Wersja obowiązująca od 2025.03.02

§ 3. 1. Osoba zatrudniona w GDOŚ, która w związku z realizacją obowiązków służbowych:

1) stwierdzi wystąpienie w GDOŚ lub w rdoś sytuacji kryzysowej lub

2) stwierdzi wystąpienie w GDOŚ lub w rdoś zagrożenia wystąpienia sytuacji kryzysowej, lub

3) otrzyma informację o wystąpieniu w GDOŚ lub w rdoś sytuacji kryzysowej lub zagrożenia jej wystąpienia

– jest zobowiązana niezwłocznie przekazać kierującemu komórką organizacyjną GDOŚ, w której jest zatrudniona, oraz pracownikowi do spraw zarządzania kryzysowego informację o tym fakcie, z zastrzeżeniem ust. 3.

2. Osoba zatrudniona w GDOŚ jest zobowiązana, o ile jest to możliwe, przystąpić do ograniczenia skutków wywołanych sytuacją kryzysową.

3. [1] Kierujący komórkami organizacyjnymi GDOŚ, pracownik zatrudniony na Stanowisku do spraw Bezpieczeństwa Informacji oraz pracownik zatrudniony na Stanowisku do spraw koordynacji pomocy technicznej zobowiązani są do przekazywania Generalnemu Dyrektorowi, Zastępcom Generalnego Dyrektora, Dyrektorowi Generalnemu oraz pracownikowi do spraw zarządzania kryzysowego informacji o sytuacjach kryzysowych, zagrożeniach ich wystąpienia w GDOŚ i w rdoś oraz o podjętych ewentualnie działaniach, mających na celu ograniczenie skutków wywołanych sytuacją kryzysową.

[1] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 26 lutego 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie sposobu postępowania i informowania o sytuacji kryzysowej lub zagrożeniu jej wystąpienia w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 4). Zmiana weszła w życie 2 marca 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.03.02

§ 3. 1. Osoba zatrudniona w GDOŚ, która w związku z realizacją obowiązków służbowych:

1) stwierdzi wystąpienie w GDOŚ lub w rdoś sytuacji kryzysowej lub

2) stwierdzi wystąpienie w GDOŚ lub w rdoś zagrożenia wystąpienia sytuacji kryzysowej, lub

3) otrzyma informację o wystąpieniu w GDOŚ lub w rdoś sytuacji kryzysowej lub zagrożenia jej wystąpienia

– jest zobowiązana niezwłocznie przekazać kierującemu komórką organizacyjną GDOŚ, w której jest zatrudniona, oraz pracownikowi do spraw zarządzania kryzysowego informację o tym fakcie, z zastrzeżeniem ust. 3.

2. Osoba zatrudniona w GDOŚ jest zobowiązana, o ile jest to możliwe, przystąpić do ograniczenia skutków wywołanych sytuacją kryzysową.

3. [1] Kierujący komórkami organizacyjnymi GDOŚ, pracownik zatrudniony na Stanowisku do spraw Bezpieczeństwa Informacji oraz pracownik zatrudniony na Stanowisku do spraw koordynacji pomocy technicznej zobowiązani są do przekazywania Generalnemu Dyrektorowi, Zastępcom Generalnego Dyrektora, Dyrektorowi Generalnemu oraz pracownikowi do spraw zarządzania kryzysowego informacji o sytuacjach kryzysowych, zagrożeniach ich wystąpienia w GDOŚ i w rdoś oraz o podjętych ewentualnie działaniach, mających na celu ograniczenie skutków wywołanych sytuacją kryzysową.

[1] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 26 lutego 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie sposobu postępowania i informowania o sytuacji kryzysowej lub zagrożeniu jej wystąpienia w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i w regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska (Dz.Urz.GDOŚ. poz. 4). Zmiana weszła w życie 2 marca 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.06.05 do 2025.03.01

§ 3. 1. Osoba zatrudniona w GDOŚ, która w związku z realizacją obowiązków służbowych:

1) stwierdzi wystąpienie w GDOŚ lub w rdoś sytuacji kryzysowej lub

2) stwierdzi wystąpienie w GDOŚ lub w rdoś zagrożenia wystąpienia sytuacji kryzysowej, lub

3) otrzyma informację o wystąpieniu w GDOŚ lub w rdoś sytuacji kryzysowej lub zagrożenia jej wystąpienia

– jest zobowiązana niezwłocznie przekazać kierującemu komórką organizacyjną GDOŚ, w której jest zatrudniona, oraz pracownikowi do spraw zarządzania kryzysowego informację o tym fakcie, z zastrzeżeniem ust. 3.

2. Osoba zatrudniona w GDOŚ jest zobowiązana, o ile jest to możliwe, przystąpić do ograniczenia skutków wywołanych sytuacją kryzysową.

3. Kierujący komórkami organizacyjnymi GDOŚ, Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych i Audytor Wewnętrzny zobowiązani są do przekazywania dla Generalnego Dyrektora, Zastępcy Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Dyrektora Generalnego oraz dla pracownika do spraw zarządzania kryzysowego informacji o sytuacjach kryzysowych, zagrożeniach ich wystąpienia w GDOŚ i w rdoś oraz o podjętych ewentualnie działaniach, mających na celu ograniczenie skutków wywołanych sytuacją kryzysową.