Wersja obowiązująca od 2025.08.30

§ 17. 1. Wykaz dokumentacji stałego dyżuru określa załącznik nr 2 do zarządzenia.

2. [1]  Na czas niezbędny do wykorzystania, dokumentację niejawną o klauzuli „zastrzeżone” dotyczącą stałego dyżuru, w szczególności wypisy ze zbiorczego zestawienia zadań operacyjnych oraz karty realizacji zadań operacyjnych, Kierownik Kancelarii Tajnej lub osoba uprawniona udostępnia punktowi kontaktowemu lub koordynatorowi zadań obronnych w komórce organizacyjnej, z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632 i 1222 oraz z 2025 r. poz. 820).

2a. [2] Zasady udostępniania dokumentów niejawnych na czas funkcjonowania stałego dyżuru reguluje procedura opisana w „Instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” w podległych komórkach organizacyjnych oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

3. Za aktualizowanie oraz poprawne prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru odpowiada:

1) w Ministerstwie – dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego;

2) w jednostce – kierownik jednostki.

[1] § 17 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 24 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Zespołu Monitorowania Zagrożeń oraz systemu stałych dyżurów (Dz.Urz.MRPiPS. poz. 25). Zmiana weszła w życie 30 sierpnia 2025 r.

[2] § 17 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 24 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Zespołu Monitorowania Zagrożeń oraz systemu stałych dyżurów (Dz.Urz.MRPiPS. poz. 25). Zmiana weszła w życie 30 sierpnia 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.08.30

§ 17. 1. Wykaz dokumentacji stałego dyżuru określa załącznik nr 2 do zarządzenia.

2. [1]  Na czas niezbędny do wykorzystania, dokumentację niejawną o klauzuli „zastrzeżone” dotyczącą stałego dyżuru, w szczególności wypisy ze zbiorczego zestawienia zadań operacyjnych oraz karty realizacji zadań operacyjnych, Kierownik Kancelarii Tajnej lub osoba uprawniona udostępnia punktowi kontaktowemu lub koordynatorowi zadań obronnych w komórce organizacyjnej, z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 632 i 1222 oraz z 2025 r. poz. 820).

2a. [2] Zasady udostępniania dokumentów niejawnych na czas funkcjonowania stałego dyżuru reguluje procedura opisana w „Instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone” w podległych komórkach organizacyjnych oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

3. Za aktualizowanie oraz poprawne prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru odpowiada:

1) w Ministerstwie – dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego;

2) w jednostce – kierownik jednostki.

[1] § 17 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 24 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Zespołu Monitorowania Zagrożeń oraz systemu stałych dyżurów (Dz.Urz.MRPiPS. poz. 25). Zmiana weszła w życie 30 sierpnia 2025 r.

[2] § 17 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 24 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie funkcjonowania Zespołu Monitorowania Zagrożeń oraz systemu stałych dyżurów (Dz.Urz.MRPiPS. poz. 25). Zmiana weszła w życie 30 sierpnia 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2025.07.01 do 2025.08.29

§ 17. 1. Wykaz dokumentacji stałego dyżuru określa załącznik nr 2 do zarządzenia.

2. Na czas niezbędny do wykorzystania, dokumentację niejawną o klauzuli „zastrzeżone”, w szczególności wypisy ze zbiorczego zestawienia zadań operacyjnych oraz karty realizacji zadań operacyjnych, Kancelaria Tajna Ministerstwa może udostępnić punktom kontaktowym i dyrektorom komórek organizacyjnych zlokalizowanych poza III strefą ochronną.

3. Za aktualizowanie oraz poprawne prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru odpowiada:

1) w Ministerstwie – dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa właściwej do spraw zarządzania kryzysowego i planowania obronnego;

2) w jednostce – kierownik jednostki.