Wersja obowiązująca od 2025.05.21

§ 106. 1. Komisja powołana w sposób określony w § 104 ust. 2–7 przed usunięciem informacji, w tym danych osobowych, dotyczących policjantów i pracowników Policji, przechowywanych w zbiorach danych SWOP przez okres krótszy niż termin przechowywania akt osobowych dotyczących policjantów i pracowników Policji, może przesłać wykaz informacji, w tym danych osobowych, wytypowanych do usunięcia, co do których nie ma podstaw ich dalszego przechowywania w zbiorach danych SWOP zgodnie z § 102 i 103, w celu oceny wpływu usunięcia wytypowanych do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, na integralność i spójność powiązanych z nimi informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w zbiorach danych SWOP:

1) kierownikowi właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki;

2) dyrektorowi biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki, w przypadku gdy komórka, o której mowa w pkt 1, nie dysponuje odpowiednią wiedzą, technikami programowymi lub innymi środkami technicznymi umożliwiającymi usuniecie danych osobowych ze SWOP w sposób określony w § 102 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679.

2. Kierownik właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki lub dyrektor biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki, do którego wpłynął wykaz, o którym mowa w ust. 1:

1) dokonuje oceny, o której mowa w tym przepisie, oraz opracowuje odpowiednie techniki programowe lub inne środki techniczne umożliwiające usunięcie informacji w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia otrzymania wykazu;

2) informuje w terminie, o którym mowa w pkt 1, komisję przesyłającą wykaz, o którym mowa w ust. 1, o możliwości usunięcia informacji, w tym danych osobowych, w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 lub o możliwości dokonania anonimizacji, o której mowa w § 103 ust. 4, zamiast usunięcia tych informacji, w tym danych osobowych.

3. Komisja, wyznaczona zgodnie z § 104 ust. 2–7, może zlecić kierownikowi właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki usunięcie wytypowanych przez tę komisję informacji, w tym danych osobowych, ze wskazanego zbioru danych SWOP, przy użyciu wykorzystywanych lub dostępnych w tej komórce technik programowych lub innych środków technicznych umożliwiających usunięcie informacji w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, w przypadku:

1) otrzymania informacji, o których mowa w ust. 2, albo nieotrzymania tych informacji w terminie, o którym mowa w ust. 2, lub

2) usuwania dużej ilości informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP, w tym przy użyciu technik programowych lub innych środków technicznych, niezależnie od kategorii danych osobowych przetwarzanych w zbiorach danych SWOP, o których mowa w § 5 ust. 1, i terminu ich przechowywania w tych zbiorach.

4. W przypadkach, o których mowa w ust. 3, kierownik właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki, który otrzymał zlecenie usunięcia informacji, w tym danych osobowych, dokonuje ich usunięcia zgodnie z otrzymanym zleceniem oraz w sposób określony w § 107 i odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, albo dokonuje ich anonimizacji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania zlecenia, a także powiadamia właściwą komisję zlecającą usunięcie informacji, o ich usunięciu albo dokonaniu anonimizacji oraz o sposobie usunięcia albo zanonimizowania tych informacji.

5. W przypadku, gdy właściwa terytorialnie lub rzeczowo komórka organizacyjna Policji właściwa w sprawach łączności i informatyki w KWP, KSP, CBŚP, CBZC, BSWP, Akademii Policji lub szkole policyjnej, która otrzymała zlecenie usunięcia informacji, w tym danych osobowych, o którym mowa w ust. 3, nie dysponuje odpowiednią wiedzą, technikami programowymi lub innymi środkami technicznymi umożliwiającymi usuniecie danych osobowych ze SWOP w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 przekazuje zlecenie dyrektorowi biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki w celu jego realizacji i informuje o tym właściwą komisję, która zleciła usunięcie tych danych.

6. Dyrektor biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki, po otrzymaniu zlecenia usunięcia danych osobowych zgodnie z ust. 5, dokonuje ich usunięcia, zgodnie z otrzymanym zleceniem oraz w sposób określony w § 107 i odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, albo dokonuje ich anonimizacji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania zlecenia, a także powiadamia właściwą komisję zlecającą usunięcie informacji, o ich usunięciu lub dokonaniu anonimizacji oraz o sposobie usunięcia albo zanonimizowania tych informacji.

7. Po otrzymaniu informacji, o których mowa w ust. 5 lub 6, komisja, która zleciła usunięcie informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP:

1) sprawdza czy informacje zostały usunięte albo zanonimizowane zgodnie z otrzymaną informacją, a w przypadku zlecenia usunięcia dużej ilości informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP może dokonać sprawdzenia wybranej ilości informacji, pozwalającej na zweryfikowanie, czy wytypowane do usunięcia kategorie lub rodzaje informacji, w tym danych osobowych, zostały usunięte albo zanonimizowane;

2) sporządza protokół usunięcia danych osobowych ze zbiorów danych SWOP oraz przedstawia ten protokół do zatwierdzenia zgodnie z § 105.

8. [89] W przypadku nieotrzymania informacji, o których mowa w ust. 5 lub 6, w terminie o którym mowa w tych przepisach lub w przypadku stwierdzenia przez komisję zlecającą usunięcie informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP, że wytypowane informacje, w tym dane osobowe, nie zostały usunięte albo zanonimizowane zgodnie ze zleceniem, o którym mowa w ust. 5 i 6, komisja informuje o tym administratora SWOP, administrującego zbiorem danych SWOP dyrektora biura KGP lub kierownika komórki organizacyjnej KGP, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 2–7, albo komendanta jednostki organizacyjnej Policji lub Dyrektora CLKP, o których mowa w § 10 ust. 3 i 4, uprawnionych do zatwierdzenia protokołu usunięcia danych osobowych ze zbiorów danych SWOP, zgodnie z właściwością określoną w § 105 ust. 1 i 2.

9. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 8, administrator SWOP lub kierownik uprawniony do zatwierdzenia protokołu usunięcia danych osobowych ze zbiorów danych SWOP, zgodnie z właściwością określoną w § 105 ust. 1 i 2, podejmuje odpowiednie działania w celu wyjaśnienia przyczyn niezrealizowania zlecenia usunięcia wytypowanych informacji, w tym danych osobowych, ze SWOP albo niedokonania ich anonimizacji oraz podejmuje odpowiednie czynności służbowe w celu wyciągnięcia związanych z tym konsekwencji niewykonania zlecenia przez kierownika, o którym mowa w ust. 5 i 6.

[89] § 106 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 33 zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.05.21

§ 106. 1. Komisja powołana w sposób określony w § 104 ust. 2–7 przed usunięciem informacji, w tym danych osobowych, dotyczących policjantów i pracowników Policji, przechowywanych w zbiorach danych SWOP przez okres krótszy niż termin przechowywania akt osobowych dotyczących policjantów i pracowników Policji, może przesłać wykaz informacji, w tym danych osobowych, wytypowanych do usunięcia, co do których nie ma podstaw ich dalszego przechowywania w zbiorach danych SWOP zgodnie z § 102 i 103, w celu oceny wpływu usunięcia wytypowanych do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, na integralność i spójność powiązanych z nimi informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w zbiorach danych SWOP:

1) kierownikowi właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki;

2) dyrektorowi biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki, w przypadku gdy komórka, o której mowa w pkt 1, nie dysponuje odpowiednią wiedzą, technikami programowymi lub innymi środkami technicznymi umożliwiającymi usuniecie danych osobowych ze SWOP w sposób określony w § 102 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679.

2. Kierownik właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki lub dyrektor biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki, do którego wpłynął wykaz, o którym mowa w ust. 1:

1) dokonuje oceny, o której mowa w tym przepisie, oraz opracowuje odpowiednie techniki programowe lub inne środki techniczne umożliwiające usunięcie informacji w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia otrzymania wykazu;

2) informuje w terminie, o którym mowa w pkt 1, komisję przesyłającą wykaz, o którym mowa w ust. 1, o możliwości usunięcia informacji, w tym danych osobowych, w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 lub o możliwości dokonania anonimizacji, o której mowa w § 103 ust. 4, zamiast usunięcia tych informacji, w tym danych osobowych.

3. Komisja, wyznaczona zgodnie z § 104 ust. 2–7, może zlecić kierownikowi właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki usunięcie wytypowanych przez tę komisję informacji, w tym danych osobowych, ze wskazanego zbioru danych SWOP, przy użyciu wykorzystywanych lub dostępnych w tej komórce technik programowych lub innych środków technicznych umożliwiających usunięcie informacji w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, w przypadku:

1) otrzymania informacji, o których mowa w ust. 2, albo nieotrzymania tych informacji w terminie, o którym mowa w ust. 2, lub

2) usuwania dużej ilości informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP, w tym przy użyciu technik programowych lub innych środków technicznych, niezależnie od kategorii danych osobowych przetwarzanych w zbiorach danych SWOP, o których mowa w § 5 ust. 1, i terminu ich przechowywania w tych zbiorach.

4. W przypadkach, o których mowa w ust. 3, kierownik właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki, który otrzymał zlecenie usunięcia informacji, w tym danych osobowych, dokonuje ich usunięcia zgodnie z otrzymanym zleceniem oraz w sposób określony w § 107 i odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, albo dokonuje ich anonimizacji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania zlecenia, a także powiadamia właściwą komisję zlecającą usunięcie informacji, o ich usunięciu albo dokonaniu anonimizacji oraz o sposobie usunięcia albo zanonimizowania tych informacji.

5. W przypadku, gdy właściwa terytorialnie lub rzeczowo komórka organizacyjna Policji właściwa w sprawach łączności i informatyki w KWP, KSP, CBŚP, CBZC, BSWP, Akademii Policji lub szkole policyjnej, która otrzymała zlecenie usunięcia informacji, w tym danych osobowych, o którym mowa w ust. 3, nie dysponuje odpowiednią wiedzą, technikami programowymi lub innymi środkami technicznymi umożliwiającymi usuniecie danych osobowych ze SWOP w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 przekazuje zlecenie dyrektorowi biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki w celu jego realizacji i informuje o tym właściwą komisję, która zleciła usunięcie tych danych.

6. Dyrektor biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki, po otrzymaniu zlecenia usunięcia danych osobowych zgodnie z ust. 5, dokonuje ich usunięcia, zgodnie z otrzymanym zleceniem oraz w sposób określony w § 107 i odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, albo dokonuje ich anonimizacji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania zlecenia, a także powiadamia właściwą komisję zlecającą usunięcie informacji, o ich usunięciu lub dokonaniu anonimizacji oraz o sposobie usunięcia albo zanonimizowania tych informacji.

7. Po otrzymaniu informacji, o których mowa w ust. 5 lub 6, komisja, która zleciła usunięcie informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP:

1) sprawdza czy informacje zostały usunięte albo zanonimizowane zgodnie z otrzymaną informacją, a w przypadku zlecenia usunięcia dużej ilości informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP może dokonać sprawdzenia wybranej ilości informacji, pozwalającej na zweryfikowanie, czy wytypowane do usunięcia kategorie lub rodzaje informacji, w tym danych osobowych, zostały usunięte albo zanonimizowane;

2) sporządza protokół usunięcia danych osobowych ze zbiorów danych SWOP oraz przedstawia ten protokół do zatwierdzenia zgodnie z § 105.

8. [89] W przypadku nieotrzymania informacji, o których mowa w ust. 5 lub 6, w terminie o którym mowa w tych przepisach lub w przypadku stwierdzenia przez komisję zlecającą usunięcie informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP, że wytypowane informacje, w tym dane osobowe, nie zostały usunięte albo zanonimizowane zgodnie ze zleceniem, o którym mowa w ust. 5 i 6, komisja informuje o tym administratora SWOP, administrującego zbiorem danych SWOP dyrektora biura KGP lub kierownika komórki organizacyjnej KGP, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 2–7, albo komendanta jednostki organizacyjnej Policji lub Dyrektora CLKP, o których mowa w § 10 ust. 3 i 4, uprawnionych do zatwierdzenia protokołu usunięcia danych osobowych ze zbiorów danych SWOP, zgodnie z właściwością określoną w § 105 ust. 1 i 2.

9. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 8, administrator SWOP lub kierownik uprawniony do zatwierdzenia protokołu usunięcia danych osobowych ze zbiorów danych SWOP, zgodnie z właściwością określoną w § 105 ust. 1 i 2, podejmuje odpowiednie działania w celu wyjaśnienia przyczyn niezrealizowania zlecenia usunięcia wytypowanych informacji, w tym danych osobowych, ze SWOP albo niedokonania ich anonimizacji oraz podejmuje odpowiednie czynności służbowe w celu wyciągnięcia związanych z tym konsekwencji niewykonania zlecenia przez kierownika, o którym mowa w ust. 5 i 6.

[89] § 106 ust. 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 33 zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.12.20 do 2025.05.20

§ 106. 1. Komisja powołana w sposób określony w § 104 ust. 2–7 przed usunięciem informacji, w tym danych osobowych, dotyczących policjantów i pracowników Policji, przechowywanych w zbiorach danych SWOP przez okres krótszy niż termin przechowywania akt osobowych dotyczących policjantów i pracowników Policji, może przesłać wykaz informacji, w tym danych osobowych, wytypowanych do usunięcia, co do których nie ma podstaw ich dalszego przechowywania w zbiorach danych SWOP zgodnie z § 102 i 103, w celu oceny wpływu usunięcia wytypowanych do usunięcia informacji, w tym danych osobowych, na integralność i spójność powiązanych z nimi informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w zbiorach danych SWOP:

1) kierownikowi właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki;

2) dyrektorowi biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki, w przypadku gdy komórka, o której mowa w pkt 1, nie dysponuje odpowiednią wiedzą, technikami programowymi lub innymi środkami technicznymi umożliwiającymi usuniecie danych osobowych ze SWOP w sposób określony w § 102 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679.

2. Kierownik właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki lub dyrektor biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki, do którego wpłynął wykaz, o którym mowa w ust. 1:

1) dokonuje oceny, o której mowa w tym przepisie, oraz opracowuje odpowiednie techniki programowe lub inne środki techniczne umożliwiające usunięcie informacji w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia otrzymania wykazu;

2) informuje w terminie, o którym mowa w pkt 1, komisję przesyłającą wykaz, o którym mowa w ust. 1, o możliwości usunięcia informacji, w tym danych osobowych, w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 lub o możliwości dokonania anonimizacji, o której mowa w § 103 ust. 4, zamiast usunięcia tych informacji, w tym danych osobowych.

3. Komisja, wyznaczona zgodnie z § 104 ust. 2–7, może zlecić kierownikowi właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki usunięcie wytypowanych przez tę komisję informacji, w tym danych osobowych, ze wskazanego zbioru danych SWOP, przy użyciu wykorzystywanych lub dostępnych w tej komórce technik programowych lub innych środków technicznych umożliwiających usunięcie informacji w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, w przypadku:

1) otrzymania informacji, o których mowa w ust. 2, albo nieotrzymania tych informacji w terminie, o którym mowa w ust. 2, lub

2) usuwania dużej ilości informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP, w tym przy użyciu technik programowych lub innych środków technicznych, niezależnie od kategorii danych osobowych przetwarzanych w zbiorach danych SWOP, o których mowa w § 5 ust. 1, i terminu ich przechowywania w tych zbiorach.

4. W przypadkach, o których mowa w ust. 3, kierownik właściwej terytorialnie i rzeczowo komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki, który otrzymał zlecenie usunięcia informacji, w tym danych osobowych, dokonuje ich usunięcia zgodnie z otrzymanym zleceniem oraz w sposób określony w § 107 i odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, albo dokonuje ich anonimizacji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania zlecenia, a także powiadamia właściwą komisję zlecającą usunięcie informacji, o ich usunięciu albo dokonaniu anonimizacji oraz o sposobie usunięcia albo zanonimizowania tych informacji.

5. W przypadku, gdy właściwa terytorialnie lub rzeczowo komórka organizacyjna Policji właściwa w sprawach łączności i informatyki w KWP, KSP, CBŚP, CBZC, BSWP, Akademii Policji lub szkole policyjnej, która otrzymała zlecenie usunięcia informacji, w tym danych osobowych, o którym mowa w ust. 3, nie dysponuje odpowiednią wiedzą, technikami programowymi lub innymi środkami technicznymi umożliwiającymi usuniecie danych osobowych ze SWOP w sposób określony w § 107 oraz odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 przekazuje zlecenie dyrektorowi biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki w celu jego realizacji i informuje o tym właściwą komisję, która zleciła usunięcie tych danych.

6. Dyrektor biura KGP właściwego w sprawach łączności i informatyki, po otrzymaniu zlecenia usunięcia danych osobowych zgodnie z ust. 5, dokonuje ich usunięcia, zgodnie z otrzymanym zleceniem oraz w sposób określony w § 107 i odpowiadający przepisom art. 5 ust. 1 lit. f rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679, albo dokonuje ich anonimizacji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania zlecenia, a także powiadamia właściwą komisję zlecającą usunięcie informacji, o ich usunięciu lub dokonaniu anonimizacji oraz o sposobie usunięcia albo zanonimizowania tych informacji.

7. Po otrzymaniu informacji, o których mowa w ust. 5 lub 6, komisja, która zleciła usunięcie informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP:

1) sprawdza czy informacje zostały usunięte albo zanonimizowane zgodnie z otrzymaną informacją, a w przypadku zlecenia usunięcia dużej ilości informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP może dokonać sprawdzenia wybranej ilości informacji, pozwalającej na zweryfikowanie, czy wytypowane do usunięcia kategorie lub rodzaje informacji, w tym danych osobowych, zostały usunięte albo zanonimizowane;

2) sporządza protokół usunięcia danych osobowych ze zbiorów danych SWOP oraz przedstawia ten protokół do zatwierdzenia zgodnie z § 105.

8. W przypadku nieotrzymania informacji, o których mowa w ust. 5 lub 6, w terminie o którym mowa w tych przepisach lub w przypadku stwierdzenia przez komisję zlecającą usunięcie informacji, w tym danych osobowych, ze zbiorów danych SWOP, że wytypowane informacje, w tym dane osobowe, nie zostały usunięte albo zanonimizowane zgodnie ze zleceniem, o którym mowa w ust. 5 i 6, komisja informuje o tym administratora SWOP, administrującego zbiorem danych SWOP dyrektora biura KGP lub kierownika komórki organizacyjnej KGP, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 2–6, albo komendanta jednostki organizacyjnej Policji lub Dyrektora CLKP, o których mowa w § 10 ust. 3 i 4, uprawnionych do zatwierdzenia protokołu usunięcia danych osobowych ze zbiorów danych SWOP, zgodnie z właściwością określoną w § 105 ust. 1 i 2.

9. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 8, administrator SWOP lub kierownik uprawniony do zatwierdzenia protokołu usunięcia danych osobowych ze zbiorów danych SWOP, zgodnie z właściwością określoną w § 105 ust. 1 i 2, podejmuje odpowiednie działania w celu wyjaśnienia przyczyn niezrealizowania zlecenia usunięcia wytypowanych informacji, w tym danych osobowych, ze SWOP albo niedokonania ich anonimizacji oraz podejmuje odpowiednie czynności służbowe w celu wyciągnięcia związanych z tym konsekwencji niewykonania zlecenia przez kierownika, o którym mowa w ust. 5 i 6.