Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Biuletyn Informacyjny Lasów Państwowych rok 2023 nr 7 poz. 15
Wersja aktualna od 2023-05-30
Biuletyn Informacyjny Lasów Państwowych rok 2023 nr 7 poz. 15
Wersja aktualna od 2023-05-30
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA NR 95
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH

z dnia 30 maja 2023 r.

w sprawie powołania komisji ds. przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki [art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. a)] pod nazwą „Prowadzenie banku danych o zasobach leśnych i stanie lasów wszystkich form własności w latach 2023-2027"

MZ.270.3.1.2023

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach1, w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe2 - w wykonaniu zadania Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych wynikającego z funkcji kierownika zamawiającego, w związku z art. 37 ust. 1 i art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych3 oraz w wykonaniu art. 53 ust. 1 i ust. 3, a także art. 54 oraz art. 55 ust. 1-4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych4, postanawiam, co następuje:

§ 1

Powołuję komisję ds. przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki pod nazwą „Prowadzenie banku danych o zasobach leśnych i stanie lasów wszystkich form własności w latach 2023-2027", zwaną dalej „Komisją Przetargową", w następującym składzie:

1) Jan Tabor - przewodniczący komisji (Z-ca Dyr. Generalnego ds. Gospodarki Leśnej),

2) Jacek Przypaśniak - z-ca przewodniczącego komisji (Wydział Urządzania Lasu),

3) Jolanta Błasiak - członek komisji (Wydział Urządzania Lasu),

4) Ewa Słowikowska-Hajdas - sekretarz (Wydział Zamówień Publicznych i Innowacji),

5) Małgorzata Sikora - członek komisji (Wydział Księgowości),

6) Marek Wirowski - członek komisji (Wydział Informatyki).

§ 2

Komisja Przetargowa jest zespołem pomocniczym Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych powołanym do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki pod nazwą „Prowadzenie banku danych o zasobach leśnych i stanie lasów wszystkich form własności w latach 2023-2027".

§ 3

Dokumenty zamówienia opracowane przez Komisję Przetargową podlegają zatwierdzeniu przez Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych lub osobę przez niego upoważnioną (kierownika zamawiającego).

§ 4

Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej określa regulamin Komisji Przetargowej, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszej decyzji.

§ 5

Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

DYREKTOR GENERALNY LASÓW PAŃSTWOWYCH
Józef Kubica


1 Art. 33 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 672, 1726, 2311, z 2023 r. poz. 412, 803.) stanowi, że „Lasami Państwowymi kieruje Dyrektor Generalny przy pomocy dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych".

2 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe został nadany zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. W § 6 Statut Lasów Państwowych stanowi, że w wykonywaniu zadań określonych przez ustawę (o lasach) oraz przez przepisy wykonawcze do ustawy, a także innych przepisów prawnych, Dyrektor Generalny wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące w Lasach Państwowych.

3 Art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2022 poz. 1710 ze zm.) stanowi, że „Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia oraz organizuje konkurs", a art. 52 ust. 1 tejże samej ustawy stanowi, że: „Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia odpowiada kierownik zamawiającego".

4 Art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych stanowi, że „Jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza progi unijne, kierownik zamawiającego powołuje komisję do przeprowadzenia postepowania o udzielenie zamówienia, zwaną dalej „komisją przetargową". Art. 53 ust. 3 stanowi, że „Komisja przetargowa może mieć charakter stały lub być powoływana do przygotowania i przeprowadzenia określonych postępowań", zaś art. 54, że: „1. Komisja przetargowa jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego powoływanym do oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert oraz do dokonywania innych, powierzonych przez kierownika zamawiającego, czynności w postępowaniu lub związanych z przygotowaniem postępowania. 2. Komisja przetargowa w szczególności przedstawia kierownikowi zamawiającego wyniki oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert oraz propozycję wyboru najkorzystniejszej oferty albo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia". Z kolei art. 55 ust. 1-4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2022 poz. 1710) stanowi, że: „1. Członków komisji przetargowej powołuje i odwołuje kierownik zamawiającego. 2. Komisja przetargowa składa się z co najmniej trzech członków. 3. Kierownik zamawiającego określa organizację, skład, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej, mając na celu zapewnienie sprawności jej działania, indywidualizacji odpowiedzialności jej członków za wykonywane czynności oraz przejrzystości jej prac. 4. Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych, kierownik zamawiającego, z własnej inicjatywy lub na wniosek komisji przetargowej, może powołać biegłych."

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00