history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-05-18

Rozdział 5

Uzyskiwanie uprawnień pilotów BSPP

§ 12. [24] 1. Pilotem BSPP może być policjant lub pracownik Policji, który: [25]

1) [26] (uchylony)

2) [27] uzyskał certyfikat kompetencji pilota bezzałogowego statku powietrznego właściwy dla kategorii „szczególnej” zgodnej z rozporządzeniem 2019/947;

3) posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej pilota [28] BSP.

2. Koszty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej operatora BSP, o których mowa w ust. 1 pkt 3, pokrywane są z budżetu KGP.

3. [29] Koszty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być pokrywane również z innych środków, a w szczególności pozyskanych w ramach realizacji projektów i programów krajowych lub międzynarodowych oraz umów realizowanych przez jednostki Policji oraz KGP a także z budżetów własnych jednostek Policji.

[24] Tytuł rozdziału 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[25] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[26] § 12 ust. 1 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[27] § 12 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[28] § 12 ust. 1 pkt 3 brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[29] § 12 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

Wersja obowiązująca od 2022-05-18

Rozdział 5

Uzyskiwanie uprawnień pilotów BSPP

§ 12. [24] 1. Pilotem BSPP może być policjant lub pracownik Policji, który: [25]

1) [26] (uchylony)

2) [27] uzyskał certyfikat kompetencji pilota bezzałogowego statku powietrznego właściwy dla kategorii „szczególnej” zgodnej z rozporządzeniem 2019/947;

3) posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej pilota [28] BSP.

2. Koszty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej operatora BSP, o których mowa w ust. 1 pkt 3, pokrywane są z budżetu KGP.

3. [29] Koszty, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być pokrywane również z innych środków, a w szczególności pozyskanych w ramach realizacji projektów i programów krajowych lub międzynarodowych oraz umów realizowanych przez jednostki Policji oraz KGP a także z budżetów własnych jednostek Policji.

[24] Tytuł rozdziału 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[25] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[26] § 12 ust. 1 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[27] § 12 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 lit. a) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[28] § 12 ust. 1 pkt 3 brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

[29] § 12 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 8 lit. b) zarządzenia nr 75 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad użytkowania bezzałogowych statków powietrznych w Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 191). Zmiana weszła w życie 18 maja 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-11-06 do 2022-05-17

Rozdział 5

Uzyskiwanie uprawnień operatorów BSPP

§ 12.  1. Operatorem lub obserwatorem BSPP może być policjant lub pracownik Policji, który:

1) spełnia wymagania w zakresie sprawności psychicznej i fizycznej, potwierdzone orzeczeniem lotniczo-lekarskim, jeśli jest wymagane przepisami ustawy;

2) uzyskał świadectwo kwalifikacji operatora BSP;

3) posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej operatora BSP.

2. Koszty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej operatora BSP, o których mowa w ust. 1 pkt 3, pokrywane są z budżetu KGP.