Wersja obowiązująca od 2025.11.07

§ 3. 1. W skład Rady wchodzą:

1) przewodniczący – Minister Edukacji albo osoba przez niego wyznaczona;

2) zastępca przewodniczącego – osoba wyznaczona przez przewodniczącego;

3) sekretarz Rady – przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Edukacji Narodowej właściwej do spraw koordynowania działań z zakresu polityki młodzieżowej;

3a) [1] Koordynator do spraw Równego Traktowania w Ministerstwie Edukacji Narodowej;

4) członkowie:

a) [2]  po jednym przedstawicielu, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo dyrektora albo zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej w urzędzie obsługującym danego ministra, wyznaczonym przez:

– Ministra Sprawiedliwości,

– ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa,

– ministra właściwego do spraw informatyzacji,

– ministra właściwego do spraw klimatu,

– ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

– ministra właściwego do spraw kultury fizycznej,

– ministra właściwego do spraw pracy,

– ministra właściwego do spraw rozwoju wsi,

– ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,

– ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

– ministra właściwego do spraw zdrowia,

b) dwóch przedstawicieli Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo dyrektora albo zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej właściwej do spraw społeczeństwa obywatelskiego, pożytku publicznego i problematyki równości,

c) [3]  po jednym przedstawicielu:

– Rzecznika Praw Dziecka,

– Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego,

– Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji,

– Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15,

– Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza,

– Związku Miast Polskich,

– Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej,

d) po jednym przedstawicielu organizacji harcerskich:

– Stowarzyszenia Harcerskiego,

– Związku Harcerstwa Polskiego,

– Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej,

e) po jednym przedstawicielu ogólnopolskich organizacji aktywnie działających w obszarze polityki młodzieżowej:

– Fundacji "Civis Polonus",

– Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę,

– Fundacji Growspace,

– Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych,

– Fundacji Laboratorium Badań i Działań Społecznych ”SocLab”,

– Fundacji Sempre a Frente,

– Fundacji Varia Posnania,

– Krajowej Koalicji na rzecz Pracy z Młodzieżą,

– Polskiej Rady Organizacji Młodzieżowych,

– Stowarzyszenia Europe 4 Youth,

– Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn,

– Stowarzyszenia Precedens,

– Związku Młodzieży Wiejskiej.

2. W przypadku złożenia przez członka Rady rezygnacji lub wystąpienia innych przyczyn uniemożliwiających udział członka Rady w jej pracach, odpowiedni podmiot wyznacza nowego przedstawiciela.

[1] § 3 ust. 1 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji z dnia 6 listopada 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Młodzieżowej (Dz.Urz.MEDU. poz. 57). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2025 r.

[2] § 3 ust. 1 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia Ministra Edukacji z dnia 6 listopada 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Młodzieżowej (Dz.Urz.MEDU. poz. 57). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2025 r.

[3] § 3 ust. 1 pkt 4 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia Ministra Edukacji z dnia 6 listopada 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Młodzieżowej (Dz.Urz.MEDU. poz. 57). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2025 r.

Wersja obowiązująca od 2025.11.07

§ 3. 1. W skład Rady wchodzą:

1) przewodniczący – Minister Edukacji albo osoba przez niego wyznaczona;

2) zastępca przewodniczącego – osoba wyznaczona przez przewodniczącego;

3) sekretarz Rady – przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Edukacji Narodowej właściwej do spraw koordynowania działań z zakresu polityki młodzieżowej;

3a) [1] Koordynator do spraw Równego Traktowania w Ministerstwie Edukacji Narodowej;

4) członkowie:

a) [2]  po jednym przedstawicielu, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo dyrektora albo zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej w urzędzie obsługującym danego ministra, wyznaczonym przez:

– Ministra Sprawiedliwości,

– ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa,

– ministra właściwego do spraw informatyzacji,

– ministra właściwego do spraw klimatu,

– ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

– ministra właściwego do spraw kultury fizycznej,

– ministra właściwego do spraw pracy,

– ministra właściwego do spraw rozwoju wsi,

– ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,

– ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

– ministra właściwego do spraw zdrowia,

b) dwóch przedstawicieli Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo dyrektora albo zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej właściwej do spraw społeczeństwa obywatelskiego, pożytku publicznego i problematyki równości,

c) [3]  po jednym przedstawicielu:

– Rzecznika Praw Dziecka,

– Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego,

– Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji,

– Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15,

– Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza,

– Związku Miast Polskich,

– Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej,

d) po jednym przedstawicielu organizacji harcerskich:

– Stowarzyszenia Harcerskiego,

– Związku Harcerstwa Polskiego,

– Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej,

e) po jednym przedstawicielu ogólnopolskich organizacji aktywnie działających w obszarze polityki młodzieżowej:

– Fundacji "Civis Polonus",

– Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę,

– Fundacji Growspace,

– Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych,

– Fundacji Laboratorium Badań i Działań Społecznych ”SocLab”,

– Fundacji Sempre a Frente,

– Fundacji Varia Posnania,

– Krajowej Koalicji na rzecz Pracy z Młodzieżą,

– Polskiej Rady Organizacji Młodzieżowych,

– Stowarzyszenia Europe 4 Youth,

– Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn,

– Stowarzyszenia Precedens,

– Związku Młodzieży Wiejskiej.

2. W przypadku złożenia przez członka Rady rezygnacji lub wystąpienia innych przyczyn uniemożliwiających udział członka Rady w jej pracach, odpowiedni podmiot wyznacza nowego przedstawiciela.

[1] § 3 ust. 1 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Edukacji z dnia 6 listopada 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Młodzieżowej (Dz.Urz.MEDU. poz. 57). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2025 r.

[2] § 3 ust. 1 pkt 4 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia Ministra Edukacji z dnia 6 listopada 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Młodzieżowej (Dz.Urz.MEDU. poz. 57). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2025 r.

[3] § 3 ust. 1 pkt 4 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia Ministra Edukacji z dnia 6 listopada 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Młodzieżowej (Dz.Urz.MEDU. poz. 57). Zmiana weszła w życie 7 listopada 2025 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2025.09.19 do 2025.11.06

§ 3. 1. W skład Rady wchodzą:

1) przewodniczący – Minister Edukacji albo osoba przez niego wyznaczona;

2) zastępca przewodniczącego – osoba wyznaczona przez przewodniczącego;

3) sekretarz Rady – przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Edukacji Narodowej właściwej do spraw koordynowania działań z zakresu polityki młodzieżowej;

4) członkowie:

a) po jednym przedstawicielu, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo dyrektora albo zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej w urzędzie obsługującym danego ministra, wyznaczonym przez:

– ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa,

– ministra właściwego do spraw informatyzacji,

– ministra właściwego do spraw klimatu,

– ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,

– ministra właściwego do spraw kultury fizycznej,

– ministra właściwego do spraw pracy,

– ministra właściwego do spraw rozwoju wsi,

– ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,

– ministra właściwego do spraw zdrowia,

b) dwóch przedstawicieli Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu albo dyrektora albo zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej właściwej do spraw społeczeństwa obywatelskiego, pożytku publicznego i problematyki równości,

c) po jednym przedstawicielu:

– Rzecznika Praw Dziecka,

– Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego,

– Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji,

– Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza,

– Związku Miast Polskich,

– Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej,

d) po jednym przedstawicielu organizacji harcerskich:

– Stowarzyszenia Harcerskiego,

– Związku Harcerstwa Polskiego,

– Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej,

e) po jednym przedstawicielu ogólnopolskich organizacji aktywnie działających w obszarze polityki młodzieżowej:

– Fundacji "Civis Polonus",

– Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę,

– Fundacji Growspace,

– Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych,

– Fundacji Laboratorium Badań i Działań Społecznych ”SocLab”,

– Fundacji Sempre a Frente,

– Fundacji Varia Posnania,

– Krajowej Koalicji na rzecz Pracy z Młodzieżą,

– Polskiej Rady Organizacji Młodzieżowych,

– Stowarzyszenia Europe 4 Youth,

– Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn,

– Stowarzyszenia Precedens,

– Związku Młodzieży Wiejskiej.

2. W przypadku złożenia przez członka Rady rezygnacji lub wystąpienia innych przyczyn uniemożliwiających udział członka Rady w jej pracach, odpowiedni podmiot wyznacza nowego przedstawiciela.