Wersja obowiązująca od 2015-10-01 do 2016-04-15
Do zadań realizowanych przez wszystkie biura, w zakresie ich właściwości, należy w szczególności:
1) współpraca z krajowymi i międzynarodowymi podmiotami policyjnymi i pozapolicyjnymi;
2) udzielanie informacji i konsultacji kierownikom jednostek organizacyjnych Policji i komórek organizacyjnych KGP;
3) organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników KGP;
4) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków, pozostających w zakresie właściwości biura;
5) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach szkód powstałych w biurze, wyrządzonych w mieniu Skarbu Państwa znajdującym się w zarządzie KGP;
6) upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań i narzędzi oraz dobrych praktyk sprzyjających podnoszeniu jakości i efektywności zadań KGP i innych jednostek organizacyjnych Policji;
7) opracowywanie analiz, informacji oraz innych materiałów;
8) monitorowanie zmian w przepisach prawa, inicjowanie prac legislacyjnych oraz opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych;
9) dostosowanie zakresu zadań biura do nowych rozwiązań prawnych wynikających ze zmiany przepisów pozostających w zakresie właściwości tego biura;
10) realizowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli;
11) uczestniczenie w procesie udostępniania informacji publicznej;
11a) [1] uczestniczenie w procesie rozpatrywania petycji złożonych do Komendanta Głównego Policji;
12) współdziałanie przy wykonywaniu zadań, w szczególności poprzez dokonywanie uzgodnień, przedstawianie opinii, udostępnianie materiałów i informacji, prowadzenie prac o charakterze interdyscyplinarnym oraz opracowywanie wspólnych stanowisk w określonych sprawach;
13) udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
14) prowadzenie postępowań administracyjnych, pozostających w zakresie właściwości biura;
15) administrowanie zbiorami danych oraz systemami teleinformatycznymi, zgodnie z odrębnymi przepisami;
16) opracowywanie i aktualizowanie procedur alarmowania policjantów i pracowników biura oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych;
17) wykonywanie zadań określonych w porozumieniach o współpracy zawartych przez Komendanta Głównego Policji;
18) przekazywanie do Biura Międzynarodowej Współpracy Policji informacji o funkcjonowaniu punktu, o którym mowa w § 2 ust. 4 pkt 10, oraz bieżące aktualizowanie informacji w tym zakresie;
19) organizowanie pracy biura poprzez:
a) obsługę kancelaryjno-biurową, administracyjno-gospodarczą i organizacyjno-kadrową we współpracy z właściwymi biurami KGP,
b) archiwizowanie dokumentacji zgromadzonej w biurze,
c) administrowanie sprzętem informatycznym, elektronicznym i kwatermistrzowskim w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
[1] § 14 pkt 11a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 29 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 września 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 78). Zmiana weszła w życie 1 października 2015 r.
Wersja obowiązująca od 2015-10-01 do 2016-04-15
Do zadań realizowanych przez wszystkie biura, w zakresie ich właściwości, należy w szczególności:
1) współpraca z krajowymi i międzynarodowymi podmiotami policyjnymi i pozapolicyjnymi;
2) udzielanie informacji i konsultacji kierownikom jednostek organizacyjnych Policji i komórek organizacyjnych KGP;
3) organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników KGP;
4) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków, pozostających w zakresie właściwości biura;
5) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach szkód powstałych w biurze, wyrządzonych w mieniu Skarbu Państwa znajdującym się w zarządzie KGP;
6) upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań i narzędzi oraz dobrych praktyk sprzyjających podnoszeniu jakości i efektywności zadań KGP i innych jednostek organizacyjnych Policji;
7) opracowywanie analiz, informacji oraz innych materiałów;
8) monitorowanie zmian w przepisach prawa, inicjowanie prac legislacyjnych oraz opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych;
9) dostosowanie zakresu zadań biura do nowych rozwiązań prawnych wynikających ze zmiany przepisów pozostających w zakresie właściwości tego biura;
10) realizowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli;
11) uczestniczenie w procesie udostępniania informacji publicznej;
11a) [1] uczestniczenie w procesie rozpatrywania petycji złożonych do Komendanta Głównego Policji;
12) współdziałanie przy wykonywaniu zadań, w szczególności poprzez dokonywanie uzgodnień, przedstawianie opinii, udostępnianie materiałów i informacji, prowadzenie prac o charakterze interdyscyplinarnym oraz opracowywanie wspólnych stanowisk w określonych sprawach;
13) udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
14) prowadzenie postępowań administracyjnych, pozostających w zakresie właściwości biura;
15) administrowanie zbiorami danych oraz systemami teleinformatycznymi, zgodnie z odrębnymi przepisami;
16) opracowywanie i aktualizowanie procedur alarmowania policjantów i pracowników biura oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych;
17) wykonywanie zadań określonych w porozumieniach o współpracy zawartych przez Komendanta Głównego Policji;
18) przekazywanie do Biura Międzynarodowej Współpracy Policji informacji o funkcjonowaniu punktu, o którym mowa w § 2 ust. 4 pkt 10, oraz bieżące aktualizowanie informacji w tym zakresie;
19) organizowanie pracy biura poprzez:
a) obsługę kancelaryjno-biurową, administracyjno-gospodarczą i organizacyjno-kadrową we współpracy z właściwymi biurami KGP,
b) archiwizowanie dokumentacji zgromadzonej w biurze,
c) administrowanie sprzętem informatycznym, elektronicznym i kwatermistrzowskim w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
[1] § 14 pkt 11a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 29 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 września 2015 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu Komendy Głównej Policji (Dz.U.KGP. poz. 78). Zmiana weszła w życie 1 października 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-04-17 do 2015-09-30
Do zadań realizowanych przez wszystkie biura, w zakresie ich właściwości, należy w szczególności:
1) współpraca z krajowymi i międzynarodowymi podmiotami policyjnymi i pozapolicyjnymi;
2) udzielanie informacji i konsultacji kierownikom jednostek organizacyjnych Policji i komórek organizacyjnych KGP;
3) organizowanie i prowadzenie doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników KGP;
4) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków, pozostających w zakresie właściwości biura;
5) prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach szkód powstałych w biurze, wyrządzonych w mieniu Skarbu Państwa znajdującym się w zarządzie KGP;
6) upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań i narzędzi oraz dobrych praktyk sprzyjających podnoszeniu jakości i efektywności zadań KGP i innych jednostek organizacyjnych Policji;
7) opracowywanie analiz, informacji oraz innych materiałów;
8) monitorowanie zmian w przepisach prawa, inicjowanie prac legislacyjnych oraz opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych;
9) dostosowanie zakresu zadań biura do nowych rozwiązań prawnych wynikających ze zmiany przepisów pozostających w zakresie właściwości tego biura;
10) realizowanie wniosków i zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli;
11) uczestniczenie w procesie udostępniania informacji publicznej;
12) współdziałanie przy wykonywaniu zadań, w szczególności poprzez dokonywanie uzgodnień, przedstawianie opinii, udostępnianie materiałów i informacji, prowadzenie prac o charakterze interdyscyplinarnym oraz opracowywanie wspólnych stanowisk w określonych sprawach;
13) udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
14) prowadzenie postępowań administracyjnych, pozostających w zakresie właściwości biura;
15) administrowanie zbiorami danych oraz systemami teleinformatycznymi, zgodnie z odrębnymi przepisami;
16) opracowywanie i aktualizowanie procedur alarmowania policjantów i pracowników biura oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych;
17) wykonywanie zadań określonych w porozumieniach o współpracy zawartych przez Komendanta Głównego Policji;
18) przekazywanie do Biura Międzynarodowej Współpracy Policji informacji o funkcjonowaniu punktu, o którym mowa w § 2 ust. 4 pkt 10, oraz bieżące aktualizowanie informacji w tym zakresie;
19) organizowanie pracy biura poprzez:
a) obsługę kancelaryjno-biurową, administracyjno-gospodarczą i organizacyjno-kadrową we współpracy z właściwymi biurami KGP,
b) archiwizowanie dokumentacji zgromadzonej w biurze,
c) administrowanie sprzętem informatycznym, elektronicznym i kwatermistrzowskim w zakresie określonym odrębnymi przepisami.