history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-03-22

§ 10.

1. Zobowiązuje się pracowników Urzędu do ograniczenia bezpośredniego kontaktu z klientem zewnętrznym do niezbędnego minimum.

2. W Urzędzie dopuszczalna liczba klientów zewnętrznych przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi klientów zewnętrznych.

3. Pracownicy Urzędu w kontaktach z klientem zewnętrznym stosują następujące zasady:

1) klienci zewnętrzni umawiani są na określony termin i w konkretnej sprawie, tak, aby pracownik i klient zewnętrzny byli maksymalnie przygotowani do załatwienia sprawy, co pozwoli skrócić czas wizyty w Urzędzie do niezbędnego minimum;

2) podczas umawiania wizyty pracownik Urzędu zobowiązany jest poinformować klienta zewnętrznego o zasadach obsługi, w szczególności o konieczności zakrywania nosa i ust, konieczności poddania się procedurze pomiaru temperatury, dezynfekcji rąk lub używania rękawiczek jednorazowych oraz o skutkach niezastosowania się do tych wymogów; informacja powinna zawierać również wskazanie, iż w Urzędzie może przebywać wyłącznie osoba zdrowa, niepodlegająca kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych;

3) [5] pracownicy Urzędu przy bezpośredniej obsłudze klienta zewnętrznego zobowiązani są zakrywać nos i usta – Urząd zobowiązany jest zapewnić tym pracownikom maseczki oraz rękawiczki jednorazowe; zaleca się używanie przez pracowników Urzędu rękawiczek jednorazowych w trakcie obsługi klienta zewnętrznego;

4) przy obsłudze klienta zewnętrznego należy zachować dystans 2 metry;

5) w celu zachowania dystansu należy dostosować miejsce spotkania do liczby osób i sposobu załatwiania sprawy;

6) pracownik Urzędu wprowadza klienta zewnętrznego do Urzędu i odprowadza go do wyjścia po skończonym spotkaniu, za wyjątkiem klientów zewnętrznych udających się do kancelarii ogólnej, czytelni, Departament Informacji o Ochronie Własności Intelektualnej [6] , punktu spotkań z ekspertami oraz punktu sprzedaży wydawnictw lub na rozprawę;

7) [7] jeżeli spotkanie wiąże się z przeglądaniem akt lub dokumentów urzędowych pracownik Urzędu zobowiązany jest do używania rękawiczek jednorazowych;

8) po spotkaniu z klientem zewnętrznym pracownik Urzędu zobowiązany jest do umycia lub dezynfekcji rąk.

4. Zobowiązuje się, aby pomieszczenia spotkań z klientami zewnętrznymi były sprzątane, dezynfekowane i wietrzone po każdym spotkaniu. Zaleca się godzinną przerwę pomiędzy spotkaniami.

5. Zaleca się nie prowadzenie bezpośredniej obsługi klientów zewnętrznych w komórkach organizacyjnych Urzędu, za wyjątkiem komórek, do zadań których należy obsługa klienta zewnętrznego w pomieszczeniach do tego przeznaczonych. Zaleca się organizowanie spotkań z klientami zewnętrznymi w miejscach nie wymagających dużego przemieszczania się po budynku Urzędu, w miarę możliwości na parterze lub na 1 piętrze w salach konferencyjnych.

[5] § 10 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia nr 5 Prezesa Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 marca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zapewnienia bezpieczeństwa w siedzibie Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej oraz wprowadzenia działań w celu ochrony zdrowia pracowników i klientów zewnętrznych w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.Urz.UPRP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 22 marca 2021 r., z mocą od 19 marca 2021 r.

[6] § 10 ust. 3 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 5 Prezesa Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 marca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zapewnienia bezpieczeństwa w siedzibie Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej oraz wprowadzenia działań w celu ochrony zdrowia pracowników i klientów zewnętrznych w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.Urz.UPRP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 22 marca 2021 r., z mocą od 19 marca 2021 r.

[7] § 10 ust. 3 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) zarządzenia nr 5 Prezesa Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 marca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zapewnienia bezpieczeństwa w siedzibie Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej oraz wprowadzenia działań w celu ochrony zdrowia pracowników i klientów zewnętrznych w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.Urz.UPRP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 22 marca 2021 r., z mocą od 19 marca 2021 r.

Wersja obowiązująca od 2022-03-22

§ 10.

1. Zobowiązuje się pracowników Urzędu do ograniczenia bezpośredniego kontaktu z klientem zewnętrznym do niezbędnego minimum.

2. W Urzędzie dopuszczalna liczba klientów zewnętrznych przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi klientów zewnętrznych.

3. Pracownicy Urzędu w kontaktach z klientem zewnętrznym stosują następujące zasady:

1) klienci zewnętrzni umawiani są na określony termin i w konkretnej sprawie, tak, aby pracownik i klient zewnętrzny byli maksymalnie przygotowani do załatwienia sprawy, co pozwoli skrócić czas wizyty w Urzędzie do niezbędnego minimum;

2) podczas umawiania wizyty pracownik Urzędu zobowiązany jest poinformować klienta zewnętrznego o zasadach obsługi, w szczególności o konieczności zakrywania nosa i ust, konieczności poddania się procedurze pomiaru temperatury, dezynfekcji rąk lub używania rękawiczek jednorazowych oraz o skutkach niezastosowania się do tych wymogów; informacja powinna zawierać również wskazanie, iż w Urzędzie może przebywać wyłącznie osoba zdrowa, niepodlegająca kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych;

3) [5] pracownicy Urzędu przy bezpośredniej obsłudze klienta zewnętrznego zobowiązani są zakrywać nos i usta – Urząd zobowiązany jest zapewnić tym pracownikom maseczki oraz rękawiczki jednorazowe; zaleca się używanie przez pracowników Urzędu rękawiczek jednorazowych w trakcie obsługi klienta zewnętrznego;

4) przy obsłudze klienta zewnętrznego należy zachować dystans 2 metry;

5) w celu zachowania dystansu należy dostosować miejsce spotkania do liczby osób i sposobu załatwiania sprawy;

6) pracownik Urzędu wprowadza klienta zewnętrznego do Urzędu i odprowadza go do wyjścia po skończonym spotkaniu, za wyjątkiem klientów zewnętrznych udających się do kancelarii ogólnej, czytelni, Departament Informacji o Ochronie Własności Intelektualnej [6] , punktu spotkań z ekspertami oraz punktu sprzedaży wydawnictw lub na rozprawę;

7) [7] jeżeli spotkanie wiąże się z przeglądaniem akt lub dokumentów urzędowych pracownik Urzędu zobowiązany jest do używania rękawiczek jednorazowych;

8) po spotkaniu z klientem zewnętrznym pracownik Urzędu zobowiązany jest do umycia lub dezynfekcji rąk.

4. Zobowiązuje się, aby pomieszczenia spotkań z klientami zewnętrznymi były sprzątane, dezynfekowane i wietrzone po każdym spotkaniu. Zaleca się godzinną przerwę pomiędzy spotkaniami.

5. Zaleca się nie prowadzenie bezpośredniej obsługi klientów zewnętrznych w komórkach organizacyjnych Urzędu, za wyjątkiem komórek, do zadań których należy obsługa klienta zewnętrznego w pomieszczeniach do tego przeznaczonych. Zaleca się organizowanie spotkań z klientami zewnętrznymi w miejscach nie wymagających dużego przemieszczania się po budynku Urzędu, w miarę możliwości na parterze lub na 1 piętrze w salach konferencyjnych.

[5] § 10 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia nr 5 Prezesa Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 marca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zapewnienia bezpieczeństwa w siedzibie Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej oraz wprowadzenia działań w celu ochrony zdrowia pracowników i klientów zewnętrznych w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.Urz.UPRP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 22 marca 2021 r., z mocą od 19 marca 2021 r.

[6] § 10 ust. 3 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 5 Prezesa Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 marca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zapewnienia bezpieczeństwa w siedzibie Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej oraz wprowadzenia działań w celu ochrony zdrowia pracowników i klientów zewnętrznych w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.Urz.UPRP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 22 marca 2021 r., z mocą od 19 marca 2021 r.

[7] § 10 ust. 3 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) zarządzenia nr 5 Prezesa Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 19 marca 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie zapewnienia bezpieczeństwa w siedzibie Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej oraz wprowadzenia działań w celu ochrony zdrowia pracowników i klientów zewnętrznych w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.Urz.UPRP. poz. 6). Zmiana weszła w życie 22 marca 2021 r., z mocą od 19 marca 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-08-11 do 2022-03-21

§ 10.

1. Zobowiązuje się pracowników Urzędu do ograniczenia bezpośredniego kontaktu z klientem zewnętrznym do niezbędnego minimum.

2. W Urzędzie dopuszczalna liczba klientów zewnętrznych przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi klientów zewnętrznych.

3. Pracownicy Urzędu w kontaktach z klientem zewnętrznym stosują następujące zasady:

1) klienci zewnętrzni umawiani są na określony termin i w konkretnej sprawie, tak, aby pracownik i klient zewnętrzny byli maksymalnie przygotowani do załatwienia sprawy, co pozwoli skrócić czas wizyty w Urzędzie do niezbędnego minimum;

2) podczas umawiania wizyty pracownik Urzędu zobowiązany jest poinformować klienta zewnętrznego o zasadach obsługi, w szczególności o konieczności zakrywania nosa i ust, konieczności poddania się procedurze pomiaru temperatury, dezynfekcji rąk lub używania rękawiczek jednorazowych oraz o skutkach niezastosowania się do tych wymogów; informacja powinna zawierać również wskazanie, iż w Urzędzie może przebywać wyłącznie osoba zdrowa, niepodlegająca kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych;

3) pracownicy Urzędu przy bezpośredniej obsłudze klienta zewnętrznego zobowiązani są zakrywać nos i usta – Urząd zobowiązany jest zapewnić tym pracownikom maski, maseczki lub przyłbice oraz rękawiczki jednorazowe; zaleca się używanie przez pracowników Urzędu rękawiczek jednorazowych w trakcie obsługi klienta zewnętrznego, z zastrzeżeniem pkt. 7;

4) przy obsłudze klienta zewnętrznego należy zachować dystans 2 metry;

5) w celu zachowania dystansu należy dostosować miejsce spotkania do liczby osób i sposobu załatwiania sprawy;

6) pracownik Urzędu wprowadza klienta zewnętrznego do Urzędu i odprowadza go do wyjścia po skończonym spotkaniu, za wyjątkiem klientów zewnętrznych udających się do kancelarii ogólnej, czytelni, Centrum Informacji o Ochronie Własności Przemysłowej, punktu spotkań z ekspertami oraz punktu sprzedaży wydawnictw lub na rozprawę;

7) jeżeli spotkanie wiąże się z przeglądaniem akt lub dokumentów urzędowych pracownik Urzędu zobowiązany jest do używania rękawiczek jednorazowych; zaleca się używanie przez pracowników Urzędu rękawiczek jednorazowych w trakcie obsługi klienta zewnętrznego;

8) po spotkaniu z klientem zewnętrznym pracownik Urzędu zobowiązany jest do umycia lub dezynfekcji rąk.

4. Zobowiązuje się, aby pomieszczenia spotkań z klientami zewnętrznymi były sprzątane, dezynfekowane i wietrzone po każdym spotkaniu. Zaleca się godzinną przerwę pomiędzy spotkaniami.

5. Zaleca się nie prowadzenie bezpośredniej obsługi klientów zewnętrznych w komórkach organizacyjnych Urzędu, za wyjątkiem komórek, do zadań których należy obsługa klienta zewnętrznego w pomieszczeniach do tego przeznaczonych. Zaleca się organizowanie spotkań z klientami zewnętrznymi w miejscach nie wymagających dużego przemieszczania się po budynku Urzędu, w miarę możliwości na parterze lub na 1 piętrze w salach konferencyjnych.