Wersja obowiązująca od 2025.05.21

§ 41. 1 Zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w zbiorze danych SWOP CRDK II, zwane dalej „zleceniem wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II” składa się lub przesyła na piśmie za pomocą faksu lub służbowych środków komunikacji elektronicznej kierownikowi komórki organizacyjnej właściwej w sprawach doboru:

1) KWP lub KSP – w zakresie zleceń, o których mowa w ust. 2 pkt 1;

2) KGP – w zakresie zleceń, o których mowa w ust. 2 pkt 2.

2. Zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II w zakresie:

1) operacji przetwarzania obejmujących rejestrowanie, modyfikowanie danych osobowych, sprawdzenie (przeglądanie), weryfikowanie (typowanie, selekcjonowanie, analizowanie) oraz udostępnianie wykonuje się odpowiednio w sposób określony w § 40;

2) operacji przetwarzania obejmujących modyfikowanie informacji niezawierających danych osobowych i usuwanie informacji, w tym danych osobowych, wykonuje się na zasadach i w sposób określony w ust. 3– 6.

3. Zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II, o których mowa w ust. 2 pkt 2, składa się w postaci protokołu modyfikacji lub usunięcia informacji w SWOP CRDK II zawierającego:

1) dane policjanta lub pracownika Policji zlecającego wykonanie modyfikacji lub usunięcia, obejmujące:

a) imię (imiona) i nazwisko oraz stopień służbowy,

b) identyfikator kadrowy,

c) zajmowane stanowisko służbowe,

d) nazwę jednostki i komórki organizacyjnej Policji miejsca pełnienia służby lub wykonywania pracy,

e) numer telefonu służbowego oraz adres służbowej poczty elektronicznej;

2) wskazanie rodzaju operacji przetwarzania informacji, której dotyczy zlecenie, w zakresie określonym w § 78 ust. 1 pkt 2 i 7;

3) wskazanie zakresu lub rodzaju informacji, w tym danych osobowych, których dotyczy zlecona operacja usunięcia lub rodzaju informacji, których dotyczy zlecona operacja modyfikacji;

4) w przypadku zlecenia operacji modyfikacji – wskazanie zakresu modyfikacji informacji w SWOP CRDK II;

5) wskazanie przyczyny wnioskowanych zmian;

6) datę (dzień, miesiąc, rok) i miejscowość zlecenia oraz podpis osoby zlecającej wykonanie operacji;

7) datę (dzień, miesiąc, rok) i podpis kierownika komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach doboru;

8) dane policjanta lub pracownika Policji wykonującego operację przetwarzania w zakresie modyfikacji lub usunięcia informacji, w tym danych osobowych, ze SWOP CRDK II, obejmujące: imię (imiona), nazwisko, stopień służbowy, identyfikator kadrowy oraz nazwę jednostki i komórki organizacyjnej Policji miejsca pełnienia służby lub wykonywania pracy;

9) datę (dzień, miesiąc, rok) i miejscowość oraz podpis osoby, o której mowa w pkt 8;

10) w przypadku usunięcia danych osobowych kandydata do służby w Policji – datę i podpis dyrektora biura KGP właściwego w sprawach kadrowych lub upoważnionego przez niego w tym zakresie kierownika podległej mu komórki organizacyjnej.

4. [52] W odpowiedzi na zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II użytkownik SWOP lub inna uprawniona osoba z biura KGP właściwego w sprawach doboru i szkolenia przekazuje informacje o realizacji zleconej operacji.

5. W przypadku gdy zlecenie operacji przetwarzania zawiera braki formalne lub budzi wątpliwości co do zgodności z prawem lub zasadności przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, ze SWOP, kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach doboru realizującej zlecenie zwraca je zlecającemu w celu uzupełnienia odpowiednio braków formalnych, podstaw prawnych lub wskazania zasadności przetwarzania zleconych informacji. Zlecenie nieuzupełnione w zakresie braków formalnych, niezasadne lub niespełniające warunku zgodności z prawem nie podlega realizacji.

6. Do realizacji zlecenia wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II przepis § 40 ust. 5 stosuje się odpowiednio.

7. Zrealizowane zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP (protokół modyfikacji lub usunięcia informacji w SWOP CRDK II), po uzupełnieniu danych, o których mowa w ust. 2 pkt 8 i 9, przez policjanta lub pracownika Policji realizującego zleconą operację przetwarzania bezpośrednio w systemie teleinformatycznym SWOP pozostawia się i przechowuje w komórce organizacyjnej Policji, w której zrealizowano to zlecenie przez okres nie krótszy niż 5 lat, w celach związanych z kontrolą i nadzorem służbowym, o których mowa w § 94.

8. Wzór protokołu modyfikacji lub usunięcia informacji w SWOP CRDK II określa załącznik nr 6 do zarządzenia.

[52] § 41 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.05.21

§ 41. 1 Zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w zbiorze danych SWOP CRDK II, zwane dalej „zleceniem wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II” składa się lub przesyła na piśmie za pomocą faksu lub służbowych środków komunikacji elektronicznej kierownikowi komórki organizacyjnej właściwej w sprawach doboru:

1) KWP lub KSP – w zakresie zleceń, o których mowa w ust. 2 pkt 1;

2) KGP – w zakresie zleceń, o których mowa w ust. 2 pkt 2.

2. Zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II w zakresie:

1) operacji przetwarzania obejmujących rejestrowanie, modyfikowanie danych osobowych, sprawdzenie (przeglądanie), weryfikowanie (typowanie, selekcjonowanie, analizowanie) oraz udostępnianie wykonuje się odpowiednio w sposób określony w § 40;

2) operacji przetwarzania obejmujących modyfikowanie informacji niezawierających danych osobowych i usuwanie informacji, w tym danych osobowych, wykonuje się na zasadach i w sposób określony w ust. 3– 6.

3. Zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II, o których mowa w ust. 2 pkt 2, składa się w postaci protokołu modyfikacji lub usunięcia informacji w SWOP CRDK II zawierającego:

1) dane policjanta lub pracownika Policji zlecającego wykonanie modyfikacji lub usunięcia, obejmujące:

a) imię (imiona) i nazwisko oraz stopień służbowy,

b) identyfikator kadrowy,

c) zajmowane stanowisko służbowe,

d) nazwę jednostki i komórki organizacyjnej Policji miejsca pełnienia służby lub wykonywania pracy,

e) numer telefonu służbowego oraz adres służbowej poczty elektronicznej;

2) wskazanie rodzaju operacji przetwarzania informacji, której dotyczy zlecenie, w zakresie określonym w § 78 ust. 1 pkt 2 i 7;

3) wskazanie zakresu lub rodzaju informacji, w tym danych osobowych, których dotyczy zlecona operacja usunięcia lub rodzaju informacji, których dotyczy zlecona operacja modyfikacji;

4) w przypadku zlecenia operacji modyfikacji – wskazanie zakresu modyfikacji informacji w SWOP CRDK II;

5) wskazanie przyczyny wnioskowanych zmian;

6) datę (dzień, miesiąc, rok) i miejscowość zlecenia oraz podpis osoby zlecającej wykonanie operacji;

7) datę (dzień, miesiąc, rok) i podpis kierownika komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach doboru;

8) dane policjanta lub pracownika Policji wykonującego operację przetwarzania w zakresie modyfikacji lub usunięcia informacji, w tym danych osobowych, ze SWOP CRDK II, obejmujące: imię (imiona), nazwisko, stopień służbowy, identyfikator kadrowy oraz nazwę jednostki i komórki organizacyjnej Policji miejsca pełnienia służby lub wykonywania pracy;

9) datę (dzień, miesiąc, rok) i miejscowość oraz podpis osoby, o której mowa w pkt 8;

10) w przypadku usunięcia danych osobowych kandydata do służby w Policji – datę i podpis dyrektora biura KGP właściwego w sprawach kadrowych lub upoważnionego przez niego w tym zakresie kierownika podległej mu komórki organizacyjnej.

4. [52] W odpowiedzi na zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II użytkownik SWOP lub inna uprawniona osoba z biura KGP właściwego w sprawach doboru i szkolenia przekazuje informacje o realizacji zleconej operacji.

5. W przypadku gdy zlecenie operacji przetwarzania zawiera braki formalne lub budzi wątpliwości co do zgodności z prawem lub zasadności przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, ze SWOP, kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach doboru realizującej zlecenie zwraca je zlecającemu w celu uzupełnienia odpowiednio braków formalnych, podstaw prawnych lub wskazania zasadności przetwarzania zleconych informacji. Zlecenie nieuzupełnione w zakresie braków formalnych, niezasadne lub niespełniające warunku zgodności z prawem nie podlega realizacji.

6. Do realizacji zlecenia wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II przepis § 40 ust. 5 stosuje się odpowiednio.

7. Zrealizowane zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP (protokół modyfikacji lub usunięcia informacji w SWOP CRDK II), po uzupełnieniu danych, o których mowa w ust. 2 pkt 8 i 9, przez policjanta lub pracownika Policji realizującego zleconą operację przetwarzania bezpośrednio w systemie teleinformatycznym SWOP pozostawia się i przechowuje w komórce organizacyjnej Policji, w której zrealizowano to zlecenie przez okres nie krótszy niż 5 lat, w celach związanych z kontrolą i nadzorem służbowym, o których mowa w § 94.

8. Wzór protokołu modyfikacji lub usunięcia informacji w SWOP CRDK II określa załącznik nr 6 do zarządzenia.

[52] § 41 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 16 zarządzenia nr 17 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 kwietnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie Systemu Wspomagania Obsługi Policji (Dz.Urz.KGP. poz. 32). Zmiana weszła w życie 21 maja 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023.12.20 do 2025.05.20

§ 41. 1 Zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w zbiorze danych SWOP CRDK II, zwane dalej „zleceniem wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II” składa się lub przesyła na piśmie za pomocą faksu lub służbowych środków komunikacji elektronicznej kierownikowi komórki organizacyjnej właściwej w sprawach doboru:

1) KWP lub KSP – w zakresie zleceń, o których mowa w ust. 2 pkt 1;

2) KGP – w zakresie zleceń, o których mowa w ust. 2 pkt 2.

2. Zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II w zakresie:

1) operacji przetwarzania obejmujących rejestrowanie, modyfikowanie danych osobowych, sprawdzenie (przeglądanie), weryfikowanie (typowanie, selekcjonowanie, analizowanie) oraz udostępnianie wykonuje się odpowiednio w sposób określony w § 40;

2) operacji przetwarzania obejmujących modyfikowanie informacji niezawierających danych osobowych i usuwanie informacji, w tym danych osobowych, wykonuje się na zasadach i w sposób określony w ust. 3– 6.

3. Zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II, o których mowa w ust. 2 pkt 2, składa się w postaci protokołu modyfikacji lub usunięcia informacji w SWOP CRDK II zawierającego:

1) dane policjanta lub pracownika Policji zlecającego wykonanie modyfikacji lub usunięcia, obejmujące:

a) imię (imiona) i nazwisko oraz stopień służbowy,

b) identyfikator kadrowy,

c) zajmowane stanowisko służbowe,

d) nazwę jednostki i komórki organizacyjnej Policji miejsca pełnienia służby lub wykonywania pracy,

e) numer telefonu służbowego oraz adres służbowej poczty elektronicznej;

2) wskazanie rodzaju operacji przetwarzania informacji, której dotyczy zlecenie, w zakresie określonym w § 78 ust. 1 pkt 2 i 7;

3) wskazanie zakresu lub rodzaju informacji, w tym danych osobowych, których dotyczy zlecona operacja usunięcia lub rodzaju informacji, których dotyczy zlecona operacja modyfikacji;

4) w przypadku zlecenia operacji modyfikacji – wskazanie zakresu modyfikacji informacji w SWOP CRDK II;

5) wskazanie przyczyny wnioskowanych zmian;

6) datę (dzień, miesiąc, rok) i miejscowość zlecenia oraz podpis osoby zlecającej wykonanie operacji;

7) datę (dzień, miesiąc, rok) i podpis kierownika komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach doboru;

8) dane policjanta lub pracownika Policji wykonującego operację przetwarzania w zakresie modyfikacji lub usunięcia informacji, w tym danych osobowych, ze SWOP CRDK II, obejmujące: imię (imiona), nazwisko, stopień służbowy, identyfikator kadrowy oraz nazwę jednostki i komórki organizacyjnej Policji miejsca pełnienia służby lub wykonywania pracy;

9) datę (dzień, miesiąc, rok) i miejscowość oraz podpis osoby, o której mowa w pkt 8;

10) w przypadku usunięcia danych osobowych kandydata do służby w Policji – datę i podpis dyrektora biura KGP właściwego w sprawach kadrowych lub upoważnionego przez niego w tym zakresie kierownika podległej mu komórki organizacyjnej.

4. W odpowiedzi na zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II użytkownik SWOP lub inna uprawniona osoba z biura KGP właściwego w sprawach kadrowych przekazuje informacje o realizacji zleconej operacji.

5. W przypadku gdy zlecenie operacji przetwarzania zawiera braki formalne lub budzi wątpliwości co do zgodności z prawem lub zasadności przetwarzania informacji, w tym danych osobowych, ze SWOP, kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej w sprawach doboru realizującej zlecenie zwraca je zlecającemu w celu uzupełnienia odpowiednio braków formalnych, podstaw prawnych lub wskazania zasadności przetwarzania zleconych informacji. Zlecenie nieuzupełnione w zakresie braków formalnych, niezasadne lub niespełniające warunku zgodności z prawem nie podlega realizacji.

6. Do realizacji zlecenia wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP CRDK II przepis § 40 ust. 5 stosuje się odpowiednio.

7. Zrealizowane zlecenie wykonania operacji przetwarzania informacji w SWOP (protokół modyfikacji lub usunięcia informacji w SWOP CRDK II), po uzupełnieniu danych, o których mowa w ust. 2 pkt 8 i 9, przez policjanta lub pracownika Policji realizującego zleconą operację przetwarzania bezpośrednio w systemie teleinformatycznym SWOP pozostawia się i przechowuje w komórce organizacyjnej Policji, w której zrealizowano to zlecenie przez okres nie krótszy niż 5 lat, w celach związanych z kontrolą i nadzorem służbowym, o których mowa w § 94.

8. Wzór protokołu modyfikacji lub usunięcia informacji w SWOP CRDK II określa załącznik nr 6 do zarządzenia.