Wersja obowiązująca od 2025.05.21

§ 32. 1. Uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP nadaje się na pisemny wniosek o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP złożony przez kierownika jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę policjant lub jest zatrudniony pracownik Policji, którego wniosek dotyczy.

2. Wniosek o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP zawiera:

1) imię (imiona) i nazwisko, stopień służbowy oraz identyfikator kadrowy policjanta lub pracownika Policji;

2) nazwę i siedzibę jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę policjant lub jest zatrudniony pracownik Policji, którego dotyczy wniosek, numer telefonu służbowego i adres służbowej poczty elektronicznej;

3) wnioskowaną datę nadania lub odebrania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP;

4) datę (dzień, miesiąc i rok) oraz miejscowość sporządzenia wniosku;

5) stanowisko służbowe policjanta lub pracownika Policji, którego dotyczy wniosek;

6) czas obowiązywania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP (czas nieoznaczony lub czas oznaczony ze wskazaniem daty (dzień, miesiąc, rok) upływu terminu obowiązywania uprawnienia);

7) wykaz zadań służbowych realizowanych przez policjanta lub pracownika Policji, którego wniosek dotyczy, mających wpływ na zakres uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP;

8) określenie indywidualnego zakresu nadawanych lub odbieranych uprawnień w zakresie określonym w § 27 ust. 2;

9) oświadczenie policjanta lub pracownika Policji, którego dotyczy wniosek, o:

a) odbyciu szkolenia, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 1,

b) zapoznaniu się z przepisami, o których mowa w § 45 ust. 1 pkt 2,

c) posiadaniu upoważnienia do przetwarzania danych osobowych policjantów, pracowników Policji oraz kandydatów do służby w Policji,

d) zobowiązaniu się do zachowania w poufności informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SWOP,

e) zobowiązaniu się do zapewnienia bezpieczeństwa informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SWOP, w tym ich ochrony przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz ich przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem

– opatrzone własnoręcznym, czytelnym podpisem tego policjanta lub pracownika Policji;

10) pieczątkę i podpis kierownika jednostki lub komórki organizacyjnej Policji wnioskującego o nadanie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP;

11) pieczątkę i podpis właściwego kierownika komórki organizacyjnej Policji uprawnionego do nadania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP zgodnie z właściwością określoną w § 28–31;

12) informacje dotyczące utworzenia konta i zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP, obejmujące: nazwę konta w SWOP, datę realizacji (dzień, miesiąc, rok), imię i nazwisko osoby wprowadzającej (administratora użytkowników) wraz z czytelnym, własnoręcznym podpisem tej osoby.

3. Wniosek o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP składa się do kierownika komórki organizacyjnej Policji, o którym mowa w § 28–30, zgodnie z jego właściwością do nadawania uprawnień określoną w tych przepisach oraz zgodnie z zasadami określonymi w § 31 ust. 1 dotyczącymi nadawania uprawnień osobno dla poszczególnych zbiorów danych SWOP i zbiorów SWOP lub zasadami określonymi w § 31 ust. 2 i 3 dotyczącymi nadawania jednego uprawnienia.

4. Uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP zostaje nadane z chwilą zatwierdzenia wniosku o nadanie uprawnienia albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP przez właściwego kierownika komórki organizacyjnej, o którym mowa w § 28–30, zgodnie z jego właściwością określoną w tych przepisach.

5. Kierownik komórki organizacyjnej Policji, o którym mowa w § 28–30, który nadał uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP, przekazuje to uprawnienie w celu założenia konta użytkownikowi SWOP, którego dotyczy nadane uprawnienie, oraz zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP zgodnie z zakresem nadanego uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP, z zastrzeżeniem ust. 5a: [43]

1) policjantowi lub pracownikowi Policji pełniącemu służbę lub wykonującemu pracę w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji wnioskodawcy, posiadającemu ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników pozwalające na zakładanie kont w SWOP i realizowanie uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP w zakresie, w jakim ma być zrealizowane uprawnienie dla użytkownika SWOP, którego dotyczy to uprawnienie, lub

2) policjantowi lub pracownikowi Policji pełniącemu służbę lub wykonującemu pracę w podległej mu komórce, posiadającemu ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników pozwalające na zakładanie kont w SWOP i realizowanie uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP w zakresie, w jakim ma być zrealizowane uprawnienie dla użytkownika SWOP, którego dotyczy to uprawnienie, lub

3) właściwemu terytorialnie i rzeczowo kierownikowi komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki, w celu zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP przez policjanta lub pracownika Policji z tej komórki posiadającego ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników lub innej funkcji uprawniającej do zakładania kont w SWOP i realizowania uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP.

5a. [44] Kierownik komórki organizacyjnej Policji, o którym mowa w § 28–30, który nadał uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zbiorze danych SWOP CRDK II, przekazuje to uprawnienie dyrektorowi biura KGP właściwego w sprawach doboru i szkolenia w celu założenia użytkownikowi SWOP, którego dotyczy nadane uprawnienie, konta w zbiorze danych SWOP CRDK II oraz zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP zgodnie z zakresem nadanego uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP w tym zbiorze danych SWOP przez policjanta lub pracownika Policji z tej komórki organizacyjnej KGP posiadającego ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników pozwalające na zakładanie i blokowanie kont w SWOP w zbiorze danych SWOP CRDK II i realizowanie uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP w zakresie, w jakim ma być zrealizowane uprawnienie dla użytkownika SWOP, którego dotyczy to uprawnienie.

6. Nadane uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP podlega niezwłocznej realizacji. Wnioski niezatwierdzone z powodu braków formalnych lub ocenione jako nieuzasadnione zwraca się wnioskodawcy.

7. [45] Policjant lub pracownik Policji pełniący służbę lub wykonujący pracę w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji, o której mowa w ust. 5 i 5a, posiadający uprawnienia administratora użytkowników, o których mowa w tych przepisach, który zrealizował uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP zgodnie z nadanym uprawnieniem do przetwarzania informacji w SWOP, dokonuje adnotacji na tym uprawnieniu o jego zrealizowaniu oraz przekazuje egzemplarz nr 1 uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP użytkownikowi SWOP, którego dotyczy to uprawnienie, a egzemplarz nr 2 tego uprawnienia pozostawia w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji, w której pełni służbę lub wykonuje pracę w celach ewidencyjnych.

8. Kierownik komórki organizacyjnej właściwej w sprawach łączności i informatyki, o którym mowa w ust. 5 pkt 3, któremu zostało przekazane zgodnie z właściwością nadane uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP, w celu założenia konta użytkownikowi SWOP lub zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP nie może odmówić realizacji tych czynności.

9. Do odbierania uprawnień do przetwarzania informacji w SWOP stosuje się odpowiednio przepisy § 27–31 oraz przepisy ust. 1–8, z tym że we wniosku o odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP nie zamieszcza się informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6, 7 i 9.

10. Wzór wniosku o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP określa załącznik nr 3 do zarządzenia.

[43] § 32 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 lit. a) zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

[44] § 32 ust. 5a dodany przez § 1 pkt 12 lit. b) zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

[45] § 32 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 lit. c) zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.05.21

§ 32. 1. Uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP nadaje się na pisemny wniosek o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP złożony przez kierownika jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę policjant lub jest zatrudniony pracownik Policji, którego wniosek dotyczy.

2. Wniosek o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP zawiera:

1) imię (imiona) i nazwisko, stopień służbowy oraz identyfikator kadrowy policjanta lub pracownika Policji;

2) nazwę i siedzibę jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę policjant lub jest zatrudniony pracownik Policji, którego dotyczy wniosek, numer telefonu służbowego i adres służbowej poczty elektronicznej;

3) wnioskowaną datę nadania lub odebrania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP;

4) datę (dzień, miesiąc i rok) oraz miejscowość sporządzenia wniosku;

5) stanowisko służbowe policjanta lub pracownika Policji, którego dotyczy wniosek;

6) czas obowiązywania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP (czas nieoznaczony lub czas oznaczony ze wskazaniem daty (dzień, miesiąc, rok) upływu terminu obowiązywania uprawnienia);

7) wykaz zadań służbowych realizowanych przez policjanta lub pracownika Policji, którego wniosek dotyczy, mających wpływ na zakres uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP;

8) określenie indywidualnego zakresu nadawanych lub odbieranych uprawnień w zakresie określonym w § 27 ust. 2;

9) oświadczenie policjanta lub pracownika Policji, którego dotyczy wniosek, o:

a) odbyciu szkolenia, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 1,

b) zapoznaniu się z przepisami, o których mowa w § 45 ust. 1 pkt 2,

c) posiadaniu upoważnienia do przetwarzania danych osobowych policjantów, pracowników Policji oraz kandydatów do służby w Policji,

d) zobowiązaniu się do zachowania w poufności informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SWOP,

e) zobowiązaniu się do zapewnienia bezpieczeństwa informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SWOP, w tym ich ochrony przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz ich przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem

– opatrzone własnoręcznym, czytelnym podpisem tego policjanta lub pracownika Policji;

10) pieczątkę i podpis kierownika jednostki lub komórki organizacyjnej Policji wnioskującego o nadanie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP;

11) pieczątkę i podpis właściwego kierownika komórki organizacyjnej Policji uprawnionego do nadania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP zgodnie z właściwością określoną w § 28–31;

12) informacje dotyczące utworzenia konta i zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP, obejmujące: nazwę konta w SWOP, datę realizacji (dzień, miesiąc, rok), imię i nazwisko osoby wprowadzającej (administratora użytkowników) wraz z czytelnym, własnoręcznym podpisem tej osoby.

3. Wniosek o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP składa się do kierownika komórki organizacyjnej Policji, o którym mowa w § 28–30, zgodnie z jego właściwością do nadawania uprawnień określoną w tych przepisach oraz zgodnie z zasadami określonymi w § 31 ust. 1 dotyczącymi nadawania uprawnień osobno dla poszczególnych zbiorów danych SWOP i zbiorów SWOP lub zasadami określonymi w § 31 ust. 2 i 3 dotyczącymi nadawania jednego uprawnienia.

4. Uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP zostaje nadane z chwilą zatwierdzenia wniosku o nadanie uprawnienia albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP przez właściwego kierownika komórki organizacyjnej, o którym mowa w § 28–30, zgodnie z jego właściwością określoną w tych przepisach.

5. Kierownik komórki organizacyjnej Policji, o którym mowa w § 28–30, który nadał uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP, przekazuje to uprawnienie w celu założenia konta użytkownikowi SWOP, którego dotyczy nadane uprawnienie, oraz zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP zgodnie z zakresem nadanego uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP, z zastrzeżeniem ust. 5a: [43]

1) policjantowi lub pracownikowi Policji pełniącemu służbę lub wykonującemu pracę w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji wnioskodawcy, posiadającemu ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników pozwalające na zakładanie kont w SWOP i realizowanie uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP w zakresie, w jakim ma być zrealizowane uprawnienie dla użytkownika SWOP, którego dotyczy to uprawnienie, lub

2) policjantowi lub pracownikowi Policji pełniącemu służbę lub wykonującemu pracę w podległej mu komórce, posiadającemu ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników pozwalające na zakładanie kont w SWOP i realizowanie uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP w zakresie, w jakim ma być zrealizowane uprawnienie dla użytkownika SWOP, którego dotyczy to uprawnienie, lub

3) właściwemu terytorialnie i rzeczowo kierownikowi komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki, w celu zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP przez policjanta lub pracownika Policji z tej komórki posiadającego ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników lub innej funkcji uprawniającej do zakładania kont w SWOP i realizowania uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP.

5a. [44] Kierownik komórki organizacyjnej Policji, o którym mowa w § 28–30, który nadał uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zbiorze danych SWOP CRDK II, przekazuje to uprawnienie dyrektorowi biura KGP właściwego w sprawach doboru i szkolenia w celu założenia użytkownikowi SWOP, którego dotyczy nadane uprawnienie, konta w zbiorze danych SWOP CRDK II oraz zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP zgodnie z zakresem nadanego uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP w tym zbiorze danych SWOP przez policjanta lub pracownika Policji z tej komórki organizacyjnej KGP posiadającego ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników pozwalające na zakładanie i blokowanie kont w SWOP w zbiorze danych SWOP CRDK II i realizowanie uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP w zakresie, w jakim ma być zrealizowane uprawnienie dla użytkownika SWOP, którego dotyczy to uprawnienie.

6. Nadane uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP podlega niezwłocznej realizacji. Wnioski niezatwierdzone z powodu braków formalnych lub ocenione jako nieuzasadnione zwraca się wnioskodawcy.

7. [45] Policjant lub pracownik Policji pełniący służbę lub wykonujący pracę w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji, o której mowa w ust. 5 i 5a, posiadający uprawnienia administratora użytkowników, o których mowa w tych przepisach, który zrealizował uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP zgodnie z nadanym uprawnieniem do przetwarzania informacji w SWOP, dokonuje adnotacji na tym uprawnieniu o jego zrealizowaniu oraz przekazuje egzemplarz nr 1 uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP użytkownikowi SWOP, którego dotyczy to uprawnienie, a egzemplarz nr 2 tego uprawnienia pozostawia w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji, w której pełni służbę lub wykonuje pracę w celach ewidencyjnych.

8. Kierownik komórki organizacyjnej właściwej w sprawach łączności i informatyki, o którym mowa w ust. 5 pkt 3, któremu zostało przekazane zgodnie z właściwością nadane uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP, w celu założenia konta użytkownikowi SWOP lub zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP nie może odmówić realizacji tych czynności.

9. Do odbierania uprawnień do przetwarzania informacji w SWOP stosuje się odpowiednio przepisy § 27–31 oraz przepisy ust. 1–8, z tym że we wniosku o odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP nie zamieszcza się informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6, 7 i 9.

10. Wzór wniosku o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP określa załącznik nr 3 do zarządzenia.

[43] § 32 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 lit. a) zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

[44] § 32 ust. 5a dodany przez § 1 pkt 12 lit. b) zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

[45] § 32 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 lit. c) zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.12.20 do 2025.05.20

§ 32. 1. Uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP nadaje się na pisemny wniosek o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP złożony przez kierownika jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę policjant lub jest zatrudniony pracownik Policji, którego wniosek dotyczy.

2. Wniosek o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP zawiera:

1) imię (imiona) i nazwisko, stopień służbowy oraz identyfikator kadrowy policjanta lub pracownika Policji;

2) nazwę i siedzibę jednostki lub komórki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę policjant lub jest zatrudniony pracownik Policji, którego dotyczy wniosek, numer telefonu służbowego i adres służbowej poczty elektronicznej;

3) wnioskowaną datę nadania lub odebrania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP;

4) datę (dzień, miesiąc i rok) oraz miejscowość sporządzenia wniosku;

5) stanowisko służbowe policjanta lub pracownika Policji, którego dotyczy wniosek;

6) czas obowiązywania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP (czas nieoznaczony lub czas oznaczony ze wskazaniem daty (dzień, miesiąc, rok) upływu terminu obowiązywania uprawnienia);

7) wykaz zadań służbowych realizowanych przez policjanta lub pracownika Policji, którego wniosek dotyczy, mających wpływ na zakres uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP;

8) określenie indywidualnego zakresu nadawanych lub odbieranych uprawnień w zakresie określonym w § 27 ust. 2;

9) oświadczenie policjanta lub pracownika Policji, którego dotyczy wniosek, o:

a) odbyciu szkolenia, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 1,

b) zapoznaniu się z przepisami, o których mowa w § 45 ust. 1 pkt 2,

c) posiadaniu upoważnienia do przetwarzania danych osobowych policjantów, pracowników Policji oraz kandydatów do służby w Policji,

d) zobowiązaniu się do zachowania w poufności informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SWOP,

e) zobowiązaniu się do zapewnienia bezpieczeństwa informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w SWOP, w tym ich ochrony przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz ich przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem

– opatrzone własnoręcznym, czytelnym podpisem tego policjanta lub pracownika Policji;

10) pieczątkę i podpis kierownika jednostki lub komórki organizacyjnej Policji wnioskującego o nadanie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP;

11) pieczątkę i podpis właściwego kierownika komórki organizacyjnej Policji uprawnionego do nadania uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP zgodnie z właściwością określoną w § 28–31;

12) informacje dotyczące utworzenia konta i zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP, obejmujące: nazwę konta w SWOP, datę realizacji (dzień, miesiąc, rok), imię i nazwisko osoby wprowadzającej (administratora użytkowników) wraz z czytelnym, własnoręcznym podpisem tej osoby.

3. Wniosek o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP składa się do kierownika komórki organizacyjnej Policji, o którym mowa w § 28–30, zgodnie z jego właściwością do nadawania uprawnień określoną w tych przepisach oraz zgodnie z zasadami określonymi w § 31 ust. 1 dotyczącymi nadawania uprawnień osobno dla poszczególnych zbiorów danych SWOP i zbiorów SWOP lub zasadami określonymi w § 31 ust. 2 i 3 dotyczącymi nadawania jednego uprawnienia.

4. Uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP zostaje nadane z chwilą zatwierdzenia wniosku o nadanie uprawnienia albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP przez właściwego kierownika komórki organizacyjnej, o którym mowa w § 28–30, zgodnie z jego właściwością określoną w tych przepisach.

5. Kierownik komórki organizacyjnej Policji, o którym mowa w § 28–30, który nadał uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP, przekazuje to uprawnienie w celu założenia konta użytkownikowi SWOP, którego dotyczy nadane uprawnienie, oraz zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP zgodnie z zakresem nadanego uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP:

1) policjantowi lub pracownikowi Policji pełniącemu służbę lub wykonującemu pracę w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji wnioskodawcy, posiadającemu ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników pozwalające na zakładanie kont w SWOP i realizowanie uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP w zakresie, w jakim ma być zrealizowane uprawnienie dla użytkownika SWOP, którego dotyczy to uprawnienie, lub

2) policjantowi lub pracownikowi Policji pełniącemu służbę lub wykonującemu pracę w podległej mu komórce, posiadającemu ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników pozwalające na zakładanie kont w SWOP i realizowanie uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP w zakresie, w jakim ma być zrealizowane uprawnienie dla użytkownika SWOP, którego dotyczy to uprawnienie, lub

3) właściwemu terytorialnie i rzeczowo kierownikowi komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach łączności i informatyki, w celu zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP przez policjanta lub pracownika Policji z tej komórki posiadającego ważne uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP w zakresie funkcji administratora użytkowników lub innej funkcji uprawniającej do zakładania kont w SWOP i realizowania uprawnień w systemie teleinformatycznym SWOP.

6. Nadane uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP podlega niezwłocznej realizacji. Wnioski niezatwierdzone z powodu braków formalnych lub ocenione jako nieuzasadnione zwraca się wnioskodawcy.

7. Policjant lub pracownik Policji pełniący służbę lub wykonujący pracę w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji, o której mowa w ust. 5, posiadający uprawnienia administratora użytkowników, o których mowa w tych przepisach, który zrealizował uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP zgodnie z nadanym uprawnieniem do przetwarzania informacji w SWOP, dokonuje adnotacji na tym uprawnieniu o jego zrealizowaniu oraz przekazuje egzemplarz nr 1 uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP użytkownikowi SWOP, którego dotyczy to uprawienie, a egzemplarz nr 2 tego uprawnienia pozostawia w jednostce lub komórce organizacyjnej Policji, w której pełni służbę lub wykonuje pracę w celach ewidencyjnych.

8. Kierownik komórki organizacyjnej właściwej w sprawach łączności i informatyki, o którym mowa w ust. 5 pkt 3, któremu zostało przekazane zgodnie z właściwością nadane uprawnienie do przetwarzania informacji w SWOP, w celu założenia konta użytkownikowi SWOP lub zrealizowania uprawnienia w systemie teleinformatycznym SWOP nie może odmówić realizacji tych czynności.

9. Do odbierania uprawnień do przetwarzania informacji w SWOP stosuje się odpowiednio przepisy § 27–31 oraz przepisy ust. 1–8, z tym że we wniosku o odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP nie zamieszcza się informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6, 7 i 9.

10. Wzór wniosku o nadanie albo odebranie uprawnienia do przetwarzania informacji w SWOP określa załącznik nr 3 do zarządzenia.