Wersja obowiązująca od 2022-11-25 do 2023-09-28
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) analizie ryzyka – należy przez to rozumieć proces oceny czynników ryzyka pod kątem ustalonych parametrów, prawdopodobieństwa ich wystąpienia oraz potencjalnego skutku;
2) charakterze przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć cechy danego procesu przetwarzania danych osobowych dotyczące częstotliwości oraz masowości przetwarzania danych;
3) członkach Kierownictwa – należy przez to rozumieć Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
4) jednostkach podległych lub nadzorowanych – należy przez to rozumieć jednostki podległe Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej lub przez niego nadzorowane;
5) kierującym komórką organizacyjną – należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej lub osobę pełniącą jego obowiązki w Ministerstwie;
6) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć departament albo biuro;
7) kontekście przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć określenie zależności między danym procesem przetwarzania danych osobowych a uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi obejmujących Ministerstwo w danym obszarze;
8) Ministerstwie – należy przez to rozumieć Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej;
9) Ministrze – należy przez to rozumieć Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, który kieruje działami administracji rządowej – rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1723 oraz z 2021 r. poz. 1473);
10) planie działalności – należy przez to rozumieć plan działalności na rok następny tworzony dla działów administracji rządowej – rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca, sporządzany zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2010 r. w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania (Dz. U. poz. 1254);
11) [1] (uchylony)
12) procesie przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć zespół powiązanych ze sobą operacji na danych osobowych, wykonywanych przez jedną lub kilka osób, które można określić w sposób zbiorczy, w związku z celem w jakim te czynności są podejmowane;
13) [2] ryzyku – należy przez to rozumieć miarę możliwości wystąpienia zdarzenia, które będzie miało negatywny wpływ na realizację celów i zadań określonych w planie działalności lub regulaminie organizacyjnym Ministerstwa;
14) samoocenie – należy przez to rozumieć proces oceny funkcjonowania kontroli zarządczej przez pracowników i Kierownictwo Ministerstwa;
15) sprawozdaniu z wykonania planu działalności – należy przez to rozumieć sprawozdanie z wykonania planu działalności za rok poprzedni dla działów administracji rządowej – rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca, sporządzone zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2010 r. w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania;
16) właścicielu ryzyka – należy przez to rozumieć kierującego komórką organizacyjną, który jest odpowiedzialny za zarządzanie, aktualizowanie i kontrolowanie wszystkich aspektów wskazanego ryzyka w odniesieniu do celów i zadań kierowanej komórki organizacyjnej, włącznie z zastosowaniem wybranych reakcji w odpowiedzi na zagrożenia;
17) zakresie przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć wszelkie informacje o danych osobowych, które są przetwarzane w ramach danego procesu;
18) zarządzaniu ryzykiem – należy przez to rozumieć logiczną i systematyczną metodę identyfikacji, analizy i ewaluacji ryzyka oraz nadzoru i informowania o ryzyku w sposób, który wspomoże Ministra w realizacji celów i zadań.
[1] § 2 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 35 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 22 listopada 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej oraz obowiązków jednostek podległych Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej lub przez niego nadzorowanych w ramach kontroli zarządczej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 36). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2022 r.
[2] § 2 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 35 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 22 listopada 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej oraz obowiązków jednostek podległych Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej lub przez niego nadzorowanych w ramach kontroli zarządczej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 36). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2022 r.
Wersja obowiązująca od 2022-11-25 do 2023-09-28
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) analizie ryzyka – należy przez to rozumieć proces oceny czynników ryzyka pod kątem ustalonych parametrów, prawdopodobieństwa ich wystąpienia oraz potencjalnego skutku;
2) charakterze przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć cechy danego procesu przetwarzania danych osobowych dotyczące częstotliwości oraz masowości przetwarzania danych;
3) członkach Kierownictwa – należy przez to rozumieć Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
4) jednostkach podległych lub nadzorowanych – należy przez to rozumieć jednostki podległe Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej lub przez niego nadzorowane;
5) kierującym komórką organizacyjną – należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej lub osobę pełniącą jego obowiązki w Ministerstwie;
6) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć departament albo biuro;
7) kontekście przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć określenie zależności między danym procesem przetwarzania danych osobowych a uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi obejmujących Ministerstwo w danym obszarze;
8) Ministerstwie – należy przez to rozumieć Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej;
9) Ministrze – należy przez to rozumieć Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, który kieruje działami administracji rządowej – rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1723 oraz z 2021 r. poz. 1473);
10) planie działalności – należy przez to rozumieć plan działalności na rok następny tworzony dla działów administracji rządowej – rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca, sporządzany zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2010 r. w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania (Dz. U. poz. 1254);
11) [1] (uchylony)
12) procesie przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć zespół powiązanych ze sobą operacji na danych osobowych, wykonywanych przez jedną lub kilka osób, które można określić w sposób zbiorczy, w związku z celem w jakim te czynności są podejmowane;
13) [2] ryzyku – należy przez to rozumieć miarę możliwości wystąpienia zdarzenia, które będzie miało negatywny wpływ na realizację celów i zadań określonych w planie działalności lub regulaminie organizacyjnym Ministerstwa;
14) samoocenie – należy przez to rozumieć proces oceny funkcjonowania kontroli zarządczej przez pracowników i Kierownictwo Ministerstwa;
15) sprawozdaniu z wykonania planu działalności – należy przez to rozumieć sprawozdanie z wykonania planu działalności za rok poprzedni dla działów administracji rządowej – rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca, sporządzone zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2010 r. w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania;
16) właścicielu ryzyka – należy przez to rozumieć kierującego komórką organizacyjną, który jest odpowiedzialny za zarządzanie, aktualizowanie i kontrolowanie wszystkich aspektów wskazanego ryzyka w odniesieniu do celów i zadań kierowanej komórki organizacyjnej, włącznie z zastosowaniem wybranych reakcji w odpowiedzi na zagrożenia;
17) zakresie przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć wszelkie informacje o danych osobowych, które są przetwarzane w ramach danego procesu;
18) zarządzaniu ryzykiem – należy przez to rozumieć logiczną i systematyczną metodę identyfikacji, analizy i ewaluacji ryzyka oraz nadzoru i informowania o ryzyku w sposób, który wspomoże Ministra w realizacji celów i zadań.
[1] § 2 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 35 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 22 listopada 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej oraz obowiązków jednostek podległych Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej lub przez niego nadzorowanych w ramach kontroli zarządczej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 36). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2022 r.
[2] § 2 pkt 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 35 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 22 listopada 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie kontroli zarządczej w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej oraz obowiązków jednostek podległych Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej lub przez niego nadzorowanych w ramach kontroli zarządczej (Dz.Urz.MRiPS. poz. 36). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-22 do 2022-11-24
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) analizie ryzyka – należy przez to rozumieć proces oceny czynników ryzyka pod kątem ustalonych parametrów, prawdopodobieństwa ich wystąpienia oraz potencjalnego skutku;
2) charakterze przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć cechy danego procesu przetwarzania danych osobowych dotyczące częstotliwości oraz masowości przetwarzania danych;
3) członkach Kierownictwa – należy przez to rozumieć Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
4) jednostkach podległych lub nadzorowanych – należy przez to rozumieć jednostki podległe Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej lub przez niego nadzorowane;
5) kierującym komórką organizacyjną – należy przez to rozumieć dyrektora komórki organizacyjnej lub osobę pełniącą jego obowiązki w Ministerstwie;
6) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć departament albo biuro;
7) kontekście przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć określenie zależności między danym procesem przetwarzania danych osobowych a uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi obejmujących Ministerstwo w danym obszarze;
8) Ministerstwie – należy przez to rozumieć Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej;
9) Ministrze – należy przez to rozumieć Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, który kieruje działami administracji rządowej – rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1723 oraz z 2021 r. poz. 1473);
10) planie działalności – należy przez to rozumieć plan działalności na rok następny tworzony dla działów administracji rządowej – rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca, sporządzany zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2010 r. w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania (Dz. U. poz. 1254);
11) planie działań – należy przez to rozumieć cele i zadania komórki organizacyjnej określone w rocznej perspektywie, powiązane z celami ujętymi w planie działalności na rok następny, budżecie zadaniowym lub innymi celami strategicznymi i priorytetami Ministra;
12) procesie przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć zespół powiązanych ze sobą operacji na danych osobowych, wykonywanych przez jedną lub kilka osób, które można określić w sposób zbiorczy, w związku z celem w jakim te czynności są podejmowane;
13) ryzyku – należy przez to rozumieć miarę możliwości wystąpienia zdarzenia, które będzie miało negatywny wpływ na realizację celów i zadań określonych w planie działalności lub planie działań;
14) samoocenie – należy przez to rozumieć proces oceny funkcjonowania kontroli zarządczej przez pracowników i Kierownictwo Ministerstwa;
15) sprawozdaniu z wykonania planu działalności – należy przez to rozumieć sprawozdanie z wykonania planu działalności za rok poprzedni dla działów administracji rządowej – rodzina, zabezpieczenie społeczne i praca, sporządzone zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 2010 r. w sprawie planu działalności i sprawozdania z jego wykonania;
16) właścicielu ryzyka – należy przez to rozumieć kierującego komórką organizacyjną, który jest odpowiedzialny za zarządzanie, aktualizowanie i kontrolowanie wszystkich aspektów wskazanego ryzyka w odniesieniu do celów i zadań kierowanej komórki organizacyjnej, włącznie z zastosowaniem wybranych reakcji w odpowiedzi na zagrożenia;
17) zakresie przetwarzania danych osobowych – należy przez to rozumieć wszelkie informacje o danych osobowych, które są przetwarzane w ramach danego procesu;
18) zarządzaniu ryzykiem – należy przez to rozumieć logiczną i systematyczną metodę identyfikacji, analizy i ewaluacji ryzyka oraz nadzoru i informowania o ryzyku w sposób, który wspomoże Ministra w realizacji celów i zadań.