lub kosztorysowej wartości zadania, a także o dacie jej akceptacji;

2) występuje z wnioskiem, w trybie i na zasadach określonych w decyzji, o dokonanie stosownej korekty (zmiany) właściwego centralnego planu rzeczowego.

15. [63] Aktualizacja zestawienia kosztów zadania akceptowana jest przez inwestora lub inwestora zastępczego, a w przypadku samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i instytutów badawczych wojskowej służby zdrowia, przez dyrektora komórki organizacyjnej MON udzielającego dotacji w imieniu Ministra.

[56] § 34 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[57] § 34 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[58] § 34 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 17 lit. b) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[59] § 34 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. c) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[60] § 34 ust. 5 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. d) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[61] § 34 ust. 6 uchylony przez § 1 pkt 17 lit. e) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[62] § 34 ust. 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. f) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[63] § 34 ust. 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. f) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-08-31

§ 34. 1. Planowany łączny koszt zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, stanowiący jego wartość kosztorysową, określa się w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego, sporządzanym w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, którego wzór określa załącznik Nr 24.

2. [56] W zestawieniu kosztów zadania rzeczowego ujmuje się rezerwę na sfinansowanie nieprzewidzianych kosztów mogących wystąpić podczas realizacji zadania, w wysokości do 10% wartości zadania inwestycyjnego.

3. [57] Po otrzymaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, bez względu na wartość kosztorysową zadania rzeczowego, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem, zwołuje posiedzenie KOPI z udziałem przedstawicieli, o których mowa w § 29 ust. 4 i 5, oraz przedstawicieli wyspecjalizowanych służb lub instytucji, w celu dokonania oceny przedstawionej dokumentacji.

3a. [58] Dokumentacja projektowa dla projektów infrastrukturalnych zapewnianych przez Polskę zgodnie z Umową EDCA, jest zatwierdzana przez amerykański organ wykonawczy bez zwoływania posiedzenia KOPI.

4. [59] Przedstawiciela właściwej terytorialnie Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej nie powołuje się do składu KOPI w przypadku, gdy projekt budowlany wymagał uzgodnienia, pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej, z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. W uzasadnionych przypadkach, w zakresie wątpliwości co do zgodności przyjętych rozwiązań z wymaganiami przepisów o ochronie przeciwpożarowej, inwestor może wystąpić do właściwego miejscowo szefa Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej o ocenę uzgodnionej z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych dokumentacji projektowej (projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego). Kompletną dokumentację z opisem wątpliwości, inwestor przekazuje do delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej z 14 dniowym wyprzedzeniem. Ocenę, co do przekazanych wątpliwości właściwy miejscowo szef Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej przekazuje inwestorowi na piśmie przed terminem posiedzenia KOPI.

5. Inwestor dokonuje sprawdzenia prawidłowości dokonania uzgodnienia projektu budowlanego obiektu budowlanego w zakresie:

1) [60] opatrzenia projektu odciskiem pieczęci i podpisem rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych:

a) w przypadku projektu zagospodarowania działki lub terenu - w części rysunkowej projektu na rysunku zagospodarowania działki lub terenu, sporządzonym na aktualnej mapie do celów projektowych lub jej kopii,

b) w przypadku projektu architektoniczno-budowlanego - w części rysunkowej projektu na rzucie pierwszej kondygnacji nadziemnej, a gdy część rysunkowa projektu go nie zawiera, na rzucie najwyższej kondygnacji podziemnej albo na rzucie najniższego charakterystycznego poziomu,

c) w przypadku projektu technicznego - w części rysunkowej projektu na rzucie kondygnacji albo poziomu, o których mowa w lit. b, a gdy część rysunkowa projektu ich nie zawiera, na schemacie i rysunku z projektowanymi rozwiązaniami zasadniczych elementów wyposażenia instalacyjno-budowlanego, istotnych dla bezpieczeństwa pożarowego obiektu budowlanego,

d) w przypadku projektu urządzenia przeciwpożarowego - w części rysunkowej projektu na rzucie kondygnacji albo poziomu, o których mowa w lit. b, a gdy projekt ich nie zawiera, na rysunku z projektowanymi rozwiązaniami zasadniczych elementów urządzenia przeciwpożarowego;

2) weryfikacji potwierdzenia przekazania zawiadomienia o uzgodnieniu projektu budowlanego obiektu budowlanego szefowi Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej właściwemu dla miejsca lokalizacji inwestycji, zgodnie z zasadami określonymi w art. 6d ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 869).

6. [61] (uchylony)

7. Z posiedzenia KOPI, inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem – sporządza protokół.

8. W przypadku negatywnej oceny przedstawionej dokumentacji dokonanej przez KOPI, po otrzymaniu informacji o usunięciu stwierdzonych uchybień, zwołuje się ponownie posiedzenie KOPI, w celu dokonania powtórnej oceny dokumentacji.

9. Inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy – przesyła kopię protokołu z posiedzenia KOPI, w terminie 14 dni od dnia jego zatwierdzenia, organom, których przedstawiciele uczestniczyli w posiedzeniu.

10. Elementy składowe protokołu z posiedzenia KOPI określa załącznik Nr 23.

11. Zatwierdzony protokół, w którym dokonano pozytywnej oceny PI lub dokumentacji, jest podstawą do:

1) zatwierdzenia PI w przypadkach, gdy PI wymagał oceny przez KOPI;

2) akceptacji przez inwestora lub inwestora zastępczego:

a) projektu budowlanego,

b) zestawienia kosztów zadania.

12. Akceptacja projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania, zatwierdzenie PI, wymagają umieszczenia adnotacji:

1) „Zatwierdzam” – na stronie tytułowej PI oraz „Akceptuję” – na stronie tytułowej zestawienia kosztów zadania;

2) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w PI, a zastosowane technologie i rozwiązania mają ekonomiczne uzasadnienie oraz zapewniają wymaganą funkcjonalność i trwałość inwestycji” – na projekcie budowlanym inwestycji.

13. Przy adnotacjach umieszcza się stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko osoby podpisującej, podpis wraz z datą podpisania oraz stosowną pieczęcią.

14. [62] Po zatwierdzeniu PI, akceptacji zestawienia kosztów zadania lub po rozstrzygnięciu procedury wyboru wykonawcy, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy w terminie 5 dni roboczych:

1) powiadamia beneficjenta oraz szefa (dowódcę, komendanta, dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW, także sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora zastępczego oraz inwestora, o zaakceptowanej wartości szacunkowej, przybliżonej lub kosztorysowej wartości zadania, a także o dacie jej akceptacji;

2) występuje z wnioskiem, w trybie i na zasadach określonych w decyzji, o dokonanie stosownej korekty (zmiany) właściwego centralnego planu rzeczowego.

15. [63] Aktualizacja zestawienia kosztów zadania akceptowana jest przez inwestora lub inwestora zastępczego, a w przypadku samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i instytutów badawczych wojskowej służby zdrowia, przez dyrektora komórki organizacyjnej MON udzielającego dotacji w imieniu Ministra.

[56] § 34 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[57] § 34 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. a) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[58] § 34 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 17 lit. b) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[59] § 34 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. c) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[60] § 34 ust. 5 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. d) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[61] § 34 ust. 6 uchylony przez § 1 pkt 17 lit. e) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[62] § 34 ust. 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. f) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

[63] § 34 ust. 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 17 lit. f) decyzji nr 119/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych (Dz.Urz.MON. poz. 139). Zmiana weszła w życie 31 sierpnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2022-08-30

§ 34. 1. Planowany łączny koszt zadania rzeczowego z obszaru inwestycji budowlanych, stanowiący jego wartość kosztorysową, określa się w zestawieniu kosztów zadania rzeczowego, sporządzanym w ramach opracowywanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, którego wzór określa załącznik Nr 24.

2. W zestawieniu kosztów zadania rzeczowego ujmuje się rezerwę na sfinansowanie nieprzewidzianych kosztów mogących wystąpić podczas realizacji zadania, w wysokości do 10% wartości robót budowalnych objętych dokumentacją projektową.

3. Po otrzymaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, bez względu na wartość kosztorysową zadania rzeczowego, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem, zwołuje posiedzenie KOPI z udziałem przedstawicieli, o których mowa w § 29 ust. 4 i 5 oraz przedstawicieli wyspecjalizowanych służb lub instytucji, w celu dokonania oceny przedstawionej dokumentacji.

4. Przedstawiciela właściwej terytorialnie Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej nie powołuje się do składu KOPI w przypadku, gdy projekt budowlany wymagał uzgodnienia pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.

5. Inwestor dokonuje sprawdzenia prawidłowości dokonania uzgodnienia projektu budowlanego obiektu budowlanego w zakresie:

1) opatrzenia projektu odciskiem pieczęci i podpisem rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, potwierdzającego uzgodnienie projektu budowlanego, umieszczonego na częściach rysunkowych egzemplarzy projektu budowlanego przedstawiających:

a) rzut kondygnacji podstawowej obiektu budowlanego,

b) zagospodarowanie działki lub terenu, sporządzone na kopii mapy do celów projektowych;

2) weryfikacji potwierdzenia przekazania zawiadomienia o uzgodnieniu projektu budowlanego obiektu budowlanego szefowi Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej właściwemu dla miejsca lokalizacji inwestycji, zgodnie z zasadami określonymi w art. 6d ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 869).

6. Zgodność opracowania projektów wykonawczych poszczególnych branż w zakresie wykonania urządzeń przeciwpożarowych inwestor ocenia poprzez weryfikację uzgodnienia każdego urządzenia przeciwpożarowego z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, w zakresie opatrzenia pieczęcią rzutu kondygnacji podstawowej obiektu budowlanego.

7. Z posiedzenia KOPI, inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy, po uzgodnieniu z inwestorem – sporządza protokół.

8. W przypadku negatywnej oceny przedstawionej dokumentacji dokonanej przez KOPI, po otrzymaniu informacji o usunięciu stwierdzonych uchybień, zwołuje się ponownie posiedzenie KOPI, w celu dokonania powtórnej oceny dokumentacji.

9. Inwestor, a w przypadkach infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy – przesyła kopię protokołu z posiedzenia KOPI, w terminie 14 dni od dnia jego zatwierdzenia, organom, których przedstawiciele uczestniczyli w posiedzeniu.

10. Elementy składowe protokołu z posiedzenia KOPI określa załącznik Nr 23.

11. Zatwierdzony protokół, w którym dokonano pozytywnej oceny PI lub dokumentacji, jest podstawą do:

1) zatwierdzenia PI w przypadkach, gdy PI wymagał oceny przez KOPI;

2) akceptacji przez inwestora lub inwestora zastępczego:

a) projektu budowlanego,

b) zestawienia kosztów zadania.

12. Akceptacja projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania, zatwierdzenie PI, wymagają umieszczenia adnotacji:

1) „Zatwierdzam” – na stronie tytułowej PI oraz „Akceptuję” – na stronie tytułowej zestawienia kosztów zadania;

2) „Stwierdzam, że projekt budowlany spełnia wymagania określone w PI, a zastosowane technologie i rozwiązania mają ekonomiczne uzasadnienie oraz zapewniają wymaganą funkcjonalność i trwałość inwestycji” – na projekcie budowlanym inwestycji.

13. Przy adnotacjach umieszcza się stanowisko służbowe, stopień, imię i nazwisko osoby podpisującej, podpis wraz z datą podpisania oraz stosowną pieczęcią.

14. Po zatwierdzeniu PI, akceptacji zestawienia kosztów zadania lub zawarcia z wykonawcą umowy, inwestor, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW inwestor zastępczy w terminie 5 dni roboczych:

1) powiadamia beneficjenta oraz szefa (dowódcę, komendanta, dyrektora) instytucji sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora, a w przypadku infrastruktury ściśle powiązanej z pozyskiwanym SpW i przeznaczonej do jej montażu lub funkcjonowania SpW także sprawującej merytoryczny nadzór nad działalnością inwestora zastępczego oraz inwestora, o zaakceptowanej wartości szacunkowej, przybliżonej lub kosztorysowej wartości zadania, a także o dacie jej akceptacji;

2) występuje z wnioskiem, w trybie i na zasadach określonych w decyzji, o dokonanie stosownej zmiany właściwego centralnego planu rzeczowego.

15. W przypadku akceptacji aktualizacji zestawienia kosztów zadania ust. 10 stosuje się odpowiednio.